Áron!
Ma Magyarországon, 2012 március 21-én Te el tudsz képzelni olyan felelõsséget érzõ!!! szakmailag rálátó embert aki az élre áll? Továbbmegyek léteznek olyan emberek akik a javadalmazáson kívül (ha lehet errõl ma itthon beszélni egyáltalán) felsorakoznak, hogy legyen itthon redezett törvényi megfeleltetése és gyakorlati levezénylése a Rallye-nak?
Itthon egyébként is utópisztikusnak tûnik nekem a felelõsségvállalásról beszélni. Ilyen nincs... de már adott szó sincs... sõõõtt!!! De lehet hogy rossz helyen szocializálódtam:)
Elõszór is az aki a véleményéhez vállalja a nevét.
Vannak önálló gondolatai, javaslatai, hogyan lehetne kilábalni, tán ismeri is a szabályainkat, és problémáinkat.
A legfontosabb, nem fröcsög, hanem megoldást keres.
Mellesleg eltöltött az autósportban több mint 35évet.
Nehéz megmenteni valamit ami nincs. Inkább azon kéne gondolkozni, hogy lehet újra építeni, de ilyen körülmények között nincs kedve senkinek elkezdeni.
Szvsz, ha valaki erre a parasztvakító s***kenésre elmegy, még mindig hisz a Mikulásban, és még mindig nem jutott el arra a pontra, hogy komolyan vegye a helyzetet.
Rally szurkoló vagyok /BÉKÉSCSABÁRÓL/ azon "kevesek"
közûl akik 300 km útaznak egy rallyért.Én igenis örültem
egy ARAD RALLYÉRT mert hozzám az van a leg közelebb.
Tehát aki ennyit kifizet /kispóról/ a majdnem minimál bérébõl 450ft-os benzin áron az hülye vagy fanatikus.
Én biztos nem lepõdnék meg ha oda érek EGERBE
és EGERSZALÓKNÁL azzal fogadnának ,hogy a szakaszjegy
500-1000 FT .VISSZA NEM FORDULNÁK , KOCSIVAL NEM BUJKÁLNÉK A DZSUNDZSÁSBAN . TEHÁT FIZETNÉK!!!!!!
GYULAI ZSOLT--A Magyar rallyira most is 50-80 ezren kiváncsiak!
számológép elõ 50000x500=25.mill
MOST HIÁNYZIK 10.MILL .FELVESZEK 100 JEGYSZEDÕT
/100X5000/NAP=500.000 /
Elõbb utóbb úgy is fizetõs lessz !
ADJÁL KEDVEZMÉNYT LÁSD "RALLY PASS"
Értem hogy hiányoznak a nagy cégek milliói,de észre kellene venni ,hogy azok nem is lessznek a közel jövöben.
Társadalmi munkával?MI NÉZÕK /FANATIKUSOK/ CSAK ÍGY TUDJUK SEGITENI A MAGYAR RALLYT
UTÓIRAT AZ AZ 2000-3000-FÕ ERDÕBEN BUJKÁLÓ ÉS A SZABÁLYOKAT KIJÁTSZÓ NEM OSZT NEM SZOROZ!!!!!!!!
Bejegyzésem szerkezetileg szétcsúszott minta sportágunkUrak!
Ez a vita egymásnak fezsülés nem vezet sehova. ki a rajosabb az ORB (RallyI.II.) vagy az RTE .
Kell e MNASZ, meddõ vita, a sporttörvényben a válasz.
Hogy ki mennyi pénzt tett zsebre az Eger Rally-val kapcsolatban meg baromság, hol vannak a fillérek? Arról írogatni, azt megszólni, hogy valaki a "köz javára
(versenyzõk, nézõk) elvégzett munka után, nem szeretne kölcsönkérni, kvázi munkával pénzt akar keresni az
arcátlanság, ha ekkora fan-ok vagytok lehet önkéntes munkát vállalni a következõ rally versenyen.
A fõ probléma, hogy immáron egy éve nincs, kinevezett szakágvezetõje a Rally-nak, így nincs megfelelõ
érdekképviselete az IB-ben mely a legmagasabb
sportszakmai szervezet az autósportban.
Végre ki kellene nevezni egy szakágvezetõt, ha van minõsített többség ha nincs.
Az alapszabályunk 42/b paragrafusa 8. pontja csak arról rendelkezik, hogy mikor köteles kinevezni a jelöltet, de nem tiltja, hogy amennyiben nincs meg a minõsített többség,
indokolt esetben a sportág érdekében a szavazati többséget megszerzõt, vagy urambocsá, jelen esetben egy kevésbé megosztó harmadik személyt nevezzen ki.
Most indokolt eset van! Lassan a meghatározó, húzó
szakágból, mely bevételeibõl az MNASZ költségvetésének 2/3-át biztosította, csak szép emléké válunk.
Tehát ki kellene nevezni egy szakágvezetõt, a jelenlegi aspiránsokat, ha szükség van rájuk alárendelni helyettesnek minden posztra megfelelõ embert állítani, akik írásban
vállalják a munkát a bizottság összetételét ismerve, és
hagyni õket dolgozni. Pár nap alatt ki kell dolgozni, el kell fogadni egy mûködési szabályzatot, amelyben személyre leosztva nagyobb mozgásteret, jogkört engedélyeznek az egyes tagoknak, saját szakmai területükön.
Meg kell határozni, fell kell térképezni a szakág, jövõjét, gazdasági helyzetét, kapcsolatait. Értékelni kell a Rally
kapcsolatát a médiával, marketing kommunikációját,
szponzorációs lehetõségeit. A kiértékelés után ki kell alakítani az új stratégiát az említett területeken. Rendezni kellene az MNASZ és RTE jogviszonyát.
Szabályainkat aktualizálni kellene, gondolva az új
Sporttörvényben megfogalmazottakra.
Bár a jelenlegi szabályokkal is az a legnagyobb baj, hogy nincsenek betartatva.
Az új stratégia kialakításához számon kell kérni az elnökségi ígéreteket, ami már túl van az ígéreten, megvalósulni látszik (közút, erdõgazdasági, rendõrségi, önkormányzati engedélyek), ott ki kell dolgozni a mûködési mechanizmust, hogy használható legyen.
A Rally az összes sportág közül (nemcsak autósportra értem) a legkiemelkedõbb országos szinten a belföldi turizmust generálók közül , még sincs szakmai kapcsolata szakági szinten.
Gondoljatok bele, hány vendég éjszakát töltenek a
versenyzõk, rendezõk, tisztségviselõk egy-egy Rally helyszínén és extrának még ott vannak a nézõk.
A Mecsek Rally a Formula 1 után a legjelentõsebb autósport és sportesemény, óriási hazai és idegenforgalmi bevételt generál, még is a létéért küzd. Nincs támogatás, nincsenek kedvezmények, bár éves szinten a Rally több turisztikai bevételt produkál mint az összes úgynevezett "látványsport"
együttvéve.
Az elnökség jó kapcsolataik révén itt is tudna jelentõs segítséget nyújtani a szakágak.
Visszatérve az RSB teendõihez, a rendezvényekkel
kapcsolatosan ( rescue, mentõk, tûzoltók, rendõrség, installációk, mobil WC, stb) központi szinten kellene megoldani a beszerzést, a többi szakággal összefogva évi 60-70 eseménnyel jelentõs árkedvezmény érhetõ el.
Az Elnök úr tegnapi interjújában a konszenzusra való törekvéssel magyarázta a szakágvezetõ kinevezésének elhúzódását, tessék kinevezni mivel vészhelyzet van egy arra alkalmas személyt, két évre, alakítson ki mai divatos szóhasználattal élve, egy szakmai RSB-t a fent leírtak alapján.
A kinevezésben legyen egy záradék amiben vállaljal, hogy szezon végén okt. 30-ig elkészítenek egy beszámolót az elvégzett munkáról amit közzé kell tenni, a tagság vagy elfogad, vagy nem, ha nem, akkor lemond. A konszenzust munkával, eredményekkel lehet elérni.
Végezetül Radványi Géza kultusz filmjében a Valahol Európában, annak idején elhangzott egyû
mondat ami akkor szállóige lett, "könyörgöm akasszuk fel", és most én azt kérem:
Ez a vita egymásnak fezsülés nem vezet sehova. ki a rajosabb az ORB (RallyI.II.) vagy az RTE .
Kell e MNASZ, meddõ vita, a sporttörvényben a válasz. Hogy ki mennyi pénzt tett zsebre az Eger
Rally-val kapcsolatban meg baromság, hol vannak a fillérek? Arról írogatni, azt megszólni, hogy valaki
a „közjavára” ( versenyzõk, nézõk) elvégzett munka után, nem szeretne kölcsönkérni, kvázi munkával
pénzt akar keresni az arcátlanság, ha ekkora fan-ok vagytok lehet önkéntes munkát vállalni a
következõ rally versenyen.
A fõ probléma, hogy immáron egy éve nincs, kinevezett szakágvezetõje a Rally-nak, így nincs
megfelelõ érdekképviselete az IB-ben mely a legmagasabb sportszakmai szervezet az autósportban.
Végre ki kellene nevezni egy szakágvezetõt, ha van minõsített többség ha nincs.
Az alapszabályunk 42/b paragrafusa 8. pontja csak arról rendelkezik, hogy mikor köteles kinevezni a
jelöltet, de nem tiltja, hogy amennyiben nincs meg a minõsített többség, indokolt esetben a sportág
érdekében a szavazati többséget megszerzõt, vagy urambocsá jelen esetben egy kevésbé megosztó
harmadik személyt nevezzen ki.
Most indokolt eset van! Lassan a meghatározó, húzó szakágból, mely bevételeibõl az MNASZ
költségvetésének 2/3-át biztosította, csak szép emléké válunk.
Tehát ki kellene nevezni egy szakágvezetõt, a jelenlegi aspiránsokat, ha szükség van rájuk alárendelni helyettesnek, minden posztra megfelelõ embert állítani, akik írásban vállalják a munkát a bizottság összetételét ismerve, és hagyni õket dolgozni. Pár nap alatt ki kell dolgozni, el kell fogadni egy mûködési szabályzatot, amelyben személyre leosztva nagyobb mozgásteret, jogkört engedélyeznek az egyes tagoknak, saját szakmai területükön. Meg kell határozni, fell kell térképezni a szakág, jövõjét, gazdasági helyzetét, kapcsolatait. Értékelni kell a Rally kapcsolatát a médiával, marketing kommunikációját, szponzorációs lehetõségeit. A kiértékelés után ki kell alakítani az új stratégiát az említett területeken. Rendezni kellene az MNASZ és RTE jogviszonyát.
Szabályainkat aktualizálni kellene, harmonizálni az új Sporttörvényben megfogalmazottakkal.
Bár a jelenlegi szabályokkal is az a legnagyobb baj, hogy nincsenek betartatva.
Az új stratégia kialakításához számon kell kérni az elnökségi ígéreteket, ami már túl van az ígéreten,
megvalósulni látszik (közút, erdõgazdasági, rendõrségi, önkormányzati engedélyek), ott ki kell
dolgozni a mûködési mechanizmust, hogy használható legyen.
A Rally az összes sportág közül (nemcsak autósportra értem) a legkiemelkedõbb országos szinten a
belföldi turizmust generálók közül , még sincs szakmai kapcsolata szakági szinten.
Gondoljatok bele, hány vendég éjszakát töltenek a versenyzõk, rendezõk, tisztségviselõk egy-egy
Rally helyszínén és extrának még ott vannak a nézõk.
A Mecsek Rally a Formula 1 után a legjelentõsebb autósport és sportesemény, óriási hazai és
idegenforgalmi bevételt generál, még is a létéért küzd. Nincs támogatás, nincsenek kedvezmények,
bár éves szinten a Rally több turisztikai bevételt produkál mint az összes úgynevezett „látványspot”
együttvéve.
Az elnökség jó kapcsolataik révén itt is tudna jelentõs segítséget nyújtani a szakágak.
Visszatérve az RSB teendõihez, a rendezvényekkel kapcsolatosan ( rescue, mentõk, tûzoltók,
rendõrség, installációk, mobil WC…) központi szinten kellene megoldani a beszerzést, a többi
szakággal összefogva évi 60-70 eseménnyel jelentõs árkedvezmény érhetõ el.
Az Elnök úr tegnapi interjújában a konszenzusra való törekvéssel magyarázta a szakágvezetõ
kinevezésének elhúzódását, tessék kinevezni mivel vészhelyzet van egy arra alkalmas személyt, két
évre, alakítson ki mai divatos szóhasználattal élve, egy szakmai RSB-t a fent leírtak alapján.
A kinevezésben legyen egy záradék amiben vállaljal, hogy szezon végén okt. 30-ig elkészítenek egy
beszámolót az elvégzett munkáról amit közzé kell tenni, a tagság vagy elfogad, vagy nem, ha nem,
akkor lemond. A konszenzust munkával, eredményekkel lehet elérni.
Végezetül Radványi Géza kultusz filmjében a Valahol Európában, annak idején elhangzott egyû
mondat ami akkor szállóige lett, "könyörgöm akasszuk fel", én most azt kérem:
De ez mekkora egy tipikus idióta, irígy, magyar, demagóg hozzáállás, hogy miért akar keresni valaki azon, amit csinál! Ember, ez üzlet, mert mindenki pénzbõl él, és senki sem fogja jótékonyan hagyni, hogy kivegyék a zsebébõl! És igen, sok embernek ez szívügy, lelkesedés, de enni meg kell, kiadások vannak, és senki sem fogja neked azt mndani, hogy nem baj, ha nem tudod kifizetni, én azért még szeretlek! A sportbíró sem a kézfogástól lesz kifizetve, a pályadíjakat, miegymást sem ajándékba mérik. De tényleg, javaslom, hogy dolgozz valamiért úgy, hogy a saját zsebedbõl fizeted a benzint, a telefont, a mindent, és még utána azért is, hogy megcsinálhatod. Legörbülne a szád!
Hát a multikat egyáltalán nem kellene bele keverni. Mert ezzel azt mondtad hogy a multik nélkül nincs rally :D
Persze 70-es 80-as 90-es években hol voltak a multik? Milyen volt a magyar rally?
Most se kellene multi cégek pénze hozzá. Csak olyan MNASZ és olyan rendezõk akik a versenyzõkért és a versenyekért vannak. Nem azért hogy hasznot húzzanak mindenbõl.
Addig, amíg az autósport legfelsõbb szintjeire nem kerülnek olyan kaliberû pénzemberek, mint a futballban addig az ilyen szeánszok csak vízgereblyézések lesznek és a végsõ konklúzió pedig a szokásos: „nincs pénz” "válság van", "recesszió van", stb, stb, stb
Amíg a pénzvilág, a multik nem látnak idehaza fantáziát az autósport (Rally) ezen ágában addig nem lesz változás.
A lassú agónia elkezdõdött, akik ma az MNASZ-ben ülnek azok is csak tízes alátétek a rendszerben, egy nagy gépezetben.
Lehet itt rendezni szeressükegymástgyerekek fórumot meg dumapartit nem vezet sehova.
Nézõk,rajongók,versenyzõk ! Szerintem már ott kezdõdik a baj hogy a rendezõ olyan haszonnal akar egy versenyt megrendezni, hogy utánna egész évben bõven el él belõle. A vége csak egy gondolat volt, hogy mire költi a pénzt. A pénzrõl szól itt minden. A nevezések szörnyûen magasak. Szerintem sokkal több versenyzõ lenne ha kevesebb lenne a nevezésidíj és a sokkal több versenyzõtõl több pénz bejönne , mint a horibilis nevezéseknél. De hát a rendezõnek a sok versenyzõ sok gondot jelent, sokkal könnyebb kisebb gonddal többet kaszálni.
Nagyon helyénvaló egy ilyen mozgalom indítása!
Azért azt fel kellene fedni, hogy kik a zászlóvivõi eme nemes célnak.
Jómagam speciel megválogatom kivel ülök le szívesen egy asztalhoz. Amelyik kutya már megharapott, annak nem szívesen adok csontot!
Sokak tisztánlátása végett ezt jó lenne publikálni kicsit! Van az a pár ember aki mellé sokadmagammal nem szívesen állnánk, bárhogy alakuljanak is dolgok!
Ezt javasold az RI-nek is,mert Õk hisztiznek hogy az RTE versenyzõivel nem akarnak közös futamot,mert kihordják a kavicsot az útra.Ezért tiltakoznak és nem indulthatot volna az RTE Egerben. Igy viszont nem megy az RI sem,mert náluk ha jók az értesüléseim 40 nevezés érkezett anyagi okok miatt. Nem mellesleg az összkerekes autók hordják ki a kavicsot és az RI menõi szeretik levágni a kanyarokat mert úgy gyorsabb.Túrában mindig ki vannak gumizva a belsõívek pont emiatt.