Arról már nem is beszélve, hogy örülök, mivel visszakapom az üveg jóféle itókát, amit bebuktam a vitán, plusz kapok még egy flaskával, mivel igazam volt
Ez a 'Kesjár -Tour - gyári Mini' sztori szerepel Fekete Kálmán könyvben is.
Ha csak azon a versenyen indultak azzal a Minivel, akkor továbbra is a Gordinié ez az 'elsõség'.
Évszámot sem tudok, melyik Tour 'd Europe-on indult Kesjár Minivel ?
Amúgy a korai bukócsövek sztori megérne egy misét
Épp minap hallottam a történetet: Túrában feketére fújt neoncsõvel bukott meg valaki, gépátvételen el is vágta a kezét az összeroppanó csõ az 'ellenõrnek'
Igen, a gyári Alfák meg az Abarthok csövesek voltak, de a magyarok akik indultak azokban nem volt, hidd már el, ültem bennük! Az öreg Békeffy az Opel Rekorjával vitt ki a Népligetbe, nem volt benne csõ
Nézd, az, hogy a magyar ob-n nem voltak csöves autók, az 100%! Hogy a Touron kellett-e csõ, vagy volt-e, azt nem tudom, de legjobb tudomásom szerint egyedül a Hollós tudott gyári autóhoz jutni, más senki, de lehet hogy tévedek. Valami archívum csak van a Kesóéknál, nem?
" Még a Népligetben sem mentek csöves kasztnis autók "
Ezt 100% merem állítani, hogy a Népligetben már csövezett túraautók mentek. Azokról akad fotó a Net-en is.
De mi hazai bajnokságban indult bukócsöves rallye autókról beszéltünk.
Még a Hollós tényleg gyári és Eb-futamot nyer Puchjában sem volt csõ. Az öreg Kesónak pedig nem volt semmilyen gyári autója, de valóban volt egy utcai Cooperje. Még a Népligetben sem mentek csöves kasztnis autók, Békeffy, Hollós, Rusznyák, mind mezítlábas autók voltak.
...errõl meg annyit, hogy még a kilencvenes évek elején is ment a varesz, igaz, nem versenyen, hanem a Jánoshegyi úton, többször is. Abban az idõben együtt jártunk az OSC-be tornázni és edzés után még meglõttük a bringát. Tényleg megvan, csak le kellene OT-zni, egyébként hibátlan a gép!
...pedig igazad volt! A három 8-as Gordiniban volt elõször bukócsõ, három pontos, B oszlopnál egy kapu, és hátul középen a kalaptartóba bekötve a harmadik pont. (Szorongattam eleget a hátsó ülésen ülve.) Utána még évekig nem volt kötelezõ itthon a csõ. A képen látható az is, hogy a harmadik ponthoz bekötött csõ bilinccsel kapcsolódott a kapuhoz.
Pontosan!
Hugó Szekér Pistivel a mai napig együtt dolgozik, most éppen egy amcsi nyavalyát elektromolnak. Hugó eredeti Wartburgja még meg-és nála- van, 280-as Uniroyalokon várakozik úgy ahogy az uccsó park fermébõl kiállt néhány évtizede.