h i r d e t é s
Összes oldal:
737428761
Napi oldal:
147011
Jelenleg:
1746
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

GREPTON Cered Rallye Sprint az Inventiva kupákért
2016-03-20
MARB - Rallye Sprint Bajnokság
oldalanként | növekvõ
összesen: 542 hozzászólás • 28 oldal
322. • 2014-12-27 13:41:11
Nyugi hu0olb, ez csak egy levélváltás, és nem a világvége.
Reméljük, hogy senki sem akarja továbbvinni a "butaságot".

(indulj ki abból, hogy Ernõ nem P.Zs.) kacsintok
321. • 2014-12-25 13:27:34
https://www.dropbox.com/s/3fshu9ffnm9bqqc/141224_MARB_DuEn.pdf

Ez micsoda?

Tényleg tovább kell vinni a butaságot? Csináljuk azt amit PZS? Hova tovább még? Honnan jött a mostani RSB??? Ne csináljuk már ezt! Mi lesz még itt? Ennyire kell a pénz???? Az eszem megáll...

Büki Ernõnek üzenem,hogy kitartás! Majd a FESTO-ban legközelebb megint megkérdezem,hogy mi lesz itthon a Rallyeval....de attól tartok,hogy már tudom a választ elõre....:(
320. • 2014-12-15 17:28:55
Sziasztok

Alakul ez hajrá MARB!
319. • 2014-12-15 12:29:21
Kedves Ernõ,

Köszönjük az elõkészítõ munkát. Az indítványokból úgy tûnik, hogy számos javaslatunk "átment" a módosítottak pedig vállalható kompromisszumok.

Várjuk a végleges döntést... :)
318. • 2014-12-12 23:12:31
Kedves MARB-os Versenyzõk!

Többen írtatok, telefonon kerestetek, hogy mi van, hogy állunk az ígéreteinkkel……
Elnézést kérek, hogy nem válaszoltam azonnal. Megígértem, hogy a Duen, MARB fórumon jelentkezem.

Úgy gondolom, hogy az ígéreteinknek megfelelõen haladunk a munkával a 2015-ös versenyévad elõkészítése tekintetében.

2014
November 26.-án megtartottuk évértékelõ és következõ év elõkészítõ ülésünket az idei évben versenyt rendezett Rendezõkkel. Ezen a megbeszélésen pontról pontra átbeszéltünk minden olyan felvetést, problémát, amit Ti jeleztetek felénk levelekben, beadványokban, személyesen. (ezúton is köszönjük az aktív részvételt) A Rendezõk egyhangú véleménye az volt, hogy sikeres évet zártunk Veletek együtt. nagyon sokat tett a siker lebonyolítás érdekében az MNASZ Biztonsági Bizottsága is. A Rendezõk kijelentették, hogy a felmerült hiányosságokat igyekeznek a jövõben kiküszöbölni. Egyértelmû mindenki részérõl, hogy még „jobb érzésû” versenyeket kell rendezni számotokra.

2014-ben 20 futamot írtunk ki. Mind a 20 futam megrendezésre került! Köszönet a Rendezõknek és lelkes Csapatuknak. (déli régió Balatonyi Árpád, Markó Tibor, nyugati régió Bognár Gábor, észak-ny régió Fodor Krisztián, észak kelet Adamovits Márk)

A MARB létrehozásával megteremtõdött annak a lehetõsége, hogy ma Magyarországon bárki részt vehessen szabályozott keretek között rallye típusú versenyen, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által kiírt Bajnokságban.

Kijelenthetõ, hogy az MNASZ, mint felügyeleti szerv, évközben a lehetõ legminimálisabb mértékben szólt bele a régiók életébe. Mindenkinek tisztában kell lenni azzal, hogy ezek a versenyek évek óta mûködtek a maguk módján. Az elõírt rendezési, biztonsági elõírások, alap sportszakmai szabályok betartatásán kívül meg kell hagyni a régiók teljes körû szuverenitását. A versenyzõkre nem lehet súlyos anyagi terheket kivetni, nem lehet a „nagy” rallyéban alkalmazott elõírásokat alkalmazni. Ezen rendezvényeknek, régiós bajnokságoknak semmi köze nincs, nem is lehet a „nagy” rallye bajnokságokhoz. Szem elõtt kell tartani, hogy ezek amatõr, hobbiszintû, hétvégi rendezvények. A legfontosabb, hogy „viszonylag” kevés pénzbõl jól érezzék magokat a részt vevõk az adott rendezvényen. Szabadidõ sport.

El kell jutni mindenkinek arra pontra, hogy belássa, beismerje, hogy a MARB sorozat egy minden „megszállást” nélkülözõ sorozatnak kell, hogy legyen! Résztvevõinek több mint 90%-a semmit mást nem akar „csak” versenyezni! Nem érdekli Õket az ORB-be való indulás. Néhányan kipróbálják egy-két futam erejéig a R2 rendezvényeket, de nekik megfelel az adott régió, ahol versenyezgetnek, jól érzik magukat. Meg kell hagyni a szabadságukat!


2015
A 2015 évi versenynaptár elõkészítése folyamatban van. Ennek véglegesítése csak a „nagy” versenynaptár elkészülte után lehetséges, mivel figyelembe kell venni az ORB, R2 futamokat.
2015-ben 22 MARB futam kerül kiírásra. Elõfordulhat, hogy egy hétvégén több MARB futam kerül lebonyolításra, természetesen a közeli régiók figyelembe vételével lesznek kialakítva az idõpontok.

Elkészítettünk a 2015. évi SRVSZ-t (Sprint Rallye Versenyek Szabályzata)
A szabályzatot az elõírásnak megfelelõen (dec. 10. volt elõírt határidõ) megküldtük jóváhagyásra a Sporttanácsnak. A bajnokság lezárását követõen megalakult RSB-vel tartottunk egy személyes egyeztetést a változtatásokról.
Egy gondosan elõkészített élhetõ, kivitelezhetõ szabályzatot prezentáltunk. Nem volt nehéz hiszen idén szinte 100%-ban mûködött. Reméljük dec. 15.-ig jóváhagyva megjelenik. Ti kértétek, hogy mielõbb jelenjen meg, dec. 15.-ét ígértük, nekünk is fontos, hogy tudjátok az új elõírásokat. (a megjelenés nem rajtunk múlik)
A sorozat egész évben mûködött, a rendezõkkel páran önszorgalomból folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, a rendezvények nélkülünk is lebonyolításra kerültek volna, nem kell túllihegni a felügyeleti szerepet. A szabályzat elõkészítéskor az egyeztetéseket a Sporttanács tagjaival, mint legfelsõbb sportszakmai szervvel végeztük, mert nem volt RSB. A megalakult RSB „bólintása” hiányzik.
Nekik, a pár napos RSB-nek idei évben semmi gondjuk, munkájuk nem volt vele (kivéve Koch Gabi), - komplett kész, terméket kaptak, amit piacra kell dobni, csak mûködtetni kell, ha a Közgyûlés után Õk maradnak.


Röviden tájékoztatunk Benneteket a szabályok változásáról a teljesség igénye nélkül:

Jelentõs változást nem terveztünk. A 2014. évi szabályzat mûködõképes, hosszútávon. Csiszolgatni kell, abból a célból, hogy a résztvevõknek folyamatosan jobb lehessen, jobb legyen.

Az alábbiakban szereplõ változások, egyenlõre TERVEZETNEK minõsülnek, elfogadásra várnak!

A piszkos anyagiak
Az elmúlt évekhez hasonlóan most sem változik a nevezési díj: 32.000,- (bruttó)
(a biztosítási díjakról késõbb tudunk beszámolni)

2015. évben a MARB versenyzõi igazolvány díja marad 2.500,- (éves díj)
Az igazolványok kiadásával kapcsolatban ki kell dolgozni egy rugalmasabb megoldást.

A versenyekkel kapcsolatban a Rendezõ a nevezési és a biztosítási díjakon felül semmilyen más díjat nem szedhet a nevezõktõl/versenyzõktõl.

Résztvevõk:
A 2015-ös versenyszezontól kezdõdõen azok a versenyzõk, akik:
„új versenyzõként” rallye jellegû versenytapasztalat hiányában, vagy
a 2010. január 1. óta eltelt idõszakban igazolható rallye verseny teljesítése nélkül kívánnak, sprint jellegû rallye versenyre (MARB versenyre) 1. Versenyzõként (vezetõként) nevezni, maximum 1600cm3 hengerûrtartalmú szívó motorral szerelt autóval nevezhetnek és versenyezhetnek az elsõ évaduk versenyein.

A 2015. évi MARB futamokon vezetõ versenyzõként csak olyan versenyzõ szerezhet pontot, aki rendelkezik MARB-A versenyzõi igazolvánnyal, Az adott és az elõzõ évben nem rendelkezett „magasabb” osztályú vezetõi licenccel.
(megjegyzés: az idei év elején ebbõl rengeteg probléma adódott. R2 vezetõi licenncel nem lehet MARBban indulni vezetõként)

A MARB futamokon navigátorként MARB-N, MNASZ ORB, R2, Historic licenccel részt lehet venni.

Kizárólag MNASZ „N” tip. licenccel, egyedi engedéllyel, lehet indulni vezetõként a MARB bajnokságban, MARB-A igazolvány kiváltásával.


2015.-ben az alábbi új régió felosztás szerint zajlanak a bajnokság futamai:

A MARB bajnokság értékelésébe számító futamok:
1. „déli régió” dél-Dunántúl 6 verseny (6 MARB értékelt)
2. „nyugati régió” észak-Dunántúl 6 verseny (6 MARB értékelt)
3. „északi régió észak M.o. (Pest, Nógrád, Heves) 5 verseny (5 MARB értékelt)
4. „keleti” régió kelet M.o. (Heves, BAZ, Szabolcs) 5 verseny (5 MARB értékelt)
(megjegyzés:2014-ben északi régiónként mûködõ (8 futam 6 MARB értékelt), terület 2015-ben két önálló régiónként fog szerepelni, 5-5 futammal. Mindegyik régiós futam MARAB pontszerzõ.)

MARB kategóriák továbbra is: 5,4,3,2 (Lada Kupa)

A MARB BAJNOKSÁG ÉVES ÉRTÉKELÉSE
(megjegyzés: az éves értékelésnél figyelembe vettük az észrevételiteket. Már az évelején láttuk, hogy nem lehet hosszútávon az összes futamot beszámítani a pontszerzésbe. A 2014-es rendszer szerint, akinek anyagi lehetõsége engedte, elmehetet az összes futamra. Az évfolyamán készített felmérés egyértelmûen azt igazolta, hogy a versenyzõk többsége a saját régiójában és még 1-2 futamon indul el maximum. Ennek figyelembe vételével határoztuk meg a 8 futamon történõ pontszerzés lehetõségét. Természetesen, akinek van rá lehetõsége, ideje Õ akár mind a 22 futamon indulhat, de bajnokság értékelésébe „csak” az elsõ nyolc futamon megszerzett pontjai számítanak be.)

A bajnokság éves értékelése a fent kiírt régiók valamennyi MARB értékeléssel rendelkezõ versenyének figyelembevételével történik.

Az éves értékeléskor figyelembe vett futamok száma:
Sorrendben, az elsõ 8 futamon történõ rajtoláskor megszerzett pontok összessége.

pl. a versenyzõpáros sorrendben elrajtolt, ötször a keleti régióban (megszerzett pontjai 2, 0, 6, 10, 0), utána kétszer indult a déli régióban (megszerzett pontjai 8, 4), majd háromszor rajtolt a nyugati régióban (megszerzett pontjai 6,2,1). Összesen 10 futamon indult, ebbõl az elsõ nyolc számít, az alábbi pontokat szerezte: 2+0+6+10+0+8+4+6=36

A bajnokság értékelése a MARB 2015. évben értékelt versenyein a vezetõ versenyzõ által szerzett bajnoki pontok összegzése alapján történik úgy, hogy az elsõ helyezett az, aki a legtöbb bajnoki pontot szerezte. Pontazonosság esetén a több jobb helyezés dönt, ha ekkor is holtverseny áll fenn akkor az a jobb helyezés számít, ahol a teljesített gyorsasági szakaszok össztávolsága a nagyobb.

KATEGÓRIA ÉRTÉKELÉS
A kategória akkor kerül értékelésre, ha legalább 3 versenyzõpáros elrajtolt. Rajtolásnak minõsül az, ha a versenyzõpáros, az elsõ gyorsasági szakaszon a megadott jelre elhagyja a rajthelyet.
Amennyiben az elrajtoló versenyzõpárosok száma kevesebb, mint, 3, úgy felsorolásra kerülnek az eggyel magasabb kategóriába, és az ott megszerzett pontot/kat viszik a nevezés szerinti kategóriájukba.

(megjegyzés: érkezett olyan észrevétel, hogy a kategória akkor kerüljön értékelésre, ha min. 5 induló van. Megvizsgáltuk az összes versenyen kategóriánként az indulok számát. Megállapítottuk, hogy a 3. kategória az északi régióban gyengélkedik, de itt is csak kétszer volt három indulónál kevesebb, 2. kategória egyedül a déli régióban mûködõképes. Azonban ha az un. felsorolást alkalmazzuk, a pontszerzési lehetõség megmarad. Három induló esetén, talán többeket ösztönözhett, hogy részt vegyen a bajnokságban.)

A MARB-RS VERSENYEK RÉGIÓNKÉNTI ÉVES ÉRTÉKELÉSE, DÍJAZÁSA
Régiók szerinti futamok száma:

Déli Régió: 6 futam A versenynaptárban szereplõ 6 déli régiós futam
Nyugati régió: 6 futam A versenynaptárban szereplõ 6 nyugati régiós futam
Északi Régió: 6 futam A versenynaptárban szereplõ 5 északi régiós futam plusz 1 keleti régiós futam, ahol (kronológiailag) elõször rajtolt a versenyzõ
Keleti Régió: 6 futam: A versenynaptárban szereplõ 5 keleti régiós futam plusz 1 északi régiós futam, ahol (kronológiailag) elõször rajtolt a versenyzõ
(megjegyzés: Régiós szinten a Rendezõk megállapodása alapján 6 futam kerül értékelésre. A két új régióban ez úgy lehetséges, hogy 1-1 futamon a szomszédos régióban lehet pontot szerezni.)

régió kategóriák: 5,4,3,2 (MARB) Lada Kupa, Extra Lada Kupa
a 6-4WD és a 6.2WD kategória továbbra is kupaként kerül kiírásra.

Egységesített rajtszám panel kerül bevezetésre országosan.
Rajtszám panel – teljes felülete: 60x50 cm, helyét kötelezõen, az elsõ ajtók felületén kell szabadon hagyni

Szuper Rallye:
Az adott versenyen azon versenyzõpárosok, akik kiestek, a Rendezõ döntése alapján, megismételt technikai ellenõrzést követõen (verseny technikai ellenõre által), ha versenyzésre alkalmas a gépjármûvük, a mezõny végén elrajtolhatnak, a vissza lévõ szakaszokon. Az eredménylistán kiesett versenyzõként kell õket szerepeltetni, bajnoki pontokat nem kaphatnak.
(megjegyzés: a szuper rallye szabály már 2014 év közepén a fenti formában került alkalmazásra, a beadott versenyzõi észrevételek alapján hozott módosítás szerint)

Néhány a Sprint jellegére alakított büntetési tétel illetve elbírálási iránymutatás:

Idõellenõrzõ állomáson való jelentkezés:
Amennyiben a versenyen a versenyzõknek a menetlevélben szereplõ un. idõellenõrzõ állomásokon kell az elõírt idõben jelentkezniük úgy az alábbi büntetések kerülnek kiszabásra:
az elõírt idõtõl való késés, minden megkezdett perc 10 mp idõbüntetés
az elõírt idõ elõtti korai érkezés, minden megkezdett perc 20 mp idõbüntetés

Gyorsasági:
A rajtkésleltetése a versenyzõ hibájából: 20 mp büntetéssel jár. (a versenyzõ nincs rajt kész állapotban, ideális idejében nem rajtoltatható el. pl. nincs bekötve öv, sisak)

A hibás, különösen a korai rajtot, ami a rajtjel megadása elõtt történik, a következõ módon büntetik:
1. eset: 10 másodperc.
2. eset: 15 másodperc.
3. eset: 20 másodperc.
További esetekben: a Felügyelõk döntése szerint.

Az SRVSZ 2015 végén található egy un. Büntetések táblázata
(összefoglalja a szabályzatban szereplõ regulákat)

A lassító rombolások büntetésének kiszabása esetén a mindenkori Felügyelõ Testületnek az alábbiakat kell mérlegelnie:
a lassító rombolás jogtalan elõnyszerzést eredményezett-e,
a vétkes versenyzõ magatartása a lassító rombolás elkerülésére irányult-e,
különbözõ módon megtörtént eseteket nem lehet azonos, „szabványbüntetéssel” sújtani,
amennyiben a versenyzõ hibázott és lassítót rombolt, a ténybíró azt jegyzõkönyvezni köteles, függetlenül attól, hogy az esettel kapcsolatban a versenyzõ veszített-e idõt, vagy sem.
lassító rombolás esetén a ténybírónak nem mérlegelhet, kötelessége jegyzõkönyvet készítenie, az eset tényszerû és rövid leírásával, annak minõsítése nélkül.
Javaslat: a MARB versenyek jellegére, távjának mértékére való tekintettel az egyes lassító rombolások esetén nem javasolt „perces” büntetések kiszabása – kivéve az egyértelmû szándékos, csalárd eljárás esetét, vagy a sokadik alkalommal, „visszaesõként” elkövetett szabálytalanságot.

A rendezvényekkel kapcsolatos észrevételek alapján az alábbiakkal egészítettük ki a szabályzatot:

A Rendezõknek törekednie kell arra, hogy az átvételek helyét a gyorsasági szakaszon vagy annak közelében jelölje ki.

A technika átvételek helyszíne:
A verseny rendezõje az átvételek lebonyolításához fedett, a közönségtõl elhatárolt területet köteles biztosítani.
A minimális feltételek, amelyeket a rendezõnek kötelessége biztosítani:
fedett helyszín, minimum: 6x6m-es terület (2db 6x3-as szerviz sátor)
minimum 1db asztal, 2db szék
220V, elosztóval, és a munkát lehetõvé tévõ világítás kiépítése
a lassítók kialakításakor a lassító egyes sorainak olyan szélességben és közökkel kell zárniuk az adott területet, hogy a lassító ne legyen autóval kikerülhetõ lassító rombolás nélkül. A lassítók szabályos és elõírás szerinti felépítésének felelõssége a verseny rendezõjét terhelik.

Néhány technikai jellegû elõírás:

Turbóval, vagy bármilyen más feltöltõvel szerelt motor használata esetén a tényleges hengerûrtartalmat diesel motor esetén 1,5-el kell szorozni, és az így kapott érték alapján kell az autót a megfelelõ csoportba besorolni.
(Az idei évben versenyzõi beadvány alapján már évközben meg lett változtatva a diesel autó szorzója 1-rõl 1,5 re)

A 2012-2014 évben bármelyik MARB régióban már regisztrált jármû a MARB/MARB-RS sorozatban a regisztrációkor érvényben lévõ szabályozás szerint kialakított bukócsõvel vehet részt. A még regisztrációval nem rendelkezõ, régebbi szabályozás szerinti bukócsõvel épített autóra új regisztráció nem adható ki, csak a bukócsõ érvényben lévõ elõírások szerinti módosítása esetén.

Az üzemanyagtank átépítése, áthelyezése során kizárólag kereskedelmi forgalomban kapható, „gyári” kivitelû tank használata engedélyezett, a házilag kialakított tankok (tartályok) nem elfogadottak.

Azok a gépjármûvek melyek a technikai átvételen nem feleltek meg (technikai és biztonsági elõírások) a rendezvényen semmilyen formában nem vehetnek részt.


A fentiekben felsorolt szabályváltozások tervezete megítélésünk szerint a sprint jellegû futamok egységesítését, élhetõségét szolgálják.


Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a régiókban esetlegesen kiírandó kupákról, az egységesített szabályokat mielõbb le kell egyeztetni az adott régiós sorozat rendezõivel.
Északi-keleti régió Fodor Krisztián, Adamovits Márk. Ezen a terülten versenyzõi kezdeményezésre a Ladások valami déli régióhoz hasonló Lada kupát szeretnének. …………

Ezúton szeretnénk gratulálni a MARB bajnokság Bajnokainak, helyezettjeinek.
A MARB éves díjkiosztó idõpontjáról az RSB fog tájékoztatni Benneteket.


Reméljük, a 2015-ös szezonban még egységesebbek lesznek a sprint rendezvények, az ország különbözõ régióiban.


Sporttársi üdvözlettel:

Büki Ernõ

Markó Tibor, Vörös Gábor (Marb munkabizottság)

Továbbra is állunk rendelkezésetekre
317. • 2014-11-19 14:10:33
Na ez tényleg elhamarkodott döntésnek tûnik.
Elõször is, nem biztos, hogy mindenki rendelkezik korlátlan szabadidõvel. Sajnos elég sokunknak 2-3 héttel elõre megmondják, hogy mikor "akarunk" menni dolgozni.
Vagy pl. mi van akkor, ha valaki utána számol és hiba van a listán /volt már erre is példa/.
Az éves bajnokság végén nincs lehetõség egy ideigleneslista/óvás/véglegeslista kombóra? bizonytalan
316. • 2014-11-19 13:32:24
Komolyan úgy érzem magam már mint egy meorgós vénember akinek semmi sem jó.

MARB észask díjátadó most szombaton!
http://www.csapassunk.hu/main/images/stories/meghivo3.jpg

Ez korrekt lesz, a helyszín tökéletesen alkalmas, a programbeosztás is jó, szeretnénk részt venni a tervezõ beszélgetésen is.
Egyéni problémám: Ez tegnap este került fel a netre, elõtte semmi hír nem volt errõl az idõpontról. Navigám elutazik, nekem is le kell mondanom a hétvégét ha ott akarok lenni. Jó lett volna ezt elõbb tudni, vagy kicsit késõbbre szervezni, nagyon szerettünk volna egy évzárót.
315. • 2014-11-17 11:31:00
Szia!

Bocs, mikor regisztráltam elírtam! (büki.erno)
A jó címem: buki.erno@freemail.hu
(kértem a Duent, javítsa ki)

üdv.

ernõ
314. • 2014-11-17 11:12:50
Kedves Ernõ!

Kérlek adj meg egy mûködõ E-Mail címet, mert az adatlapodon lévõ nem elérhetõ.

Köszi!
galuska.szabolcs@gmail.com
313. • 2014-11-12 19:51:08
Tisztelt Amatõr versenyzõk tájékoztatlak benneteket,hogy az át nem vett ez évi MARB versenyzõi igazolványokat átvehetitek tõlem a következõ két versenyen Sajókazán ill. Lábatlanon .
Sportársi üdvözlettel Koch Gábor MNASZ RSB megfigyelõ.
312. • 2014-11-07 09:56:24
nagy igazság amit írsz...
311. • 2014-11-07 05:01:16
Köszönöm balli kacsintok
310. • 2014-11-05 23:03:28
A csapatunknak a bajnokság múlik rajta de ennek ellenére NEM fogunk nevezni Sajókazára.
Köszönjün nem kell több 1400ft/km-es nevezési költségû amatõr verseny (38 000FT /27km), nem kell több a szervizparktól 30 km-re lévõ gépátvétel, és nem kell olyan idõterv ami elõre láthatóan nem fér bele világosban. (persze legyen lámpasora az amatõröknek, ezen múljon az éves eredmény)
Nem lázítok senkit, de leírom ezt visszacsatolásként, mert a néma gyereknek az annya sem látja a fától az erdõt.

Kunmadarast kár idekeverni, azt egy lelkes csapat csinálja okosan, és ki merem jelenteni hogy nincs tõle jobb ár-érték arányú verseny itthon. Akad ott pár utacska változó aszfalttal, messze nem szlalomról van szó.
309. • 2014-11-05 21:06:33
gabcsesz85!
Hiszek neked, hogy az is egy sprintverseny, bár az én szótáramban a reptéri betonon, a gumik közötti forgolódásnak szlalom a neve.

Nem tudom hogyan tudsz véleményt nyilvánítani egy versenyrõl elõre elõre, de, bizonyára úgy lesz, ahogy Te mondod. Sajnos ezek ellenére sem fogok Kunmadarasra lelátogatni, inkább maradok a 60-70 párosnál akik "idõre mennek látványtalanul".
Sok sikert, és legalább 100 nevezõt, akik mind 100%-ot nyujtanak a nézõknek.
Üdv: hillman
308. • 2014-11-05 20:46:14
MG73!
Valamit félreérthettél. megdöbbent
A gumikerülgetést csak a szlalom szinonímájaként használtam, nem hasonlítottam össze a két helyszínt.
(megjegyzem: ha rajtam múlna, rally gyorsaságira egy darab gumit sem tennék ki)
Egyébként pedig nem is akarlak meggyõzni.

Kétségtelen, az is egy szempont, ha csak a rajhoz állók létszámát veszed alapul. Bár ha a legutóbbi F1. futamot nézzük, 18-autó állt rajthoz, vagyis rezeg a léc, ha pusztán a darabszámot veszed alapul. ;)

Ja, a Versenyzõi Ligába ne bízz, ha valaha mûködni fog, akkor is csak egy formális "izé" lesz, sajnos.

Ha véletlenül mégis úgy fogsz dönteni, hogy a rallyt nézed nem a szlalomot, S.kazán folytathatjuk.....
307. • 2014-11-05 16:06:51
Rendben van hogy messze van, meg az egyesületi díj is (1000ft egy évre) de nem mindegy nézõi szemmel sem hogy mit nézel. Kb 60-70 párost aki idõre megy látványtalanul, vagy egy népes mezõnyt aki 100%-ban a közönségnek megy. A kunmadarasi is sprintverseny, ahol mindig megvan a 100-120 nevezõ.... vigyorgok
306. • 2014-11-05 16:02:57
Na veled szívesen elbeszélgetnék azt hiszem,lenne pro és kontra, de ha mondjuk az általad leírt gumikerülgetést nézzük Kunmadarason,akkor Sajókazára is idõben menni kell a rendezõ embereinek mert azért a cirka 5km-re ki kell rakni a pálya rajz alapján egy pár darab tyrest.... Azt hiszem az általad említett "legendás rally pálya" idejében jó ha volt az úton 20 gumi,mondjuk az úgy jött ki,hogy percenkénti indítással lehetett kb egyszerre 5 autó a gyorson,az 5x4=20..... vigyorgok
Egyébként meg nem tudsz meggyõzni,de szerintem a nevezõk létszáma valószínûleg majd megadja a választ....Sajnos,és ezt most viccet félre téve mondom! Na majd a VERSENYZÕI LIGA reméljük megoldja,ha hamarabb nem is,de talán jövõre ezeket a problémákat király
304. • 2014-11-05 13:51:05
MG73!

"Nem értem a hozzászólásod?"
/kérdezted ma 21:03:45-kor/

Problémát sejtek, ha tõlem kell meg kérdezned, hogy Te érted-e? helyeslek
303. • 2014-11-05 13:36:37
MG73!

Az ár-arány kérdésével kapcsolatban, gyenge az érvelés, mert egy nagymúltú rally pálya és egy reptéri szlalom összehasonlíthatalan.
Amellett tedd még hozzá, hogy Miskolcról mennyit kell menned S.kazára, viszont a kunmadarasi pálya 230km oda-vissza.
Aztán az a 27km -es pálya sem annyi, hiszen az értékelésben csak a két jobbik eredemény számít, azaz 18km.
Valóban, ha kétszer nevezel 4 edzõkört mehetsz a gumisorok között. Na bumm, S.kazán, annyit mehetsz, amennyit akarsz....
Apróság, de ha már leautózol Kunmadarasig, ne felejts el beíratkozni az ottani klubba, mivel -a kiírás szerint- csak a helyi egyesület versenyzõi nevezhetnek.
Na akkor mennyi az az annyi? kacsintok
MARB - Rallye Sprint Bajnokság
oldalanként | növekvõ
összesen: 542 hozzászólás • 28 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k