Megen kicsurgott a sárga a pelusból, és pont appu fejére!
eresbé le.... sport tanács
29-30.-án volt az Oroszlány rallye. Egy a versenyt érintõ RSB határozat (90/2015), az esemény után 08. 31.-én jelent meg hivatalosan az MNASZ oldalán. (nem volt végrehajtási, nem találtam a hivatalos oldalon, abban nem szerepelt:)). Ez is szabálytalan, de ettõl sokkal nagyobb locs (fél deci sárga) az ST fejére, hogy a határozatban (már sokadszor) a végvári vitézek szabályt, arvsz-t módosítottak! Ezt csak a Sport Tanács tehetné.
Persze tehetik, mert engedik, meg nincs is elfogadott arvsz, azt olvadáskor visszapostázta javításra a legfelsõbb sportszakmai szerv. (nem nemi)
az újabb 2 deci sárga:
Egy többszörösen módosított, betarthatatlan, átgondolatlan, értelmetlen Sport Tanácsi határozat uccsó verziója így szól:
151/2015 Sporttanácsi határozat, 2015.07.02.
A Sporttanács a 115/2015. sz. határozattal módosítva hatályba lépett, 103/06 sz. határozatát az alábbiak szerint módosítja:
A Rallye2 versenyek tekintetében 2015. április 15-tõl nem tervezhetõ olyan gyorsasági szakasz, ahol
az elérhetõ átlagsebesség meghaladja a 120 km/h-t, valamint a MARB sorozatokban nem tervezhetõ
olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérhetõ átlagsebesség meghaladja a 100 km/h-t.
Az adott gyorsasági szakaszt a versenybõl AZONNAL TÖRÖLNI kell, amennyiben azon a Rallye2 verseny vagy a MARB VERSENY ABSZOLÚT ÉRTÉKELÉSÉBEN SZEREPLÕ VERSENYZÕK BÁRMELYIKE A FENT RÖGZÍTETT ÁTLAGSEBESSÉGEKET MEGHALADJA.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.
Ezeket a kilométerperórákat valaki szóvá tette, azonnal reagáltak:
Minden jó, mit ugatsz! A Duenen rossz kilométerek szerepeltek! 7400 méteresek voltak a gyorsaságik, úgy már jó minden, 100 alatt van.
Már megen ez hiteltelen (fõvitéz minõsítése) Duen! Hiteltelenül elírta!
Léptem fel rögtön a hiteles MNASZ oldalra! Na, mit találtam? A lezajlott 15 MARB BAJNOKI futam egy kiírását sem! :):):)
Még jó, hogy van a MARBosoknak ez a Duen srác! Nála megtaláltam az oroszlányi kiírást.
A kiírásban 7,4km-esként szerepelnek a gyorsaságik.
És most én röhögtem, de nagyon:
gy3 7,4 km Vörös – Vörös 4. kat. 4:15,5 104,26 km/h!
gy5 7,4km ifj. Fogarasi-Brettschneider 5. kat. 4:25,7 100,26 km/h!
Még így is több, mint 100 km/h :):)
Utólag már nem törölhetõ, mert azonnal kellett volna törölni a határozat szerint. :):)
Megérdemlik a sárgát, rendesen.
Végváriak elfoglaltak! Hónapok óta folynak a vizsgálat hegyek 64, 68, 70…… határozatok szerint.
De legalább van MARB bajnokság állása!
5-ös kategóriában olyan versenyzõ szerepel az ötödik helyen, akinek sem igazolványa sem licence sincs. :) Igaz, a 272 abszolútban felsorolt párosból, csak kb. 30-nak van igazolványa.
Bizonyára a Rendezõ az elõírások szerint idõben leadta a verseny biztonsági tervét a Szövetség felé. Elméletileg tehát tisztázott a lassítók száma és elhelyezkedése mind a két irányban. Vajon milyen meggondolásból tartja vissza ezt az információt a nyilvánosság elõl?
Értem én, hogy melegben nyúlik az aszfalt, hidegben meg összemegy.
Konkrétan csak arra lennék kíváncsi, hogy hány lassítóval lesz megrendezve a gyors. Ez az infó még hiányzik a kiírásból, a lehetséges nevezõknek viszont nem mindegy.
balli!
Manapság egyik napról a másikra, hirtelen hûl vagy melegszik a hõmérséklet. Ez olyan markáns változásokat hozhat akár a futott idõ, akár a megtett távolság tekintetében, hogy nem gyõzöl majd csodálkozni.
Fogadok egy defektes pótkerékben, hogy a verseny végén, a "nahát, éppen szabályos" felkiáltással üdvözölheted a leggyorsabb km/óra átlagot.
"Régen sok OB futamot rendeztek itt, utána az Ralitúra kedvelt színhelye volt, csakúgy, mint a Sprint futamoké. Most MARB verseny lesz, reméljük akár jövõre újra Rallye2 és Historic is legyen."
öö, izé, András csak szólok hogy alig két hónapja volt itt Rally2 verseny.
Mindenesetre egy pályarajzot is szívesen vennénk, hány lassító lesz, mert a rally2 az P14-et nem nézve is 118-as átlagot ment itt. Tempós pálya, a 100-as átlaghoz (hülye szabály) meg kell szórni lassítóval csúnyán.
De a szabály ezt mondja:
"A versenykiírást a verseny adminisztratív átvételének napja elõtt legalább 45 nappal (rallye esetében 60 nap) kell az MNASZ Titkárságára benyújtani a kiírás jóváhagyási díj egyidejû befizetésével, melynek összegét a mindenkor érvényes díjtáblázat tartalmaz."
A biztonsági tervet pedig:
(amiben kellene lenni útvonalnak is)
"A verseny rendezõjének a jelen dokumentum alapján elkészített biztonsági tervet a verseny adminisztratív átvételének napja elõtt legalább 30 nappal az RSB-hez jóváhagyásra be kell nyújtania. Az MNASZ RSB-nek a beérkezést követõ 5 napon belül, (legkésõbb a versenyt megelõzõ 25. napig) van lehetõsége az esetleges elvégzendõ módosításokról tájékoztatnia a rendezõt.
Amennyiben a szükséges dokumentumok határidõre történõ benyújtása nem történik meg, az RSB vezetõje intézkedhet a rendezvény naptárból történõ törlésérõl, a rendezvényre vonatkozó hozzájárulás visszavonásáról."
103/08
A Rallye 1 és Historic licenccel rendelkezõ versenyzõk, az ORB kivételével rallye versenyeken csak értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt. A rendezõk a Rallye 1 és Historic licenccel rendelkezõ versenyzõk vonatkozásában, a MARB rendezvények esetén, nem hozhatják nyilvánosságra az elért idõeredményeket.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.
Tisztelt tóth!
Még nem találkoztam az említett MNASz határozattal, de ha valóban létezik ilyen megkülönböztetés licences és licences között, akkor én kérek elnézést.
/ezek után gondolom az elõfutókra is tudsz valami jogi csûrcsavart, ahogy a balli által említett átlagsebességre is/
Tavaly ez a szakasz még 8,5 km volt, most csak 7,7.
Legyünk jóindulatúak számoljunk a 7,7-el. Az V-ös kategória nyertese 4,20 -on belül jött le
(voltak tõle sokkal gyorsabbak, de legyünk jóindulatúak azokat most ne nézzük):
több mint 106 km/h átlag.
"a MARB sorozatokban nem tervezhetõ olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérhetõ átlagsebesség meghaladja a 100 km/h-t. Amennyiben bármely versenyjármû a fent leírt átlagsebességeket meghaladja, úgy az adott gyorsasági szakaszt a versenybõl haladéktalanul törölni kell."
Namivan?
Minden szabály annyit ér amennyit betartanak belõle.
Ez semennyit.
Pedig a rendezõ megtett mindent.
9 és 10 db lassító volt irányonként. Nem a szabványos hanem 4 soros! Ez már a versenyzõk szívatása, szlalom kategória. És még így sincs meg az átlag, nem vagyunk egy alpesi szerpentines ország na.
T. Ortodox. A rendezõség helyesen járt el mivel az "MNASZ határozat" úgy szól, hogy csak a(z) R1 licencel rendelkezõ versenyzõk idõeredményét nem hozhatják nyilvánosságra semmilyen egyéb nem ORB futamon.
No kérem, nem véletlenül lettek -újra- a rallye bizottság tagjai, a kazári rendezõ és a versenyigazgató.
(ma is nyilvánosságra hozták az elõfutók és a licencesek eredményeit)
Igen volt!
"Korrekt konzultációt" tartottunk Veletek! A tavalyi szezon alatt a hozzánk eljutott versenyzõi észrevételeket, kéréseket, panaszokat megvitattuk, egyeztettük Veletek. Úgy gondolom
egy-két kérés kivételével mindenben a versenyzõk véleményét építettük be a 2015. évi szabálytervezetbe. A konzultációk után leültünk az összes MARB-os rendezõvel, közösen, mindenki beleegyezésével alakítottuk ki a szabályzatot. Közben az égbõl pottyant vitézek vették át a hatalmat, összekuszálták a szabályzat, jelentõs részét.
Most az a szabály, hogy nincs szabály. :):)
A Sporttanács még nem fogadta el a visszadobott szabályzatot. :):)
"...az elsõ 10 rajthoz állás alatt összegyûjtött pontok összessége adja a szerzett pontok számát."
Volt errõl tavaly egy korrekt konzultáció. Ott voltak a versenyzõk, rendezõk, az MNASZ képviselõi.
Megszavaztuk, hogy 8 futam számítson bele a bajnokságba.
A szabályzatba belekerült tíz. Megint nyer a pénz.