Pedig olyan jól kezdõdött a napom, Kimi bearanyozta... :)
Na, nem annyira nagy a baj, mert ugyan könnyeket csalsz az egyik szemembe, de mindjárt gondoskodsz azok felszárításáról is.
Megöl a kíváncsiság: vajon milyen tisztség lehet, melyet nem tudnál betölteni az MNASZ-ben???? Ráadásul ez kizárólag az akaratodon múlik? Háááát... a polihisztorok bizony nagyot tudnak dobni a történelem folyásán. Most, hogy egy új Leonardót ismerhettem meg személyedben, lehet, hogy revidiálnom kell az álláspontomat? Lassan lefagy a mosoly az arcomról...
"Az, hogy néhány társammal nem teszünk mást, csak ótvarozzuk a funkcióban lévõket, az sok szempontból nem igaz. Ezek helyett az emberek helyett évek óta dolgozunk, hogy ne dõljön rájuk az ól. Ez úgy gondolom, hogy feljogosít némi kritikára, sõt, még akár paraszt módon is megmondhatom a véleményemet, maximum neked nem lesz szimpatikus, vagy elfogadható."
"Sok szempontból nem igaz..." ...hm... Ezt lehet, hogy nem fogalmaztad meg elég körültekintõen? Ravasz ez a magyar nyelv... No, meg a szempontok... néha többen vannak, mint kellene...
Tiszta szerencse, hogy ha már szívesen adod valamihez a neved, akkor pont a sárdobálást választottad. Megpróbálhatnád például megcélozni valamelyik pozíciót a sokból, úgy lehetõséged lenne nyilvánvaló jobbító szándékodat kamatoztatni. ...vagy belülrõl bomlasztani a káoszban lubickoló, szabályokat semmibe vevõ, pénzéhes, rablóbanda uralmát. Ez utóbbi lenne sokkal testhezállóbb! Ja, hogy az lényegesen több munkával, kötelezettséggel és felelõsségvállalással jár? Nem beszélve az aknamunkások elviselésérõl... Ki kellene próbálnod! Hidd el, hosszú távon sokkal jobban alszik az ember és bátran tehet a fürdõszoba polcára nagyítós tükröt is.
Marhára kíváncsi lennék arra a matematikára mely szerint pénzszerzésre menne ki a csõgyártói akkreditáció bevezetése. Jut is eszembe: a certifikát kibocsátásához szükséges, nevetségesen és minden hozzáértés nélkül végzett vizsgálat díja évek óta érthetetlen módon emelkedett, míg el nem érte a 32.000,- forintot. Ez a díj most 10.000,- forint... A gyártói akkreditáció után az akkreditáltak (biztos forrásból tudom) ezt 0 forintért adnák a bukóketrecek mellé. Ez ugye már magában szörnyû rablás és mindenki bûnrészes, aki részt vesz a rendszer kidolgozásában? :) Azt a tényt azért ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy jogi szerzõsés keretében vállalnának felelõsséget a szerzõdõk a munkájuk folyamatosan makulátlan minõségéért, ami nem ártana a biztonsági szempontoknak sem.
Elnézést kérek az érintettektõl, de nem tudok elmenni a szociális érzékenységból fakadó szempontok mellett. Értem én, hogy van, akinek nem érné meg kifizetni az akkreditáció díját lévén inkább hobbiból, keresetkiegészítésbõl épít be évente néhány bukóketrecet, így kevesebb esélye lenne a piacon.
Volna ezzel kapcsolatban néhány kérdésem:
- Lehet-e hobbiból homológ ülést gyártani? Esteleg homológ gumitankot, biztonsági övet? Ha jól tudom ezeket néhány év után töredék áron lehet értékesíteni...
- Egy jó minõségû bukóketrec hány évig homológ?
- Egy jó minõségû, nem csak szabályos, hanem statikailag is (!) tökéletes bukóketrec vajon nem növeli-e a karosszéri élettartamát és az autó menettulajdonságait?
- Rosszul gondolom, hogy évi néhány darab gyártásából elég nehéz finanszírozni a szükséges berendezéseket, célszerszámok beszerzését, anyagok használatát.
A huszonöt évvel ezelõtti állapothoz képest nagyot változott a világ. Azt hiszem nyugodtan állíthatom, hogy szakmává vált a bukóketrec gyártása, amit több száz darab legyártása, beépítése után is tanulni kell még.
Vajon mikor jár jobban, aki ezt az egészet kifizeti? (Természetesen a versenyzõre gondolok.)
- Ha egy olyan céggel dolgoztat, amelyik erre specializálódva, ennek a profitjából próbál megélni, cserébe szerzõdésben rögzített kötelezettségeket, felelõsséget vállal a munkájáért, vagy ha a hobbi és keresetkiegészítés szintjén mûködõ gyártónál készül a "bukócsõ"?
- Vajon mi történik baj esetén? (ne történjen baj!) Megmondom: az elõbbi lehúzza magát a klotyón erkölcsileg és anyagilag, míg az utóbbi esetleg nem hobbizik és mással egészíti ki a keresetét.
Még egy dolog és befejezem a témától talán elkanyarodott, de a megértéshez szerintem szükséges, bõ lére eresztett szófosást.
Vajon meg lehet-e érteni az ATB azon törekvését, hogy az általa átvett bukóketrecek minõségét illetõen a fentebb említett garanciákat is szükségesnek tartja és egyéb fontos területekre koncentrál, ha a bukóketrec kérdés megoldódik?
Tovább:
Bizony! Oda kellene figyelnie az ATB-nek! De talán könnyebb lenne aknamunkások nélkül! Nem igazán szoktam foglalkozni a múltban viselt lábbelijeimmel, de ebben a cipõben pont jártam. Szóbeli és akár elhalálozással járó testi fenyítések ígéreteivel a zsebemben sokszor nehéz volt a munkám mellett a vállalt feladatra koncentrálni. Szégyen gyalázat, de mikor beláttam, hogy az illetõ versenyág infrastruktúrája nem alkalmas a korrekt teljesítéshez és nem nagyon láttam szándékot a fejlesztésre, leköszöntem. Néha bizonytalan vagyok, vajon jól tettem-e, de a Don Quijote-ség túl sok energiámat vette el, amit inkább a munkámra kellett volna fordítanom. Teszem hozzá, ha az akkori ATB látja pl. két hegesztés közt a különbséget, esetleg van egy mérõszalag a zsebében, akkor nem veszett volna "kárba" annyi energia. Azért az idézõjel, mert a hosszú távú alvásigényemet és az említett tükör-effektust figelembe véve azt hiszem mégis én jártam jól azzal, hogy nem voltam hajlandó kompromisszumokra a minõség és a szabályok tekintetében.
Ó, hát adtam be én is feljegyzést a tisztelt ATB-nek. Egyrészt szerénységem tiltja, hogy leírjam a választ, amit az akkori vezetõtõl kaptam, másrészt nem is volt az teljesen jogos az a válasz. Lényeg, hogy falra hánytam a borsót a Tiednél sokkal szerényebb, mellékletekkel is csak tán 15 oldalnyi anyaggal.
A pénzszerzésre visszatérve: a nyomáspróbát felváltó/helyettesítõ statikai vizsgálat bevezetésében komoly lehetõséget láttunk, lévén statikus szakemberbõl nincs hiány kis országunkban. A vizsgálat díját természetesen a statikus teszi zsebre, hiszen a konstrukcióért innen kezdve a gyártó mellett õ vállalja a felelõsséget. Hogy az akkori ATB fejében ez mitõl mosódott össze a típusengedély 640 ezer forintos díjával, még mindig homályos számunkra, hisz a statikai számítás nem sorozatgyártásra ad lehetõséget, hanem a standard konstrukció és nehéz anyag alkalmazása alól mentesít. Összegezve: Egy egyedi bukóketrec-certifikát díja helyett kért volna hússzoros díjat! Ez alsó hangon is erkölcstelen, de nem nevezném a szabályok maradéktalan betartásának sem.
A matematika miatt teszem még hozzá, hogy a statikai vizsgálat legolcsóbban mintegy 1000 jurót tesz ki (ez nem hazai ár, mert a statikust is akkreditálni kell), ami természetesen csak nagyobb darabszám esetében térül meg. Ehhez még odacsapódott volna a jogtalanul felszámított (akkori euró áron) közel 3-szoros sáp! Nagyjából 10 bukóketrec beépítése esetén már null szaldóra is lett volna esély! Matematikailag ez az oka, hogy nincs még Magyarországon T45-bõl, vagy akár kisebb átmérõjû és falvastagságú hidegen húzott csõbõl készült, azaz könnyebb konstrukciójú és pl. a Custom Cages-énél olcsóbb bukóketrec. A másik ok a hozzá nem értés, a lustaság, irigység és ki tudja még mi egyvelege.
Ezen még akár Te is elgondolkozhatsz… biztos van az egyesületedben olyan, aki szívesen venne százezerért mínusz 5 kg-ot, ahelyett, hogy a duplájáért vesz az 5 kg elszállításához szükséges lóerõt. Arról már nem is kellene beszélni, hogy találkozom néha olyan üléssel, ami egy jó bukóketrec árának a háromszorosába kerül, mert néhány kilóval könnyebb mint a legolcsóbb, jóval 100 ezer alatti áron beszerezhetõ homológ ülés.
Maradjunk a számoknál: Ugye azt viccnek szántad, hogy egy évszámtól lesz legitim egy kódex, pláne az ATB?
És még egyszer: ha ez Neked még mindig kampány, lelked rajta... biztos jó okod van feltételezni A kampány az én (talán más is van így vele) megítélésem szerint legalább valamiÉRT folyik, pozitív kicsengésû, mert valamit létre akar hozni. Az aknamunkával folytatott ellenkampány nem igazán a nagyok fegyvere, nem beszélve arról, hogy a hozzászólásaidban nem láttam alternatívát, így teljes mértékben mellõzi a konstruktivitást.
Ez íratta velem az elsõ hozzászólásomat, amit sajátos módon félremagyaráztál és magyarázol mindeddig.
Az utolsó bekezdéseddel momentán nem vitáznék, bár a Luke Skywalker nevû kolléga elveit követve adok esélyt…
"Ha nem sértett vagy, akkor rosszindulatú :( nem tudom ez mennyivel jobb. Tény, hogy néhány társaddal együtt láthatóan nem tesztek mást, csupán ótvarozzátok azokat, akik jelenleg bitorolják a pozíciókat, melyeket - ki tudja milyen indíttatásból- Ti szeretnétek betölteni. "
Sajnos nem tudok mást mondani, mint hogy nem vagy képben. Ahogy alább ís írtam, kevés olyan tisztség van az MNASZ-ben, amit ne tudnék betölteni, ha nagyon akartam volna... Sõt, amit betöltöttem, azt sem igazán akartam, leszámítva a VÖK funkciót.
Az, hogy néhány társammal nem teszünk mást, csak ótvarozzuk a funkcióban lévõket, az sok szempontból nem igaz. Ezek helyett az emberek helyett évek óta dolgozunk, hogy ne dõljön rájuk az ól. Ez úgy gondolom, hogy feljogosít némi kritikára, sõt, még akár paraszt módon is megmondhatom a véleményemet, maximum neked nem lesz szimpatikus, vagy elfogadható.
Hogy nekem mihez van közöm? Pl. ahhoz az egyesülethez, amit vezetek, és ami ha jól tudom az egyik legnagyobb (volt 6-8 évig) a licenc- számokat tekintve. Persze most épp nem nagyon beszélek rá senkit, mert ami itt megy, ahhoz nehezen adom a nevem még csapatvezetõként is.
Olvasd el azt a 24 oldalt, amit csak februárban adtunk be hárman. Lábbal tipornak minden szabályt, és lehet, hogy most úgy tûnik a te szempontodból, hogy jót akarnak, egyrészt nem így van, mert csõ szempontból is csak a pénzszerzés a cél, másrészt pedig ha nemes a cél, akkor sem lehet szabályt szegni érte, fõleg, ha adott a lehetõség a szabályok módosítására is, tehát csak oda kellene figyelni!
Hidd el, sok zöld könyvet olvastam anno, amíg volt, mert másom sem volt, csak szabálykönyvem. Furcsa nézet, hogy szerinted nem kell frissíteni a kódexet, gondolom arra utalsz, hogy a tartalma nem évül el évente. Akkor segítek: ki kell cserélni az évszámot a címben, és máris legitim az ATB, ez sem sikerült... (Nem mellesleg pedig igen komoly problémák vannak vele az évszõmon kívül, de tény, hogy ezeket lehetne kezelni, ha valami el lenne legalább fogadva - mint ahogy nincs!)
Mindegy, elbeszélünk egymás mellett, mert te elhitted valakinek amit mondott, és én meg hiába is írnék oldalakat, az úgyis csak magyarázkodás a szemedben. Ahogy mondtam, térjünk vissza rá majd, hogy érdemes volt-e kiállnod mellettük...
Szóval maradjunk abban, hogy én egy hatalomvágyó, rosszindulatú jómodort nem ismerõ, ártó ember vagyok, ok nélkül ekézem szegény sportszakmai alelnököt, fõtitkárt, ATB vezetõt, pusztán azért, mert irígy vagyok az állásukra! :) Erre utalt az is, amikor a közgyûlésen a szvazatok 70-80 százaléka volt egy kézben (és nem az õ oldalukon), és nem lett felborítva minden egy perc alatt....
További jó munkát kívánok neked, én meg ártok tovább :)
Szerintem a mondandómtól kár elvonatkoztatni. Indulatos meg mostanában kicsit sem vagyok, az már elmúlt. Ami pedig a kimaradásomat illeti, teljesen tudatos, pont annyit vállaltam, amennyit szerettem volna, pedig lett volna sok lehetõség, hidd el.
Ami a fröcsögést illeti, lehet, hoyg ez annyak számít, addig fog tartani, amíg a célszemélyek el nem tûnnek a vezetésbõl. Nincs már messze.
De te igazából ezt pontosan tudod, inkább csak a pontosítás kedvéért írom :)
Helló "Urak!"
Valaki már felvetette, hogy egy-egy hozzászólónak mielõtt adnánk a véleményére, nézzük meg, hogy mikor regisztrált és hogy a saját neve alatt írogat-e! Én megnéztem mindkét oldalt, elgondolkoztató! Ha Valaki ilyen "okosakat" tud írni és ennyire jól informált, akkor miért nem meri vállalni Magát? Így szerintem hiteltelen az egész! Persze mindannyian tudjuk, hogy kik Õk! Valószínûleg saját magukat képviselik álnéven!
Olyan bukócsõnek kell lennie az autóban, amit az MNASZ szabályok évek óta írnak.
Gyurma
Úgy gondolom, mondandódtól elvonatkoztatva, hogy ténylegesen sértõdötten fröcsögsz, és vagdalkozol. Ilyen indulattal, azt gondolom, hogy jobb is, hogy kimaradtatok.
Ha nem sértett vagy, akkor rosszindulatú :( nem tudom ez mennyivel jobb. Tény, hogy néhány társaddal együtt láthatóan nem tesztek mást, csupán ótvarozzátok azokat, akik jelenleg bitorolják a pozíciókat, melyeket –ki tudja milyen indíttatásból- Ti szeretnétek betölteni.
A lényeg a félinformációk, csúsztatások alapján való sárdobálás reklamálása volt. Látom már, hogy hibáztam, mert egy kukkot nem értesz abból, amit elmondok, így csak hányom a falra a borsót… míg Te jólinformáltságod birtokában viszed a témát arra, amirõl már a kezdet kezdetén kijelentettem, hogy (mea maxima culpa) nem tudok semmit. (Megjegyzem: csak egy csöves vagyok, miért is kellene tudnom?) Fair játékos vagy :)!!!! Véleményt csak arról formáltam, amihez értek és közöm van. Neked mihez van? Innen úgy látszik a jó modorhoz és a konstruktivitáshoz édeskevés… persze próbálod sugallni, hogy türelmesen, jó modorban és fõként roppant konstruktívan vettél részt a történésekben, de tudod, aki rendelkezik a fent említett viselkedéshez szükséges normával, az nem alacsonyodik le ennyire.
Mindketten tisztában vagyunk az állítólagos „vergõdés” okaival, a különbség kettõnk közt, hogy míg én pozitívumokra mutattam rá, nem vitatva, hogy követhetnek el hibákat az említett urak, addig Te szánalmas aknamunkát végzel kitartóan. (Hmmmm! Ezzel anarchiát szoktak szítani, ami pedig nem illik egy ilyen jellemes emberhez.) Talán pont ez is hozzájárul ahhoz, amit vergõdésnek hívsz?
Érdekes, ahogy kombinálsz :) az a bizonyos megállapodás természetesen hajt vizet a malmomra. Ki tudja, még talán kampányolnék is, ha kellene. (bár, ha ezt az egyet jól tudom: most már nincs kampány-idõszak) A vízhajtáson kívül még számtalan feladatot, és kötelezettséget is ró rám, ami nem feltétlen van ínyemre.
Becsapottnak 15 éve érzem magam, mert míg én magas rezsiköltséggel és a szabályok áthágására való rendkívül alacsony hajlandósággal dolgoztam, addig a tisztelt technikai bizottság/~ok a szabályokat les***va vettek át mindenféle retek bukóketrecet (szabálytalan konstrukcióval, hajlításokkal, anyagból, ocsmány hegesztéssel)… ki tudja milyen okból… hozzá nem értésbõl? vagy…?....
Ismereteim szerint a különféle „kódex”-eket nem szükséges sûrûn frissíteni. Ha jól tudom pl. a tízparancsolaton pár ezer éve nem változtattak, de ettõl még sokan tekintik érvényesnek. Szerintem pont elég volna ennyi: Ismerd a szabályokat és légy becsületes! (micsoda hülye idealista vagyok :) ) Kár, hogy ezt egy kódexben kell elmagyarázni.
Végül: Nekem senki sem ígért semmit, de amirõl szó volt, az már réges-régi zöld könyvekben szerepelt. Szépen beleírva a "szabálykörnyezetbe" :) Talán el kellene olvasnod azokat a részeket is, ha már ennyire büszkén viseled a tudományod!
Feind Gábor és Guba István összesen mióta ATB vezetõk?
Hogy hívják most az ATB munkájának rendjét kimondó legfrissebb dokumentumot?
Segítek, mert nyilván ezt sem tudod: Technikai ellenõrök mûködési kódexe 2011!!!
Szerinted felelõs vezetõk azok, akik immár második éve szabálytalan mûködésbe kényszerítik az összes ellenõrt, mert nem frissítik a legalapvetõbb dokumentumot?!
Tudod ez egy technikai sport, tehát az ATB elég fontos, hogy szabályosan mûködjön. Ettõl fényévekre vagyunk.
De nyilván az a fontos, hogy téged megkerestek olyan ígéretekkel, amik teljesen megalapozatlanok, ha végig nézed a szabálykörnyezetet.
Ha nem az éterben van a probléma, akkor sajnos nem tudok segíteni.
Nem vagyok sértett, és továbbra sem látom az okot, ami miatt öncélúan írhatnék.
Viszont láttam elõbb alkalmatlan Feind, most meg alkalmatlan Guba vergõdését. Leírod, hogy nem ismered az alapszabályt, nem ismered sem Feind, Guba tevékenységét, akkor milyen alapon formálsz véleményt?
Honnan tudod, hogy mennyit próbáltunk a szabályok, a jómodor, és a konstruktivitás keretei között elõre jutni velük? Ki merem jelenteni, hogy semmilyen elõremutató dolgot nem vittek véghez saját kútfõbõl, minden, amit jól csináltak, azt más csinálta helyettük. Amennyiben ez a próbálkozás hosszú évek után is sikertelen (leginkább az érintettek szakmai felkészültsége, és jelleme miatt), akkor jogot formálok arra, hogy akár ilyen stílusban is megnyilvánuljak, mert semmi más nem vezet célra sajnos.
Szíves elmondom neked, hogy hány szabályt vettek semmibe az elmúlt idõszakban, hány millió forint kárt okoztak, és hány versenyzõt üldöztek el az MNASz környékérõl. Megértem, hogy neked most úgy tûnik, hogy a malmodra hajtja a vizet ez a megállapodás, majd térjünk vissza rá 1-2 év múlva, amikor te is becsapottnak érzed magad, mint már annyian, akiket S zamos, Csepela, Katona, Feind, Guba átvert.
Addig sikeres kampányolást kívánok, és javaslom, hogy ismerd meg a hátterét annak, amiben véleményt nyilvánítasz. Persze, ha
Te melyik hozzászólásodra gondolsz? Én nem egy bizonyos hozzászólásodra reagáltam, hanem a hozzászólásaid jó részébõl ordító sértett fikázásra. Az önös cél önmaga az elõbb említett tevékenységed, ami a felületes szemlélõ számára l'art pour l'art-nak tûnhet, de ha egy szakember mélyebben szántana benne, bizony rábukkanhatna lelked néhány görcsös kis csomójára. (Nyugalom! Nem vagy egyedül, komoly kis team van itt ugyanilyen tünetekkel.)
Mint említettem, az ATB és Guba István tevékenységérõl nem rendelkezem olyan átfogó ismerethalmazzal, mint Te, vagyis csak a saját szakterületemet érintõ kérdésekben tudok hibát keresni. Ha találni vélek, most van kihez fordulni, szemben az elmúlt tizenakárhány év gyakorlatával. Én küzdöttem már (úgy 25 éve) botra szerelt tükörrel Zsiguli alá kukucskáló, tízdekás önindító”takaró”lemezt jól leellenõrzõ, de ugyanabban az autóban tízezret forgó széria motort említésre sem méltató technikai felügyelõvel, küzdöttem csõkivágató, kissé kõfejû, bár kommunikációképes és sokszor segítõkész ATB vezetõvel, majd vívtam szélmalomharcot a szabályok betartatásáért, mert úgy gondoltam, hogy azok mindenkire vonatkoznak.
Tavaly történt meg elõször (Feindl Gábor is sztár!!!), hogy az ATB kikérte a véleményünket és lépéseket tett a káosz rendezése érdekében. Azóta lehet véleményt nyilvánítani, vitatkozni a szabály-értelmezésen, amúgy szemtõl szembe… ja, ez nem a Te asztalod…
A bukócsõ certifikátról a hozzászólásomban egy büdös szót sem "kevertem ide" (ellenõriztem :)) ha jól látom (és jól), akkor ez kiváló példája az általad citált "tények" valódiságának.
A "szemetet" pl. olvastam. Nem volt hiba nélküli, mint általában a nem jogi szakértõk által összeállított tervezetek (nomen est omen!) viszont kézzel fogható bizonyítéka, hogy végre történik valami. A "szakember" titulust megköszönöm, bár viszonozhatnám… A bõrömön nem éreztem irritációt…
Nem tudom mi szerepel az alapszabályban (igyekszem pótolni), de jól meg lennék lepõdve, ha nem kellene szabályokat alkotnia mikor olyan gépcsoportok és olyan autók versenyeznének/versenyeznek nálunk, melyekre nincsenek szabályok.
Ha kérhetem olvasd át még egyszer a fenti hozzászólásomat, mert (átolvasás és önkritika gyakorlása után is) tiszta lelkiismerettel állítom, hogy pont arról szól, amit klaviatúrára vetettem, a szavak mögött csak az rejlik, amit visszafogottságom miatt nem mondtam ki.
Hát, valami probléma lehet az éterben, mert öncélú mocskolódásnak nyoma sem volt a hozzászólásomban, amire reagáltál. Eleve nem értem, mi lehetne az a cél, ami "önös" az én szempontomból..
Ami tény, hogy a Guba István vezette ATB olyan dolgokat követelt meg a gépkönyvezésen (immár múltidõben), amit semmilyen érvényben lévõ szabállyal nem tudtak alátámasztani. Amikor erre felhívtuk a figyelmet elõre, és utólag is, akkor szép lassan belátták, és ha jól tudom, akkor mindenki -igaz, csak utólag- megkapta a gépkönyvét, akivel csak ezek a nemlétezõ problémák voltak. Tehát most nyertünk egy csatát megint, bár bocsánatkérést még pl nem kapott senki.
Gondolom, hogy nálad viszont van valamiféle öncélú motiváció, ha már idekeverted a bukócsõ certifikátot, de ezzel semmi baj nincs. Nem tudom, hogy te pl. olvastad-e azt a szemetet, amit Guba István álllított össze abból a célból, hogy majd ennek segítségével szerzõdik az MNASZ a csõgyártókkal. Ha olvastad, akkor nyilván neked is, mint szakembernek sok vidám percett szerzett -volna, ha nem a te bõrödre menne.
Az a helyzet, hogy Guba István egyedül a cipõfûzõjét sem tudja bekötni, abban a hitben él, hogy az ATB valamiféle szabályalkotó szervezet, és nem csupán végrehajtó, mint ahogy az alapszabályban szerepel. Sajnos erre a tévhitre olykor Sz amos Miklós is ráerõsít, és így jöhetnek létre a szabályoknak totálisan ellentmondó határozatok.
Tehát ha kérhetem, akkor ne az én hozzászólásomra reagálj, ha ahhoz semmi köze a mondandódnak, természetesen szíved joga az ATB vezetõt sztárolni, csak engem ne keverj bele. Köszönöm.
Ha jól értem, nem igazán abból a szempontból vizsgálódnak, jó-e a bukócsõ mérete vagy sem, és nem is abból, hogy megfelelõ-e az anyaga vagy sem? Úgy tûnik arról szól az egész, hogy kinek a neve alatt futó véleményre lehet rátenni a pecsétet.
Más szavakkal: konkrét adatok és mûszaki paraméterek fölött vitáznak. Szomorú.
Ne haragudj, az elmondottak leginkább a reggeli tévémûsorokban hallható ellenzéki politikusok eszmefuttatásaira hajaznak. Félinformációk alapján az „ellenség” pocskondiázása a legfõbb cél.
Tudom, az én szakterületemen kívül sok minden tartozik még az ATB fennhatósága alá, melyekrõl nem sokat tudok, egy azonban biztos: Az elmúlt 15 évben számtalanszor kértük a mindenkori ATB-t, hogy akkreditáljon statikai céget a nyomáspróbát kiváltó statikai számítás elvégzésére, tegye tisztába a típusengedély díjtételének kérdését… nem sorolom tovább, hisz a világon semmi nem történt.
Az ezt megelõzõ és a mostani ATB viszont soha nem tapasztalt aktivitással dolgozik a bukóketrecek gyártásának keretein, a szabályok tisztázásán.
Természetes jelenség, hogy az ellendrukkerek drágábbnak látják az olcsóbbat, nehezebbnek a könnyebbet, de ebbe most nem bonyolódnék bele… Lényeg, hogy az ATB folyamatosan konzultál a „csõgyártókkal”, megbeszélésekre került sor, határozott lépések történtek, szemben az eddig tapasztaltakkal. Az igen „megengedõ Guba Úr” pedig –tapasztalatom szerint- igen kevéssé bizonyul megengedõnek, ami a bukóketrecekre vonatkozó szabályok betartását illeti (ami szintén sokakat zavar, akik nem tudják, nem értik, vagy egyszerûen figyelmen kívül hagyják a fent említett rendelkezéseket, esetleg képtelenek a betartásukra).
Nem szeretnék vitába bonyolódni az F, P és egyéb csoportokat illetõen, mert keveset tudok a témáról. A fentebb említett félinformációkra „épített” öncélú mocskolódást viszont nem szerettem volna szó nélkül hagyni.
Szárnyra kaptak olyan információk, hogy az új ATB vezetõ utasításba adta, hogy F-csoportos gépkönyvet csak úgy lehet kapni, ha van homológlap. Guba úr igen megengedõ, az nem baj, ha nem az autóhoz való, csak legyen (pl dízel autóhoz a benzinesé, stb)!
Felhívom a figyelmeteket, hogy ezt semmilyen szabály nem teszi kötelezõvé, tehát nem igaz, hogy kell homológlap! Ha bárkinek csak emiatt lenne elutasítva a gépkönyvezése, az írassa le az illetõvel, hogy ez a probléma, és onnantól én szívesen intézem.
Az a megjegyzésed, hogy "...innen a Rendezõkön a sor...", kicsit olyan Pilátus- ízû. /én mosom kezeimet/
Hisszük -mert miért ne hinnénk- hogy új seprõ jól seper, azaz M.P. elintézte. Csak nehogy év közbe valamelyik verseny elõtt, mást nyilatkozzanak a zöldek.
Az,hogy egy Orfû teszt verseny el lett volna utasítva....hát nehezen hiszem el...mikor év elején kijött véletlenül vagy nem véletlenül egy naptártervezet már rajta volt, és minden egyéb RSB által megálmodott ARK verseny vagy sprint kinek,hogy tetszik. Akkor azt mondták ez még nagyban fog változni...aztán most ugyanaz lett a végleges....
"Csak úgy az íze végett"...elintézhette volna,hogy ne három régióra osszák az országot az amatõr futamok kapcsán,mert annyira szerencsére nem vagyunk kicsi ország....
De hajrá és tényleg õszintén remélem,hogy ORB és R2 fronton idén változás lesz,de azt maximálisan elutasítom,hogy az amatõr, sprintes versenyzõkkel ilyen szinten kitoltak.....