h i r d e t é s
Összes oldal:
735079206
Napi oldal:
1188
Jelenleg:
1829
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

49. Mecsek Rallye
2015-10-16
Mecsek Rallye
oldalanként | növekvõ
összesen: 798 hozzászólás • 40 oldal
538. • 2011-09-12 16:55:10
Farki! Fehér alapon piros nyilas megoldást anno a Budapest rallyekon használták, információs jelleggel. Máshol is elõfordult akkoriban, de nem volt jellemzõ emlékeim szerint.
Ha meg simán festés akkor inkább jó vastagon mésszel, és arra uv-s csíkokat. Egyébként meg tényleg írja fel rendesen , mert mindenkinek ugyanott vannak a tereptárgyak.
(elvileg) a hibázási lehetõség meg mindenkinek benne van.
537. • 2011-09-12 16:43:39
nem voltam ott, nem láttam, de Turiéknak adok igazat így láthatatlanba is.
Az ilyen embereket totál szét kell verni, és még le is csukatni az új törvény szerint! legalja.
536. • 2011-09-12 16:37:59
Jah a Turis esetet elfelejtettem kommentálni:
én igenis büszke voltam rá. Ott ugrált részegen az az idióta gyerek, bement a pályára Trencsényiék elé, pár cm-en és Trencsényin múlott hogy nem lett tragédia. Ez a második húzása volt, elõtte is átment a pályán a kocsi elõtt, már ekkor szemet szúrt több embernek.
A második esetnél többen kiabálni kezdtek a gyerekkel kemény szavakkal, nem tagadom, erre õ a f**szát mutogatta a többszáz embernek. Itt el is vesztettem szem elõl a srácot, két perc múlva láttam hogy verekszik valakivel, én úgy tudom Tomi szerelõje volt. Aztán ment oda Turi, levert egyet a gyereknek és csend lett. Tomiék elindultak családostul lefelé a parkoló felé, de a srác elkezdett szaladni utánuk. Na ekkor bemozdult vagy 100 ember hogy helyre teszi azt az állatot, de nem volt rá szükség, mert volt ott két srác akik nagyon helyben hagyták. A kiérkezõ rendõrség elõl a balhét indító gyerek az erdõbe akart menekülni, de egy nézõ alárúgott és így kapták el, és kísérték haza a helyi hülyét. Szóval az, hogy Tominak nem volt köze a dologhoz, csak balhézott nem igaz, a barátját védte, ahogy minden jó érzésû ember tette volna. Többen is videózták az esetet egyébként.
535. • 2011-09-12 16:33:08
JJ. Nagyon nem tudok egyet érteni veled egy út és a természet adta akadályok és egy belsõ ívre rakott fél tonnás rönk között! Ha te ezt elfogadod szíved-jogod de ne tegyél úgy hogy ez a normális jelenség a rallyban mert nem az! Ez alapján taposó aknát is lehetne telepíteni a rönk helyett, ha úgyis fel van írva és tudsz róla alapon! ne viccelj..
534. • 2011-09-12 16:29:17
Na mind1, a versenynek vége:)
bízzunk benne kapnak még egy esélyt a rendezõk.
100ezer emberrõl beszélnek, a kilencvenes években minden rallyn volt ennyi, volt is hangulat mindig:) Legalább aki akkor még nem volt kint, ízelítõt kapott belõle.
Biztos vagyok benne, hogy lehet kontrollálni majd megerõsített "szolgálattal" mert ha csak 2 hetet megyünk elõre Barumon 300ezer ember volt, és elfértek :) Lásd irc honlap..
533. • 2011-09-12 16:24:05
Gumizás:
Orfû végénél ahol többen beestek, a versenyzõi itinerben egy gumi volt jelezve, a pályabejárás alatt két gumi volt fent, de a szombati gy2 az itinerben jelzett egy gumival rajtolt el. Az ott kiesõk közül talán egy kivétellel mindenki a második körén esett be. Varga Attila mondta a helyszínen, hogy egyértelmûen a saját hibája volt, mert látta az elsõ körön, hogy nincs két gumi és kihordásos, mégis beesett a második körén.
Ott egyébként az elsõ körön egy rendezõ állt csak, élete elsõ versenyén volt jelen, egy security cég próbaidõs alkalmazottjaként. Reggel megkérdezte mit kell csinálni ha beesik valaki, délben megkérdezte lesz-e még ott verseny. Mondjuk legalább kérdezett...

A farönközés potenciális életveszély.
Pár hsz-szel visszább olvastam a tõre leütött élénk színû karózást. Ezt jó ötletnek tartom, bár ASI 2010-es Salgó-Gemeres esése is ennek volt köszönhetõ. (kiütötte valaki az elõzõ körön a karót, pótolva nem lett és felhordásos lett a pálya)
Talán a britekéhez hasonló megoldást lehetne kipróbálni.
(kép)

Barna, célceremónia: A prológon sem volt túl visszafogott, de ott nem értettük mit mond mert a hátsó részen álltunk. Ellenben a célceremóniát már egyenesen rossz volt hallgatni, a himnuszról ne is beszéljünk... Én szégyelltem magam.
A pályán viszont bolondozott rendesen.
A beszéde tényleg eléggé kusza volt, mint egy részegnek... én most hallottam elõször itt a fórumon ezt az ital-drog dolgot, remélem csak szóbeszéd.

Vasárnap a szöllõsi elágban kaptunk maradandó élményeket gyönyörû keresztek formájában, bár itt meg már túlzásnak éreztem hogy felküldtek a gerincre mindenkit...
Második körön egy tempós balosban esett le az állunk mit tud az IRC mezõny az ismeretlen tempós pályákon.

ASIt azok alapján a stilkiei alapján amik az elmúlt idõkben bizonyítottak lettek nem tartom szív-lélek sportembernek, egy olyan olimpikonhoz tudnám hasonlítani, aki annyira de annyira nyerni akar, hogy képes a dopping után nyúlni, hogy ne a második legjobb legyen a világon, hanem az elsõ.
Igaz ez az eltiltás, vagy csak rémhír?

Végülis:
Remélem lesz jövõre is hazai IRC, most meghúzott a rendezõ egy bizonyos alapvonalat (szinvonalat) ahonnan lehet építkezni és bõven javulni. A mezõny õrületesen profi és gyors, ez vitathatatlan, hatalmas élmény volt õket látni fõleg így, a magyar mezõnybe keverve. Vasárnaptól tisztább a kép mit tudunk nemzetközileg. Turán Frici videón le a kalappal az emberek elõtt. Tényleg senki sem örült.

Ennyi észrevételem volt mára, Schweighardt Gábornak ezúton is jobbulást kívánok!
532. • 2011-09-12 16:18:48
fotóspeti:
Én fújtam a sípot mindkét nap! király És látható volt, hogy abban a pillanatban mindenki odakapta a fejét, ahonnan az autó jött. Tényleg nagyon hasznos volt. kacsintok
531. • 2011-09-12 16:16:57
Igazad van, nem néztem át alaposan a kiírást.
530. • 2011-09-12 16:15:11
Ott voltam, pontosabban itt álltam én is a piros mögött, de vagy 30méterrel feljebb; a "profi" fotósok között a szalagkorlát/betonoszlop mögött.

Tényleg így volt, elõször beszivárgott 5 ember, aztán még 10, aztán jött egy okos család, aki az úttól 3 méterre leültette volna a 6-8éves kölköket meg anyukát. Akkor volt a második, már erélyesebb (NE üljetek ott le, ha már a piros mögött állsz, NE ÜLJ LE).

Aztán jöttek a barom fotósok, akik gondoltak egyet és elkezdtek a profi fotósok elé letérdelni....azokat rendre utasította az ezen az oldalon lévõ biztonsági kolléga; de volt 1 csávó, akinek nem volt elég a mondott szóból, a balhét kereste. Végül a fotósok igazították helyre: "Ha minket is eltessékelnek innen miatta,d tuti,h beviszünk az erdõbe két pofonra öcsém".
Na ezután már csak magába mormogott az isten barma....

Mindenesetre sokan rossz helyen álltak, meg befutkostak a pályára, mikor én ( a rossz fülemmel) is már hallom,h telegázno jön a versenyautó.


Ami még furcsa volt; egyik gyorsaságin sem hallottam sípszót....egyszer sem, egyet sem! Jövõre ha lesz IRC, én magam veszek két tucattal és viszem le pénteken a Széchenyi térre; nagyon hasznos ("ötforintos") eszköz!!!
529. • 2011-09-12 15:30:53
Nem véletlenül emlegettem más ismert és használt gyorsasági szakaszokat, ahol sziklák, fák és padkák között megyünk, nem lassan... A körülményekhez képest kell leggyorsabbnak lenni. A körülmények olyanok amilyenek. Vagy van ott szikla, kõ, murva, gödör, padka, miegymás, vagy nincs. Ha ésszel írtam fel a pályát, fel tudtam dolgozni és vissza tudtam adni, a pilóta meg el tudott fordulni, akkor minden OK. Persze elõfordul, hogy nem sikerül. De ez benne van a pakliban.
Képzeljünk el egy általad akkor megfelelõnek minõsíthetõ rallye versenyt. Az út mellett nincs sem kõ, farönk, padka, murva, pocsolya, sem semmi. Az út széle jól láthatóan jelölve van. Sportbírók vannak látótávolságban egymástól. A nézõk strapabíró kerítéssel vannak elszeparálva, hogy ne menjenek rossz helyre. Az aszfaltot folyamatosan tisztítják, seprik, felhordásokat rendszeresen megszüntetik.
Van ilyen pálya, van ilyen verseny. Csak ezt a Hungaroringen rendezik és pályaversenynek, gyorsaságinak hívják.

Pár évvel ezelõtt dobtunk egy TK-t egy horvát futamon, sima balban a jobb oldali padka megtámasztotta a jobb hátsó kereket, sziklafal jobbról beharap a kocsiba, tetõ, tetõn szembe szakadékba beesés. Szerinted akkor kellett volna reklamálnunk, hogy miért nem hordták el a sziklát és miért nem töltötték fel a szakadékot?

Mesterséges életveszély...? Akkor minden erdész, aki oda fát ültetett, sõt továbbmegyek, az anyatermészet, aki engedte, hogy ott nõjjön. A földtani mozgások, amik szoklát emeltek és szakadékot mélyítettek. Az esõ, mert kimosta az út szélét. A nap, mert felhólyagosította az aszfaltot. Az útépítõ, mert nem csak nyílegyenesen épített, hanem kanyart is csinált. Mindenki szándékosan veszélyt okoz.

Mindenki mongyon le, csak én vagyok helikopter... Vicc az egész, részemrõl lezártam.
528. • 2011-09-12 15:12:55
enduro:
megértelek, a versenyzõ szempontjából teljesen jogos az, hogy HA nincs, akkor mi lett volna. De ugye tudjuk, hogy a HA, na az nem játszik...
Ami engem rettenetesen zavar, hogy mindenki megmondja a tutit, hogy ez így nem jó, viszont építõ jellegû hozzászólás alig-alig van.
Adott a lehetõség, ki kell találni jobbat. Olyat, ami visszatartó erejû, és tényleg az aszfalton tartja a versenyzõket, de mind rájuk nézve, mind a nézõk számára biztonságos. Utána ezzel lehet jelentkezni a rendezõknél. Mert ez a probléma ugye mindenhol jelentkezik...
527. • 2011-09-12 15:06:41
Ne haragudj, de evvel egyáltalán nem értek egyet! Igen, a rallye olyan, hogy van kõ, van szikla, van padka meg minden, de az, hogy az út szélének biztonsága érdekében kétmázsás rönköket tesznek a kanyarokba, ez nekem felháborító, ugyanis mesterségesen okoznak életveszélyes helyzetet! Turánék semmit nem hibáztak, simán korrigáltak volna, ehelyett lett egy TK! Egy kis felhordás, egy defekt vagy bármi nüansz és minimum a futómû szakad ki. Felelõtlen, ostoba dolognak tartom és csak az volt a kérdés ki lesz az elsõ aki tönkre zúzza az autóját!
526. • 2011-09-12 15:01:41
Valóban korrekt! Cimborám olyasmit mesélt, hogy Angliában akit eltiltanak, azt a verseny idejére beviszik a kaptárba, hogy semmiképp ne keveredjen a pálya mellé véletlenül se. Ahogy vége a derbinek, mehet haza.
Szombat, hatos gyors, Tó vége T elágazás. Sokan (szerintem 60-80 ember biztos), beállt a piros szalag mögé, totális esési zónába. Sõt, volt aki ült. Szóltam nekik, hogy "kérlek benneteket, legyetek kedvesek felkelni". Semmi... Másodjára felhívtam a figyelmüket, hogy eleve nem is lehetnének ott, de ha már az életükkel játszanak, nem akarnak elmenni onnan, akkor legalább ne üljenek, hanem kérem õket szépen, hogy álljanak fel. Semmi... Na harmadjára kieresztettem a hangom, hogy mindenki hallja, és közöltem velük, hogy akkor ha nem állnak fel, leállíttatom a gyorsaságin a rajtoltatást, majd az elágban lévõ pár száz emberrel õk megbeszélhetik, hogy miattuk nem megy a verseny. Felálltak... Hála Istennek azonnal volt aki támogatott, és szintén szólt, hogy "azonnal pattanjatok fel onnan!" Sajnos sokszor csak így lehet. De persze ezek után is volt aki leült, de már könnyebben boldogultam velük, utána elsõ szóra felkeltek.
525. • 2011-09-12 14:33:44
Korrekt ismertetõ jellegû hozzászólás! Az ötletek nem rosszak!
524. • 2011-09-12 14:20:38
Rönk és gumi ügy
Az autósport ilyen játék, nekünk fel kell dolgozni a pályát, olyan itinert kell írnunk, amibõl úgy tudunk menni, hogy nem döglünk meg ez elsõ cikis kanyarban. Ha úton kell fordulni, vagy nem szabad lerakni, akkor azt be kell vésni az itinerbe. Most az, hogy farönkök vagy 20cm magas (vagy mély) padka van az aszfalt szélén, az mindegy is. A pályabejáráson fel kell diktálni, nekem meg vissza kell olvasni, a pilótámnak meg meg kell oldani. Zágrábban van egy gyors, aminek a vége hegyrõl lefelében sima és max 1-2-es kanyarokkal hosszú egyenesekkel jön, de két oldalon idõnként vagy 30centis padkával van kiemelve az út két oldala. Reklamáljunk, hogy véssék le? Ugyan ezen gyorson sokat megyünk fák között, néha 1 méter sincs az úttól, meg sziklafal-szakadék kombó az út két oldalán. Szikla elhord, szakadék betöm? Ne vicceljünk már.

Az autósport ilyen játék. Egy-egy felelõtlen, magáról megfeledkezett, vagy a tettei következményét felmérni nem képes "nézõ" tönkretehet egy komplett rendezvényt. Rossz nekünk, mert etapon megyünk, vagy még úgy sem. Rossz a rendezõnek, mert extra feladatot ad, máshonnan kell elvenni az erõforrást, kockáztatja a rendezvényrõl a jelentést, így a következõ évi rendezési lehetõségét. Rossz a többi NÉZÕnek, mert 1-2 ilyen barom miatt etapot néz, autót sem lát, egy kalap alá veszik a néhány renitenssel és õt is így kezelik. Javaslatom: ha sikerül azonosítani és kiemelni az ilyen rendbontókat, akkor a nullás kocsi elõtt menjen végig egy dobozos IFA és gyûjtsék be rá ezeket. Ne tegyék már tönkre több száz versenyzõ, a rendezõség és több tízezer igazi NÉZÕ rendezvényét, eseményét, szórakozását.

Nem voltam Pécsen (idén...)
523. • 2011-09-12 14:14:59
Essék szó egy kis pozitív dologról is.
Méghozzá Pethõ Tyutyu Orfüi menése. Az orfüi szerpentin utolsó visszafordítóján mind a2 alkalommal csak a nézõknek és csak keresztben izomból elrakta,hatalmas örjöngés közepette :-) Köszönjuk!
Ja és Kopecky is ugyanitt bebizonyította hogy lehet keresztbe menni gyorsan is.
522. • 2011-09-12 14:09:45
Kõváry Barnát a hétvégén megutáltam,ki ráz tõle hideg ha rá gondolok mit mûvelt a hétvégén!!! http://www.youtube.com/watch?v=sTIL-V6y9Vg Meg lehet nézni a linken mennyire érdekelte a verseny biztonsága!!!
521. • 2011-09-12 14:08:48
vidra12:
mire mi reggel kiértünk a pályára, akkorra már több gumit eltûntettek. Ugye a gumikat már napokkal elõbb kirakják, az ilyesmit nem lehet kapkodva, utolsó pillanatban elvégezni. És ugye a gát csak vasárnap volt. Az már csak hab a tortán, hogy például rádiós pont ( kék alapon lefelé fordított villám ) is elloptak tegnap, míg a kolléga a verseny végén elsétált az elõjelzõért. Az egy másik sportbíró vette el az "nézõ"-tõl a táblát. Szóval vannak érdekességek bõven, ami külsõsként nem látszik...
520. • 2011-09-12 14:02:01
Na ez a gumis sztori így már érthetõ. Ezt nem gondoltam volna hogy nézõk ezen szórakoznak, bár kis magyar hazánkban már ezen sem szabad meglepõdni. Amúgy ha lett volna a pályákon rendezõ és bizt. ember akkor talán ezek az esetek is megelõzhetõek lettek volna. A megvoltak festve a farönkök de em ez a lényeg hanem az hogy valami autóbarátabb cuccot is oda lehet tenni. Ha már hibázik a versenyzõ ne büntessük még azzal is hogy gatyára tesszük a technikát+õt is.
519. • 2011-09-12 13:56:36
Mindig a Kertészekkel van a gond! Ákos Imre nevü rokona is állandó rumliban van!
Mecsek Rallye
oldalanként | növekvõ
összesen: 798 hozzászólás • 40 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
040506 07 08 0910
2024.10.17-20.

részletes infóink

2024.10.18-20.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k