h i r d e t é s
Összes oldal:
735096446
Napi oldal:
18428
Jelenleg:
2461
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

MNASZ Közgyûlés 2013
2013-01-20
MNASZ fórum
oldalanként | növekvõ
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
2433. • 2014-09-24 20:36:26

Még valami:
Aki megértette a leírtakat, az, ha vak is, láthatja, hogy az általam preferált modellt Mészáros Iván már megcsinálta kicsiben. Ezért Õ az én jelöltem.
Egyébként pedig mindenki azt csnál amit akar, csak a benzin meg a kenyér ne dráguljon. . . kacsintok

2432. • 2014-09-24 20:19:16

Egyébként meg egy szervezetet nem csak anyagilag lehet rendbetenni, hanem erkölcsileg, sportszakmailag és céljait, eszközrendszerét tekintve is. . .


2431. • 2014-09-24 20:13:59

Én örülök minden építõ jellegû kommentnek, amik a felvetésemre jöttek. És ami jött, azokat építõ jellegûeknek tartom.
Viszont úgy gondolom, hogy nem õrölünk egy malomban.
Én a 2419-es hsz-ben világosan leírtam, hogy szervezeti megújulás nélkül (szerintem) nem képzelhetõ el a rallye megújulása. Nem az MNASZ élére keresek új elnököt, hanem a jövõbeli(?), önálló, jogi személyiséggel rendelkezõ rallye szakág élére. Erre volt javaslatom Mészáros Iván.
Ezért írtam, hogy nem a s**rból kellene várat építeni, hanem nulláról építkezni. Ismételten csak szerintem, a meglévõ struktúra alapján való megoldás keresés a s**rpofozás tipikus esete, amire a legékesebb bizonyíték az elmúlt évek folyamatos vajúdása.
Mészáros I. személyét, aki nem tartja alkalmasnak, az tekintse szimbolikus jelöltnek. Ha a struktúrában egyet lehetne érteni, akkor MI-t akár mással is be lehetne helyettesíteni. Ha Õt ezért vagy azért nem tartjátok alkalmasnak, mondjatok jobbat! De NE az MNASZ elnöki székébe, hanem a rallye szakág önálló, teljes jogkörrel rendelkezõ vezetõi posztjára.
Ti MNASZ-ben, azaz egy társadalmi szervezetben gondolkodtok, akiknek a tisztségviselõi, az elnöktõl a fõ takarító nõig társadalmi munkában, az elhivatottság okán végzik munkájukat, természetesen maximális odaadással.
Ez nem megy a mai világban! Lehet ezt a kirakatba tenni, de mindenkiben ott fog élni a gyanú, hogy meregetik a leveses kondért azok, akik a közelében vannak, még akkor is, ha full becsületes mindenki. A struktúra eleve magában hordja a bizalmatlanság légkörét. Ilyen légkörben pedig nem lehet dolgozni, tiszta vizet kellene önteni a pohárba.
Másrészt pedig hogy vezethetne egy fentebb vázolt társadalmi szervezet, olyan iparágat, mint a rallye, ahol a versenyzõk üzletszerûen, kemény jövedelem érdekeltséggel ûzik az ipart? Ilyen modell esetén törvényszerû, hogy ha a vezetõ üzletemberek érdekeit sérteni próbálja a szervezet, akkor õk mindent megtesznek a bojkott érdekében lsd: BP rallye 2014. Mégegyszer: Ahol a pénz, ott a hatalom! A mai világban az üzleti érdek felett nem gyõzedelmeskedhet a sport iránti önzetlen elhivatottság. Az a modell, amit az MNASZ mellett kardoskodók szeretnének, az nagyon jól mûködött a 80-as években, mert akkor nem csak a vezetõk, de a versenyzõk is szenvedélybõl csinálták, nem üzleti alapon. Valahol én is egyetértek veletek abban, hogy a sportnak nem kellene elüzletesedni, de sajnos így alakult, és nem csak a rallye-ban. Ez van, ehhez kellene alkalmazkodni. A „fiatal urak” ehhez alkalmazkodnak, de (már bocsánat) nincs annyi eszük, hogy a meglévõ struktúrát nem a mai viszonyokra találták ki. Ha okosabbak lennének, akkor nem az MNASZ-t akarnák megszerezni, hanem nekik is a régi struktúrát kellene lebontaniuk, és a saját érdekeik szerint felépíteni.
A kérdés az, hogy az új rendszer az kinek fogja az érdekeit képviselni? Mert hogy lesz új, az biztos, csak az a bizonytalan, hogy mikor? Meg, hogy kinek az érdekeit fogja képviselni?
bizonytalan

2430. • 2014-09-24 17:10:30
Mester!
-Az a baj, hogy ha egy ilyen top...manó kerülne a Szövetség élére, akkor valószínû, csak a magas bevétel lenne a motivációja, semmi több. /mintha rémlene ilyen eset a multból/
-Ha valakivalóban szívügyének tekintette volna az általad említett 1Forintos állást, akkor az már régen be lenne töltve. Ellenkezõ esetben csak parasztvakítás, semmi más.
2429. • 2014-09-24 16:33:16

Én már hallottam olyanról, hogy egy rosszul menõ cég, szervezet rendbetételéhez hozzáértõ "topmanager-t" hívnak
megfelelõ fizetésért, aki akár 1 Ft-ért is vállalhatja, ha úgy tartja úri kedve.
Krisztus koporsóját sem õrizték ingyen, de lehet, hogy ez lenne az olcsóbb...
2428. • 2014-09-24 15:58:38
Abszolút egyet értek azzal, hogy 3 szint elég lenne, és akkor az indulók száma is több lenne, de ezeknek az MNASZ égisze alatt kellene mûködnie, és Iván üzleti vállakozása oda nem fér be.
2427. • 2014-09-24 14:35:59

Kissé ellentmondasz önmagadnak.
Most pont az lenne a feladat, hogy valaki felépítsen
egy olyan szervezetet, csapatot, ahol mindenki egy
irányba tolja a szekeret.
És nem a s***ból kellene, hanem a semmibõl, azaz
nulláról kezdve.


2426. • 2014-09-24 11:55:39
Ez hülyeség hogy Iván kéne ide.

Iván abban nagyon erõs, hogy fel tudott építeni egy olyan szervezetet, csapatot, ahol mindenki egy irányba tolja a szekeret.

Õ várat épített a semmibõl, a s***ból õ sem tudna semmit kihozni.
2425. • 2014-09-24 08:40:01
Mester!
A kategorizálásod nem rossz, bár itt-ott vitára ad alapot, ezért kissé finomításra szorul. Késõbb majd visszatérhetünk rá.

Másik kérdésedre:
Iván nem fogja fölpróbálni azt a kabátot. Sok-sok évet töltött már el a "próbafülkében", és úgy tûnik, jól érzi magát ebben a konfekció ruhában, nem kíván Armani-felöltõt viselni.
kacsintok
2424. • 2014-09-23 22:03:17

Uraim! (ortodox, harcos67)

Már megérte szót váltanunk!
Egy dologban már hárman, egy másikban Ti ketten egyetértünk, egyetértetek. Ez szokatlanul magas létszám a mai világban, fõleg a rallye-ban. . .
Egyetértünk abban, hogy Iván rallye-ban végzett több éves munkássága tiszteletre méltó, és eredményes.
Ti ketten abban értetek egyet, hogy "nagy a kabát".
Miért is nagy? Hogy nagy e, vagy sem, csak akkor derül ki, ha felpróbáljuk. Szakmai szempontból biztosan van akkora tudása, tapasztalata, hogy megoldja a feladatot. Ami a kérdés, hogy egyéb módon elég befolyásos e, egyéb módon rendelkezik e a feladathoz szükséges anyagi erõforrásokkal támogatók révén (ahol a pénz, ott a hatalom) és nem utolsó sorban rendelkezik e olyan befolyásos kapcsolatokkal (piros telefon), ami nélkül valóban göröngyös lehet a pálya. Ne zárjuk ki, hogy igen, rendelkezhet egy ilyen jól megszervezett háttérrel. Ez legyen az Õ, és segítõi dolga, gondja.
Egyébként, ha a közelmúltban próbálkozó vezetõket nézem, nekik is igencsak nagy volt a "kabát", mert ha nem lett volna az, akkor most nem tartanánk ott, ahol. . .

A következõkrõl kíváncsi lennék a véleményetekre:

Ma a rallye öt szinten létezik, annak ellenére, hogy mindenki nevezõi létszámgondokkal küzd, úgymint:

1. ORB
2. R2
3. RTE, alias AMTOSZ
4. MARB
5. Amatõr sprint, ami annak ellenére létezik, hogy nem
mûködik hatósági (MNASZ) okok miatt.
(6. Historic, de ezt most hagyjuk.)

Lehetne e ezt három szinten mûködtetni, méltányos feltételek alapján koncentrálva az aktív és aktiválható nevezõi létszámot, úgymint:

1. RALLYE (nyílt, nemzetközi bajnokság, nagyrészt a FIA
szabályrendszere szerint, ahol lehet a magyar
sajátosságokhoz alakítva. Potenciális résztvevõk:
jelenlegi ORB, R2, RTE sorozatokból, plusz külföldi
nevezõk.)

2. RALLYE-SPRINT (nyílt, hazai bajnokság, leginkább
hazai viszonyoknak megfelelõ szabályok szerint,
enyhített biztonsági elõírásokkal, a magyar viszonyoknak
megfelelõ kategória besorolással. Potenciális résztvevõk:
ORB, R2, RTE, MARB, Amatõr sprint.)
3. RALISKOLA (nyílt hazai bajnokság, a résztvevõk
igényeihez igazodva, a biztonsági feltételeket közösen
kialakítva, jelentõs mértékben, kompromisszumképesen
figyelembe véve a versenyzõk anyagi lehetõségeit.
Potenciális résztvevõk: R2, RTE, MARB, Alvó amatõrök,
kezdõk, esetlegesen gyerek kategória lsd: rallye-cross.)

Mindhárom csoportban országos bajnoki szinten, a 3. csoportnak elsõ körben területi, a másodikban országos döntõként. A lényeg, hogy akik nyernek, azok országos bajnokok lehessenek a kategóriájukban.

Csak azért, hogy ne a levegõbe beszéljünk. . . kacsintok

2423. • 2014-09-23 09:14:56
T. dictus magister Uram, Uraim!

Sok jó dolgot írtál le, csak éppen az maradt ki, hogy miért tartunk ott, ahol. A "fiúknak" nem tetszett a Ferjáncz, nem tetszett a Marcipán, és nem tetszett Frakk sem! Egyébként szerintem a felsoroltak bármelyikének több tudás volt az autósportról a kisujjában, mint Nekik valaha is lesz a fejükben! Ráadásul, -ellentétben azzal, amit a sok "jól értesült" állít,- az Attila és a Tamás soha egy vasat sem vett ki az MNASZ pénztárából,- megint csak ellentétben a "fiúkkal! Azután kevés lett a pénz, kellett a hatalom is! Összeállt a csapat, jöttek az elszabotált közgyûlések, és most ott tartunk, ahol! Megjegyzem még, régen voltam tagja szakági bizottságnak, de akkoriban szó sem volt arról, hogy ezért bármilyen fizetség járna! Ha ez már nincs így, az is nagy baj!
Mészáros Iván munkássága elismerendõ, de tegyük gyorsan hozzá, hogy egy üzleti vállalkozás! Amúgy meg, minden tiszteletem mellett, ez a "kabát" nagy lenne Neki.
2422. • 2014-09-22 22:53:18
Mester!
Megsüvegelem versenyzõi multadat, és tiszteletben tartom az autósporttal kapcsolatos nézeteidet. Azt viszont erõs túlzásnak tartom, hogy Iván lenne a magyar rally M.M.I.V. (már megint igazam van)Besenyõ Pista bácsija. Senki sem vitatja Iván elhivatottságát, és az autósport iránti szeretetét, de azt hiszem, ez a feladat meghaladja az Õ kapacitását.
/ez nem bántás, csupán a személyes véleményem/
2421. • 2014-09-22 20:43:01
Kérem szépen! A versenyzõk jöjjenek "amatõrbe", érezzék jól magukat. Az ORB címeket döntsék el kockadobással! Az anyagi megtakarítás jelentõs lesz, az élvezeti faktor pedig nem kisebb...
Sajnos én butus vagyok, nem értem mi folyik itten... Lassan képtelen leszek megjegyezni a neveket... Néha már azt sem értem, hogy ki nyilatkozik és kirõl beszél... nemértem Mé' jó ez? Kinek?

(Ui: Jelzem a foci nagyon s***ul megy nekünk. Felûnt már valakinek?)
2420. • 2014-09-22 20:39:38
Amíg a bizottságokban annyi pénzt lehet keresni, hogy egzisztencia építhetõ belõle, addig a politikára fog hasonlítani a sport is.Emlékül Ferjáncz Attila lesz a rallye Puskás öcsije.
2419. • 2014-09-22 20:27:01

Uraim! –mondom a "tutit"!
Ma Mo-on két sportág van, amin csak egyféleképpen lehetne segíteni. A foci, meg a rallye. A tuti megoldás mindkettõnél a pályák és szervezetek beszántása, felsózása, majd öt év múlva az alulról szervezõdés alapján mindkettõt hagyni újra kialakulni, megszervezõdni. Csak és kizárólag alulról szervezõdve.
Ezért abszolút tévútnak tartom, hogy a soron következõ verseny, vagy közgyûlés legyen a legfontosabb kérdés. Addig amíg szervezeti változás nem lesz, addig megújulás sem. Ezt kb. 25-ödször írom le itt. De ha ez mégsem megy, akkor tud valaki olyanról, hogy labdajáték szövetség?
Ezt azért kérdezem, mert szerintem a rallye-nak, a gyorsaságinak, a gyorsulásosoknak, a drifteseknek stb. mások a céljaik, versenyformájuk és nem utolsó sorban az érdekük. Ebbõl logikusan következik, hogy nem kellene õket egy szervezetbe (MNASZ) tömöríteni. Legyen minden szakág önálló jogi személy. Ha valakinek mégis hiányozna a "nagy tesó", akkor a felügyeletet az önálló szakágak felett elláthatná a Magyar Autóklub, mint régen. "Azok a régi jó dolgok. . ."
Mi folyik évek óta? Közgyûlés, majd egy év múlva balhé, hatalmi harcok, majd újabb közgyûlés. Magyarul egy helyben topogás. Ferjáncz A. kiszállása óta ez megy.
Ha már szántani, és sózni nem lehet: A rallye szakágnak önálló jogi személyiség státuszt, egyszemélyi felelõs vezetõvel! Az olyan baromságok, mint Elnökség, IB, Sport Tanács, RSB stb., ami csak a felelõsség elmismásolására jó, teljesen feleslegesek. Egyszemélyi felelõs vezetés! Érthetõbben diktatúra! Mint egy maszek cégnél. Ha Kolombusz K. hajóján demokrácia lett volna, még mindig ott cikkcakkozna, körözne az óceán közepén, mert mindenki, mindig más irányba akart volna menni. Nem volt demokrácia, egy irányba mentek, amit Kolombusz jelölt ki, el is érték Amerikát (Belátom rossz a példa, mert lehet, hogy mindenki jobban járt volna, ha a világ Amerika nélkül létezhetne, de ez egy másik kérdés.)
Azt is már kb. 25-ször leírtam, hogy ma Mo-on a rallye-t egy ember tudná megmenteni. Mészáros Ivánnak hívják.
Ha a jelenlegi (és több korábbi) vezetés nem a saját érdekei szerint akarna mûködni, nem a saját pecsenyéjüket akarnák sütögetni, akkor a "szeretett sportunk" érdekében miért nem mondták eddig, vagy most, hogy "Gyere Iván csináld Te, ahogy akarod, mert Mi nem tudjuk éltetni ezt a sportágat."
Nem tudom, hogy MI. vállalná e, vagy sem, nem tudom, hogy van e saját elképzelése a probléma megoldására. Nem tudom, mert nem ismerem személyesen. De azt tudom, hogy nála többet, nagyobbat az utóbbi 15 évben senki nem mûvelt a magyar autósportban.
Aki nem ért velem egyet, annak nyílván van más megoldás a tarsolyában. Hát akkor hajrá. . . !
megdöbbent
2418. • 2014-09-22 20:12:56
Szavak csavarása, sz.r passzírozás. Éppen annak van igaza aki beszél. MLSZ lesz az MNASZ-bõl. A Magyar rallye-ból, meg Magyar foci.
2417. • 2014-09-22 15:18:28
Üdv!
Nagyjából átszoktam futni ezeket a közleményeket stb... viszont a s***dobálással neméri meg foglalkoznunk, viszont, hogy hol legyen futam, az fontosabb mint arról beszélni ami már elúszott. Véleményem szerint ha Horvát bajnokság futama lenne egyben az ORB azzal elérhetõ lenne egy új vonal (gondolok itt akár egy Magyarországi Horvát közös bajnoki futamra, hamár õk is szeretettel várnak minket), ennek a hátulütõje, hogy számunkra (nézõknek) nem teljesen barátságos.... Mecsek 3 napra pedig nagyon jó lenne nézõi szempontból, de ebben azt a gondot látom hogy ha most a Horvát futamot kihagyjuk merthogy lesz egy duplás Mecsek, abból egy sima 1 szorzós szokásos futam lesz.... Ahogy elképzelik, úgy mind a két variáció jól jönne, csak ez sajnos nem rajtunk múlik... Reméljük szebb lesz a Magyar Rally jövõje! :)
2416. • 2014-09-22 14:05:50
Sziasztok

Úgy gondolom a legegyszerûbb megoldás a következõ lenne. Végre kitalálni 2-3 alternatívát a kialakult helyzet kezelésére. Eme lehetõségeket az MNASZ online rendszerén belül pedig megszavaztatni. Majd az ott kapott eredményt pedig kihirdetni és nem változtatni rajta.
Továbbá mindennek oka ez alatt értem a Budapest Rally elmaradását. Vélhetõleg nem azért mondta le a rendezõ, mert aznap reggel rosszul ébredt. Ennyi idõ után nem hatalmi harcot kellene vívni és a személyes ellentéteknek pedig félretenni, hisz a MÉG legnépesebb magyar autós társadalom, közösség issza meg mindennek a levét. Persze ez rengeteg alkalmazkodással járna és megalkuvással de szerintem, ha szeretnénk Magyar Rally-t ez lenne a módja.

Kovács Szabolcs
2415. • 2014-09-22 13:48:45
Kedves Sporttársak!

Végveszélyben látom sportunkat.Itt lenne az idõ,már kevés a fórumokon vívott csata,meg kéne békélni és új utakra lépni.

Üdvözlettel:
Doky
2414. • 2014-09-22 09:01:16
Kedves Endre!
Kérdése megalapozott, kellõ nyiltsággal bír, és kétségtelenül jogos, de az adresszálás nem éppen a legmegfelelõbb.
Miért engem, az útszélén ácsorgó egyszerû autósport rajongót kérdez, miért nem az erre illetékes -megfelelõ döntési jogkörrel rendelkezõ- Urakat? kacsintok
MNASZ fórum
oldalanként | növekvõ
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
040506 07 08 0910
2024.10.17-20.

részletes infóink

2024.10.18-20.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k