Kedves Hulk01!
Te, aki az adatlapod szerint semmilyen kapcsolatban nem vagy az autósportal, miért fáj ez neked?
Te, akinek, mint a korábbi hozzászólásaid mutatják, semmilyen irányelv nem jó, miért fáj EZ is neked?
Te, aki mindenben csak a hibát keresi, miért nem indulsz RSB vezetõnek(hiszen ugyan azt írtad nincs közöd a rallyhoz, de mint látjuk mindent jobban tudsz), hátha neked világmegváltó ötleteid lennének...
Miért baj az, ha van alternatíva és van mibõl választani?
És miért nehéz elhinni, hogy vannak még emberek, akik TENII AKRANAK, legyen az Pénzes vagy Érdi oldal???
Te aztán következetes pali vagy! Egész életedben örök második voltál (a prológo nem számít!), és most is! Szerinted mennyi esélyed van a jelölés lezárása elõtt 3 munkanappal Pénzes Zsolt programját 5%-ban átírva (nála 3 napos egy verseny, nálad 2+1! Te beengednéd a P csoportot is abszolútba, olvastad már a szabályait?).
Szóval Füredi A. szeretett volna hatalmat, így kitalált téged, ezzel a díszes társasággal, te meg birka mód bevállaltad, hiszen program már van, igazából csak azzal volt baj, hogy Füredi meg Fodor nem lesz kedvenc, de majd te megoldod!
Világ élvonalába tartozó pilóták! A bilibe lóg a kezed... :) :) :) :) :)
Érdekes az FIA tud folyamatosan változtatni a szabályokon.
Néha a logika is hiányzik ,de az egy másik kávéház...
Ha nincs versenyzõ és a nézõ is hiánycikk nem tiltani engedni
kell az egyéneknek is...
Hát akkor ennyit a WRC-k rõl.
Csak tudnám, hogy a Pénzes miért beszél hülyeségeket?!
A Cselényi megmondta fehéren-feketén, hogy ilyen szabályváltozásokat decemberben már nem lehet bevezetni.
A pénteki verbális karate után és a fórumon olvasottak alapján lenne pár észrevételem, amit megosztanék veletek.Elõre bocsájtom, hogy nem személyek ellen, hanem a Rally jövõjéért ültem gép elé. Azok a célok amit Pénzes Zsolt a programjában leírt, támogathatóak a WRC-n kívül, bár a célokat több úton lehet elérni, ezért is írom le gondolataimat.
Nem hiszem, hogy önzéssel a haladás, elõrelépés elutasításának vádjával kellene illetni azokat, aki a WRC-k helyzetét a jelenlegi formában képzelik el. Milyen haladás a visszalépés, arról nem is beszélve, hogy decemberben módosítani a várhatóan a jövõ áprilisában kezdõdõ ORB szabályait, szabálytalan. Emlékezzetek vissza hány évbe telet a WRC kivezetése. Körülbelül annyi WRC volt itthon magánkézben, mint most S2000. Mindenki az akkori tulajdonosokat védte nulla importõri hátországgal, most ugyan az helyzet, csak azzal a különbséggel, hogy van pár importõr, aki a jelen gazdasági helyzetben is kitart a Rally mellett. Miért akarjuk õket elriasztani, becsüljük meg és vonjuk be õket egy Junior Bajnokság létrehozásában, de errõl majd késõbb. Arra számítani, hogy a cseh rallysprint bajnokságból eltanácsolt WRC-k majd idejönnek, utazva retúr 700-1000Km-t hiú ábránd.
Ha szeretnénk fejlõdést elérni, teljesen meg kellene reformálni a Rally bajnokság, és sprintek, kupák elhelyezkedését a sportág szerkezeti felépítésében, ha létezik ilyen.
Szerintem nincs sportszakmailag egymásra épülõ bajnoki rendszerünk.
Nincs lehetõség a kiválasztásra, a tehetségek elõrelépésére, nincsenek olyan verseny sorozatok, ahol a versenyzõi kvalitások érvényesülhetnének, egyenlõ technikai feltételek mellet.
Példaként említeném hazai viszonylatban, anno a kereklámás Zsiguli Gr1 kategóriát, olyan nevek kerültek ki belõle a teljesség igénye nélkül, mint: Ranga Laci +, Hideg Jani, Szuhanyik Laci, Kis Koko…
A Rally 2 –ben induló csak nálunk N-es Mitsubishi-k az RTE ûrhajói nem a fentieket segíti elõ, nem a Rally fejlõdését szolgálják.
Pár ötlet, javaslat a fejlõdés elõsegítésére:
Az ORB - t az FIA elõírásai szerint kellene kiírni - beleértve üzemanyagot is.
Ez nem jelenti azt, hogy a versenyekrõl kizárnánk a lejár homológ és nemzeti homologizációjú autókat, megjegyzem az FIA is nyit (nemzeti homologizáció) ebbe az irányba, lás EB tervezet.
Az ORB abszolút bajnoka csak az FIA elõírásainak mindenben megfelelõ versenyautóval induló lehessen.
A nemzeti és lejárt homologizációjú autók, mint eddig is saját osztályaikban legyenek értékelve és az abszolút értékelésre ki kell írni egy „ Magyar Rally kupát” ( lehet a neve más is).
Az R1, R2, R3 részére ki kell írni 2WD bajnokságot.
Junior Bajnokság:
Az utánpótlás nevelés érdekében, ki kellene írni az importõröket bevonásával egy junior bajnokságot, nemzeti homologizációjú 1600 cm3, abszolút széria autókra, melyben a max. módosítások csak a következõk lehetnek:
bukókeret, ülés, biztonsági öv, védõlemez, lökésgátló.
Széria gumik, üzemanyag. Megfelelõ induló esetén, szerzõdni az importõrökkel a verseny helyszínén az alkatrészellátásról.
Az importõrökkel egyeztetni az egyes támogatott típusokat illetõen, (piaci érdekek).
Az ATB dolgozza ki a résztvevõ típusokhoz a nemzeti homológ lapot. Egy korrekt áron lehessen megvenni a nemzeti homologizácíós dokumentációt.
Mivel sporteszköz, az ÁFA visszaigényelhetõ, ha most nem, meg kell keresni a lehetõséget, mivel sport rendszámot kap. A nulla százalék regadó az evidens. Kedvezményes új autó és alkatrész árak, a bajnokságban indulok részére.
Speciális alkatrész szállítók a piacon jelenlevõ, könnyen elérhetõ márkák. Egységes szállítókkal alacsonyabb költségek érhetõk el.
A fentiek alapján egy alacsony költségvetésû junior bajnokság hozható létre, az egyforma feltételek biztosítanák a vezetõi képességek dominanciáját, és garantálható a fokozott nézõi érdeklõdés.
Tehát az ORB:
Magyar Abszolút bajnok: FIA kompatibilis (2-10)
Magyar 2WD bajnok: FIA kompatibilis (5-10)
Junior bajnokság: nemzeti homológ 1600cm3
Magyar Rally Kupa gyõztese: az ORB osztályaiba sorolt autók (2-17)
Osztályok bajnokai.
Átmenetileg meg kellene gondolni az egy helyszín két nap, két futam megoldást.
Ausztriában a kilencvenes évek elején hasonló volt a helyzet, ott bejött.
Ha valaki elsõ nap kiesik, másnap egy új versenyben újra indulhat, nem vész kárba a tréning, szállás, útiköltség.
A nyílt bajnokság eddig is megvolt, nem újdonság (legalább is két éve volt rá lehetõség), de ameddig nem egyformák a feltételek (szabályok) ne várjunk ugrásszerû fejlõdést a külföldi indulók számában.
Ami fejlõdést hozhat, egy közös nyílt bajnokság, ahol minden ország ORB futamaiból egy elõre kijelölt futam tartozik a bajnokságba. Lehetõleg úgy hogy ne ütközzön a többi résztvevõ ország bajnoki futamaival. Ez lehetne az élmezõnynek, fejlõdési továbblépési lehetõség, a nézõknek évi egyszeri, kiemelkedõ hazai esemény, ha már az IRC megszûnt, EB futam rendezésére, pedig jelenleg reális esélyünk nincs.
Mint általában minden sportban, „alacsonyabb” osztályban ne indulhasson licences versenyzõ egy ugyanazon évben, elõfutónak elmehet rajtszám nélkül.
Rally 2.:
max. 2000 cm3, 2WD autókkal lehessen pontot szerezni az abszolútban
F. csoport kivezetése, helyébe lépne a 11-17 csoport.
Junior Kupa.
RTE:
Lebonyolítás hasonló formában, mint a Rally 2.
Tömegsport, rallysprint, amatõr kupa:
A rallysprintek, amatõr kupák számát csökkenteni kell, fõleg azokon a területeken ahol, a tradicionális ORB futamok vannak.
Az RSB-nek autósport népszerûsítése érdekében, azon régiókban rendezett eseményeket kellene támogatni, (szakmailag, anyagiak, díjak elengedése, média), ahol nem vagy alig rendeznek versenyt. Mindenhol található üres laktanya, lerobbant gyártelep (sajnos).
Ki kellene írni a Régiós és Országos Amatõr és Rallysprint bajnokságot.
Az országos döntõn a régiós bajnokságok helyezettjei indulhatnak, ez egy végi nagy dzsembori, megfelelõ média felhajtással.
Az RSB-nek képviselni kellene az utánpótlás versenyek rendezõinek érdekeit a sporttörvény alapján, ehhez meg kellene szerezni az elnökség hathatós támogatását.
A magánterületes és egyéb kiskapukat bé kell zárni!!
ORB versenyrendezés:
A rendezõkkel együttmûködve, meg kellene keresni a járulékos rendezési költségek,
csökkentésének lehetõségét, egységes beszállítók, szövetségi kapcsolatok révén.
Szponzorálható központi beszerzésû csomagokat kellene összeállítani.
Változtatni kellene, a rendezõi tradíciók, jogok területén. Pályáztatni kellene az ORB futamok rendezõi pozícióit. És ez nem a „régi” rendezõk ellen (tudásuk, helyi kapcsolataik, tapasztalatuk alapján amúgy is hendikeppel indulnak), hanem azért, hogy legyen mihez nyúlni egy esetleges vis major esetén, lásd 2012 Eger Rally. Nem decemberben kellene alkudozni a következõ szezon rendezõivel, most már a 2014-es szezont kellene elõkészíteni. Több éves korrekt szerzõdésekkel, együttmûködéssel.
Érzékelhetõvé kellene tenni azon elnökségi ígéreteket, hogy a politikai kapcsolatok elõnyére válnak az autósporton belül a Rally-nak is.
A Rally gazdasági hatásai:
El kell készíteni egy-egy futam a rendezõ helyszín és környékére ható gazdasági tanulmányt mely tartalmazza a rendezõk és versenyzõk által generált helyi bevételek mértékét, különbözõ rendezéssel kapcsolatos (illetékek, szolgáltatások útvonalak, területek) díját, a vendéglátásból-turizmusból adódó helyi be véltelek, (vendég éjszakák, étkezés), az egyéb szolgáltatások, üzemanyag, kommunikáció stb.
Véleményem szerint kevés sportág létezik ma Magyarországon mely ilyen nagymértékben befolyásolná a hazai turizmus bevételeit.
Megvizsgálni, mint önálló iparág, munkahelyteremtõ képesség és ezt tudatni a politikai vezetõkkel.
Média:
Rendet kell teremteni, korrekt média hátteret kel, biztosítani versenyzõknek rendezõknek, saját és elnökségi források, kapcsolatok felhasználásával.
Szerzõdést kell kötni valamelyik hiteles médiafigyelõ vállalkozással pl. Observer.
Marketing:
Az RSB-nek saját marketing csapatot kell létrehoznia.
Érdekképviselet az MNASZ-en belül:
Az RSB-nek az IB-ben erõteljesebben képviselni kell a szakág érdekit (versenyzõk, rendezõk), az egyenlõ teherviselés elvét elõtérbe helyezve.
Szerintem elfogadhatatlan, hogy olyan szakágak, ahol elfogadott a belépõjegy szedése, és az esemény lebonyolítása, helyszíne, különösebb extra költség nélkül lehetõvé is teszi, alacsonyabb díjtételeket fizessen az MNASZ kaszájába, mint a Rally (licenc, bejelentés, rendezõi licenc…).
A bevételek megosztását szakág-szövetség meg kell reformálni.
A szakági titkárság kialakítását, hasonlóan kell megoldani.
Az RSB munkáját is modernizálni kellene, a tagoknak saját területükön nagyobb önállóságot, hatásköröket kell
biztosítani.
A bizottságon belül, kommunikációt elektronikus útra kell terelni, az akut problémákat melyek meghaladják a témában érintett bizottsági tag hatáskörét,konferencia vagy video kapcsolat útján kell kezelni, növelve a reagáló képességet, fölösleges, idõrabló, költséges utazgatások helyett.
A szezonban a bizottsági értekezleteket az ORB futam helyszinén kell megejteni.
Számomra az a kijelentése a magyar R1 versenyzõinek nagyon nagy részének egyhangúan , hogy nem kellenek WRC ék magyar országra nagyon elszomorított.Az még jobban , hogy mit gondolnak a kisebb sorozatokról.Fogalmuk sincs a túra és a sprintek körülményeirõl.
Kimerik jelenteni , hogy a wrcktõl nem jönnek vissza a nézõk a pálya szélére?
Meg ki hozna ide wrcket.
Meg ki kiváncsi a s***os ócska octaviákra meg a budai féle corollára.
Mikulásra csak azért megyek el mert van 3 wrc a nevezési listán , máskülömben elgondolkodtam lemenjünk e fagyoskodni.
Csak tíz külföldi versenyzõnek meghívót küldenek az eger rallyra, kedvezményes feltételekkel ebbõl 4 eljönne, az országba legalább van 3 ,és a eddigi mezõnybõl ráfanyarodnak 2 en az 9wrc.
Nem érdekel mikori évjáratok, megkotlik e az elsõ etapon, nem érdekel ki vezeti de ha 9 wrc 2 super2000,4,5 super 1600(mert van itthon és lenne is kategóriája) és még kit -car is lenne az eger rally nevezési listán akkor lehet 3 év után újból elmennének az emberek rally egyet nézni.
Tudom hogy szivük mélyén õk is igy gondolják, de az önös érdekeik ezt másképp diktálják.
Az a baj hogy a mostani rally 1 nagy része lexarja van e nézõ vagy nincs.
Túrába nem munkás overálba versenyeznek az emberek és nem tákolt nyulketreccel hanem az autók 85 % a homológ vagy lejárt homológ!!!Sok autó ex rally 1 vagy 2 es kocsi van köztük vb ét megjárt bódé csak a tisztán látás véget.
Szerény véleményem szerint kicsinyes hatalmi harcok folynak a szakágvezetõi posztért, ill. a mögötte álló emberek érdekeiért, rendezvényéért. Nem mentem el erre a pénteki rendezvényre, mert féltem tõle, hogy ugyanolyan lesz, mint az elmaradt Eger Rally utáni magyarázom a bizonyítványt rendezvény volt. Ott akkor is sokan beszéltek sok mindenrõl, de nem arról mi lesz a rally-val, mitõl lesz újra népszerû (bár véleményem szerint nem elvárható sajnos az az induló szám, ami a 10 évvel ezelõtti versenyeket jellemezte). Akkor és ott pl. a mai szakágvezetõnek egyetlen célja volt, hogy kimondassa Botka Endrével, hogy regisztrálni fogják az összes RTE versenyt (Hajrá MNASZ bajnokság).
Sajnos, ahogy olvasom a hozzászólásokat, meg beszélek emberekkel ez többé, kevésbé tényleg így lett. Megy a pozícióharc, ki kivel van, közben senki sincs a RALLY-val.
Az én véleményem az, hogy a mostani gazdasági helyzetben , mint ahogy azt már többen írták ki kellene írni egy MNASZ által szervezett , akár területi rendszerû rallysprint bajnokságot. A mûszaki elõírásokat a lehetõ legalacsonyabb szintre csökkenteni, persze a biztonság szem elõtt tartásával. Emellett, vagy esetleg közös futamokkal persze futhatna az ORB és Rally2. Igy el lehetne érni azt is, hogy olyan licenszes versenyzõk, akiknek nincs pénze a teljes szezonra, ezeken az MNASZ rendezvényeken induljanak, és ne mindenféle amatõr versenyeken. Ezeken kívül az ORB és versenyeit közösen kellene rendezni a környezõ országokkal, akár közös bajnokságot kiírva.
Újra be kellene vonni az importõröket a bajnokságba. Egy idõben volt márka bajnokság, amiben részt vett a Citroen, a Suzuki, a Peugeot, a Skoda, a Mitsubishi és még lehet, hogy valakit kifelejtettem. Volt párbeszéd az importõrök és a rally szakág között. Ezt vissza kellene hozni, esetleg õket bevonva dönteni a WRC kérdésrõl. Hiába hoznak ide 3-4 leamortizált WRC-t, ha elveszítjük az importõri támogatással, mai technikával induló csapatokat.
A kisebb kategóriák kezelésén, megbecsülésén is változtatni kellene. A Super 2000-es autókkal, a Mitsubishikkel (esetleg a régi WRC-kkel a kis autók nem tudják felvenni a versenyt, nem tudnak eredményt prezentálni a szponzorok felé, nincs pénzük ütõképes autóval egész szezont végigcsinálni. Ki lehetne írni egy kisautós bajnokságot (a néven még nem gondolkoztam), ahol csak az A7, vagy A6 és az alatti autók szerepelnének, és itt is lehetne abszolút bajnokot avatni.
Nehéz kérdés a Rally2. Alapvetõen utánpótlás bajnokságnak kellene lennie kis, széria közeli autókkal. Amiért Dudás Gyula annak idején beengedte a nagy autókat ide, az az RTE-tõl való félelem, illetve az MNASZ kis rendezvények (sprint) hiánya volt. Szerintem, ha mûködtetne az MANSZ egy sprint bajnokságot, ahol az olyan emberek indulhatnának, akik nem amatõr szinten, technikával akarnak versenyezni, azonban nem akarnak hosszú (és drága) versenyeken részt venni, akkor a Rally2 megmaradhatna amatõr szintû, amatõr autókkal teljesíthetõ bajnokságnak. Sajnos azt már nem hiszem, hogy el tudjuk érni, amit a 70-es 80-as években mûködött, hogy az akkori túraversenyeken a a papa autójával el lehetett indulni, mindenféle felkészítés drága felszerelés nélkül. Persze ezeken a versenyeken a gyorsasági szakaszokat szlalom különpróbák helyettesítették, amikhez nem kellett bukócsõ, stb. Ez ma már nem hiszem, hogy a fiatalokat kielégítené, de ehhez minél közelebb kellene hozni az amatõr szintet. El kellene érni azt, hogy a Rally2 újra utánpótlás bajnokság legyen, ne pedig olyan emberek bajnoksága, akiknek nincs pénzük továbblépni.
A feljutásról. Az elvvel maximálisan egyet értek, azonban nem biztos, hogy ez az az idõszak, amikor ennyire kevés az indulószám alkalmas ennek bevezetésére. Azt végképp nem értem (lehet, hogy mégis értem), hogy miért kell az RTE-t monopól helyzetbe hozni. Ki kellene nyilvánítani, hogy az ORB utánpótlás bajnoksága a Rally2, és innen kehet felkerülni az ORB-be, vagy pedig minden amatõr sorozatból, amelyiknek dokumentált éves eredménylistája van.
Ennyi jutott így hirtelen eszembe vasárnap kora reggel.
Irónia akart lenni az említett hozzászólásom,de mivel nem basztam tele a végét hülye írásjelekkel,így már nem lehet levágni.
Meg kéne tanulnom fészbukul.
De nem fogok
Te holvoltál RTE futamon? Mert én az utobbi években csak ott láttam igazi rally-t! Mert az nem rally, hogy van pár felesleges millám azt elautózgatom, hogy elmondhassam rally versenyzõ vagyok. Én úgy gondolom, hogy az a fõ probléma, hogy ez a dolog a többségnek csak a pénzrõl szól és sok olyan pilótát tudnék felsorolni akik megfelelõ anyagi és techikai háttérrel aláznák az elmúlt pár év bajnokait. Nem bántani akarom se Mikit, se Norbit, de elvesztettünk tõlük jobb kezû embereket a pénz és a sportpolitika miatt.
....most ezzel a visszahozzuk a wrc-t jeligével akarnak "nyerni"? Minek? Komoly wrc-s csapatok importõri támogatás nélkül nem nagyon lennének, a többiek meg vagy kihullanának, vagy u.úgy kikapnának a micuktól... értelme nincs, csak ahogy mondják, az életérzés......Õk megtehetik.
A fene hitte volna, a nagy kutyák csak a pozicióról fognak beszélni :D még véletlenül se a pénzért csinálják....
dolgozni? akkor mi lesz a mondással...."aki dolgozik, nem ér rá keresni"
nézegetve a képeket, azért az ebbõl élõk többsége is jelen volt....látszik, nekik fontos.... meg jópár versenyzõ, akik kapartatnak egész évben a szponzorokért, vagy saját pénzüket költik rá, szeretnének versenyezni....de hiába míg teljesen meg nem újul az egész rallysport magyarországon.
Nézõszám akkor lesz, ha régiókra osztva limitált teljesítményû autókkal rendeznek sprint-bajnokságot ahonnal fel lehet jutni a Rally2-es szintén limitált teljesítményû bajnokságba, és az ottani dobogósok feljuthatnak az R1-be... akkor lesz ismét nézõ, mert a legjobbak lesznek ISMÉT az R1-ben.
egy-két fecske nem csinál nyarat, jóval többen vannak akiket nem érdekli az egész, mert "csak" tele vannak és itt-ott elindulnak egy-egy ûrtechnikával..... és akkor velük szavaztassátok meg, ne lehessen R1-en kívül nagy autó:)
nagyon el lett rontva ez az egész, ami a kilencvenes években még jól mûködött.
Tegnap az történt, ami várható volt a korábbiak alapján.
Legelõször S***** Miklós kiállt, sajnos az elejérõl lemaradtam, de mondhatjuk immár, hogy mondta, amit szokott, mindent megígért. Majd meglepõ módon közölte, hogy konkrét alelnökjelöltjük van, és ezt pont úgy is vezette fel, mint anno, amikor ez legutóbb téma volt.
Szerinte vagy feláll egy G***** Zsolt-S***** Miklós-Móczár Péter (!) elnök-hármas, vagy egyikük sem vállalja.
Tehát a szavazók meg vannak zsarolva, hogy vagy elfogadják Móczár Pétert (aki szerinte nem önjelölt) alelnöknek, vagy nem lesz G***** Zsolt továbbiakban elnök. Szintén nem lesz, ha beérnek azok a visszahívók, amiket már nyíltan gyûjt több szakág S***** Miklós ellen...
A két vitatott ember ott volt, G***** Zsoltra csak hivatkoztak, és megmondom õszintén vannak kétségeim ezzel kapcsolatban, nem csak azért, mert Miklós számomra nem szavahihetõ, hanem azért is, mert nincs egy hónapja, hogy egészen mást mondott nekem, nekünk Zsolt.
Mondandója végén Miklós arra sem adott lehetõséget, hogy akár egy kérdést is feltegyünk, elrohant...
Ezután Büki Ernõ kedves invitálására Móczár Péter is mondott pár szót, miszerint már alelnök szeretne lenni, mert felkérték. A sportszakmából kimaradna, hiszen arra remek szakemberek vannak, õ minden mást csinálna, mindegy tehermentesítve G***** Zsoltot. Kapcsolatot tartana mindenkivel, közvetítene, mert van erre ideje.
Ezután elkezdõdött amiért jöttünk, kezdõdött a Rallye2-vel, itt az egyetlen felmerülõ kérdés az volt, hogy miért nem lehet majd feljutni F-csoportból ORB-be. Zsolt szerinte ez még csak tervezet, de szeretné, ha a homológ kategóriákból érkezne az utánpótlás.
Ezután elszabadultak az indulatok WRC-ügyben, szinte minden hozzászóló ellenezte. Az volt a vélemény, hogy ha visszajöhetnek a WRC-k, akkor sem lesz senki, aki meg tudja fizetni a megbízható darabokat, így csak egy-két gyorsaságit láthatják maximum õket a nézõk. A szabály bevezetésétõl viszont annyira megsértõdnének az importõrök, hogy azoknak sem lesz lehetõségük homológ autóval menni, akik idén nagy nehezen összeraktak egy ilyen projektet.
Sajnos most sem sikerült felülemelkedni sokaknak a saját kicsinyes érdekükön.
Vita volt még az amatõr versenyekkel kapcsolatosan, nem szeretnék az amatõr rendezõk, ha tovább csökkenne az ARK futamok száma. Fodor Krisztán nehezményezte, hogy akkor, amikor az MNASz kiír egy ARK bajnokságot, ennek lefekteti a szabályait, és pénzt szed pl tõle, hogy megrendezze ezeket a versenyeket, akkor nem helyénvaló õket külsõsként kezelni, hiszen az MNASz bajnoki rendszerében dolgoznak õk is. Elmondta, hogy hajlandóak bármilyen értelmes irányelv mentén dolgozni, és korlátozásokat bevezetni pl hengerûrtartalomban a sprinteken, de várnának valamiféle egyeztetést, kapcsolattartást, és koncepciót ebben az ügyben is.
Késõbb Üveges Gábor számon kérte Pénzes Zsoltot, hogy miért utasította el 3 versenyének regisztrációs kérelmét, ami azért furcsa, mert egyetlen szabályos kérelme sem volt, a legutóbbi versenyét pedig nem is próbálta regisztrálni...
Megtudtuk, hogy Dudás Gy. Kokó is jelölt RSB vezetõnek, a korábbi RSB vezetõ is õt támogatja.
Sajnos nem tudok érdemi elõrelépésrõl beszámolni, idõpazarlás volt elmenni. Azt gondolom, hogy nem az a fontos kérdés, hogy mehetnek-e a WRC-k, hanem , hogy ki fog dolgozni? Ezt pl. meglepetésemre senki nem kérdezte meg Pénzes Zsolttól!
Kedves "mesternek mondott"!
Ugye nem nézed ki belõlem, hogy a sprint versenyek, "tûzzel-vassal való irtása"- verzióra voksolok? A riportból idézett két rövid sorban, nem a manipulációt látom, hanem a tenniakarást. Talán csak a szebb jövõrõl álmodozó gyermeteg lelkem látja a kelleténél rózsaszínûbb ködben a 2013-as esztendõt, de valamiért bizalmat szavazok a druszámnak. Találgatásokba ne menjün bele, a részletek kidolgozása még hátra van.
Nagyon emélem, hogy nem tévedek. ;)
Nem a sprintek megszüntetésérõl van szó!Olyan mintha ugy értelmeznéd.
Limitálni kell a számukat és egységesíteni a lebonyolításukat.
szerintem nem normális hogy közel száz sprint futamot regisztrálnak évente egy országba.Ez a nézõnek és a versenyzõknek sem jó.Pláne ugy hogy a fele elmarad meg rövidebb és nemis biztonságos.
Nagyon nagy szükségvan a sprinekre azokért az okokért amit leírtál de az legyen egységes és normálisan megrendezve ,hogy a nézõ és versenyzõ és nemutolsó sorban a rendezõ is feltudjon készülni a versenyekre és péntek este ne érje egyik felet se meglepetés hogy nemkaptam engedélyt,nem indulunk a versenyen mert elmarad pedig nagyon sokmunkával és egyebekkel készültünk és nézzek más programot a hétvégére a barátokkal mert ez elmarad vagynem indulnak annyian vagy akármi.
Ha ez az év elsõ felében levannak zsírozva nem hinném ,hogyversenyek maradnának el,engedélyeket vonnánk vissza és minden fél reálisan tud tervezni.
Más kérdés ,hogy ez mennyire lessz bizonyos emberek érdekeire felépitve.Remélem ebben is tudnak kompromisszumot kötni az érintettek.
"
Az "egész országra kiterjedõ rendszer felépítése" pedig
monopolizációs törekvést jelent számomra.
A szûkszavú közlés miatt nem állítom, hogy értelmezésem
megfelelõ, de szerintem mindenképpen bõvebb kifejtést
érdemelne a téma."