RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
h i r d e t é s
Összes oldal:
710993764
Napi oldal:
82661
Jelenleg:
1208
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

MNASZ Közgyűlés 2015
2015-01-24
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1613. • 2013-04-12 10:07:04
Arról meg ne is beszéljünk,hogy versenyt is csak az rendezzen aki haver és csepegtet...tiszta vicc ez az egész.

Magyarország én így szeretlek!

Na,de befejezem,mert megint sms-eket fogok kapni....
1612. • 2013-04-12 09:55:31
Nézzük csak meg a ózdi sprint nevezési listáját...

És emiatt kellett csökkenteni a sprintek számát,hogy menjenek feljebb az emberkék felsőbb osztályokba...itt meg most itt van az ORB még az RTE több mint fele...

Nagy versenyzők leszólják,hogy nem kell ennyi sprint,most megnyírbálták oszt jönnek tesztelni amatőrbe, az amatőröknek meg maradhat a hal a szatyorban effektus...valami ilyesmit képzeltem az elején is,hogy mire megy ki a játék.

Megint nem lesz itt tehetségkutatás, fiatalok felkarolása, vagy bármi építő jellegű...akinek van pénze az megy mindenhol, akinek meg csak a sprintre futotta és talán még volt is köze hozzá az jól el lett takarítva a képből...köszönjük emese....
1611. • 2013-04-12 09:40:03
Realista,

Megmondták ott a nagyok fent,akinek nincs pénze az ne versenyezzen...erre megy ki a játék. A sok pénzes hozzánem értő meg hagy autózzon,valahol el kell verni a pénzt....

Itt megint a kisebb pénzű embereknek esélye sincs...

A pénz beszél ezek meg ugatnak...nekem is ott pihen a garázsban az autó és attól tartok ott is fog...de szerintük jó irányba megy minden.

Lódoki itt a duenen (nem akarok csúnyát írni)...marketingel,hogy mégis nevezzenek már sprintesek a versenyére,de persze csak azok akiknek megfelel a kocsi az előírásoknak...seggnyalás megy itt mindenütt...az meg,hogy MAFI emlékverseny, szánalom a köbön...nem erről szól ez, a nyakamat teszem rá! És Mafi mögé bújtatják az egészet, Isten nyugosztalja...Szerintem már tavaly tudták ők és szerintem Lódoki is,hogy majd ő fog versenyt rendezni idén BAZ-ban és gondolom az RSB megigérte,hogy segít neki,most meg sz.rnak rá....miért kell ilyen szintre lesüllyedni...fene se érti. Én kíváncsi leszek,hogy Lódoki,hogy hozza ki nullára a versenyét, rendőri felvezetés,fejpénz, meg krono mérés...de a lényeg,hogy az RSB meg az MNASZ ebből profitál...a többit meg les***juk....éljen!
1610. • 2013-04-12 01:51:23
Gratula az új versenyautóvizsgáztatási rendszerért az Mnasz-nek. Túrában Egerben N1-ben 1, azaz 1 db autó indult. Ezt ugattuk itt páran, hogy ezzel az Mnasz gépkönyves, szakvéleményes, teljesítményméréses, bukócsőbuzerálós új gépkönyv és vizsgarenddel megölik a kis kategóriákat, hiszen egy 4-5 kilós versenyautóba a tulajdonosnak jó eséllyel nincsen pénze és energiája évi 120-140 ezer ft-ért vizsgáztatnia, plusz az adminisztrációval foglalkoznia. csak így tovább, remek a rendszer, pompásan működik, az én autóm egyelőre forgalomból ideiglenesen kivonva pihen, mert valamilyen degenerált a P rendszám jogszabályát is úgy változtatta meg, hogy már csak autószerelői végzettséggel vezethető, és persze a cég alkalmazottjaként, nagy a reszkír, ha bukik vele az ember a fakabátoknál, az elég drága (sőt egyedi azonosítójel meghamisítása is lehet belőle). Szóval gratula zsírfejek ott a magasban, csak így tovább, nyírjátok a kicsiket, hadd fogyjanak.
1609. • 2013-03-20 18:07:26
Robcsi!

Erre az alábbi levelet írtam ma a főtitkárnak:

''Tisztelt Főtitkár úr!

Kérek szépen tájékoztatást, hogy az alábbi IB közlemény mely szabály(ok) alapján írja elő a homolgozációs dokumentumok meglétét!

Kérek tájékoztatást, hogy létezett-e az IB határozat megszületésének időpontjában ilyen szabály, ha igen, akkor pontosan hol található, és hogy szól?

Mennyiben tér el a rallye és a tereprallye szakág ebben a kérdésben? Miért nem vonatkozik a határozat mindkét szabályra?

Amennyiben nem létezett homologizációt kötelezően előíró szabály a határozat meghozatalának időpontjában, akkor Ön szerint helyénvaló-e ez a határozat?

Előre is köszönöm a gyors válaszát, amennyiben bármelyik kérdésben nem érzi magát kompetensnek, akkor kérem szerezze be az illetékes válaszát az adott kérdésben!


Nattán György
MAFC ügyvezető igazgató''

Tudomásom szerint nincs ilyen szabály, nincs ilyen igény NKH oldalról, persze lehet, hogy majd azért elérik, hogy az NKH kérje, de ezt Csepela Tamás és Feind Gábor találta ki (persze S zamos Miklós egyetértésével), és úgy látszik nem nyugszanak, amíg mindenkinek nem kell erre feleslegesen pénzt meg időt pazarolnia. Meglátjuk milyen szabályi hátteret sikerül addig -visszamenőleg persze- tákolniuk.

Az külön felháborító, hogy S zamos úgy beszél Cselényi Balázsról, ami elfogadhatatlan, letörlik jogszerűtlenül a Technikai Felügyelői listáról, gyakorlatilag kizárták az ATB-ből, majd ezek után hoznak egy határozatot, hogy Cselényi Balázs is tagja annak a bizottságnak, ami a P-csoportos tákolmányt hivatott valami használható formára gyúrni. Komolyan mondom, egy-két embernek komoly bajok lehetnek a fejében, ha azt hiszik, hogy Balázs ezek után pl Guba Istvánnal le fog ülni dolgozni...
1608. • 2013-03-20 17:53:01
Annak idején a Károly Balázs féle ATB-ben dolgoztam. Mindannyian vagy végzett, vagy tanulmányait folytató közlekedés- vagy gépészmérnökök voltunk, jómagam gépgyártástechnológusi végzettséggel is.
Azt tanultam, ha egy heggesztési varrat jól néz ki, akkor az valószínűleg jó is, de ha nem néz ki jól, akkor szinte biztosan rossz. Ez a megfogalmazás azonban gyakorlati, ezt így hivatalos anyagban leírni nem szerencsés. Valóban olyasmi lett volna szerencsés, amit Gyurma írt.
Egy csőről egyértelműen el lehet dönteni, hogy jó-e, hiszen a J függelékben oldalakon keresztül határozza meg az FIA, hogy mi a szabályos. Ha valaki ez alapján nem tud építeni vagy nem tud ellenőrizni egy kinézetet, akkor ne kezdjen fémmunkába vagy annak ellenőrzésébe. Ha a J függeléknek megfelel és rendesen körbe van heggesztve minden csatlakozás, akkor jó, egyébként nem. A döntés felelősségét fel kell vállalni, de a döntéshez kompetencia is szükséges. Szakmai és MNASZ, FIA ismeretek.
Nem mondom, hogy tökéletes munkát végeztünk anno, de hogy szakmailag és szabályismeretileg igyeleztünk maximálisan felkészülni, az biztos.
1607. • 2013-03-20 17:40:56
Gyurma!

Ez a határozat arra is vonatkozik aki F-csoportos gépkönyvet szeretne az autójára? bizonytalan

"64/2013 Intéző Bizottsági határozat 2013.03.11.
Az IB egyedi, és eseti elbírálással a rallye szakágban 2013. évben a gépkönyvezés szabályai a
következő ideiglenes mondattal egészülnek ki:
"Azok a gépkocsik, melyek a gépkönyvezés alkalmával nem rendelkeznek homologizációs okmányokkal,
de az autó a gépkönyvezés egyéb feltételeinek megfelel, megkapják a 2014. 03. 31.-ig érvényesített
gépkönyvüket.
Az így érvényesített gépkönyvek esetén 2013. 08. 31-ig be kell mutatni a Technikai Bizottság részére a
hiányzó homológizációs dokumentumokat.
A bemutatás elmulasztása esetén a gépkönyv érvényességét az MNASZ, 2013.09.01.napjával
felfüggeszti, a közlekedési hatóság egyidejű értesítése mellett."
1606. • 2013-03-20 15:42:58
Teljességgel egyet értek az általad leírtakkal,ellenben, ha én jól értelmezem akkor, ha valaki lepapirozza a "maszek" csövet azt elfogadják, kb még nem egész szép varratokkal is. Az meg hogy, a papirnak is kisérőpapir kell,ami mellé még kell egy papir, ez ma magyarország, mindenhol ez van, még komolyabb helyeken is, tapasztalhatjuk nap mint nap mindannyian sírok Igen, kellenek a kis pénzből versenyzők, és nekik nem kell hogy, muszáj legyen a komoly és drága cső. De azért az nézzen is ki valahogy még a varrat is, mert ha az gány, (józan embernél ez a legfontosabb) akkor milyen lehet a versenyautó többi része, vagy neagyisten a versenyző elképzelése, hozzáállása? Természetesen tisztelet a nagy számú kivételnek, Úgy gondolom Orb-ben , de még Turában sincsenek s*** csövek. A most épülőknek meg sajnos sokkal nehezebb dolguk lesz, mint ahogy emlitettem, manapság ezzel szembesülünk nap mint nap, vissza sírjuk a régi szabadabb világot neszóljszám neszóljszám
1605. • 2013-03-20 14:44:40
Szerintem egyszerű. A "rossz kinézetű hegesztés" helyett ha azt írja, hogy "szemrevételezés alapján nem megfelelő minőségű hegesztés", akkor érzi mindenki, hogy van szakmai háttere a dolognak. Egy laikus számára talán tűnhet hasonlónak a két megfogalmazás, de aki járt műszaki iskolába, és dobták vissza n-szer a műszaki rajzát olyan hibák miatt, amit nagyítóval is nehéz észrevenni, az tudja, hogy valamirevaló gépészmérnök ember ilyet nem ír le, mert jó esetben megtanították valamiféle műszaki szemléletre.
Márpedig szerintem elvárható, hogy ha az egyik oldalon sok-sok milliót tesznek a csapatok ebbe a játékba, akkor ne egy 4. általános iskolás fogalmazás szinten legyen egy ATB közlemény, amit ráadásul Technikai körlevél formájában volna szabályos kiadni.

Engem személy szerint nagyon aggaszt, hogy mi lesz a versenyeken. Őszintén mondom, hogy az a legnagyobb szerencse, hogy Guba úr igazából semmit nem csinál, hanem csak vezényelni próbál, és Szittya Tamás, és még jónéhány általam nagyra becsült kollégiumi tag reményeim szerint azért átvészeli valahogy azt a reméljük rövid időt, amíg leváltják.

1604. • 2013-03-20 09:20:14
Nándi!
Szerintem mindenki érti, hogy Réthey Úr és más neves
gyártók, jó csöveket csinálnak, mindenféle szempontból.
Csak neked is meg kellene érteni, hogy lehetnek olyanok,
akik nem feltétlenül a legjobbal akarnak versenyezni.
Mondjak egy példát? –mondok!
Volt egy páros, Asi-Nándi. Ők sem akartak a legjobbal
menni, leragadtak egy A-s Mitsunál, pedig a legtöbb WRC
jobb volt ennél az autónál (kivéve talán Szombathelyt).
Miért ragadtatok le? Sok oka lehet, ne firtassuk, de Te sem
ítéld el azokat, akik esetleg a saját készítésű csővel
szeretnének menni, még akkor is, ha az X kg-mal nehezebb
egy Réthey csőnél, és a sajátjuk nem bír el három vonatot,
csak kettőt. Az X kg pluszra meg azt mondják, hogy majd
lefogyunk, vagy később fékezünk.
Te mit szóltál volna ahhoz, hogy az MNASZ hozott volna
a Te idődben egy törvényt, hogy mindenkinek WRC-vel
kell mennie, mert az a legjobb és a legbiztonságosabb?

Az ominózus ATB közlésben, ami a bukócsövekről szól,
van egy olyan kitétel, hogy a szemre nem megfelelő
hegesztési varratok nem fogadhatók el. Ezt Gyurma,
és más is szóvá tette. Első hallásra jogosan, mert ugyan
hogy lehet egzakt módon leírni, hogy mi az ami szemre megfelelő?
Azért csak első hallásra, mert pld. én használok egy
fogaskerék tervező programot, aminek a megalkotóját is
ismerem (Küllős József, aki az egyik legjobb szakértője
Mo-on a fogaskerekeknek). Ő mondta nekem egyszer, hogy
az a fogprofil, ami szemre jól néz ki, az általában a
gyakorlatba n is meg fog felelni. Neki elhittem, és igaz is!
A hegesztési varratokra is! A kérdés csupán csak az, hogy
ki nézi azt a fogprofilt, illetve a hegesztési varratot, és
milyen szándékkal.

Réthey Úr említette a felelősség kérdését. Igen, ez a kettes
(vagy akár az egyes) számú ok, cső ügyben. A mai világban
mindenki maximálisan szereti, szeretné levetkőzni a
felelősséget. Mert ugye felelősség nélkül sok pénzt keresni
az sokkal jobb, mint felelősséggel, esetleg kevesebbet.
Tiszta sor! Ha baj van, az ATB részéről jön a
pilátusi mondás: Mosom kezeim...a Réthey műhely csinálta
a csövet.
Csakhogy, ezután a felelősség levetkőzési manőver után
kinek lesz akkora kinyilvánított és hiteles szakértelme az
ATB-ben, hogy felelősen, szemrevételezéssel eldönti egy
hegesztésről, hogy az jó, vagy nem jó?
100 ezrekről beszélünk (Forintban).
Vagy megbíznak ezzel is egy szerződött csőgyártó céget?

Réthey Úr írja a monopol helyzetről:
"Nem kellene pánikot kelteni ezzel, mert egyik akkreditáció
sem eredményez monopolhelyzetet. Továbbra is gyárthat
bárki bukóketrecet, de az akkreditáltak és a velük
dolgoztatók adminisztrációja lényegesen egyszerűbb lesz.
Senki sem fog a gépátvételen szembesülni azzal, hogy
bizony roboghat vissza a csöves szakemberhez néhány
csövet, vagy komplett ketrecet cserélni a szépen
lefényezett, összerakott autójában, mert az
akkreditáltak garantáltan szabályos, certifikáttal,
azonosítóval ellátott bukóketrecet fognak átadni."
A gondolat logikus folytatása részemről, hogy akik pedig
nem az akreditáltakkal csináltatják a csövet, azok
számíthatnak arra, hogy roboghatnak vissza a csöves
szakemberhez néhány csövet, vagy komplett ketrecet
cserélni a szépen lefényezett, összerakott
autójuban. Ez papíron lehet, hogy nem monopol helyzet, de
a gyakorlatban az lesz!

De mindegy is, nem az én gondom hála Istennek.


1603. • 2013-03-19 22:01:26

Na gyerünk gyerekek nevezni! ha akartok ha nem, fogadjatok szót a lakatosnak nehogy mínuszos legyen a buli. hogy nézne ki.
1602. • 2013-03-19 18:13:14
Ennyi, aki ezt nem érti, az nem is akarja, avagy, a hiba nem az Ön készülékében van kacsintok
1601. • 2013-03-19 16:45:50
...olvastam... háááát, remekbe szabott olvasmány, biztos vett be valaki néhány szem fogalmazásgátlót...

Ha viszont esetleg valakit a lényeg is érdekel: arról szól, hogy a certifikát nélküli és a -szabályokat szigorúan véve- nem megfelelő bukóketreceket még használni lehessen, amennyiben valamely gyártó igazolja, hogy azt ő készítette (esetleg később javította) és vállalja érte a felelősséget. Ez vonatkozik a 2001 előtt certifikát nélkül (nem volt kötelező) készült bukóketrecekre és azokra melyeknek 2001 óta "elveszett" a dokumentációjuk.

Na most: A szabályokat Gyurma kolléga nagyon helyes állításának megfelelően az FIA hozza és az minden tagszervezetre nézve kötelezőek. Ha az ATB nem tartja magát azokhoz, akkor egyrészt nem teljesíti alapvető feladatát, másrészt -ha jól gondolom- büntetőjogi kockázatot is vállal. Ha valakivel baj történik, senkit nem fog érdekelni, hogy egyébként milyen cső, kibírta volna vagy nem, ha valami szabálytalan, hát megvan a bűnbak.

Talán néhányan emlékeztek még arra a büdösbunkó RTE technikai bizottság vezetőre, a kilencvenes évek végén, aki a széria zsigulikból gyalázatos módon kivetette a Gaál Paál féle tengelyeket... Na ő volt az, aki beleírta az RTE szabálykönyvébe, hogy a 5/4-es és 6/4-es akár varratos csőből készült bukóketrecek az RTE versenyein elfogadottak. Nem volt ez olyan egyszerű, mert arra is emlékezhettek, hogy az RTE nem igazán volt az MNASZ legkedvesebb gyermeke, azaz minden egyes támadási felületbe jól belelőttek. Egyébként az RTE-n belül sem értett egyet ezzel mindenki, de vállaltam mindezt azért, mert jól tudtam, hogy azoknak a bazi vastag falú csöveknek semmi sem árt, vagyis aki azért a 20-30 ezer forint spórolásért (vagy harmad árért) 20-30 kiló vasat akar magával cipelni, csak tegye, de attól nem kell félni, hogy rágörbül a ketrec. (Megjegyzem hogy az átlagsebességet is elég alacsonyan tartotta az RTE.) Senkinek nem kellett az egyébként elfogadhatóan meghegesztett, konstrukcióját tekintve megfelelő csöveket kivágnia!

Ebben tehát nem fogunk vitatkozni! Azt viszont nem nehéz megérteni, hogy egy MNASZ ATB-nek az FIA szabályaihoz kell tartania magát. Azok pedig nem a varratos, nem a melegen hengerelt húzottat (pl. gázcső), hanem minimálisan az St35 hidegen húzottat írják elő. Előírják a konstrukciót, az anyagvastagságot, átmérőt, amikhez az ATB-nek ragaszkodnia kell!

Hogy miért kell akkreditáció?
A csőgyártókéról már írtam. A statikusé azért, hogy ezek a csőgyártók tudjanak pl. T45-ből, de akár csak St35-ből kisebb átmérővel, kisebb falvastagsággal, könnyebb bukóketrecet gyártani. Jól tudom, hogy ez nem érinti az olcsóbb termékekre szabott pénztárcával rendelkezőket, de vannak olyanok, akik szívesen spórolnának néhány kilót lényegesen kevesebbért, mint amennyibe egy Custom Cages cső kerül.

Nem kellene pánikot kelteni ezzel, mert egyik akkreditáció sem eredményez monopolhelyzetet. Továbbra is gyárthat bárki bukóketrecet, de az akkreditáltak és a velük dolgoztatók adminisztrációja lényegesen egyszerűbb lesz. Senki sem fog a gépátvételen szembesülni azzal, hogy bizony roboghat vissza a csöves szakemberhez néhány csövet, vagy komplett ketrecet cserélni a szépen lefényezett, összerakott autójában, mert az akkreditáltak garantáltan szabályos, certifikáttal, azonosítóval ellátott bukóketrecet fognak átadni.

Az, hogy az eddigi ATB-k nem követelték meg a szabálykönyvben leírtakat, nem jelenti azt, hogy azok nem érvényesek! Ha valaki a saját felelősségére nem tudja, nem érti, vagy egyéb okból bevállalja, az ő felelőssége, de ne kövezzétek már meg azt, aki betartja az előírásokat.

A jó minőségű bukóketrec előnyeiről már írtam fentebb. Ezek akkor is megvannak neki, ha többen vitatjátok. Ha nem látattok még elvált ponthegesztéseket, vagy nem tapasztaltátok hogy egy ide-oda csavarodó kaszni kárba veszett százezreket jelent egy milliós futómű árából, azért ezek még létező jelenségek.

1600. • 2013-03-19 12:05:53
Olvasom a főoldalról elérhető
"6/2013.sz. ATB közlemény - Bukócsövek"
című elrettentő iratot, és nem tudom megállni szó nélkül...
Olvastam a lentebb zajló nagyemberek vitáját a csövekről és
egyebekről is, arról is megvan a magam véleménye.

ATB közlemény, bukócső: Nekem pályafutásom során
négy versenyautóm (70-200+LE, 4x4 turbóig) volt
(anno R1-ben is), és egyikben sem volt
szabályos, azaz hidegen húzott, varrat nélküli (egyébként
gáz cső) acélcső.
Mindegyik autómban saját kivitelezésű,
"varratos csőből"(egyébként fűtés cső)
készült ketrec volt, az elsőben még a régi divat szerinti
csavaros kötésű, kiszerelhető kivitel, de formailag
megfeleltek az előírásoknak.
A konstrukciók a legegyszerűbbek voltak, főkapu a
letámasztásokkal, és egy hátsó átlóval. A hátsó
letámasztások sem voltak egyenes csőből, a hátsó tér jobb
megközelíthetősége okából.
A ketrec első része is a minimál követelményeket elégítette
ki. Az első, és az utolsó autómat is sikerült rendesen tetőre
tennem, mindkét esetben gyakorlatilag totálkár lett az
eredmény, három dolog nem sérült: a vezető, a navigátor
és a bukócső!
(Pedig nem akkreditált statikus tervezte, nem MNASZ-szel
szerződött vállalkozó készítette, és műbizonylatok sem
voltak.)
De az igazsághoz tartozik az is, hogy láttam én is olyan
csöveket, hegesztéseket, hogy égnek állt a hajam, és nem
ültem volna bele abba az autóba versenyzőként.
Szerintem az ATB jelenlegi igényei a csövekkel kapcsolatban
az a „ló túlsó oldala”, nagyjából a régi időkből már idézett
Zsiguli önindító lemez, fényszóró karika és díszléc mizériára
emlékeztet. Ezek az előírások (szerintem) kimondottan a
szektor monopolizálására irányulnak, akárcsak a sprint
MNASZ alá gyűrése. A csőgyártók ideje fog következni az
elképzelések szerint, csakhogy ez nem így lesz, mert lassan
elfogynak azok az őrültek, akik csövet akarnak csinálni,
vagy csináltatni a színes autóikba. Más szavakkal, az MNASZ ismét tanúbizonyságot tett arról, hogy mennyire
együtt él a valósággal, mennyire el tudja találni a
szigorítások aktualitását.
Egyébként a hőskorban sem volt ez másként, a bukócső
mindig is az pontja volt az autónak, amivel jól meg lehetett
szívatni a balga versenyzőt. (Képzelje el aki tudja,
hogy mekkora meló és költség egy csövet kicserélni!)
A folyamatosság zálogát ne keresse senki, mert az nyílt
titok: S zamos Miklós.
Az Ő heppje volt régen is a bukócső, és a versenyzők
csesztetése minden hülyeséggel, nyilván azért, mert még
nem csavart be önállóan három csavart, és még nem
hegesztett össze két formátlan vasdarabot sem.
A konstruktív jóindulatáról meg beszélni sem érdemes.


1599. • 2013-03-19 11:07:52
Sajnos én is ezt érzem.

Tiszta politika...megmagyaráznak mindent én meg majd jól elhiszem...

Lehet,hogy menekülni kellene...ebből az országból el,jó messzire.....
1598. • 2013-03-19 10:21:57
hu0olb!
Képzeld, én látom a FÉNY-t az alagút végén.
(csak az a baj, hogy az nem kijárat fénye, hanem a szegedi expressz lámpája)
Úgy hogy forduljunk meg, és MENEKŰLJÜÜÜÜÜÜNK! sírok
1597. • 2013-03-19 09:44:50
Visszakanyarodva az ATB közleményre...még jó,hogy nem a gépkönyvezések után tették közszemlére ezt a csodát...

A kulcsszó itt: mindig mindent időben...meg van itt írva a képlet rendesen...
1596. • 2013-03-19 09:42:08
Inkább a szamár másik oldalára.

Az sajnos belátható,hogy az itt megalkotott véleményünk nem vezet sehova. Kibeszéljük a sérelmeinket a nem tetszésünket, esetleg a tetszésünket.

De kérdem én amit most az MNASZ,RSB,ATB bárki csinál az vezet valahova? Aki tényleg szereti a rallyt és emlékszik még a régi időkre, lát előrelépést? Fejlődést? Látja valaki a fényt az alagút végén? Lehet,hogy túl pesszimista vagyok,de semmi jót nem látok a sorok mögött...úgyhogy megmaradok itt trollkodni,ha ez annak nevezhető...
1595. • 2013-03-19 09:34:49
Nem érzitek hogy átestetek a ló másik oldalára?
Ez már nem más, mint értelmetlen trollkodás.
Nem vezet sehova.
1594. • 2013-03-19 09:25:30
jaj istenem...cinikus voltam,de köszönöm a felvilágosítást helyeslek
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k