Hosszú éveken keresztül hagytam szó nélkül azokat a megalapozatlan, sértõ és általam ismeretlen személyes indulattól vezérelt hozzászólásaidat, amelyben nem kritikával illettél és nem a tények alapján, hanem személyemben támadtál anélkül, hogy valaha az életben egy beszélgetést folytattam volna Veled.
Mint akkor regnáló elnökségi tagnak erkölcsi kötelezettségem volt ezeket, mint tagi kritikáknak is felfogható vádakat anélkül viselnem, hogy a közösség érdekeit szem elõtt tartva személyes vitába keveredjek Veled.
Elnökségi tagságom és immár valamennyi tisztségem megszûnt évek óta, így a következõkrõl szeretnélek tájékoztatni.
A jövõben nem vagyok hajlandó elviselni azon megalapozatlan állításaidat, mint pl. a két hozzászólással ez elõtti megjegyzésed, hiszen annak a valósághoz semmi köze nincs. Természetesen egy fórumon és erre irányuló konkrét kérdések esetén ismételten hajlandó vagyok annak a tényeit közölni, hogy miért javasoltam az akkori elnöknek az általad hivatkozott szerzõdés megkötését, amely a mai napig fájó pontom, hogy nem került megkötésre, hiszen azon eladható reklámfelületek, amelyek ebben a szerzõdésben szerepeltek, a mai napig kihasználatlanok. A legjobb szándék vezérelt és ezt a szerzõdést ma is megkötésre javasolnám.
Mindazonáltal a mostani bejegyzésemnek nem az a célja, hogy ezen szerzõdésrõl vitatkozzak Veled, hanem egyértelmûen és határozottan visszautasítom azt, hogy nyilvánosság elõtt olyan vádakkal illetsz, amelyek nem felelnek meg a valóságnak, alkalmasak arra, hogy becsülettel és munkával szerzett jó hírnevemet negatívan befolyásolják és ezért a következõ döntésemrõl is tájékoztatlak.
Lévén, hogy már magánemberként kísérem csak figyelemmel az MNASZ sorsának alakulását, a jövõben valamennyi olyan nagy nyilvánosság elõtt tett nyilatkozatodra, amely számomra sértõ, valótlan nem fogok válaszolni, azonban jogaim megóvása érdekében minden további értesítés nélkül a szükséges jogi eljárásokat ellened megindítani kívánom.
Mindezeken felül végtelenül sajnálatosnak tekintem, hogy sportember létedre és ismételten hangsúlyozom, hogy számomra ismeretlen okból fennálló ellenszenvednek nem a jogos kritika, hanem a hangulatkeltés útján szerzel érvényt.
Az a baj veled, hogy sokat beszélsz, de keveset mondasz. "Utánatok következõ"? mi ez, ha nem csúsztatás, ki után, mi után? ki az a Mi?
Számoljuk ki, hogy te mennyi pénzt vettél ki az autósportból, aztán azt is, hogy én, és utána kezdjünk személyeskedni szerintem.
Nem tudom honnan az új lendület (illetve dehogynem), de jó lenne, ha próbálnál a földön állni, mert szinte semmi valóságalapja nincs annak, amit írsz.
Beszélhetünk az alapszabályról is, szerinted mennyiben csökkenti a szakágak függetlenségét? Ezt valaki kitalálta, ti meg visszaböfögitek, szó sincs ilyesmirõl, sõt, sokkal közvetlenebb az érdekérvényesítés a tervezetben. Nem folytatom, mert nem vagy érintett semmilyen formában szerintem.
Azt mondod, hogy ne savazzak, persze, hagyjuk hogy tök szabálytalanul közlekedjenek külföldön az SP rendszámok, végül is nagy baj nem lehet belõle, max néhány tízmilliós kártérítési per.
Had kérdezzek én is: X éve benne vagy a szövetség média bizottságában, mindenféle tevékenység nélkül. Miért nem ott csinálsz rendet, vagy legalább valamit!? Nem nekem fontos a tisztség, ebbõl is látszik, nekem ha volt tisztségem, akkor azt tisztességesen csináltam!
Persze, elherdálták volna 7 millióért az adott év média jogait. Mennyi is folyt be, miután megfúrtad? Nulla Ft, tényleg igazad volt, jobb így.
Az a baj, hogy nem tudod, hogy mirõl beszélsz.
Jelenleg semmilyen tisztségem nincs az MNASZ-en belül, tehát ami történik most, azt kérlek válaszd el tõlem! Nem vagyok még hatással sem nagyon senkire a tisztségviselõk közül. Az, hogy páran engem szeretnének valamilyen tisztségben látni, az nem jelenti azt, hogy én is ezt szeretném. Tóth Doki neve egyébként nem merült fel sportszakmai bizottságban még sosem, bár tudom, hogy õ is vörös posztó a szemedben, nyilván ezért keverted ide. Tóth Imi sem barátod, õ is pont annyira jött szóba, mint Dr. Tóth István.
Jó lenne, ha nem tennél senkivel egy csoportba, fõleg, ha közvetett információid vannak. Az MNASZ oldalán megtalálod az ATB, RSB és más bizottságok névsorát, õket lehet ilyenekkel bombázni, mint a WRC kérdés, nem hiszem, hogy releváns a probléma 2014-ben.
Az egyedüli dolog, ami az én hatásköröm és felelõsségem, az a MAFC beadvány, ami egyébként még tavaly széles körben egyeztetve lett (én személy szerint sokmindent másképp szerettem volna, de elfogadtam a kéréseket, javaslatokat), minden tagszervezet megkapta még tavaly, magyarázattal együtt, tehát ezt a dolgot is nyugodtan elengedheted, nem veled kell egyeztetni, hanem az érintettekkel (versenyzõk, tagok).
Február 21-én majd dönt a tagság, kérlek vállalj sporttanácsi tisztséget, megígérem, hogy én támogatni foglak benne, és akkor dolgozhatsz önzetlenül az autósportért, csak az informátoraidat cseréld majd le!
Te a csúsztatás többszörös világbajnoka vagy!
Ha már káoszról beszélsz, hova lett az ATB nyilvántartása a Cselényi érából, mert úgy tudom a Balázs a mai napig nem adta le a szövetségnek bár kötelessége lett volna. Tehát az utánatok érkezõ csapatnak kellet a káoszt felszámolni.
Miért ekézed a sportrendszámot, most van, esetleg van mit javítani rajta, de mûködik, sok versenyzõnek, megkönnyítve az életét, hosszútávon csökkenti költségeit.
Ha van valami építõ javaslatod írd le, de ne savazzál, becsüld már a másik segítõszándékát és
a projectbe beletet munkáját, szabadidejét. Ti miért nem áltatok neki, még CS.B. volt a sportszakmai alelnök, kértük, hogy adjon engedélyt, hogy megtegyük a kellõ lépéseket a sportrendszám ügyben, nem adott, vállalta majd õ elintézi, nem tett semmit sem akkor sem most.
Éveken keresztül voltál a Rally 2 vezetõje, CS.Balázs az ATB vezetõ majd sportszakmai alelnök és IB vezetõ egyben (hagyjuk a stróman RSB vezetõt), emlékszem bármi újítás szóba került Cs.B. azt mondta most nem aktuális majd jövõre, perszere jövõre sem történt semmi.
Regnálásotok alatt készült legalább egy átfogó tanulmány az utánpótlás bajnokság és a tehetséggondozásról, vagy egy a szakágat átfogó új bajnoki struktúra kialakítására.
Napi aktualitású döntéseket hoztatok, pillanatnyi (a kis csoportotok) érdekei alapján.
Nyoma sem lelhetõ a koszú távú koncepciónak.
Bábáskodtatok az RTE létrehozásakor, hozzájárultatok a szabályalkotás (sportszakmai, technikai) licenc és gépkönyvkiadás kiszervezéshez (jogtalanul), nem kis bevételkiesést okozva az MNASZ-nek.
Természetesen fusiban dolgoztatok az RTE-ben is, sõt a febr.01.-ig regnáló RSB vezetõjét
P.Zs.-t anyagi érdekek kötötték (-tik) az RTE-hez.
Az RTE egy utánpótlás sorozat lett volna, mely alacsony költségvetés mellet a tehetségek kiválasztását és felsõbb osztályba jutás lehetõségét szolgálta volna, ahol a vezetõi tudás és nem a technika dominál. Ehelyett teljesen más irányt vett a sorozat, a sportszakmai felügyelet nélkül ( pedig fusiban ott voltatok) szinte korlátlan technikai lehetõségeket biztosítva (V8 block, több ezer cm3), a pénz a technika dominál. Kihaltak a kis kategóriák mindenki ûrhajóval akart versenyezni. A biztonsági elõírások minimálisak az RTE-ben, a technika határ a csillagos ég, vezetõi tudás még kívánni valókat hagy maga után, tehát borítékolható a baleset és csak az égieknek köszönhetõ, hogy még nem történt óriási botrány. Még ellenzékbõl is ti lobbiztátok ki a cm3 határ emelését a „P” csoportban két éve.
Az alacsony nevezési díj és rendezési költség a nemzetközi és az MNASZ elõírások megkövetelésének hiányának köszönhetõen elszívták a Rally 2 indulóit majd a már az ORB indulóit is. Mindehhez ti asszisztáltatok testközelbõl akkor nem beszéltetek szakmaiságról, szabályokról jogszabályokról!!
Ellenzékbõl, Pénzes Zsolt kinevezésével visszahoztátok a WRC-t, beengedtétek az ûrhajókat
a Rally2-be, de nem történt semmi, sõt a WRC érkezésével, még tovább csökkent a mezõny.
Most, hogy már aki tehetné sem akar WRC-vel menni ti még ragaszkodtok hozzá, mutatva
a sportszakmai affinitásotokat.
Most, hogy az ORB lassan kihal, persze nekimentek az RTE.-nek, csökkentettétek a sprintek számát, mert érdekeitek úgy kívánja, (megjegyzem az RTE-t már rég regulázni kellett volna).
Alapszabály javaslatotokkal kapcsolatban, pár észrevétel, eddig te hangoztattad a szakágak autonómiájának fontosságát, most te illetve, ti akarjátok, visszavágni a kompetenciájukat, további jogokat elvonva az elnökségtõl és a titkárságtól(fõtitkártól), létrehozva egy háromfõs sportok tanácsát, mint egy über hatalmú testületet.
Másik eddig nem tudtátok átverni, hogy a rendezõk képviselõje közületek legyen, a versenyzõi liga nem él, simán beleírtátok az új alapszabályba, hogy a sporttanács munkájában részt vehet mind két képviselet, ha bizonyítja, hogy a tagság 30%-a támogatja õket, miért nem 50% + egy, mert annyi nem lenne meg. Persze bizottsági tagnak csak saját magatokat
tudjátok elképzelni ( Cselényi Balázs, Nattán György, Dr. Tóth István) tartalék (Tóth Imre, Büki Ernõ) tehát hol van a többi szakág képviselete. Tóth doki is elnökségi tagként ráerõltetett volna egy szerzõdést anno a szövire a Fabinyi úrral, egy a szövetség és a rendezõk részérõl valamint az ajánlat tevõ szakmai háttere alapján is vállalhatatlan szerzõdést.
A szerzõdés alapja évi pár mill. forintért, ha jól emlékszem 7mill/év a teljes média és marketing jogok eladása lett volna versenyenként.
Tehát minden hatalmat meg akartatok szerezni, mindezt úgy, hogy naponta tanúbizonyságot teszel, arról, hogy úgy érzitek nálatok a bölcsek köve, senki más véleményére nem adtok, érdekeiket nem képviselitek. Az elmúlt évtizedekben végzett szakmai munka hiányosságai pedig nem adnak erre a nagy önhittségre alapot.
Most lesz egy közgyûlés, meg kell választani a képviselõket, az alapszabályt pedig tényleg
széleskörû egyeztetés után közzétenni elektronikusan megszavaztatni , amint 2/3 közeli a támogatottság kiírni egy rendkívüli közgyûlést, megszavazni egy korrekt tartható átállási határidõvel így a következõ szezonnak már elfogadott új alapszabállyal és struktúrával indulhatnánk.
El kell szomorítsalak, nem a Moci vagyok.Szerintem õ nem írogatna ide. Nem futtatom, de nem szeretem a valótlanságot.Nekem csak az nem tetszik,ha igaztalanul vádol bárki bárkit.
Fura ezt most tõled itt hallani,mert a nem tetszésedet szemtõl szembe kinyilváníthattad volna a közgyûlésen. Ott egyedül a K.Zs.-ben volt annyi becsület,hogy felálljon és megpróbáljon valamilyen szánalmas kifogásokat felhozni a Moci „bûnlajstromán”. Õ legalább megadta a lehetõségét,hogy válaszolhasson rá. Benned még ennyi sincs? Szerintem te a csapkodós lepkét húztad magad után,amikor a Móci megnyerte az elsõ hegyi bajnokságát 1975-ben. A 80-as és a 90-es évek egyik legeredményesebb és népszerûségnek örvendõ ( na nem az irigy versenyzõk körében ) autóversenyzõje volt. Mellékesen a Posta Bank lízing cégét vezette, az AMG Mercedes kelet-európai képviselõje volt, 18 évvel ezelõtt létrehozta és azóta is elnöke a legnagyobb rendõrséget támogató közalapítványnak. Széleskörû kapcsolati tõkével rendelkezik és ezt bármikor hasznosította a lobbyzásai érdekében. Az ajtók mindig neki nyíltak ki és a mai napig sem csukják be elõtte. Te, mint a marcipán kutyája,nem is értem hogyan ugathatsz, hiszen a gazdád megígérte az elnöknek,hogy a békesség kedvéért vissza teszi rád a szájkosarat. Semmiféle erkölcsi alapod nincs az eddigi teljesítményeid alapján,hogy fikázd a mocit,aki az alelnöksége óta, többet tett az autó sportért,mint bárki más az elmúlt években. Az FIA-val kapcsolatosan csak annyit,hogy a Móci bizalmasa, a jelenlegi elnöknek, Jean Todt-nak. Jó lenne,ha nem a hazug sárdobálást folytatnád, hanem ezt az energiádat a vállalt kötelezettségeid teljesítésére fordítanád.
Na azért valami alapja van a dolognak csak az a szépséghiba,hogy matekosunk nem rég került közel a fazékhoz ami lehet hogy nem tart sokáig.Innen ez a tényfeltáró õszinteség.
Legközelebb nem kell emiatt álnéven regisztrálnod, vagy ha mégis, akkor legalább a részletekre figyelj jobban. és ne leplezd le saját magad! :)
Nem megyek bele részletekbe, mert nem hiszem, hogy veled kellene ezeket megvitatni, csak pár kiugróan durva dologra reagálnék..
A tököli balesetet kérlek ne vedd a szádra, meghalt egy kedves ismerõsöm aznap ott, nem hiszem, hogy errõl kellene hamis dolgokat kitalálnod.
"lett ídõközben más lehetõség a P-rendszámra"??? Az SP-re gondolsz? Ez mennyiben hasonlít rá? A bajainkat sokszor elmondtuk, egy része kapkodva ki lett javítva, de pl. a Dakaron (ha volt ilyen), akkor sajnos szabálytalanul ment/megy ilyen rendszámmal autó, és ha ne adj' Isten balesete lenne, akkor gondolom te majd vállalod a felelõsséget, hiszen feltételezem, hogy nem született kétoldali megállapodás minden Dakart-érintõ országgal (tudtommal egyetlen országgal sincs ilyen megállapodás a mai napig, tehát csak belföldön használható jelenleg).
Persze ezeket is meg lehet oldani, és nem ördögtõl való a sportrendszám, csak még nincs kész.
Szintén nem emlegetném a helyedben azokat az egyedi nemzeti homologizációkat, amikre beszeditek a pénzt, megcsináltatjátok a versenyzõvel a papírmunkát, majd ellenõrzés nélkül ráütitek a pecsétet (hiszen nehéz lenne 6-8 ilyen anyagot pár perc alatt komolyan átnézni, ennyi idõt szakított rá az ATB vezetõje). Tehát szerintem ne beszéljünk arról, hogy mi van rendben, és mi nincs, óriási munka vár arra, aki ezt mind rendbe szeretné tenni. Én úgy gondolom, hogy az ATB megfelelõ munkát legalább 3 éve nem végzett.
Ami miatt végül írtam választ, az az, hogy felháborítónak tartom, hogy egy ATB vezetõ aláírást gyûjt veled, ATB taggal együtt a tagok között a saját felettes alelnöke ellen. Ugyanígy elfogadhatatlannak tartom, hogy van képed álnéven a saját bizottsági társadat sarazni egy internetes fórumon! Nem szégyelled magad?!
Én a helyedben azon gondolkoznék, hogy milyen feladatai vannak az ATB-nek, szólnék az ATB vezetõnek, hogy olvassa el a hatályos alapszabályt, és ne temesse magát ATB vezetõként, hiszen február 21ig vélhetõen õ marad az ATB feje, csak a levelébõl ítélve nem tud róla.
"Az MNASZ díjtáblázatából (ami persze NGy segítségével szintén nem élõ)"
Ez is hasonlóan megalapozott, mint a többi írásod, mennyi közöm van ahhoz, hogy az IB nem végezte megfelelõen a munkáját? Vagy nem lett volna idõ ezt elõkészíteni január 11-ig?
Sajnáljuk, hogy lemondott az elnökség, de az élet nem állt meg, lesz IB ülés kedden, lesz díjtáblázat, versenynaptár, lesznek bajnoskágok, és persze versenyek is!
Lehet nem egyet érteni, lehet érvelni, csak közben ne felejtsd el, hogy te vagy az ATB egyik tagja, és mennek a napok munka nélkül!
Le vannak fordítva a függelékek? Kint vannak a honlapon? Az a baj, hogy mindennel foglalkoztok, csak azzal nem, ami a dolgotok lenne!
Ennek semmi köze a matekoz.
Sárdobálás és okádás.
Álneveken egymásnak írogatva próbáljátok besározni és elszigetelni azokat akiktõl nem fértek oda a zsírosbõdönhöz.
Ezen kívül semmi érvetek nincs magától mellett.
Csóró Moczárt odarakta Miki bábnak, addig jó volt. Amikor kihúzták a széket alóla kipakolt az öreg, azóta õ a krampusz.
Kedves Sporttársak!
Kicsit unom már a lenti eszmefuttatásokat, ezért úgy döntöttem, hogy a tisztán látás érdekében egy kis matekkal mutatom be a valóságot.
A számokat mindenki helyettesítse be maga a képletekbe.
Távolabbról kezdem, hogy mindenki értse a teljes folyamatot.
Történt korábban, hogy az ATB vezetõ, Sportszakmai alelnök és ki tudja még milyen más tisztségek betöltésére is pályázó CsB a baráti társaságával együtt elindította lefelé a lejtõn az egész Szövetséget.
Tette mindezt úgy, hogy ATB vezetõként egyazon személyében Õ maga volt a versenyautók feletti technikai döntéshozó és ennek megfelelõen a szakági technikai szabályalkotó is. Az IB sem volt gond, hiszen oda azt terjesztett be, amit akart.
Ebben az idõben mindenre az volt a mondás, hogy „a Balázzsal meg van beszélve”. Így alakult ki pl. a Rallye2 F csoportjában található jármûállomány. De sajnos a homológ illetve lejárt homológ kategóriák is kezdtek nagyon hasonló színvonalra kerülni.
Így lett pl. abszolút Magyar Bajnok is a nem homológ alvázszámú jármûvel homológ kategóriát nyerõ versenyzõpáros.
Nem volt számukra fontos sem a biztonság (pl. Rallye 2-ben a benzin nem ugyanúgy ég mint máshol?), sem az, hogy sportszakmailag hogyan lehet együtt értékelni ezt a színes mezõnyt. Hiszen nincs 2 egyforma BMW vagy Lada.
Mi volt ennek a lényege?
Kiszolgálni a rendezõket, azaz itt az elsõ matek:
olcsó versenyzés = sok induló
minél több induló = annál több bevétel a rendezõ számára
A rendezõk üzleti titokra való hivatkozással nem hajlandóak elárulni, hogy mennyibe is kerülnek valójában a versenyrendezéshez szükséges engedélyek és egyéb költségek! Azaz a befizetett nevezési díjjal nem akarnak a tagság felé elszámolni! Tudjuk, nem nyereséges üzlet! (mondja ezt NGy ) Aki, mint tudjuk Tökölön gyorsan is tud futni ha baj van!
A fenti elvek a legfontosabbak számukra most is?! Természetesen igen!
Ezért akarja CsB mindenáron visszaszerezni az ATB vezetését. Vagy legalább is megszerezni felette az irányítást úgy, hogy a szakágak delegáljanak „szakmailag hozzáértõ” személyt a Bizottságokba.
2013-ban az RSB delegált is egy személyt az ATB-be, akinek szakmai hozzáértésével szemben senkinek nem is volt kérdése, de lojalitásával idõnként igen.
Történt pl. egy eset a Budapest Rallye-n amikor is a Szakágvezetõ úrtól (ja tudjuk nem tõle ) bérelt Suzuki S1600-asról kiderült, hogy nincs érvényes Magyar illetve FIA Gépkönyve (csak Szlovák), pedig ezt az RVSZ pontosan elõírja milyen gépkönyv kell! Mindez úgy derült ki, hogy a szakág által delegált személy helyett - aki az elõzõ 4 versenyen Felügyelõ volt, de akkor épp nem ért rá - valaki más volt a Technikai Felügyelõ az adott versenyen.
Ennyit a Szakágak által delegált személyek függetlenségérõl.
De térjünk vissza a matekhoz.
Gépkönyvek: CsB korábban kiszervezte a Túrás gépkönyvek kiadását PZs kezébe.
Megváltoztak idõközben a jogszabályok és jelenleg csak az MNASZ gépkönyvvel lehet mûszaki vizsgára vinni versenyautót
Mennyi pénz is ez autónként illetve évente? Mennyi pénz nem folyt be PZs-hez?
És akkor nem is említem meg az RSB nevû gépkönyvnek nevezett papírt!
Ezek a pénzek mind valahol a rendezõk körül maradtak korábban!
Lett más lehetõség idõközben a P rendszám helyett is. A sportrendszámra is azt mondta CsB, NGy és társai, hogy nem jó semmire!
Hány autónak van ma sportrendszáma? Hány autó ment pl. a Dakaron is azzal?
Most jön az igazi matek:
Hány versenyautó van összesen, amire kell mûszaki vizsga (Rallye és Tereprallye)?
Hánynak van már, a jogszabályváltozás óta, új gépkönyve? (2012, 2013-ban kiállítottaknak rendben vannak a papírjaik) Ez kb 300 autó.
Hánynak kell még rendbe rakni a papírjait, hogy lehessen mûszaki vizsgája?
Na ezt is elárulom! kb 1.000 db versenyautónak kell még a papírjait rendbe rakni.
Az MNASZ díjtáblázatából (ami persze NGy segítségével szintén nem élõ) mindenki ki tudja számolni, hogy ez mennyi pénzt jelent.
Na erre a pénzre pályázik a díszes társaság!
Ha kiderülne mennyibe is kerül valójában egy verseny rendezése, akkor lenne valós indok pl. a fenti összegbõl támogatni a rendezvényeket (nevezési díj kedvezmény stb.), vagy akár a versenyfelszerelés forgalmazókkal közösen kedvezményes vásárlási lehetõséget biztosítani megfelelõ minõségû védõfelszerelésekhez.
Vagy mivel ez mégis csak egy technikai sport, lehet, hogy nem ártana a Technikai Bizottság mérõmûszereit korszerûsíteni a fenti összegekbõl. Pl. a mérlegek is CsB egyik szerzeményei, amikkel minden évben csak a baj van. Ugyanis azok Európában nem ismert típusok és a hitelesítése horror pénzbe kerülne. Szóval azok helyett is lehetne újakat vásárolni és akkor nem lenne több vita a jármûvek súlyát illetõen!
Persze ehhez az kell, hogy a befizetett díjak ne magánkézbe landoljanak! Gondoljatok bele, ki az aki úgy adna pénzt bármire is, hogy nem tudnak vele elszámolni a másik oldalon? Lenne aki adna pénzt (támogatást a versenyekre) de nem ilyen körülmények között! Lásd gumi ügy is!
Szóval a Szövetség nagy megmentõi CsB és NGy kit és mitõl is akar megmenteni? Szerintem a Rendezõ barátaikat a további bevétel kieséstõl!
Az Õ szemszögükbõl a versenyzõ is csak a szükséges rossz, hiszen ha sokáig versenyzik, nem megy haza hamar, akkor sokáig kellene! fizetni a Sportbírókat illetve a többi szükségesen rossz kiszolgáló személyt.
Nem akarok az Elnökség döntése mellett állást foglalni, de aki nem látja, hogy jelenleg politikailag ez a legmegfelelõbb irány, az vak! Nehogy azt gondoljátok, hogy MP maga lobbyzta ki a környezetvédelmi engedélyeket pl. a Budapest Rallye-ra! Egy nagy frászt, csak Õ ment el aláíratni azokat. Kész csoda, hogy a lobby tevékenysége miatt még nincs baj az FIA-nál! Pl. úgy autóztatta az FIA éppen hazánkba látogató vezetõ tisztségviselõit, hogy közben azokra a frász jött!
Végül ha sikerült kiszámolni a nagy matekot akkor mindenki döntse el maga, hogy egy tisztességesen mûködõ, átlátható Szövetséget szeretne vagy térjen vissza ismét a káosz!
Köszönöm neked, hogy a linkedrõl megtudhattam, hogy:
A Radio6.hu a Promotion Service Nonprofit Kft. tulajdona!
Az oldal készült 2013-ban.
A Rádió 6 honlapján megjelenõ minden hang- és képanyag a Promotion Service Nonprofit Kft. kizárólagos tulajdona.
Az anyagok bármilyen felhasználása (ideértve a saját célú, illetve ingyenes felhasználásokat is) sérti a jogtulajdonos szerzõi jogait.
A jogsértések jogkövetkezményeiért a jogsértést elkövetõ szervezet vagy személy teljes körû felelõsséggel tartozik.
még egy nagyon fontos záró gondolatot szeretnék tenni, visszaolvasva sok hozzászólást és gondolatot.
mélységesen tisztelem azokat akik tesznek és tenni akarnak, és azokat is akik ugyan nincsenek döntés helyzetben de biztatnak és bíznak.
szeretnék arra rávilágítani, hogy egy bizottság vagy csoport bizony nagy sok esetben, kényszerûen ha úgy tetszik a nézõk, a sportolók, a csapatok ellen hoz döntéseket.
ilyen volt régen amikor a nézõket hátra küldték a körpályás futamokon, és bevezették a szalagkorlátot. vagy amikor a ralikon szinte a leglátványosabb helyeket lezárják.
ilyen volt amikor a versenyzõkre teljesen zárt sisakokat adtak, az autójukat súlyosan korlátozták teljesítményben, visszavettek a sebességbõl, látványból is.
amikor költségekbe verték õket, hogy homológ biztonsági felszereléseket kell beépíteniük, viselniük.
és még folytatni lehet hosszú sorokon át, ezek csak nagyon egyszerû példák.
minden ilyen döntést megvívtak a maguk fórumán. és nem minden döntés volt jól elõkészítve. világszinten és hazai szinten egyaránt.
de ebbõl még következik hogy ezek az emberek nem ugyanazt gondolják a sportról.
valótlanságokat állít nattán györgy, nem pedig tényeket ahogyan õ ezt tálalja.
"Még egyszer néhány tény:
1.
Az elnökség a saját maga által elõkészített alapszabály-változtatását vetette el, mi csak befejeztük az együtt elkezdett munkát, amibõl a végén kihátráltak, találd ki kiknek a hatására."
én magam is szeretném utoljára leírni, hogy NEM IGAZ, hogy az elnökség készítette az alapszabály változatatás tervezetet. maga móczár péter írta le korábban ugyanezen az oldalon, hogy:
"Erre jelentene megoldást az általam készített és széles körben egyeztetett új alapszabály tervezet"
ÁLTALAM, írja.
akkor most hogy is van ez? nem úgy, hogy amit móczár úr támogat azt mindenki támogatja azonnal és feltétel nélkül. nézzék csak meg, hogyan zajlott le a hankook ügy! móczár úr földet rengetõ erõvel támogatja, lobbizik, tárgyal, ezt minden létezõ fórumon leírja, majd kihátrál hipp-hopp, és már kezdi magát feltüntetni olyan színben mint aki pont az ellenkezõjét tette.
örvendetes, hogy móczár úr dolgozik aktívan, de azért ez nem jelenti azt hogy korlátlan felhatalmazással bír. már csak azért sem mert móczár péter nem az elnökség. móczár péter egészen egyszerûen önjáró lett, mi sem bizonyítja ezt jobban minthogy õ volt az egyetlen aki nem mondott le. hát nesze neked, korábban 95 százalékos egyetértés, és korábban tett csak veled akarunk dolgozni, drága péter elnökségi kijelentés...
az elnökség, átgondolva a történetet, és biztos vagyok én is benne hogy más szereplõk, akár S***** úr javaslatára hallgatva azt szerette volna, ha az alapszabály tervezet akkor lesz aktuális amikor amúgy is teljes tisztújítás történik, és amikor arra felkészült minden tisztségviselõ, bizottság és tag, nem pedig durr bele módon.
de már mindegy is ez.
más.
nekem meg az a meggyõzõdésem, hogy nem mondanak le. vagy akár le is mondhatnak. és talán ez itt a lényeg?
nem éppen, hiszen nem ott és akkor fenyegetõzött lemondással az elnökség maradék létszáma. a lényeg az, hogy a tagok nem jelöltek még ellenõrzõ bizottsági tagot sem, pedig az aztán marhára mindegy lett volna nekik. nemhogy sportszakmai alelnököt nem jelöltek, senkit sem!
ez most vagy hatalmas és szándékos kicseszés vagy hatalmas ostobaság, én nem is tudom melyik a jobb.
nem maguk vezetnek félre, hát persze, sosem maguk, minden mögött a csúf kopasz hókuszpók áll, ez nyilvánvaló. csak miközben ilyen nagyokat mondanak, még azt is elfelejtik, amikor állandó lopással meg pénzlenyúlással vádolják meg a szövetséget hogy a fõtitkár ott helyben sorolta fel azokat a tételeket amik NEM a titkárság költségei vagy bérek hanem csak ott számolják el azokat. például a sportbírók biztosításai (azoknak a sportbíróknak, akik egyes rétegét hónapokig nem fizetik ki, és akik IGEN, emiatt képesek bizony ib-vétóval fenyegetõzni. mert ami jár, az jár. ami a szabályban van az benne van. és egy ilyen kontrollt akarnak most tõlük elvenni, többek között.)
de hiába, mint ha meg sem halloták volna, nattár úr csak folytatja, hogy a költségcsökkentés meg botrányos beszámoló. de hát értelmezni sem tudják a beszámolót...
de ugyanez a technikaiaknál is jelentkezik hatványozottan, nem igaz, hogy nem látják. hogyan fog egy technikai bizottság vagy technikai ellenõr csapat érdemlegesen a vonatkozó szabályoknak megfelelõen dolgozni, ha kihúzzák a lábuk alól a bizottságot érdemben? lesz egy látszat kollégium, amiben majd tanulmányozhatják azokat a nyilvánvaló TÉVEDHETETLEN rendelkezéseket amiket a sporttanács kifundál?
Még lenne egy kérdésem, az, hogy most lemondott az elnökség 90% ( persze azt se értem, hogy Moczi miért maradt, hiszen minden tisztséget újra kell majd választani, sokkal elegánsabb lett volna ha lemond és újra választatja magát ) mit gondolsz, hogyan lesznek idén a rally versenyek engedélyezési folyamatai. Azt, hogy a Mocinak vannak kapcsolatai, nem vitatja senki, de nem fognak azok az ajtók bezáródni mindenki elõtt, hiszen egy kormánypárti elnökség mondott le és hát én hívõ ember vagyok, de vannak aggályaim. A másik, hogy az eddig Gyuzsó által behozott aprópénzek is hiányozni fognak. Tudom majd ennyi meg ennyi pénzt hoz ez meg az, de valójában ez az egész helyzet az egész autósportnak és ezen belül a rallynak igen nagy hátrányt okoz. Mik az elképzeléseid ezekkel kapcsolatban ?
Köszi a válaszokat, de én úgy tudom, hogy a versenyeket a szakágvezetõ engedélyezi és vagy tiltja azokat a beérkezõ versenybejelentések alapján. Tehát egyértelmû az a helyzet, ha a szakágvezetõ tilt valamit, mert van rá oka, akkor azt alá kell támasztani, vagy nem lehet megtiltani a sporttörvény ide vonatkozó szabályozása szerint. A bírósági pert azért vesztette el az MNASZ, mert a rally szakágvezetõ a verseny elutasítását, úgy tette, hogy nem volt kellõ indoka és bizonyítéka, hogy miért tiltotta meg a versenyt, tehát rosszul végezte ebben a tekintetben a munkáját. A pontosság véget én nem vagyok az üveges pártján csak szeretnék tisztán látni.
Én is sok mindennel kapcsolatosan nem értettem egyet amatõr ügyben, de egy szakágvezetõ a jelenlegi rendszerben nem sokat tehet, legalább két felettes szerve van.
A fellebbezés pedig szerintem elemi érdek lett volna, nem ismerjük a részleteket, de önmagában nagyon durva, hogy pl egy szakágvezetõvel nincs egyeztetve az, hogy mi legyen a következõ lépés egy ilyen ügyben, nem is tudott róla.
A 3 éves észrevételed teljesen jogos, valóban, csak azt állíthatom bizosan, hogy 3 éven belül nem nagyon volt nyereséges verseny, és autósport-közeli tevékenység. Elõtte talán lehetett többféleképpen pénzt keresni, ötleteim is vannak, de szerencsére ilyen ügyeket messzire elkerültem.
Ha ez megnyugtat, vagy érdekes, akkor jelzem, hogy az autósporttal kapcsolatos pénzügyi egyenlegem összeségében, és elemenként sem volt soha pozitív, vagyis soha nem vettem ki ebbõl pénzt sem MNASZ, sem egyesület, sem rendezés szinten, volt, hogy kaptam munkadíjat, de azt is inkább jelképesnek nevezném a ráfordított energiával szembeállítva.
Itt sem ez a kérdés, csak ha olyan emberekkel vitatkozunk, akik nem képesek elképzelni egy olyan esetet, amikor valaki önös érdek nélkül harcol, akkor egyszerûen nem értünk szót, mindenki hátsó szándékot keres ilyen esetekben.