Teljesen egyet értek írásoddal, de egy kis kiegészítésre szorul.
A sport a társadalmi, szociológiai folyamatok nagyszerû indikátora. Rajta keresztül sok minden megérthetõ és elérhetõ. A technikai sportok is ebbe a kategóriába tartoznak . Fejlõdésük vagy hanyatlásuk a háttérfolyamatok, helyesebben, a társadalomban, a gazdaságban zajló folyamatok leképezését jelenti. A számunkra kedves és sokáig emelkedõ pályát mutató technikai sportok hazánkban nem képeznek olyan anyagi vonzóerõt amit a tõkeerõs befektetõk szívesen kihasználnának. Mi van a rally-val? A több éve tartó mélyrepülés elérte azt a szintet, ami már nem igényel különösebb odafigyelést a gazdaság és a politikai szereplõk részérõl, tulajdonképpen egy két gazdaságilag nem jelentõs tényezõ, tényezõk játszóterévé silányodott.(rendezõk, biztonsági cégek, egy-két vállalkozó). Az elért alsó szint ezzel együtt meghatározza az abban szereplõk minõségét is úgy mint versenyzõk(tisztelet a kivételnek, és úgy mint a lebonyolításban résztvevõkét is). A bajt tetézi, hogy ami a társadalom a gazdaság számára nem fontos, annak a vezetésére irányítására sem fordít energiát, hagyja a dolgok szabad áramlását mindaddíg, amíg számára káros folyamatok nem tapasztalhatóak. Talán lerágott csont de kis hazánkban van most olyan sport aminek a promotálása, fejlesztése sosem látott méreteket ölt annak ellenére, hogy nemzetközileg értékelhetetlen eredmények születnek ebben a sportban. A versenyeken tapasztalt negatívumokat nem is igazán rónám fel sem rendezõknek sem azoknak a versenyzõknek akik erejébõl, tudásából ennyi telik. Tudomásul kell vennünk, hogy ez a sport már nem arról szól, hogy ki tud gyorsabban haladni, ki tud a nézõ szempontjából pazarabb versenyt rendezni. Nem, ez más aminek csak a neve maradt meg és semmi más.
Lehet itt tíz kamerával felvett, összevágott nagyszerû videókkal bizonyítani ennek ellenkezõjét, az csak önámítás és a valóság tudatos elferdítése. Nem akarok senkit lebeszélni arról, hogy ne látogassák ezeket a rally-nak nevezett eseményeket, sõt igen is nézzék meg, érezzék jól magukat egyenek igyanak de ne keressék a küzdelmet a látványos autózást és a barátságos rendezést mert csalódni fognak.
Tisztelt Ortodox!
Nem tudom, hogy a neved utal-e bármilyen etnikai vagy vallási hovatartozásra, mert ha nem, akkor SZERINTEM megsértesz másokat és át kellene gondolnod annak használatát.
Egyébként ha a véleményemhez ennyi volt a hozzászólás az Rád nézve szomorú.
de név nélkül mire vár az ember.....
üdv
Szép napot!
Olvasom az év elsõ versenyének hozzászólásait és nem értem a dolgot.
Tudtátok, hogy ez lesz.
Új MNASZ?
Új vezetés?
Új tisztségviselõk?
Ugyan már!
Maximum új nevek a fizetési listákon és új emberek, akik majd a saját vélt igazságukat akarják bizonygatni.
Van ennek így értelme?
Szerintem SEMMI!
Szerintetek a vezetõket, szervezõket érdekli egy kicsit is a NÉZÕ?
Hát nem.
Ti mindnyájan csak fölösleges kiadást generáltok. (több rendezõ, biztonsági ember, szemetes, toi-toi…)
Ez üzlet. Minél kisebb befektetéssel, minél több haszonhoz jutni.
A pénzt nem Ti hozzátok, mert Nektek csak elvárásaitok vannak, ami pénzbe kerül.
Nélkületek is ugyan úgy íven fognak autózni, „csatázni” ☺…
Õk mind az öten-hatan. Ne sértõdjenek meg a többiek, de sajnos õk csak töltelék.
Rájuk mondták sok-sok évvel ezelõtt, hogy: „ha õk jönnek, akkor megyek a büfébe…”
Évek óta azonos pályákon mennek, már fejbõl megy az egész. „Csata” meg akkor van, ha nem jön idõben meg a pénz, vagy a szervizes nem aludta ki magát…..
Semmi új nem lesz. Ennyi Subaru, Mitsu a környéken nincs.
R4, R5 ide?
Minek? (Mondjuk igaz, a számla mindent elbír.)
De ne a Ti hátatokon.
Ne menjetek „versenyt” nézni. Ugyan azt a s***t nézitek évek óta.
BOJKOTTÁLJUK az ORB versenyeket és akkor talán, ha nem lesz nézõ elgondolkodnak a rendezõk, szponzorok, hogy valami itt nem jó és…….(mindenki folytassa, ahogy gondolja)
Én már nem járok, inkább eszem egy jót azon a pénzen.
Ha meg versenyt akarok nézni, megyek határon kívülre. 3-400 km-en belül azért találok.
Lehet a mezõny nem ilyen „jó” és íven autóznak, de legalább nem ismerem õket (a hátterükkel együtt) és a szervezõk a nézõt kiszolgálják. Van WC, szemetes, büfé, megközelíthetõ gyorsok, normálisabb és tisztább emberek. (Egy fokkal legalábbis.)
Az internet meg mirõl szól itthon?
Csak egymás számára ismeretlen emberek nick nevek mögül szidják, alázzák és sértegetik egymást. Mindezt választott tisztségviselõk, bevétel orientált rendezõk minõsíthetetlen munkája miatt.
Ez nem nagy eredmény!
De Ti tudjátok, lehet ebben a s***ban dagonyázni, de lehet változtatni is.
Mondjuk az egy radikális, baleseti sebész megoldás lesz.
Fájni fog egyeseknek, de csak így lehet.
Rajtatok áll.
Hát csak ennyit akartam.
Üdv: Dömök Zoltán alias NEON
Ja…. Most olvastam, hogy van helye a pénznek ugyanis hullik szét a „Hungaroring” nevû pénz- és kádertemetõ.
Benyó le fogja ...ni a rally szakágat...mindenki tudja,hogy miért.
Alapvetõen már nem érdekel,hogy ki mit csinál,mert nevetséges az egész ami itthon megy. A szép,magvas gondolat meg sajnos mindenkire igaz.
Most van egy két pozitívum az MNASZ házatáján és lehet engem kövekkel dobálni,de nagyon örülök neki,hogy Pénzest elküldték...Sosem kérdõjeleztem meg a szakmai tudását,de a beképzeltsége ez felülmúlta...
Amit Ivánnal veszekednek azt nevetségesnek tartom...mindkét félnek van igaza,de pont nem ezekkel kellene foglalkozni...
Összefoglalva továbbra is tartom magam ahhoz,hogy lóf.sz se lesz itt csikánó...
hu0olb!
Megállapítottad, hogy a tûz közelébe kerülõ emberkék "hajlamosak kifordulni magukból". Szép, magvas gondolat......
Szerinted az új szakágvezetõre is érvényes lehet?
Jut' eszembe: új vezetés, új szezon, az év elsõ versenye.
A Pénzest láttam Miskolcon a versenyirodán, a Benyót nem.
Hmmmmm.
Szép az amiket mondasz és de valahogy én nem hiszek ebben a szabályok betartásában és társaik... Biztonsági okból is fontos az tény. De tudtommal semmiféle hitelesítés nem volt a GPS-ekrõl...de ebbe nem megyek bele.
Voltak PZS törekvéseiben jó dolgok,de a mentalitással voltak komoly problémák...sajnos ez kishazánkra nagyon jellemzõ. Ha már valaki a tûz közelébe kerül hajlamos kifordulni magából.
Az meg teljességgel hiteltelen volt,hogy PZS akar reformokat hozni,betartatni,mikor mindenki tudja,hogy õ volt a legnagyobb mutyibajnok. Regélt a csövekrõl és annak idején a gázcsõre is adott sorszámot...ott volt a S1600 Swift...be lett vonva a gépkönyve,mert úgy törött,de mehetett...
Én egyáltalán nem tartom rossz dolognak,hogy visszahívták...sõt!
Az fel sem merült benned, hogy a GPS nem csak segít betartatni a szabályokat, hanem elsõ sorban biztonsági okokból hasznos?
A PZS pedig nem ment, hanem Benyó mindenféle indok nélkül küldte. Pedig nem ártana valamiféle magyarázatot adnia. Feb.21-én a tagság PZs-t elsöprõ többséggel megerõsíti, majd három héttel késõbb (az elsõ bajnoki elõtt egy héttel!) a zöldfülû elnök már ki is rúgja. Gratulálok, Benyó Úr, okos húzás volt újra elmérgesíteni a viszonyt a rally szakág és az elnökség között!
Persze én "álarcban játszom az elgogulatlant".
Köszi hogy megvilágítottad a helyzetet, most már értem a folyamatokat.
Azért figyelhetnél, hogy kicsit jobban menedzseld a fórumos személyiségeidet, mert a legutóbb ezen a néven még tudtál helyesn írni:
http://www.duen.hu/tagok/31258/hozzaszolasai
Aztán célba lõni szeretsz-e?
Viszont a feltett kérdések, tényleg érdekelnek. Sportszakmailag.
Óriási a fejetlenség, képtelenség tervezni,legálisan versenyt rendezni, aki meg erõbõl rendez az lenyomja az MNASZ-t is.
Látom megtaláltad újra az álarcodat megint jáccod az elfogulatlant. Közben meg semmit sem értesz a folyamatokból. Azért lett magyar amatõr rallye bajnokság hogy ne tûnjön fel senkinek hogy az MNASZnek nincsen is sprint szakága ami nem is lehet mert a FIA szabáj szerint a rallye minden formájának lényege az elõírt átlagsebességû közúti szakasz ugyehogy. Mostakkor hogy magyar bajnokság lett kírva a sprintre ettõl egyszeribe emmár MNASZ sportággá lett mert magasról köpünk a FIAra ha egy kis zseton kezd látszani amit le lehet kaszálni még. Így lesz rallye a sprintbõl és pont ezért préselik az Ivánt nehogymár õ is adjon ki hozzájárulást a sprintekhez mert akkor hogyan fog a fejekbe bemenni hogy ez már 50 éve FIA sportág ergo MNASZ felségterület közben meg lof@szt az. Mer a Kupa az még rendben vóna az nem országos bajnokság azt még bárki csinálhat na de akkor milyen alapon akarja bárki szabályozni azaz hogyan lehet lezsarolni licencre meg gépkönyvre meg fittyfenére a sprinteseket? Az ilyenek meg mint te tisztelegnek az egészhez mert nem látják a fától az erdõt hogy ha 2-3 éven keresztül nevezgettek a magyar bajnokságnak átkeresztelt MNASZhez semmi köze sprintre meg a rendezõk fizetgetik a regsiztrációt meg nem hajtják el a halál fvszára az MNASZ megfigyelõket akkor egyszer csak azt fogják észrevenni hogy ez az egész szép csöndben hivatalos MNASZ sport lett. Miközben vegyiszta népi kezdeményezés az egész ezért akarják a repteres spurikat tök megölni mert arról aztán végképpen nem lehet eladni a leghülyébb közutasnak sem hogy az FIA rallye és persze szúrja a szemüket mert még valakinek eszébe juttatja hogy régen a sprint sem volt MNASZ sport jé!!! Mivel az egész MNASZben senkinek sincsen ekkora agya hogy ezt így évekre elõre végiglássa csak egyetlen valaki szülhette a marcipán de akkor csak a kajakoson keresztül üzenhette meg az új vezetésnek hogy mi a teendõ. Lényeg a lényeg még mindig õ irányít itten akár tetszik akár nem.
Érdekelt volna, hogy mi az elképzelés, hogyan született megállapodás arról hogy ha befizeti az amatõr az éves MARB sápot és köt egy extrém biztosítást az mnasz-en keresztül akkor megtagadhatja e a versenyrendezõk által helyben szedett extrém biztosítás tételt?
Ez nem tûnt mûködõnek a korábbi tapasztalatok alapján. De idõközben Orfûn már frissiben meg is hekkelték a kiadott ukázt és jól leverték egyszeri kétezeröccá'ra a díjat. És ez már benne is van a hivatalos táblázatban valóban. Ok, pipa.
Mondjuk az biztos csak engem zavar, hogy MARB nevû licencet kell váltani és ARK nevû bajnokság van pár sorral lejjebb ... (ez tényleg huszadrendû dolog)
Viszont kérdezném:
- 1600 ccm limit ami az ORB és a RALLY2 futamokon kívül mindenre ki lett hirdetve, mikor kerül visszavonásra elnökségileg?
- A teljesesen felesleges, értelmetlen, szakszerûtlen és nem is jól definiált feltétel a teljesítménymérési lap marad a versenyautó vizsgafeltételek között?
- Mikor tudhatjuk meg végre, hogy ki és milyen kritériumok alapján jogosult amatõr autóversenyeket rendezni? Ezek a versenyek milyen számbeli, területi és egyéb keretek között lesznek rendezhetõk? (gyk. dunától keletre mi lesz? dunától nyugatra miért lehet?)
huOolb
Amellett hogy teljesen igazad van, még kiegészítésként: Alkalmatlan személyek az RSB ben persze nem véletlen azt hitte. õ tud mindent egyedül.
Beteges titokzatoskodás, kapcsolat kiépítési hiány,Erõs függés a szépszámú"hitelezõktõl" Utópista ígéretek feledése. Mi lesz? már pár éve magától döcög.
balli MNasz díjtáblázat(módosított) de kérdez, sok itt az értõ
Há' most mondd meg spori!?
Mindjárt bevallok még pár durva dolgot ezen kívül is.
Sõt! Támogatom az otthonszülést!!
Viccet félretéve, ez a sport sajnos nem a sakk ahol csak a fekete és fehér létezik.
Pont azért néztem fel ide hogy feltegyek pár kérdést ami engem érdekel SPORTSZAKMAILAG. Többek között a 1600-as limit érvényességérõl.
Ez utóbbi nem tudom megvan-e neked, de pont nem P.ZS mûve, hanem mögötte találták ki amikor puccsolták a nagyon õszinte sportvezetõ aspiránsok.
Balli! Érdekes dolgok derülnek ki rólad. Szóval akkor te egyetértesz azzal hogy a sprintben 1600-ra korlátozták az autókat meg egyetértesz azzal hogy a sprint rendezõket le kell húzni a regisztrációs díjnak nevezett izével ami tulajdonképpen az ingyenes versenyengedély ára meg az indulónkénti fejpénzzel meg azzal hogy szabadidõs sprotolókat sportorvoshoz küldünk meg kényszer gépkönyvezzük az autóikat amikor nincs is rá semmi joguk meg kötelezõ gumi a piaciárnál magasabban meg olcsó versenybenzin az 85nél háronszorta árban meg minden. Jól álcáztad magad eddig de ugye kibujikol a szeg a zságból.
Nem mondtam azt sosem,hogy nem értett ahhoz amit csinált. Az,hogy kapkodtak össze-vissza a tény volt. És ha annyira értett volna a dolgokhoz nem az lett volna az elsõdleges feladata,hogy akit nem szeretett azzal jól kicseszik...mert errõl szólt az egész. Nagyobb energiát fordított arra,hogy keresztbe tegyen a nem szimpatizánsainak,minthogy azon dolgozott volna,hogy jobb színben tüntesse fel a rallyszakágat.
Plusz nekem teljesen hiteltelen volt egy olyan ember szájából hallani a nagy megváltó reformokat aki a legnagyobb mutyibajnok volt...és ez megint tény!
Voltak dolgok amiket én is favorizáltam,de a flegmaságtól meg a hatalomvágytól úgysem tudták volna véghez vinni...
Én kifejezetten jó dolognak tartom azt,hogy eltávolították...
Az már más kérdés,hogy még így sem tudni,hogy mi lesz...