Idézet:
"Ezt követõen az MNASZ és RSB képviselõi jelezték a megjelenteknek, hogy a véleményük, és szavazatuk nem irányadó és mindentõl függetlenül a döntés joga az Õ kezükben van továbbra is, ugyanis õk nagyon jól tudják, hogy mi a jó a versenyzõknek!"
Ha ez tényleg igaz és ez hangzott el a nagy megbeszelés végszavaként,akkor simán megérdemelnék,hogy csak azok neveznek ORB-be aki egyetért ezekkel a csoda emberekkel...Hihetetlen....az eszem megáll.
A tárgyévet követõ 5. év dec 31.-én évül el. Ez tehát 6 év. Szvsz, de ez részlet kérdés. Itt az a lényeg, hogy elõírták a jelentési kötelezettséget a hatóság számára. mindazok tehát, akik anno az átalakítási engedély kérelmükbe nem írták bele a kibocsátás növekedését, de a hatóság ezt a vizsgán észleli, valamint az átalakítás jellege miatt vélelmezhetõ, hogy ez a megnövekedett kibocsátás már korábban is fennállt, azoknak a regadó különbséget visszamenõleg be kell fizetni. ( egyszeri befizetés) Azonban a helyi gk, adó mértéke is függ a kibocsátástól és a vélelem ezzel kapcsolatban is beáll, de ezt már évente visszamenõleg kell majd befizetni.
Az MNASZ-nek lobbiznia kellett volna azért, hogy a rendelkezés a versenycélú gk-ra ne legyen igaz.
Nem vagyok illetékes, de az Art szerint az elévülési idõ 5 év, szóval 6 évre visszamenõen nem terhelhet senkit kötelezettséggel az adóhatóság. Sõt, aki hat éve nem fizette be, annak már nem is kell...
Megkérdezem az MNASZ illetékeseitõl, hogy ez ellen a ma elfogadott törvényjavaslat ellen miért nem lobbiztak a politikus drukkereken keresztül? Van arról fogalma az MNASZ vezetésének, hogy 6 évre visszamenõen ez mekkora adóteher utólagos befizetését terheli a versenyzõkre?
8. A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény módosítása
44. § A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény (a továbbiakban: Rega tv.) 9. §
(4) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
„(4) Ha az adókötelezettség átalakítás miatt keletkezik, az adó alanya köteles a területileg
illetékes közlekedési hatósághoz benyújtott elõzetes engedély iránti kérelmet benyújtani. A
közlekedési hatóság haladéktalanul értesíti a vámhatóságot az adóalany átalakítási szándékáról,
közölve minden, az e törvény szerinti adókötelezettség megállapításához szükséges adatot (az
eredeti és az átalakított gépjármû motortérfogatának és környezetvédelmi kategóriába tartozásának,
valamint az e törvény szerinti adó alanyának beazonosításához szükséges adatokat).”
45. § A Rega tv. 14. § (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
„(1) Ha a 8. § (2) bekezdése szerinti esetben a különbözet elõjele negatív, a gépjármû átalakítása
elõtti forgalomba helyezéskor megfizetett és az átalakítást követõ forgalomba helyezéskor számított
adó különbözetét az adóalany a vámhatósághoz benyújtott kérelemmel visszaigényelheti, ha az
átalakítást követõ forgalomba helyezéskor a gépjármû környezetvédelmi osztályba sorolása jobb,
mint az átalakítás elõtti forgalomba helyezéskori környezetvédelmi osztályba sorolása.”
Ez hülyeség. Vannak látványsportok, a rally is ilyen. A nézõk nélküli rally olyan, mint a focimeccs üres lelátók elõtt, nem az igazi. Nem beszélve arról, hogy a versenyzõk is sokkal jobban be tudják "adni" a hirdetéseiket a sponzoraiknak tömött nézõfal elõtt.
Sanko!
Egy Orb futam megrendezésénél és lebonyolításánál, csak a sokadi tényezõnek számít, hogy mennyi nézõ megy ki. Már évekkel ezelõtt hallottunk olyat rendezõ szájából, hogy " azt sem bánom, ha egy nézõ sem lesz". Ugye Te is hallottál már nézõk elõl elzárt gyorsaságiról? Vagyis a sportérték nem ezzel mérhetõ. Szerinted hány nézõ volt kíváncsi pl. a kalapácsvetõk viadalára? Vagy hány ezren "tombolták" végig az 50 km-es gyaloglás útvonalát?
Pedig mindkettõ olimpiai sportág.
Igaz, amikor még Janika ment, az tényleg más volt......
Kedves Ortodox.
Lehet, hogy az Orb elsõ 15-20 versenyzõpárosa nem az Iván fennhatósága alatt kíván versenyezni de nagyságrendekkel többen kiváncsiak az RTE mezõnyére mint az orb élmezõnyére. Ennek már nincs sportértéke persze nem a versenyzõk tehetnek róla. Amikor még Janika ment az rally volt...
Kb. 25 éve érik az a helyzet, ami most van. Az MNASZ
ennyi ideje dolgozik azon, hogy leamortizálja magát
a versenyzõtársadalom többsége elõtt.
Mostanra sikerült, és végre a hegyek elkezdtek vajúdni!
Reményeim(nk) szerint nem egeret fognak szülni.
Éppen itt az ideje, hogy Mészáros Iván megkapja azt
a helyet, ami Õt, az elmúlt sok év munkája alapján
szinte már alanyi jogon megillet.
Munkatársait feltehetõen ugyanolyan jó érzékkel fogja
kiválasztani, mint eddig tette, és akik nem számíthatnak
bizalmára, azok kezdhetik kipakolni a fiókjaikat az
irodájukban...
"Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek"
Pontosan mire gondolsz? Milyen konfrontációt kellett volna még felvállalni azon kívül, hogy kisajátították az egy hétvégés verseny ötletét ( Iván szellemi terméke), kisajátították a homológizáción kívüli autók indításának ötletét ( Iván szellemi terméke), ki akarták sajátítani egy valótlanul állított kizárólagos sporthatóság látszatát keltve az RTE mezõnyében induló nagy autók indítását ( Iván sportszakmai munkájának eredménye), ugyanerre hivatkozva "engedélyeket" osztottak - pénzért.
Mit kellett volna még tenniük más munkájának eredményeit kisajátítva?
Annyira kíváncsi vagyok, milyen konfrontációt kellett volna még felvállalni!
Mit valljunk be? Minek csatlakozzanak a szövetségek kívüli versenyzõk a szövetséghez,ha az csak kérdõjelekkel,plusz költségekkel és hülyének nézéssel jár?
A lelkem mélyén én is szeretném,hogy az MNASZ legyen mindenek felett,de jelen állásban Isten ments,hogy tovább kavarják a kulimászt...eleget ártottak már így is!
Az az elszakadás,ha jobban megnézed és utánajársz nemcsak egy rózsaszín ábránd....
Üzemeljen a szövetség tovább...elég nekik az ORB,R2,Historic....
R007!
Valahol a lelke mélyén minden Szövetségen kívûli versenyzõ, szerelõ, szimpatizáns, tisztában van az általad leírtakkal. Egy apró bibi van a történetben, hogy mindezt, nem hajlandók nyiltan bevallani.
Nincs ötlet, nincs terv, csak a lázadás az ellentmondás öröme, és az esetleges elszakadás rózsaszín ábrándja.
Szoktam olvasni a hozzászólásaid és alapjávan véve szimpatikus amit írsz,írtál eddig.
Én régen is mondtam,hogy szükség van az MNASZ-re,a Rally szakágra,de mostanság már kezdem ezt megkérdõjelezni...
Nem akarlak megsérteni,biztos,hogy több közöd van az egészhez,jobban belelátsz a dolgokba,de amiket írtál mégha pozitív, szimpatikus dolog szinte már mese mese mátka kategória.
Annyiszor elhangzott már,hogy le kellene váltani õket, dolgozni kellene,olyan emberek kellenének akik nem a pénz miatt csinálják,hanem amiatt,mert szeretik a rallyt. Ez olyan mint egy tanári állás. Egy tanárnak hivatása van és nem munkája! De sajnos már ez a hozzáállás is kezd elmerülni a süllyesztõben. Sokan azért mennek tanárnak,mert van nyári szünet...meg is látszik,hogy hol tart az oktatás itthon...persze tisztelet a kivételnek.
De,hogy visszakanyarodjak a fõ témához.
Hogyan lehet olyan emberekre bízni a dolgokat akik tenni is akarnak valamit? Azt látni,hogy van egy, két, három, négy rallygarcha és kész...az van amit õk mondanak,akarnak és szépen szisztematikusan nyel el mindent a mutyi meg a fertõ...
Jelen esetben én is ugyanazt csinálnám amit Iván. Ami az RSB,MNASZ házatáján születik meg már évek óta,nem a rally érdekeit képviseli! Csak azt,hogy kinek legyen igaza,hova vándoroljon a pénz és aki nem szimpatikus, annak hogyan tegyünk keresztbe...ez szánalmas és egyben felháborító is!
A Holczer Dániel-es riport után nekem is kinyílt a bicska a zsebemben,mert egy komplett amatõr társadalmat alázott porig. És az tény,hogy az amatõr versenyzõk nagy százaléka inkább autóversenyzõ mint a profik, akik ugye soha semmilyen hibát nem követnek el...Ugye az idei sok baleset nem az RSB,MNASZ hiábja...nem a nem törõdömség,meg sz.rok rá hozzáállás hibája,hanem szerencsétlen amatõr autóversenyzõ azt sem tudja,hogy melyik a fék meg a gáz és üti el az embereket a pálya szélén,mert nem tud vezetni. A gyomrom forgott sok cikk,ill. hozzászólás kapcsán,hogy a versenyzõt próbálták bemocskolni...a rendezõ, az MNASZ-es felügyelõ, az RSB szakágvezetõ aki végig ment a pályán na az nem hibás,de az igen aki versenyzik egy biztosított pályán...szánalom a köbön!
Az MNASZ Rallyszakága egy nagy mutyihalmaz...idén sorozatosan szegték meg a szabályokat, fegyelmik repkednek a levegõben. Érdekes,addig még nem akartak mindenen nyerészkedni addig nem volt ilyen,most hirtelen a nagy változások idején csak a baj van...
Lehet még hinni abban,hogy változás lesz,de szerintem ezt már megette a fene...Tényleg csak úgy lehetne,hogy teljesen új emberállományt kellene választani ami tuti,hogy nem lesz...
Én személyszerint szurkolok Ivánnak...én nem hiszek már az MNASZ-ben,járassák csak le magukat,meg csinálják a diktatúrát...
Talán azon is el kellene gondolkodni, jó e szakadás ki fogja a Magyar Rally bjnokságot kiírni, megrendezni, ki lesz Magyarország Rally Bajnoka 2014-ben, ki állítja ki a licenceket (hazai, nemzetközi), ki a tagja az FIA-nak ?!
Jelen állás szerint mindehhez az MNASZ-nek van jogosultsága, jelen pillanatban az MNASZ:
Tagja az FIA-nak
A nemzetközi licencek kibocsájtása is a szövi jogosultsága.
Bármilyen FIA sorozaton (CEZ, EB, VB ..) csak az FIA által elfogadott tagszervezet által kiadott licenccel lehet indulni.
Delegálja a különbözõ bizottságokba a képviselõket
Kizárolagos joga van a Nemzeti bajnokság megrendezésre
Tagja a MOB-nak
A MOB jogosultsága az állami sportcélú támogatások elosztása
Akkor minek kell létrehozni valamit, ami csak lebeg a semmiben, nulla jogosultsággal, nemzetközi elismertséggel, kapcsolattal?
A többi szakág mûködik a lehetõségekhez képest fejlõdik, vannak kiemelkedõ nemzetközi eredményei, akkor a rally miért nem.
Az RTE ha nem volt idén szerzõdése a szövivel, normálisan illegitim sorozat volt. A gyöztest nem lehet bajnoknak nevezni. Miért kell ezt a helyzetett még fokozni.
Normális a szakágat jól ismerõ, tenni karó emberekre kell bizni az irányítást, össze kellene fogni, fel kellene építeni a Rally-t, létre kellene hozni egy eladható árúcikett a szponzorok és a média felé. A jelenlegi vezetés megbukott döntéseik hátrányosan befolyásolták a szakág mûködését, csökkentették az indulók számát, csökkent a futamok és a nézõk száma. Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek, az összefogás elmeradt, egy nagyon szük kör érdekeit képviselték. Most egy csak a hiradásokból megismert és aközöltek alapján vállalhatatlannak tünõ szerzõdést akarnak ráerõltetni a szakágra.
Nem egy sújtalan valamit kell létrehozni, hanem a megfelelõ, jogosultságokkal rendelkezõ szövetségen belül a szakág vezetést kell hozáértõkre bizni, az Elnõkségnek talán több figyelemet kellene szentelni a szakág gondjaira, szép-szép a Hring fejlõdése, de a hazai autósport nem csak Mógyorodon a kerítésen belül zajlik. Össze kellene állítani egy hosszútávú tervezetett, benne meghatárózni a fõbb irányokat, ki kellen dolgozni egy korrekt követhetõ bajnoki rendszert az ARK-tól az ORB-n át a nemzetközi szintig. Különös hangsúlyt kellene kapnia az utánpótlás nevelésnek a tehetséggondozásnak, fontos a tervezhetõség és a költségtakarékosság.
Kvázi dolgozni kellene már és nem agyament adhoc döntéskkel még jobban zilálni a szakágat.
Tisztelt Urak!
Igaz, unalmas volt a Mecsek rally. Kevés autó, talán az elsõ 5 még úgy-ahogy (de inkább az "autó" miatt.....) ez van. Akinek tetszik és megéri elmegy és nézi, akinek meg nem az fikázza.
De....nekem megérte-megérte? és az orfûi gyors rajtjánál néztem: nem tudom máshol milyen sportbírók voltak, de itt a "vezetõ bíró" mellényes hölgy elképesztõen jól és határozottan irányitotta a rábízott csapatot. (ameddig én láttam) Gratulálok!!! A Nézõkrõl (mert mindenki õket akarja védeni, kiszolgálni) csak annyit, hogy a legnagyobb szám egy amorf testû fiatalember volt, aki részegen fényképeztette magát és szerepelt a tó parton. Na ezt nem oldja meg semmilyen "GUMI" szerzõdés. Üdv:Neon
"November 18-án, 18 órakor a Sportok Házában a versenyabroncsokra vonatkozó ajánlatokról és a jövõ évi szabályokról lesz szó!"
Idézet Verdák 1, .....Kipufogófûrdõ városának gumisa Luigi mondja Villám McQueen versenyzõnek:
- Gyere boltomba, Luigi lesz neked hálás, akkor is ha nem vagy Ferrari. Te veszes négy gumi és én adni vadiúj pótgumi!
- Nézd, nekem adják a gumikat ingyen!
.......Óhohohó...........
- Luigi vezet elõ új ajánlat! ( nov 18)