h i r d e t é s
Összes oldal:
738186881
Napi oldal:
17217
Jelenleg:
1132
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Exporally Brescia 2014
2014-01-25
egyéb
Rallyongók fóruma
oldalanként | növekvõ
összesen: 392 hozzászólás • 20 oldal
272. • 2012-08-30 18:18:26
Helo mindeki.
Vasárnap tervbe van a SRT sprintbajnokság vesenye Petõfibány-Rózsaszentmárton-Ecséd között. Ha valakit érdekel jelezzen a rubi313@freemail.hu címen. Indulás Gyõrbõl vasárnap kora hajnalban.
271. • 2012-08-25 09:36:43
Valaki segítség!!! a terep rally egyik térképét sem találom a Rába híd - Pápoc érdekelne ha valaki megtalálná és ide belinkelné igen megköszönném !!
270. • 2012-06-11 12:18:30
Hali.
Tervezek egy látogatást Waldviertel rallyra idén.Oktoberi utolsó hétvégén,péntek-szombat.Szóval 1 hely kiadó.
Nomád stílus(Kombi astraában alvás,szabadtéren sütés).
Elérhetõségek megtalálhatók a nevem alatt.
269. • 2012-05-20 16:48:47
Bocs, nem ebbe a fórumba akartam!
268. • 2012-05-20 04:45:17
Nagyon szép verseny volt a tegnapi prológ.
Már csak a mai gyors maradt hátra. Most indolunk. helyeslek
267. • 2012-05-19 20:31:07
Sajnos egy eleg szomoru friss hir :(((((( sírok

http://automotorcenter.hu/rally-hirek/rally-hirek-belgium-tragikus-baleset-a-sezoens-rallyn.html
266. • 2012-05-14 09:45:48
szevasztok. Nekem egy furcsa kérdésem lenne, de rallyhoz van pici köze. Szeretnék az oldalsó ablakra csináltatni olyat mint a rally autókon hogy a 2 név plusz a zászlók mellettük, de sehol se találok ilyen matricás dolgot. Tud vki segíteni hogy ilyet hol tudok csináltani? esetleg az email cimemre is írhattok, ha itt nem fogom látni. email: skyline5@freemail.hu segítsetek mert nagyon kéne olyan :) köszönöm
265. • 2012-04-23 21:11:27
18.Miskolc Rally 2011 Prológ
Szeretnél hasonló élményben részesülni május 1-jén Budapest belvárosában? Lájkoljátok a Maximmun Racing Team facebook oldalát, és ha elérjük az 500 rajongót, sorsolunk! A legszerencsésebb beülhet Kazár Miki mellé az Evo IX jobb1-ébe! Hajrá! :)

Maximmun Racing Team facebook oldala
264. • 2012-04-13 20:04:46
Remember...remember.... ez maradt itthon..
Szenzációs sárga autó, jó pilóta, és egy mára elfeledett gyorsasági itt
263. • 2012-04-07 12:16:30
hello istván biztos nem emlékszel rám gál jános vagyok,csobánkárol,tibinek barátja ,sok sikert és mutasd meg hogy kell versenyezni,elég jok vagytok te vagy a jo te leszel a bajnok.sok sikert kéz lábbtörést csak egy mondás ,ne érts félre,hajrá te vagy jobb, forgatom a szemem
262. • 2012-04-07 12:00:55
Amit írtál a Historic bajnokságról az is igaz.(Szívem csücske)Mert ma Magyarországon jóval több Historic versenyautó áll bevetésre készen mint ami el is indul egy bajnokin.Ez csak a pénznek tudható be.Mint nevezési díj mint az FIA szábájokhoz való ragaszkodás végett.Volt hagyva némi idõ ugyan de szerintem még egy kicsit kéne várni,ugyan is mire felöltözik egy páros az pont annyi pénzbe kerül mindha a NASA-l vennének ruhát.
261. • 2012-04-07 09:02:33
Ma Sáta-Borsodbóta között Hadik Bandiék fogják tesztelni az új N14-es Subarut és a régi N14-esüket! Pontos idõpont nincs de körülbelül 13:00 - 15:00-ig érkezhetnek meg és olyan 18:00-ig madadnak! helyeslek Már tegnap is voltak igaz kevés ideig!
260. • 2012-04-06 19:27:03
nem leszek olyan helyzetben, hogy hozzájussak a menetlevélhez! :D
Tudom, erõsen sarkosítok, de azért szerintem Te is tudod, mindig vannak õrült emberek egy-egy kategóriában akik kis autóval, meglepõket mennek.... pl. R2-ben suzuki kupa...Asi, Hevesi.... de kicsit korábbról suzukival Turi, Bútor...ladával Cigány, Matics, Kiss A. Wieszt...és még fel lehetne sorolni vagy 100 nevet, sõt most is vannak jópáran..... de ugye nem gondolod egy kategória kikapni GSI-vel Suzukitól, vagy Micuval Ladától (szinte összes gyorson) Nem R1-be való...nincs vele probléma, csak nem oda való.
Am. osztom az írásod, mert szerintem is gyorsabb az R1 eleje, még nézve is érezhetõ a különbség.
Nekem is van olyan haverom, mire összeállt minden, és egy ütõképes N-es ladát összeraktak, megismerték az autót, kategóriában elég jók lettek volna már ami akkor igen komoly volt, mert voltak vagy 40-en ( de ugye kinek írom...) bevitték katonának, és mire leszerelt, már akkor sokat változott minden..90-es évek eleje...
Az is egy külön történet amirõl Õ beszél, miszerint a mostani rally egy kalap...... mert Õk még átmentek árkon-bokron, a mostani autókat meg picit megütik, ott a vége...
Na mind egy, Van hozzá erõtök, és lelkesedés, akkor mihamarabb sikerüljön a historic....Nálunk sajna ez is gyerekcipõben jár, meg ott is indokolatlanul soknak tartom a nevezést, mert biztos vagyok benne, kis nevezésnél sokkal többen lennének, és elõjönnének az "õrült" szegényebb driverek, mert így az is unalmas... és ott is beleférne egy nyitottabb kategória, mint akár a Cseheknél (csak hogy megint írjam) mert pl. ott is van olyan historicos Skoda, amiben szekvencionális váltó van.... de szigorúan 13-as kerékkel megy, nem 15-el, mégis el tud fordulni.
259. • 2012-04-06 18:28:08
Még annyit: ha valamilyen csoda folytán néhány éven belül elindulnánk a Historic Bajnokságban (persze, ha lesz) és megverne minket egy sokkal gyengébb autó (bizony lenne rá esély), a beíróban mirõl ismerünk meg? Csak azért kérdezem, mert ha neked adjuk oda a menetlevelet, nekünk újabb ~15 év kényszerszünet. vigyorgok
258. • 2012-04-06 18:16:22
Kedves Sibera! Szerintem Magyarország, de az egy másik fórum lenne… Úgy gondolom, hogy valamilyen, dictus magister féle megoldás lenne jó. Szerintem is menjen mindenki, aki tud, viszont a tempójának megfelelõ rajtszámmal. Egyébként a visszasírt ’80-as, ’90-es években is a nézõk nagy többsége a másodosztályt favorizálta ( szinte minden versenyen és kanyarban ezt tapasztaltam ), pedig az R1 gyorsabb, ha kellett pontosabb (persze ilyenkor a többség számára látványtalan ) volt. Én a versenyzõtársaimmal jártam versenyt nézni és nekünk a R1 volt a csúcs látványban is. Én nem élveztem annyira az eséseket, mert tudtam, hogy néhány esetben ez, a páros számára a rallye pályafutásuk legvégét is jelentheti. Volt néhány 1-2 versenyes ill. 1-2 gyorsos ismerõsöm,barátom, tudnának mesélni… Nem értettem, hogy a nézõk nagyobb része miért látja úgy, hogy aki felmegy R1-be, elfelejt vezetni, mindig spórol az autóval, stb. Tehát már akkor is volt egy ilyen antagonisztikus ellentét a R1 és R2 megítélése között. A feljutásról: akkor is volt pl. méltányossági licenc és voltak nagyon-nagyon népes és nagyon népes kategóriák. Az utóbbiakból a számok alapján könnyebb volt felkerülni, ismétlem a számok alapján, de ez ugyebár rallye. Viszont bármilyen feljutási rendszerrõl is beszélünk, a legfontosabb megmarad: A PÉNZ. Ha valakinek több van belõle, minden versenyen el tud indulni, nem kell annyira spórolnia, 100%-on mehet, többet tud edzeni(ez most a teszt ) ,erõsebb/megbízhatóbb az autója, komolyabb szervízcsapatot tud megfizetni és sorolhatnám az ünnepek végéig. A lényeg: elõbb vagy utóbb felkerül. Annak idején mi is vertünk túrában csontszéria Trabanttal majdnem teljes A-s trabis mezõnyt (az N-eseken kívül), meg jónéhány N-es Zsigulit. Aztán végül Opel Kadett GSi –vel „romboltunk” és minket vertek széria Suzukikkal. Én egyik esetben sem örültem volna, ha valaki ezért versenyzõi engedélyeket vont volna be. Gondolom, hogy csak képletesen írtad, de akkor is bántó. Te végül nem indultál el egy versenyen sem, aki ezt már megtette vagy meg fogja tenni, én tisztelem és tisztelni fogom. Ez egy alap tisztelet, aztán ehhez jönnek a további jó vagy rossz tapasztalatok, de az alap meg kell, hogy maradjon. Az általánosítás viszont megsérti ezt.
Sajnos Magyarország más pályát fut be, mint Csehország, de ez is egy másik fórum lenne. A rallye pedig valamilyen formában a lenyomata. A csehekhez, pláne nyugati országokhoz képest nálunk kezd eltûnni az a bizonyos középosztály. Szerintem innen is jöhettek volna az általad javasolt kupákba, viszont ilyen társadalmi viszonyok között ez nagyjából kiesik. Tehát marad a felsõ kategória (autókban is ) ,aztán némi ûr, majd a kisebb, olcsóbb versenyek. Persze ezt is oldalakon keresztül lehetne tagolni, mert így általánosító, ill. ez is csak egy vélemény.
A szponzorpénzekrõl meg miket is ír az a cikk, valamilyen szokatlanul erõs anyagot szívott az író? kacsintok neszóljszám
257. • 2012-04-06 16:05:47
jól mondod
de, egyszerûbb mindenkit lehúzni...
256. • 2012-04-06 15:55:43
Tévedés.
Nem azért írok, mert azt gondolom, ettõl változna is valami.
Nem hiszem a mai világban egy "górét" is érdekelné ki miért tiltakozik!
...egy vélemény a sok ember közül...van aki így látja, és biztos vagyok benne, sokkal többen nem! Ez van!

annyi hozzáfûznivalóm lenne pestitomi az írásodhoz... ha már magyar szurkolói klub..
Vannak Nálam sokkal többet Csehországba kijáró embrek...Dicsérjük a rallykat, mert van miért! Ez anno eljutott még Kopeckyékhez is, és hogy lásd mennyivel máskép gondolkodnak, Kopeckyék szerveztek egy murva tesztet nálunk, ahová meghívtak Minket, mint Cseh fanokat! Tudod mi lett a vége? nah ez magyarország, csupa kis betûvel! A sok senkiházi irígy mocsok bekavart, hogy nehogymár, idejön egy sztár (!) és nem a lóvés kölyköket, meg celebeket fogja vinni, hanem fórumokon írkáló senkiket......
Kopeckyék meg elmentek máshova tesztelni...
Ilyenek után (is!) lelkesedjek itt bármiért?
255. • 2012-04-06 14:26:59
Kedves Sibera! Ha ennyi ideje és ennyire jól látsz minden problémát, javaslom, hogy alakíts pl. egy szurkolói klubot (pl. a fociban is van ilyen, sõt elképzelhetõ, hogy külföldön a rallye-ban is, ezt te jobban átlátod). Ha jól csinálod, elég sok embert tudsz mozgósítani és ezzel, az általad felépített háttérrel lehet, hogy el tudsz érni egy bizonyos mértékû érdekképviseletet. Hogy mekkorát és van-e egyáltalán értelme? Meg kell csinálni és akkor kiderül! Ezt csak azért írom, mert úgy gondolom, hogy az „okádás” –nak így önmagában semmi értelme,sõt inkább rombol. Eddigi hozzászólásidból arra következtetek, hogy versenyek rendezésében eddig nem segédkeztél, valami miatt versenyautóba sem ültél (bár megtetted volna…), viszont meglehetõsen általánosító és bántó módon ütöd-vágod azokat, akik ezt már megtették. Kritikáid nagy része jogos, de ha te nem vállalsz semmit, akkor ez nagyon, de nagyon kevés… Még annyit: természetesen magyar szurkolói klubra gondoltam…
254. • 2012-04-06 10:35:44
Bemelegítésképpen itt egy link a rallye-val kapcsolatban.
Két oldalas, és a második oldal érdekesebb talán mint az
elsõ. Ajánlom mindenki figyelmébe a kommenteket is,
itt van belõlük egy kis ízelítõ:

Nem "csak" a vezetõk. Csodálkozom is, hogy ilyen õszintén
írtak errõl a témáról. Ha a NAV megkapargatná a nagyobb
csapatokat, sok száz év börtönt kioszthatna és sok száz fiktív vállalkozást göngyölíthetne fel. Elmenni egy
közgyûlésre, vagy szakággyûlésre? Tényleg nincs értelme -mindjárt be is bizonyítom, hogy miért. Legyen a tét például a tisztségviselõk választása, meg lokális szabálymódosítások. A skodás-ladás-opeles-suzukis társaság - aki viszi a hátán magát a versenyzést - elmegy és egyesületenként egy szavazattal próbálja érdekeit érvényesíteni. Igenám, de megjelennek a nagy és gazdag hordák és kiderül, hogy a közgyûlést megelõzõ héten összesen százhuszonhárom új egyesületet egyeztek be a cégbíróságon - ugyanennyi szavazattal gazdagodtak. Válassz így szakágvezetõt, válassz így elnököt, versenyhelyszínt, gumiszabályt, stb. Inkább nem megy el - olcsóbban jön ki mindenki. A nagy pénzmosodáknak pedig leáldozott - nincs pénz és kész. Akkor sincs, ha kilencven százalékot adnak vissza zsebbe. Amúgy is jelmezbállá alacsonyodott az "élmezõny" - makulátlan autók, makulátlan ruházatok, bögyös szõkék felvonulása, fizetett cikkek a magazinokban a nagy semmirõl. Ugyanezt elmondhatjuk a gyorsasági szakágról is, bátran
LINK

A saját véleményem:

Szinte mindenben egyet tudok érteni Jocival, és Siberával (nevezhetjük Õket a nép hangjának), kivéve két dologban.
1.
Utánpótlás kérdés. Sajnos ma, egyéb sportágakban is meghatározó jelentõsége
van a tehetséges ifjú sportolók anyagi hátterének. Ez alól a rallye sem kivétel, sõt
itt fokozottan érvényes. Talán akkor lehetne ezt a szövetségen számon kérni, ha
lenne egy egységes, nagyvonalú támogatói háttér a rallye mögött, ami áldozhatna erre.
De nincs!

2.
Sajnos nem lenne elég, ha a jelenlegi vezetõ tisztséget betöltõ emberek (és sleppjük)
el lenne zavarva a rallye környékérõl. Addig, amíg szervezeti változások nem jöhetnek létre, addig majdnem teljesen mindegy, hogy személy szerint kik a vezetõk.
A szervezeti megújulás legnagyobb akadálya ma, hogy nemzetközileg, országonként csak egy szervezetet fogadnak el a sportág képviselõjeként. Erre hivatkozva, és a sporttörvényre,
minden megújulási javaslatot lesöpörnek az asztalról.
A képviselettel kapcsolatban el lehetne gondolkodni azon, hogy míg egyéb sportágakban,
pl. a labdajátékok terén, ahány sportág, annyi szövetség van (kosárlabda-, kézlabda-,
labdarúgó-, stb szövetségek), addig az autósportokat csupán egy szövetség képviseli,
holott itt is lehetne rallye-, gyorsasági-, drift-, stb. szövetség, és rögtön tisztább lenne a kép.
Ha megújulásról beszélünk, akkor ez kell, hogy legyen az egyik irány.
Jelzem, hogy az érvénybe lévõ rendszer megváltoztatása nem kis falat, mert ez hozzátartozik
a világ mûködtetésével kapcsolatos szerep leosztásokhoz.

Maradva a szervezeti struktúránál, a látszat alapján van egy rosszul, de demokratikusan mûködõ MNASZ, a számtalan bizottságával ami a demokrácia terhével a vállán képtelen
irányt változtatni, ha kell. (Mi lett volna Kolombusz Kristóffal, ha a hajója demokratikus irányítás alatt lett volna! Soha nem fedezte volna fel Amerikát, még most is az Atlanti
óceán közepén keringenének, ahogy most ezt az MNASZ is teszi a saját vizein.)
Ugyanakkor vele párhuzamosan mûködik egy jól prosperáló kis mostoha testvér (RTE)
ahol talán nem annyira divat a bizottságosdi. A legegyszerûbb megoldás az lenne
ha Mészáros Iván lenne megbízva a rallye, mint sportág (nem szakág!) rendbetételével.
Azt pedig, hogy Õ ezt kikkel képzeli el, hogyan és milyen keretek között, azt rá kellene bízni. Szerintem rajta kívül az elmúlt 10-15 évben senki sem bizonyította jobban rátermettségét, és elhivatottságát.

Ha a lesüllyedés konkrét okait szeretnénk elemezni, akkor nagyon régrõl kell indítani.
Régrõl, abból az idõkbõl, amikor még rallye volt a rallye, és pont ezért szerették
meg a tömegek, versenyzõk és nézõk egyaránt..
Tehát: Anno volt a Gr1, meg a Gr2, ahol az 1-es volt a széria, a 2-es a tuning.
Aztán jött a FIA, jött az 1/b, meg az A és B meg ki tudja még mi.
Jöttek a homológ elõírások. Ha jól emlékszem, az akkor éppen cseperedõ korában
járó rallyecross-ra a homológ cuccok bevezetése akkora csapást mért, hogy az majd bele pusztult. Hajdanán voltak vegyes talajú, hosszú távú, és még korábban titkos útvonalú versenyek is. Nem voltak szervizparkok. Aztán jöttek a körön lebonyolított rallye-k, azonos talajú versenyek, és a komfortos szervizparkok.
Röviden, így utólag visszanézve, minden olyan szabály bevezetése egy szög volt a magyar
rallye koporsójába, ami a nemzetközi trendhez való közeledést szolgálta. Ez ma is így van,
csak a mai szögek duplán számítanak, és mélyebbre hatolnak.
Nem mondom, hogy egy az egyben vissza kell hozni a régi szabályokat, de ahol lehet ott igen.
Jotti szerint, ha a hist.EB-n a régi stílusú szervizek mûködhetnek, akkor ugyan az ORB-ben miért nem? Mi az, hogy nem lehet rendezni vegyes talajon versenyt? Lehetne, méghozzá
úgy, hogy nincs futómû csere! Lehet tekergetni a gátlókat, meg lehet kereket cserélni, oszt go!
Mert a rallye más néven, megbízhatósági túra verseny!

Sibera és Joci is emlegetik a feljutási rendszert. Elméletileg jó lenne, de a mai gazdasági helyzet miatti versenyzõi létszám ezt szerintem nem teszi lehetõvé. Ma a relatíve kevés versenyzõ négy csoportra oszlik: Sprint, RTE, R2, R1. Csak kérdezem, hogy a jelenlegi helyzetben normális dolog e, a kicsit még kisebb részekre osztani? Szerintem meg kellene próbálni egy olyan országos, nyílt rallye bajnokságot kiírni, ahol a jelenlegi négy osztály versenyzõi együtt, egymás ellen versenyezhetnének. A versenytávot valahol a jelenlegi osztályokban alkalmazott távok átlaga körül kellene meghatározni, hogy az a R1-nek költség csökkenést, az alacsonyabb osztályoknak pedig csak a minõség növekedésével arányos költségnövekedést okozna. A menõk, és a sprintesek is kapkodhatnák a lábukat, mert mindenki bizonyítani szeretne.
A tréningezés, pályabejárás szabályain is lenne mit felülvizsgálni, lazítani, ami a tempót és
a biztonságot is kedvezõen befolyásolhatná, a verseny elõtti ráhangolódásról (nézõk, versenyzõk és helyi lakosság) nem is beszélve.

A lecsúszás okainak vizsgálata során nem mehetünk el szó nélkül amellett,
hogy a rallye (de tartok tõle, hogy az autósport más ágai is) túlságosan el üzletisedtek.
Jobban hasonlít az egész egy pénzügyi bûvész klubhoz, mint a sporthoz.
A klasszikus értelembe vett szponzor ritka mint a fehér holló. Ez sajnos igaz a versenyzõre,
szövetségre, rendezõkre. A tisztesség hiánycikk lett, a lenyúlás természetes. Ez az oka annak(többek közt), hogy a sportérték is a nulla felé tendál. A sokat szidott fociból példát hozva, ott egyetlen egy kétballábas, vagy sztár futballista sem merte volna venni magának a bátorságot egy vesztes meccs után, hogy azt mondja, hogy ugyan a meccset elvesztettük, de a csapat nagyon jól játszott, jól éreztük magunkat és jól szórakoztunk. A nézõk leharapták volna az így nyilatkozó játékosok fejét.
Hányszor hallottunk ilyen tartalmú nyilatkozatokat a rallye versenyzõktõl? –tisztelet a kivételnek. Harapdálják is a nézõk a fejüket most rendesen.

Afelõl pedig ne legyen kétsége senkinek, hogy a mostani helyzet egy háború, a jelenlegi
vezetés és a helyükre pályázók között. A rendezõ, e háborúnak az egyik fegyverneme.
A csaták már tavaly aktuálisak lettek volna, de akkor még volt mit veszteni. Az idén
már nincs sok, ezért a verseny (ek) elmaradása (is).

253. • 2012-04-05 19:41:56
Kedves Sibera remélem rajtam kívûl is elolvasták.Nagyon ül amit írtál.
Rallyongók fóruma
oldalanként | növekvõ
összesen: 392 hozzászólás • 20 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 31 010203
040506 07080910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
25 26 27 28 29 3001
2024.11.07-09.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.21-24.

részletes infóink

2024.11.22-24.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k