Mi lesz veled Veszprém Rallye???
Interjú Lakatos Róberttel, a verseny rendezőjével
2010-05-29
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776315434
Napi oldal:
13893
Jelenleg:
929
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_1Miközben az idei évben legendás helyszínek, gyorsasági szakaszok kerültek vissza a bajnoki sorozatba, addig a mai napon úgy tűnik, hogy ezek mellett most egy legendás verseny tűnhet el a versenynaptárból. A pletykák már szárnyra kaptak: elmarad a Veszprém Rallye!? A futam főszervezőjét – Lakatos Róbertet – kérdeztem a verseny sorsáról, a pletykák valóságtartalmáról.

Az a hír járja, hogy elmaradhat az idei évi Veszprém Rallye...

Bizony jelen pillanatban úgy tűnik, hogy el is maradhat...

A versenyünk, mint Veszprém Rallye, immár 17 éves múltra tekint vissza. 1994-ben volt először hivatalosan Veszprém Rallye-ként elnevezve ez a futam, de valójában 1984 óta vannak első osztálybeli futamok Veszprém megyében. 1989 óta van a verseny az ún. lőtéri területeken, melyek a Magyar Honvédség kezelésében vannak. Ekkor még az orosz csapatok itt állomásoztak Magyarországon… egészen szürreális képként tárul elénk még most is, amikor a null ponti bázison piros Marlboro-s molinók borították az épületet, és piros csíkos gatyában ott állt az orosz tábornok és szívta a Marlborot. A '93-as - gazdasági okok miatt - lemondott futamot és a 96-os évben egy hadgyakorlat miatt lőterek nélkül megrendezett futamot leszámítva minden évben megrendezésre került a Veszprém Rallye, aminek ezek a lőterek adtak otthont.

A pletykák szerint idén ez másképp lesz…

A mai napon sajnos már egyértelmű, hogy a Veszprém Rallye idén nem fogja tudni igénybe venni a lőtereket, egy egészen furcsa szituáció miatt. Úgy gondolom, hogyha egy normális Magyarországon élnénk, akkor ennek az igénybevételnek semmi akadálya nem lenne. Viszont sajnos egy nem normális Magyarországon élünk! A Honvédelmi Minisztérium és a Környezetvédelmi Minisztérium között létrejött megállapodás értelmében a teljes lőtéri területet bevonták a Natura 2000 Európai Uniós élőhely-megőrző program hatálya alá. Ez 2010. május 26-án emelkedett jogerőre. Ez egyébként még nem feltétlenül lenne baj, hiszen európai uniós szinten ez egy jól működő rendszer, ami bizonyos növény- és állatfajok élőhely-megőrzését szolgálja. Ez annyit jelent, hogy a kijelölt területeken korlátozott és szabályozott módon folyhat a gazdálkodás. Ezért a gazdálkodó szervezetek – amiatt, hogy csupán korlátozott módon gazdálkodnak - anyagi kárpótlást (támogatást) kapnak az államtól (EU-s finanszírozásból), de amennyiben  megsértik ezeket az irányelveket, ezeket a támogatásokat kőkeményen visszakövetelik tőlük.

Nem igazán értem, hogy a Natura 2000 program hogyan és miért kapcsolódik a lőterekhez?

A mi kis Magyarországunkon, ebben is átestünk a ló túloldalára, mint annyi minden másban is. Hazánk vállalta azt, hogy az ország 20%-a (tehát minden ötödik négyzetméter!) a Natura 2000 program hatálya alá kerül bevonásra. Például a Balaton teljes vízfelülete Natura 2000 terület, de még ez sem volt elég ahhoz, hogy ezt az EU-s önkéntes vállalást Magyarország teljesítse. Emiatt az unió megrótta hazánkat, hogy miért tesz olyan vállalást, amit nem tud teljesíteni. Erre persze nagy volt az ijedtség, és valami zseninek bevillant, hogy hát kinek vannak Magyarországon a kezében egybefüggő nagy területek? A válasz : magyar államnak, de azon belül a honvédség kezelésében... vonjuk hát be a lőtereket. A Honvédelmi Minisztériumot biztosították afelől, hogy semmiféle korlátozás alá nem fog esni a tankozás, a rakétázás, a bombázás, a katonai tevékenység, azaz ugyanúgy felgyújthatják évente ötször-hatszor a lőteret és robbantgathatnak, ahogy csak akarnak. Cserében - a bevonást követően - minden más tevékenységet illetően illetékessé válik a környezetvédelmi hatóság. És most ez megtörtént, illetékessé vált!

Támadnak a „zöldek”?

A zöldek már hosszú évek óta támadnak, de most aztán különösen felfedezték az igazi ellenséget! Ami nem más, mint az autósport! Ehhez még nagyon nagyban hozzájárult persze a két évvel ezelőtt megrendezésre került CER, ami óriási erkölcsi károkat okozott akkor és bizony sok addig semleges embert, döntéshozót igazi ellenséggé tett! Ezek miatt az autósport kiszorult erről a területről jelen állás szerint!

Itt tartunk most, és ezért is mondtam, hogyha egy normális országban élnénk, akkor nem lenne ennek semmi akadálya. Egyrészt azért, mert eszébe nem jutott volna senkinek, hogy egy olyan katonai területet bevonjon a Natura 2000-be, amit évente többször jelentősen tönkretesznek. És bár papírunk van róla a 2009-es évből - a Balaton felvidéki Nemzeti Park Igazgatóságtól - hogy a Veszprém Rallye semmiféle környezetkárosítást nem okozott, ennek ellenére markánsan elzárkóznak a verseny engedélyezésétől. A másik ok pedig, hogy a Natura 2000-es szabályozás egyáltalán nem tiltja a naturás területeken technikai sportok lebonyolítását, csupán engedélyhez köti. És ennek az engedélynek a megadása - bizonyos feltételek mellett - nem lenne túl nagy kérés…

A lőterek „élőhely-megóvása” akadályozza tehát a futam megrendezését?

A lőterek kiesése önmagában nem jelenteni a Veszprém Rallye megrendezésének kérdésességét, de azért az eddigiekhez képest jelentősen át kellene alakítani versenyt.

Emellé társul még a gazdasági válság, és társul az, hogy valójában szinte a teljes anyagi háttere hiányzik a versenynek. Se mezőny, se szponzor. Úgyhogy nagyon nehéz a helyzet... nem tudom, hogy hogyan lesz Veszprém Rallye... dolgozunk rajta, gondolkodunk rajta...

Elképzelhető mondjuk, hogy egy rövidebb futammal pótoljátok a három napos rendezvényt?

Ha így döntünk, akkor bejelentjük majd előre, nem úgy, mint a miskolci kollega, aki rallyesprint hosszúságú versenyt rendezett, teljes nevezési díjért cserében!

Nagyon rövid időn belül el kell döntenünk, hogy mit akarunk. Komoly problémám, hogy sokkal inkább kapok visszajelzéseket abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha elmaradna a Veszprém Rallye, semmint abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha valamilyen módon, de legalább megrendezésre kerülne. Nyilván nekem kell, hogy a legfontosabb legyen a Veszprém Rallye sorsa, de azt gondoltam korábban, hogy mind szövetségi, mind versenyzői oldalról esetleg számíthatok egy kis - nem feltétlen anyagi értelemben vett - támogatásra. Elég egyedül érzem magam... el kell döntenem, hogy érdemes-e küzdenem valamiért, ami rajtam kívül keveseknek fontos!

Bár nem egyszerű ilyen információk után szavakat - és kérdéseket - találnom, mert mindenképp megdöbbentő ez az egész... de legyünk kicsit optimisták: ha megrendezésre kerül - és a lőtér kihúzva - akkor milyen pályákra számíthatunk?

Erről nem szeretnék most beszélni. Vannak olyan pályák melyek még sosem szerepeltek... de nem szeretném, ha holnap már itt tréningeznének rajta. Ötleteink és lehetőségeink vannak a pályákat illetően...

Mikor válik véglegessé a Veszprém Rallye sorsa?

Heteken belül ennek el kell dőlnie, hiszen - ha lesz verseny - a Karpackie-Groupama Garancia Rallye-t megelőzően meg kell jelennie a versenykiírásnak.

A versenykiírásban már meg lesznek nevezve a gyorsasági szakaszok, vagy ismét üres sorokkal találkozhatunk?

Bizonyos versenyzők úgy tréningeznek, hogy lezárják a gyorsasági szakaszokat és semminek és senkinek az érdekeit nem veszik figyelembe... ennek az eredménye az, hogy lassan már a közutakat sem adják oda verseny szervezésére. Arról már nem is beszélve, mikor erdészeti úton „csapat” valaki hajnalban, miközben a vadász fenn ül a magaslesen… Egészen felháborító a mai versenyzői társadalom egy részének viselkedése. Egyébként minden verseny rendezőjének az lenne a célja, hogy a gyorsasági szakaszokat az itiner kiadásáig ne hozza nyilvánosságra. De addig, amíg bizonyos dokumentációkat kötelezően le kell adni a rallye sport bizottságnak, és miután leadtad, 2 percen belül bizonyos emberek számára publikussá válik, addig nem lesz itt rend!

Még valami, amit szeretnél megosztani másokkal?

A múltkori zsebtolvajos megjegyzésemet követően (MNASZ) néhányan ahelyett, hogy egy kicsit elgondolkodtak volna inkább megsértődtek és hisztiztek egy kicsit! Mert nekünk szövetségi tagoknak csak az a dolgunk, hogy befogjuk a szánkat, végezzük a dolgunkat és ne merjük az urakat kritizálni, mert rögtön nagyon megsértődnek. Pedig egy kicsit néha elgondolkodhatnának...

Bár komoly anyagi probléma is övezi a Veszprém Rallye megtartását, mégsem kértünk anyagi segítséget a szövetségtől, mert úgy látjuk, hogy egyéni érdekek határozzák meg az MNASZ döntéshozatalát. Elég nehezen fér bele a fejembe - bár egyetértek azzal, hogy szükség van komoly nemzetközi versenyekre - de mégse nagyon értem, hogy mitől fontosabb egy nyirádi rallycross EB-t megmenteni úgy, hogy közben az MNASZ anyagi bázisát kockáztatják, mint esetleg több alkalommal, kisebb segítségeket nyújtani más irányokba.

Megdöbbentő számomra, hogy mennyire egyéni üzleti érdekek mentén történik döntéshozatal az MNASZ-ben. (Egyébként pedig maximálisan drukkolok a nyirádi rallycross EB sikeres lebonyolításáért!)

Ilyen típusú döntések meghozatalakor bizony felmerülhet a felelőtlen gazdálkodás kérdése is…

Lehet majd nemsokára nem BKV, hanem egy kis idő múltán majd „MNASZ-gate”-nek leszünk tanúi…!?

Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_2

Ez a hír most jelenik meg 13310. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k