TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Bútor Robi befejezi
Ez egy szenvedélybetegség, harcolnom kell ellene
2013-12-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701718703
Napi oldal:
74985
Jelenleg:
2306
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

butor_robi_befejezi_12

15 éve ismerem Bútor Robit. Nem emlékszem, mikor indult ilyen nehezen a beszélgetésünk, mint most, amikor tudom, hogy mi lesz a téma...

Hogy is kezdjük... Azt mondtad a legutóbb, hogy majd beszélsz a jövőről... Most jött el a pillanat...

Így van. Igazából már beszélhettem volna róla előbb is, de hagytam még pár hetet magamnak. A csapatomnak már a pécsi verseny utáni vacsoránál elmondtam, hiszen már akkor tudtam. Mégis aludni akartam rá párat, de nem változott semmi. 
Eldöntöttem és úgy érzem, hogy jól döntök:
Egyelőre befejezem a ralis pályafutásomat!
 
Ebből egyedül az egyelőre tetszett, remélem ebbe tudunk majd később kapaszkodni...
Mi a baj? Mi nem tetszik?
Elfáradtam. Hosszú volt ez a húsz év és a régebbi évek sokkal szebbek voltak. 
Nem úgy történt, ahogy történnie kellene, hogy egyre jobb és egyre profibb az ember, egyre jobb autóval és minél inkább az élmezőnybe megy, annál nagyobb az élmény és annál könnyebb az anyagi háttér megteremtése. Inkább pont fordítva történt: minél hátrébb voltunk, minél kisebb autóval mentünk, annál jobb volt, annál több élményt adott ezt a sportot űzni. Az elmúlt egy-két évben az élmezőnyben menni már nem élmény, hanem nyűg  volt. Több szempontból is, mind emberileg, mind pénzügyileg, mind sportszakmailag egy nagy küzdés volt az elmúlt pár év.
Talán ezek is az okai annak egy kicsit, hogy mostanra elegem lett az egészből.
 
Egy kicsit biztos az is benne van, hogy érzem, hogy öregszem. Negyven körül talán mindenki életében változások jönnek, célokban és szemléletben biztosan. Én is ezen megyek keresztül és úgy érzem, hogy nem szabad erre a sportra most ekkora energiát és ekkora pénzt fordítanom.
Sokkal inkább azzal kell foglalkoznom, hogy megmaradjon mind a családom életszínvonala, mind a vállalkozásaim jövedelmezősége. Az autósportot egy kicsit háttérbe kell tennem.
De sajnos ezt nem lehet félig csinálni! Vagy teljes erőből csinálja az ember és akkor nagyon sok áldozatot vállal érte, vagy nem csinálja. Most az utóbbi mellett tettem le a voksomat.
 
Ez nem jelenti azt, hogy soha többet nem fogok versenyautóba ülni!

Egy két hobby versenyre biztosan vissza fogok ülni a VFTS-be, hiszen teljesen abbahagyni ennyi év után lehetetlen. Minimális költségvetéssel, tényleg csak az élmény kedvéért!

butor_robi_befejezi_10

Megtartom a VFTS-t és ha lesz kedvem, időm, energiám és ha már nagyon nem bírok magammal, akkor majd fogok vele menni. Nem ORB futamon, csak Sprinten, egy napos futamon, nem versenyben, csak és kizárólag az élményért.

 
Szomorú dolgokat mondasz.
Egy kicsit összegezzünk, gondolom Te már Magadban megtetted.
Milyen szakaszokra osztod a pályafutásodat?
A legelső szakasz még gyerekkoromból származik. Amikor nagypapám és a szüleim kivittek a Bakonyba, vagy a Salgó Ralira és együtt néztük a versenyeket. Táboroztunk, három-négy napot voltunk kint az erdőben. Onnan ered minden! Ott "belebetegedtem" a raliba. Annyira imádtam, hogy már négy éves koromban megszületett bennem a gondolat: én ezt egyszer nagyon szeretném csinálni!
 
thumb_butor_robi_befejezi_7Sokára jött el az a pillanat, hogy versenyszerűen ülhettem bármiféle technikai eszközön. 13 éves koromban kezdtem el gokartozni, ami ebben a szakágban már nagyon későinek számít. Igazából nem is kötött le annyira, mint amennyire gondoltam. Két évig mentem csak, mert nem élveztem annyira a pályaversenyzést, mint amennyire reméltem. Nagyon vágytam rá, hogy versenyezhessek, de én ralis akartam lenni!
 
Nem autóversenyző, hanem ralis! Csak ez az egy szakág érdekelt!
Akkor még a VFTS-ek voltak az überkomoly autók és minden vágyam az volt, hogy majd egyszer legyen egy ilyen versenyautóm!
 
A jogsim megszerzése előtt pár hónappal indultam először egy mezőtúri túra futamon egy kereklámpás Zsigulival és onnan indult a rali a számomra.
Átéltem mindent, amit csak lehetett!

Túrából a másodosztályba, onnan magyar bajnokként első osztályba. Ott aztán nagyon sokáig kétkerekes autóval. Majd importőri támogatással, később gyári támogatással, gyári háttérrel. Utána jött a WRC, az R4 és a végén a Super2000.

butor_robi_befejezi_9

Minden kategóriát végigjártam, a legkisebbtől a legnagyobbig. Erre nagyon büszke vagyok, mert úgy gondolom, ez lenne a normális, hogy mindenki végigjárja fokonként a lépcsőt.

Ennek tudom be azt is, hogy nagyon keveset estem (azt is inkább a végén). Ahhoz képest, hogy mennyi verseny és teszt kilométert tettem meg, nagyon kevés károm volt, ami ennek a lépcsőzetességnek és a megfontoltságnak az eredménye.
 
Ezen kívül még nagyon fontosak voltak az életemben a külföldi szereplések. Mentünk Világbajnokságon, IRC futamon, Európa bajnoki futamon és francia bajnokin is.
Sok féle versenyen vettem részt kisebb-nagyobb sikerekkel. Volt amikor csak végigküzdöttük magunkat, mert akkor az is nagyon nagy thumb_butor_robi_befejezi_8szó volt. Például a Szardínia Rallye-n célba érni a sok probléma ellenére, igazi férfias küzdelem volt! Volt IRC futamgyőzelmünk, amire nagyon büszke vagyok. Nagy dolognak érzem, hogy Svájcban, az egyik legnehezebb versenyen megnyertük a Super 1600-as kategóriát.
Volt minden és úgy gondolom ez egy szép, teljes és boldog pályafutás/hobbi volt az életemben.
 
A magyar rali egyik ikonikus alakja vagy.
Most biztosan nem foglak tudni lebeszélni erről a döntésedről, de remélem, hogy hamarosan eljön majd az idő, hogy nem bírsz már Magaddal és visszaülsz a VFTS-be.

Szerencsésnek mondhatom magam, hogy életem egyik meghatározó rallys élményét Neked és ennek a fekete VFTS-nek köszönhetem, amikor Miskolc Rallye-n előfutottunk.
Remélem, hogy nagyon sokat láthatunk még a vilniusziba, úgy, hogy végigmosolygod a napot!

Nekem is nagy élmény volt az a verseny is. Igazi élményautózás volt, annak ellenére, hogy ott is szembesültünk azzal, hogy a technika néha kibabrálhat velünk. Tényleg végig mosolyogtuk és remélem a nézők is megkapták azt, amiért kijöttek a versenyre.

butor_robi_befejezi_6

Így 39 évesen nem lehet kijelenteni azt, hogy soha többet nem ülök versenyautóba!

Ez egy szenvedélybetegség, ugyanúgy, mint például a játékfüggőség. A rali megfertőzi az embert, teljesen függővé lehet válni tőle. Én most harcolok ez ellen a függőség ellen.
Érzem, hogy harcolnom kell ellene!
Szeretném megállni, hogy ne üljek vissza profi versenyzőként.

butor_robi_befejezi_2

Sajnos úgy érzem, hogy a magyar ralinak is vége van. Persze ez csak az én álláspontom. Sem a versenyzők hozzáállása, sem az MNASz , de még a rendezők hozzáállása sem egyezik meg az én nézeteimmel és ez egy akkora visszatartó erő számomra, hogy úgy gondolom, most a legkönnyebb abbahagynom.

butor_robi_befejezi_14Ha valami csoda történne és új emberek érkeznének minden oldalra, akkor lehet, hogy el fog jönni az a pillanat - természetesen ha az anyagi lehetőségeim is meg fogják engedni és a támogatói hátterem is újra összeállna - akkor lehet, hogy újrakezdeném. De ez most nagyon komoly elhatározásom, hogy ilyen körülmények között a magyar bajnokságban nem szeretnék szerepelni.
 
Találnom kell egy új hobbit, mert nem csak ez létezik. 
Vannak ennél sokkal olcsóbb, sokkal nyugodtabb és hasonlóan izgalmas időtöltések is.
Meg kell magát találnia az embernek. 
Nagyon jó példa Wirtmann Feri, vagy Gaál Józsi Bá. Azon kevesek közé tartoznak, akik nem szegényedtek bele az autóversenyzésbe. A visszavonulók többsége azért vonult vissza, mert mindenét elversenyezte. Szeretnék ilyen szempontból a Ferire vagy Józsi Bácsira hasonlítani. Egy ilyen nehéz gazdasági helyzetben, ahol minden nap átélem, hogy egyre nehezebb talpon maradni, most nem a versenyzésre kell koncentrálni. Dolgozni kell. Rendbe tartani a cégeimet, a családot és lehet, hogy eljön majd 5-10 év múlva az a pillanat, hogy majd egy  komoly Historic WRC-vel - hiszen akkor azok már Historic autók lesznek - visszatérjek hobby szinten.

butor_robi_befejezi_4

Azt tudom jól, ha most abbahagyom, soha többet esélyem sem lesz abszolút magyar bajnoknak lenni. De magamat, a nézőket szórakoztatni, együtt lenni a barátokkal, összeszedni a csapatot, ez még bennem van és lehet hogy többet ér egy bajnoki címnél!

Ezért is mondtam az elején, hogy nem azt gondolom, hogy soha, de most pár 4-5-10 évig nem leszek aktív résztvevője a magyar autósportnak és az ORB mezőnyének. 
 
Felépítettél egy csapatot. Mi lesz velük?
thumb_butor_robi_befejezi_5Egy szépen induló dolognak tűnt 2009-ben a TBR RACING. Úgy gondoltam, hogy Citroen versenyautókat építünk, bérbe adunk, utánpótlást nevelünk. Eleinte volt is értelme ezzel foglalkozni, de már tavaly nem működött. Elfogyott az a bérlői kör, amelyik ilyen szintű "kis"autókat szeretne bérelni és ezt ki is tudja fizetni. Rá kellett jönnöm, hogy ez a vállalkozás működésképtelenné vált. Az autókat eladtuk, a kollégáktól is meg kellett, hogy válljak. Nem rajtuk múlott, hiszen nagyon lelkesen, nagyon profin dolgoztak. Nehéz dolog volt, hiszen volt aki emiatt a program miatt változtatta meg az életét, a lakhelyét. Mindannyian úgy gondoltuk, hogy ez egy hosszú távon működő dolog lehet. Jelentős pénzügyi veszteséggel zártam, hiszen a szervizfelszerelést és mindent, amivel a profi körülményeket biztosítani tudtuk, jó esetben fél áron tudtam értékesíteni. Az anyagi veszteségen túl nagy érzelmi kudarccal is zárult ez a dolog.
Hittem benne, hogy lesznek olyan fiatal versenyzők, akiknek át tudom adni a húsz éves tapasztalatomat. Egyedül a Bessenyei Zoli volt az, aki ebből maximálisan profitált. Rengeteget tanult tőlünk és Ő tudott is élni ezzel a lehetőséggel. Az, hogy más csapatnál aratta le a babérokat, az egy kellemetlen történet, de hát az élet már csak ilyen.
Nem gondoltam, hogy csak egy ember van a magyar rali társadalomban, aki igénybe veszi ezt a szolgáltatást, de sajnos így alakult. Be kellett látnom, hogy ezzel sem kell tovább foglalkoznom.
 
Nehéz ezek után bármiről beszélni...
Szeretném mindenkinek megköszönni azt, amit az elmúlt húsz évben kaptam.
A szurkolóknak, a támogatóknak, a szerelőknek, mindenkinek, aki a csapatomban volt. Minden médiának is jár a köszönet, aki valaha is foglalkozott velünk és segítette a versenyzésünket azzal, hogy népszerűsített minket és ez által lehettek támogatóink.
Rengeteg ember vett ebben részt! Húsz év nagyon nagy idő!

Rengeteg ismeretséget szereztem ez alatt, nagyon sokan segítettek. Azt gondolom velem majdnem mindenki korrekt volt. Nagyon kevés emberrel vesztem össze és kevés emberrel van rossz kapcsolatom, aminek nagyon örülök, mert ebben a sportban nem nehéz összeveszni emberekkel.

butor_robi_befejezi_11

Tisztán érkeztem a raliba és tisztán is távozok. És ezt kő keményen így is gondolom.

 
Robi, sokak nevében mondhatom és mondom is:
Hiányozni fogsz! Visszavárunk!
 
 
Ez a hír most jelenik meg 8593. alkalommal
címkék: Bútor Robi, TBR
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k