RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
h i r d e t é s
Összes oldal:
710837949
Napi oldal:
283265
Jelenleg:
2635
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

MNASz Évadnyitó sajtótájékoztató 2012
2012-03-26
egyéb
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1993. • 2013-11-26 21:03:01
Gyurma!

Nem értek teljesen egyet. Az SP ( "sport" próbarendszám) kiadásának feltétele az ideiglenes forgalomban tartási engedély megléte. Tehát akinek SP rendszáma van, annak van érvényes forgalmija is, automatikusan, csakhogy ez ideiglenes jellegű, mint a régi P rendszám esetén.

A konkrét esetben nem foglalok állást, mert én nem láttam a papírokat.

326/2011. Korm. rend.
(5) Az SP betûjelû ideiglenes rendszámtáblával ellátott jármû vezetõje a közúti közlekedés során köteles igazolni
az ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel és az indítási naplóval a rendszámtábla használatának
jogszerûségét, valamint a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás fennállását.


5/1990 Köhém rendelet
11/A. §124 (1) A versenyjármű ideiglenes forgalomban tartásának engedélyezése a közlekedési hatóság által végzett versenyjármű szemlén, az országos autóverseny rendszert működtető, országos sportági szövetség által a járműre kiállított gépkönyv és szakvélemény alapján történik.
(2) A versenyjármű szemle során ellenőrizni kell, hogy a versenyjármű megfelel-e az MR.-ben foglalt feltételeknek.
(3) Ha a versenyjármű megfelel az MR.-ben foglalt feltételeknek, a közlekedési hatóság kiállítja az ideiglenes forgalomban tartási engedély kiadásához szükséges „Műszaki Adatlap”-ot, amelynek időbeli hatályát egy évben határozza meg.
1992. • 2013-11-26 19:36:27
Ha már vita... :)

Ebben a pontjában az RVSznek valóban szerepel ez a mondat, de sehol máshol, pedig 3 helyen van még 'elfogadott járművek' bekezdés legalább (komplett ORB, R2, Replica géposztály, stb).

A gond csak az, hogy az ETB átvette az autót, majd utólag azt állítják, hoyg mégse, és sajnos a gépkönyvbe tett OK bejegyzésük is az előbbit támasztja alá...

Szintén probléma, hogy ha tartjuk magunkat az általad idézett szabályhoz, akkor az SP rendszámos autók sem állhattak volna rajthoz, mert nekik sincs érvényes műszaki vizsgájuk, vagy versenygépjármű szemléjük, ami ugye nem ugyanaz...

1991. • 2013-11-25 20:59:51

Csak a vita kedvéért forgatom a szemem:

"az idevonatkozó szabályok (RVSZ V. fejezet, 4. pont) azt
mondja, hogy „A gépjárműveknek érvényes műszaki
vizsgával és forgalmi engedéllyel kell rendelkezniük."

Ha ez ebben a formában igaz, akkor teljesen mindegy, hogy
egyéb rendelkezések hogy határoznak a forgalomban
való részvétel tekintetében.
A rallye versenyeket (ORB, R2) az RVSZ szerint kell(!)
rendezni, ebből vizsgáznak a versenyzők is.
Az RVSZ alapján, ha van műszaki, akkor mehet, ha nincs,
akkor nem mehet. Pont! Ilyen egyszerű!

1990. • 2013-11-25 15:49:05
Ajánlom figyelmedbe ezt írtamkb két hete a FB-n.:

Ezen levelem megírását nem egy lehetőség megtorpedózása, hanem a Rallysport iránti aggódás motiválja, megpróbáltam összefoglalni a Hankook ajánlat hatásait és az RSB feladatait a témában, valamint a megoldásra javaslatot tenni.

1. Rally OB névadó szponzor:
a.) Kell a pénz : IGEN.
b.) Miért kell: Több mint tíz éve nem sikerült főszponzort találni a Rallybajnokságnak, hogy miért az szintén megérne egy dolgozatot de vegyük a jelent:
 Pillanatnyilag az ORB média értéke, hogy finoman fogalmazzak igen alacsony.
 Nem sokat hoztak az újítások, sőt pont az ellenkezője következett be még kevesebb induló, az Eger Rallyt kivéve csökkenő nézőszám.
 Így a bajnokság vége felé kimondhatjuk hibás döntés volt a WRC visszaengedése, megemelte a költségeket egy N-es autóval már a dobogóra kerülés is fényévekre került.
 a dobogóra kerülést 100mill évi budget alatt lehetetlen.
 A rendezők nehéz helyzetbe kerültek, az alacsony induló szám miatt kisebb nevezői díjbevételből kell gazdálkodniuk, a kevés induló és a csökkenő nézőszám negatívan befolyásolja a szponzorációt.
 A nézők autósportra szánt költségkerete szűkült, nem sikerült az autósport eseményeket kiegészíteni egyéb helyi vagy térségbeli eseményekkel, rendezők pénz energia hiányában nem is törekedtek erre. Ha nem tudjuk családi programmá szélesíteni a Rallyt és az események egynaposra szűkülnek az önkormányzati és turisztikai támogatások lehetőségei is megszűnnek.
 A szövetségnek nincs anyagi eszköze (szándéka) a Rally támogatására, örvendetes, hogy a Hungaroringen már van/lesz A F1-en kívül is több esemény (WTCC, DTM, Truck EB), ezek rendezési licencei sem pár filléres mutatványok, azért lehetne pár morzsát csepegtetni a Rallyba is.
 Közben egy új szakág került az MNASZ-hez mely komoly konkurenciát jelent a nézettségben.
Tehát ha valaki a jelenlegi állapotában a Rally OB nevéért tízmilliót vagy ennél többet akar fizetni az vagy hülye, vagy olyan előnyökhöz akar jutni és minél előbb vissza akarja kapni a pénzét, mint jelen esetben az ajánlattevő. Persze kérdéses, hogy a mai induló szám mellett ez egyáltalán lehetséges e.

2. Minden esetre mielőtt döntés születik, felvetődik pár kérdés:
 Készült egy felmérés, hogy a csapatok, honnan szerzik be a gumikat (új, használt)- NEM (megjegyzem az indulók számát ismerve egy óra alatt feldolgozható lenne egy kör e-mailra adott válasz.)
 Készült e tanulmány az ajánlat előnyeiről, hátrányairól – nem tudhatjuk, eléggé ad-hoc- nak tűnik a dolog, ha igen miért nem tájékoztatták a tagságot már a tárgyalások megkezdésekor?
 Készült e tervezett, hogy mire költenék ezt a bevételt (menyit kap belőle a szakág (!!) és mennyi megy a központi kalapba – NEM tudhatjuk.
 Megvizsgálta e valaki, hogy az ajánlatban szereplő árak valóban alacsonyabbak e piacon beszerezhető egyéb márkáknál.
 Kik döntenek ebben, mi köze van a gyorsasági szakágnak a Rally sportszakmai döntéséhez, miért kellene ezt véleményeztetni velük a gyorsaság bajnokság néveladásról is szó van? Kikérte fordított esetben az elnökség az RSB véleményét egy ilyen horderejű döntésben a gyorsasági szakág esetében.

3. Összefoglalva a megjelent sajtóközleményből ismert ajánlat hatásai:
a.) Ami pozitívum lehet:
 Végre lenne fő szponzor talán nagyobb mozgástere lenne az RSB-nek.
 Egyenlő feltételek, egyenlő darabszám – ez akár jó is lehet, de azért van mit cizellálni a dolgon. Az ORB-ben nagyobb a műszaki szórás mint WRC-ben és a WTCC-ben, példaként nem egy ugyanaz a keveréket használ egy 4wd mint egy 2wd(itt még tengelyenként is más a keverék).

b.) Negatívumok-sajnos ez a több:
 Az élcsapatok (3-4 autó) elbukhatják gumiszállítójukat, így nem hogy csökkennének, hanem növekednek a költségeik (bár értük aggódom a legkevésbé), megoldják, ha WRC-re futja.
 Középmezőny (10-autó), nekik talán jól jön, realizálódhat a költségcsökkenés.
 A többiek (20-30 autó) szinte sosem vesznek új gumit őket jelentős költségemelkedéssel sújtaná ez a konstrukció.
 A műszaki problémáról már nem is beszélve, egy bizonyos versenyző jelentős tapasztalati előnyhöz jut míg a többieknek hozzá kell hangolni a futóművet az új gumikhoz, az extra teszt többletköltség de az autósport már ilyen.

4. Javaslat:
 Először is el kellene végezni az RSB-nek a fent említett felméréseket, esetleg össze lehetne kötni egy közvélemény kutatással. A felmérés alapján el kellene készíteni egy elemzést a hatásairól és azt közzé kellene tenni. Tájékoztatni kellene a tagságot, hogy milyen alternatívák vannak, részükre milyen előnyökkel járhat a szerződés.

 Ha tényleg komolyan gondolja a szponzorjelölt a támogatást, legyen névadó szponzor. Az ajánlatban szereplő szolgáltatásaival, áraival hozzon létre versenyhelyzetet, hogy megérje neki a támogatás és profitálhassanak a versenyzők is a kedvezőbb műszaki háttérből. Bár normálisan ezt a támogatást úgy is csak a széria gumik piacán tudja kitermelni.

 A többi gyártónak (importőrnek) szállítói licencet kelljen vásárolni az RSB-nél, csak licenccel rendelkező márkákkal lehessen indulni a bajnokságban. (Megjegyezném, volt már erre példa anno több szállító is fizetett jelentős összeget az RSB-nek, majd elindultak a mutyizások és az egész elhalt. Érdekes most azok a szállítók, akik eddig nem akartak fizetni vagy zsebbe megoldották a dolgot, azzal az indokkal hogy ez nem üzlet, most önként fizetnének)

 A sportszakmai és költséghatékonyság az utánpótlás versenyeken lehetne érezhetően megvalósítani, csak utcai gumival lehessen menni itt, adjanak jelentős kedvezményt a gumikból az MNASZ licenccel rendelkezők, évi X darab erejéig ez hozhat eredményt és segíthet az utánpótlás kinevelésben.

Nem olyan ördöngös dolog ez, ha tényleg komolyan gondolja az ajánlattevő, akkor tegye de nem úgy hogy többletköltségre kényszerítse a mezőny nagy részét. Tudvalevő, hogy a hazai Rallysportban közvetlen nem lehet kitermelni a szponzorációs összeget, így az autóspotban elért referenciát kell átültetni az utcai autók piacán.
1989. • 2013-11-25 12:26:17
YK! Úgy hírlik még korai pezsgőt bontanod. Valaki összefoglalhatná végre, hogy összességében miért hátrányos a versenyzőknek a Hankook ajánlat?
1988. • 2013-11-25 08:34:38
Mivel a törvényi rendelkezés úgy szól, hogy ideiglenes forgalomban tartási engedély megfelel a hatályos magyar jogszabályi közlekedéshez, így azt az okmányiroda kérésre bárkinek kiadhatja, melynek az időtartama 72 óra és MAGYARORSZÁG EGÉSZ TERÜLETÉRE ÉRVÉNYES!
Akár a rendőrség, akár az NKH emberei állítanak meg és ezt a dokumentumot tudod felmutatni a műszaki vizsga hiányában, minden további nélkül elfogadják. A papír érvényességi idején belül Magyarország területén jogszabályosan közlekedsz. Csak olyan autóra kérhetsz ilyet, amelynek le van járva a műszakija, vagy ideiglenes ki van vonva a forgalomból. Bármilyen hatóságnak el kell(ett) fogadnia, ha van érvényes kötelező felelősségbiztosításod.
1987. • 2013-11-24 19:27:59
Akkor lenne igaza a Link2-ben foglaltak szerint az írójának, ha minden olyan autót hazaküldtek volna a gépátvételről, amelyiknek nem volt érvényes műszaki vizsgája, "csak" ideiglenes forgalomban tartásija...
1986. • 2013-11-24 11:17:52
Lehet hogy erősebb, de mégsem biztos, hogy ő viszi el a csontot. Mi van, ha a gyengébb kutya a fürgébb? kacsintok
1985. • 2013-11-22 21:41:32
Viszont jó hír,hogy alig van zsiga.
1984. • 2013-11-22 20:05:53
mosolygok

(A mellékelt képen nem egy egyszerű kutya látszik!
... Ö az erősebb kutya!)
1983. • 2013-11-22 19:55:16

"Az érem másik oldala: eddig a Mikulás rallyra kevesebb mint 50 induló adta le a nevezését,persze ebből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni,de régen mondhatni teltház volt..."

Pont azért, mert régen "teltház" volt, ebből lehet csak igazán
messzemenő következtetéseket levonni!
Akár a versenyzők gazdasági, akár a rallye általános
helyzetére vonatkozóan. A kérdés az, hogy melyik a
dominánsabb?

1982. • 2013-11-22 15:07:06
Az RSB nyert! (Link 1)
A ő nyilatkozatukon van több logo. vigyorgok
1981. • 2013-11-22 11:49:03
Endre!
Csinálnál egy riportot a döntéshozóval, hogy miért váltott irányt?
Előre is köszönöm!
1980. • 2013-11-22 08:05:19
Én inkább úgy nevezném,hogy kabaré.

Egyébként nem igazán értem sem az MNASZ "nagy embereit",sem az RSB nagy embereit,nagy emberét.

Én biztos vagyok abban,hogy sokáig büntetlenül nem lehet ezt a poilitikát tovább vinni...Itt van ez a gumiügy is...az érintettek 3/4-e mélységesen elutasítja...megfogják találni a kiskaput/kat vagy szimplán tényleg nem fog itthon senki sem versenyezni.
Nagyon jó példa a mostani RallyShow a horvátoknál...34 magyar induló van a nevezésin... Az érem másik oldala: eddig a Mikulás rallyra kevesebb mint 50 induló adta le a nevezését,persze ebből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni,de régen mondhatni teltház volt...

Mondja nekem azt valaki,hogy jó irányba mennek a dolgok és akkor megnyugszom....
1979. • 2013-11-22 07:59:17
Ne legyen igazad...

De sajnos mindent el tudok képzelni. Mivel nem igazán a szabályokhoz való ragaszkodásáról híres a mostani vezetés. Meg hosszú évek óta ha nagyon vizsgálódnál elég sok s***vashibára fény derülne...de ne vájkáljunk a múltba...

1978. • 2013-11-21 21:07:18


Palotaforradalom?

Link 1

Link 2

1977. • 2013-11-21 19:29:57
Tapasztalatom szerint egy normál fékpadi mérés színvonalas helyen megfelelt a kocsi papírjához mellékelve, persze ez nem jelenti azt hogy betű szerint be volna tartva a hibás szabály.
1976. • 2013-11-21 18:43:56
Az a jó hírem van, hogy jelen pillanatban EGYETLEN olyan magyarországi cég létezik, amelyik hitelesen tudja megmérni egy motor teljesítményét és ez az Autóipari Kutató és Fejlesztő Zrt. ami pillanatnyilag nem működik, mert éppen kalapács alatt van.

De még ha működne is, akkor is vajon hogyan akarták volna megméretni velük az évente versenyautónak vizsgáztatott mintegy 700 autó motorját 3 hónap alatt??

Valaki itt nem normális, de nem én vagyok az.

Felkérem az RSB-ben ülő 3 aktív autóversenyzőt, hogy kérjenek erre választ és azt tegyék fel nyilvánosan.

Mivel a szabály az általuk versenyen használt autótokat is érinti!

1975. • 2013-11-21 18:24:21
A jogszabályba minimálisan annyit bele kellett volna venni, hogy:

" 30 napnál nem régebbi mérési eredmény a versenygépjármű kereken mért teljesítményéről"

Ezzel is jó nagy adót be lehetne vasalni a ladásokról, de legalább nem lehetetlenítené el a ABC-123 rendszámosokat.

Ki fogja kivenni a motort és ölben elvinni az autótechnikai Intézetbe, hogy leközött vízpumpával megmérjék a főtengely teljesítményét???

Van fogalmuk az uraknak arról, hogy ez mennyibe fog kerülni? Évente!!!!
1974. • 2013-11-21 18:07:02
Itt az a legnagyobb baj, thogy az MNASZ lassan két 2 éve nem válaszol az általuk kilobbyzott versenyautókra vonatkozó rendelet változásokkal kapcsolatos kérdésekre.

Vegyük példának a 6/1990-es Köhém rendeletben leírt 1 éves forgalmi érvényességének feltételeként meghatározott gépkönyv kötelező tartalmát.

Ebben ugye szerepel a 30 napnál nem régebbi motorteljesítmény mérési eredmény. Csakhogy erre a célra nem fog megfelelni a megszokott meghajtott keréken mért és tengelyre visszaszámított mérés eredménye.

A törvény ugyanis arról rendelkezik, hogy a joghatással együttjáró méréshez hitelesített mérőeszköz szükséges.

Sajnos ugyanez a rendelet később a motorteljesítményre vonatkozó méréseket részletesen szabályozza, amiből kiderül, hogy ehhez a méréshez kivett motor szükséges és még egy pár borzasztó feltétel, ugyanis a jogszabály alapvetően az új, eddig nem gyártott járművek megvizsgálási szabályait szeretné keretbe foglalni.

Gratulálok az MNASZ lobby tevékenységéhez, amivel sikerült a gépkönyv kiadásaként egy olyan feltételt támasztott, amit normális ember nem tud produkálni, csak egy cég, autóipari óriás.

Illetve most feltartom a mutató ujjam a levegőbe és megjósolom, hogy a Hungaroringen üzembe lesz állítva egy hiteles mérőpad, ahol a hitelesítés lehetővé fogja tenni csak az MNASZ számára, csak versenyautók számára, hogy hiteles mérést lehessen végezni mégis a kerekekről, a motor kivétele nélkül..

Jó sok zsetonért tudományosan hamis mérés.

Ne legyen igazam.
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k