Kezdődjön az idei év!
Az orfűi versenykiírás mellett rengeteg információ!
2014-02-18
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
731843062
Napi oldal:
36315
Jelenleg:
1809
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Évek óta Orfűn kezdjük a szezont a tesztrallyeval. Markó Tibit, a verseny rendezőjét kérdeztem erről és az idei évéről:

Hogy vagy? Ugye vigyázol Magadra és dolgozol rendesen!? :-)
Köszönöm kérdésed, megvagyok! És innen kívánnék minden jót sorstársaimnak is! Viczena Gabi, Wirtman Feri...
Ha kicsit belemegyünk a részletekbe: most, este 10 óra van, veled beszélgetek és flamenco-t hallgatok, és mivel a professzor úr felírta: a napi vörösbor mennyiségemet pusztítom.
Nem szeretnék újra kórházba kerülni, de van még hova fejlődnöm az egészséges életmódot illetően.
 
Most küldted el az orfűi évadnyitó sprint versenykiírását, ez azt jelenti, hogy most is dolgozol és hogy lesz újra tesztrallye!
Tényleg lesz, lehet Teszt rallye! Az elmúlt 6 év hagyományát folytatva, az idei esztendőben is Orfűn, a körgyorsaságin várjuk a téli álomból ébredező ralistákat!
Az idei esztendőben is ez a verseny lehet az évadnyitó. 
 

kezdodjon_az_idei_ev_2
A123 Teszt Rallye a Grepton Kupáért.


>> versenykiírás <<

>> nevezési lap <<

Ahogy a neve is sejteti, ez egy verseny! A Rallye Sprint Bajnokság 12. szezonjának első versenye, és remélhetőleg - 1-2 hét múlva már lesz idei kiírása, és így - az ARK 2014-es évadnyitója is lesz egyben. Ezen kívül természetesen várjuk a Rallye 1 (ORB), Rallye2, a Historic és persze az RTE versenyzőit is! Licences kategóriába nevezhetnek az ORB versenyzők, a többiek - R2, Histo, RTE - pedig mezőnyben versenyezhetnek.

Remélhetőleg nem kell majd a hókotrással bajlódnunk. Talán idén ez elmarad....de ha még sem, és Holle anyó betépve rázná, akkor sem esünk kétségbe, HÓBAN IS LESZ VERSENY!
Persze úgy lenne igazán értelme, ha száraz és vagy nedves aszfalton mehetnének a bátrak.
 
Idén is az orfűi kör vár az érdeklődőkre. A változatosság kedvéért, az első 3 gyorsaságit követően megfordítjuk a pályát, és a 4., 5. gyorsaságit a második irányban kell teljesítenie mindenkinek. A verseny összesen 35km gyorsasági szakaszt kínál, és remélhetőleg egy pörgős versenyt. 
Kísérletet teszünk egy új "fícsörre" is: ha minden igaz, sikerül megvalósítanunk, hogy ez lesz az első verseny, ahonnan a rallylive.hu nem csak időeredményeket, hanem közvetlenül a STOP-ból információkat is közvetít, szinte realtime-ban. Tudomásom szerint ilyen még ARK versenyen nem volt.
 
Az ARK sorozatban eddig különböző szabályok és különböző kategóriák működtek a különböző régiókban. Pénzes Zsolt azt ígérte, lesz egy közös szabályzat. Erről tudni már valamit?
Nem titok, hogy az RSB vezető még tavaly év végén vetette fel egy átfogóbb, az egész országra kiterjedő egységes sprintes szabályozás szükségességét. Mivel Balatonyi Árpi és én a 2000-es évek eleje óta csináljuk a sprinteket szervezett formában, sorozatként, nem volt meglepő, hogy jutott a feladatból. Az egységesség, és a betartható, betartatható szabályozás a cél olyan módon, hogy az elvárható "sprintes-szintű" biztonság nem lehet alku tárgya! 
Az anyag, ami a napokban készül el az elmúlt tizenegy-két év tapasztalatára épül. Tartalmazza az alapvető sprintes sportszabályokat, és természetesen az alapvető technikai szabályokat is. Nem mindenhol, de akad, ahol megváltozik a kategóriák alapvető kiosztása is.
 
Soha nem értettem egyet azzal, hogy sprint versenyen, sprintes rendezői lehetőségekkel agyon szabályozzunk mindent pl. technikai oldalon. Azért nem, mert a szabályokat leírni a legkönnyebb leírni, de betartatni már más kérdés, és mint tudjuk minden szabály annyit ér, amennyit sikerült betartatni belőle. Többek között ezért nem lesznek csoportok (N, A, H). Meggyőződésem, hogy ma hazánkban nincs olyan sprint rendező, nincs olyan sprint sorozat, aki a csoportok különböző speciális előírásainak betartatásához, ellenőrzéséhez rendelkeznek az összes: eszközzel, képzett szakemberrel, idővel, hellyel az erdő szélén vasárnap délután, és persze a szükséges invesztícióhoz szükséges pénzzel. Nem kell túlbonyolítani, és akkor sem a versenyzők, sem a rendezők nem feszülnek!
 
A szabályrendszer munkaneve: Sprint jellegű Rallye Versenyek Szabályai (SRVSZ), a nagytesó RVSZ után. Bár jelen pillanatban nincs regnáló RSB, miután elkészül a tervezet - és azt pár hozzáértő is látta, véleményezte - mindenképpen publikálni szeretném, mint "tervezetet", mert az idő nagyon fogy, 3-4 hét múlva beindul a szezon, és senkinek nincs semmi fogalma, hogy mi lesz, mire készüljön. Talán ha a legalább a tervezet szintjén is, de picit tájékozódhatnak a sprintes versenyzők, legalább is ez a cél.
 
Amit azonban feltétlenül e kell mondanom, a sprintes szezon kezdetéhez, így az orfűi Teszt Rallye-hoz is szükség van arra, hogy a megújult MNASZ Elnöksége visszavonja a tavalyi sprintekre, RTE-re vonatkozó határozatát. Remélhetőleg ez is megtörténik.
 
Ha már szabályok. Az RVSZ-ben is benne van a kezed?
Nem, az RVSZ készítésében nincs szerepem, nincs feladatom. Csupán a sprint jellegű versenyekre vonatkozó szabályozás elkészítésében vállaltam szerepet. De talán egy keveset szivárogtathatok!
 
Nem is kell annyira szivárogtatni, mert a legutóbbi szakág-vezetői nyilatkozatában Pénzes Zsolt itt, a duenhu-n mesélt az RSB idei elképzeléseiről, többek között egy 'ÚJ' bajnokság megszületéséről is. Ez pedig az Országos Murva Rallye Bajnokság (OMRB)! A hivatalos versenynaptár tervezetben még nem szerepel, mivel még nincs jóváhagyott szabályzata, de ezt a hiányt a közgyűlést követően pótolja az RSB.
 

Ennek a bajnokság lesz az idei évben nyitó versenye a visszatérő Bükfürdő Rallye! És ha már itt tartunk: a kiadott naptár tervezettel kapcsolatban a Marco Racing Team módosítási kérelmet adott be a szövetséghez. Kérelmeztük, hogy a Bükfürdő Rallye augusztus helyett májusban kapjon helyet, és így a Baranya Kupa áprilisról augusztus 8-10-re kerülne.

kezdodjon_az_idei_ev_1

A visszatérő Bükfürdő Rallye májusban az OMRB első futamaként, 3-4 napos programmal és 106km gyorsasági szakasszal várja az érdeklődőket! Csütörtök-pályabejárás és teszt, pénteken pályabejárás, majd átvételek, aztán prológ, szombaton 4 féle gyorsasági szakaszon autózhatnak a srácok, és a célceremónia/díjkiosztó kombó után igazi Rallye Party hajnalig! ... a vasárnapi ébredés, és délutáni reggeli után ráér haza menni! A szokásos kiegészítő kényelmi szolgáltatásokkal, lehetőségekkel várjuk a versenyzőket idén is!

 
Az ORB versenyzők mellett természetesen hivatalos lesz ide a Rallye2 és próba jelleggel csalogatjuk a Historic versenyzőket is, és persze az osztrák versenyzőket is.
 
Szeretném felhívni az ORB versenyzők figyelmét, hogy az idei évben visszatérő, Murva Rallye Bajnoki Bükfürdő Rallye, a maga kompakt, közel 110km-es programjával igazi rally élményt kínál a már megismert extra szolgáltatásokkal és egyben kitűnő felkészülés a az első és második verseny közötti 2 hónapos szünetben a fehérvári folytatásra! A másik hagyományos versenyről annyit érdemes tudni, hogy a Baranya Kupa augusztusi időpontja sem véletlen, hiszen egy hónappal, a júliusi Vp-i murva után kínál megfelelő felkészülést a versenymentes augusztusban a kassai futamra. A Baranya Kupa prológot és 90km gyorsaságit jelent az idén olyan pályákon, amin 2 hónappal később újra versenyeznie kell az ORB-seknek. A fentiekből talán kiderülhetett, hogy jól választ, aki velünk tart Bükfürdőn és Komlón!
 
Ez a hír most jelenik meg 9044. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k