RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
h i r d e t é s
Összes oldal:
710918611
Napi oldal:
7508
Jelenleg:
2187
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

RSB-ATB megbeszélés
2013-02-25
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
2013. • 2013-12-06 15:05:48
Hmmmm!
Ugyan ebben a témában hallottam híreket pár órája, de pont az ellenkező leosztásban. (P. Zs. és M. P. marad)

Lehet, hogy már a "bizalmas infókat szolgáltatók" sem a régiek? forgatom a szemem
2012. • 2013-12-06 13:19:05
Azt csiripelik, hogy Miklósunk gyorsan kipihente magát és már el is kezdte újraszervezi az elnökséget, meg az egész szövetséget. Újra lesz helye HDaninak, Ő lehet majd a sportszakmai alelnök, KZsolt mehet a Pénzes helyére. Móczinak sem sok hely maradhat, már alatta is vágják a fát..

2011. • 2013-11-29 20:41:51
Racing!

Ma beszéltem valakivel, aki a legfőbb hozzáértő a szememben a versenyautók gépkönyve és vizsgáztatása ügyében. Neked volt igazad, ő is azt mondta, hogy bármennyire is logikus az én jogértelmezésem, az NKH egyszerű szemrevételezés után a gépkönyvre kiadja a műszaki adatlapot az SP rendszámosoknál.

Azért beszéltem vele, mert a P csoportos szabályokkal kapcsolatban persze megint volt amit nem értettem és ha már beszéltünk, akkor erre is elkanyarítottam a beszélgetést.

Továbbra sem értem hogyan lehet forgalmit adni fék, kormány ellenőrzés nélkül, de elfogadom, hogy ez tény.
2010. • 2013-11-29 20:04:35
Nagy segítség lehet egy autóépítőnek ez a kis ismertető. Könnyen átlátható, és minden szempontból egyértelmű. Ennek alapján már tényleg pik-pak össze lehet dobni egy szabályos versenyautót, amivel tuti, hogy egyetlen gépátvételen sem lesz probléma. forgatom a szemem
2009. • 2013-11-29 19:45:56

Pofon egyszerű: link
és elég csak egyszer elolvasni!
Édes Istenem...!

2008. • 2013-11-27 16:46:06
Highand!

Olyan sokszór szólítottál meg, hogy muszáj reagálnom pár szóban...

Nem vagyok szakágvezetés várományosa, nem szerepel ez sem a rövid, sem a hosszú távú tervekben, túlvagyunk ezen.

Nem gondolom, hogy kavarnám a dolgokat, max nem világos amit írtam.
A felügyelők egyetlen mondatot emeltek ki a rajtengedély megvonásának okaként, mégpedig azt, hogy nem volt érvényes műszaki vizsgája. Ez nem azonos az érvényes forgalmival, és a műszaki szemlével sem. Lehet arról beszélni, hogy létezik-e egyáltalán ez a kifejezés a ma hatályos jogszabályokban, egy biztos, ennek az autónak nem volt érvényes vizsgája, és az SP rendszámosoknak sem, mert bármennyire is hasonló az eljárás, a neve más.

Éppen ezért egy feladat ven a jövőre, rendbe kell fésülni az összes szabályt. Azt is tudni kell, hogy a Rallye2, ORB részt más csapat csinálta, mint a historicot, mert Barna Györggyel senki nem kívánt vitatkozni, és sajnos a historic szabály dugig van ilyen ellentmondásokkal.

Én mint jelen pillanatban a csapat oldalán álló ember most is azt mondom, hogy nem lett volna szabad elzavarni haza a párost, de nyilván itt a felelősség kérdése a lényeg, a felügyelők nem vállalták be, sajnos az ATB rosszindulatú képviselője célt ért ebben az esetben.

Jövőre reméljük ez megoldódik, és azt is remélem, hogy addigra az ATB egyes tagjai sem okoznak majd milliós károkat senkinek.
2007. • 2013-11-27 12:03:22
Épp ezt írtam az előbb hogy nekem a műszaki szemle megfelelt a műszaki vizsgának tehát: co mérés,fék mérés, futómű rángatás, ellenőrzés, lengéscsillapító mérés.....
Nekem mindent végignéztek a műszaki szemlén.
Csak legalább nem volt olyan drága mint egy vizsga!
2006. • 2013-11-27 01:19:39
Muszáj még hozzátennem valamit, ha eddig fennmaradtam emiatt ahelyett, hogy aludnék.

Ez az egész szabályozás a célját tévesztette.

Mert annak mondjuk lenne értelme, mondjuk az ember eldönti, hogy a kocsiból versenyautót épít, ami évekig is eltarthat és ezért ideiglenesen kivonatja a forgalomból erre az időre az autót. addig sem kell adót fizetni, vizsgáztatni, stb. Na de erre azt mondja a jogszabály, hogy erre hivatkozással akkor kérheti az ideiglenes kivonást az állampolgár, ha bemutatja a szövetség gépkönyvét, amihez ugye már készen kell lennie a kocsinak.

Na majd az ideiglenesen forgalomból kivont kocsira ideiglenes forgalmit lehet kérni. No komment.

Azután a jogszabály szerint kötelező az átalakítás előtt átalakítási engedélyt kérni. Ám a jogszabály nem teszi lehetővé magát az átalakítást versenycélú járművé. ( nem változhat ilyen fajtájúvá át a jármű). Egyszerűen nincsen ilyen lehetőség, így ilyen engedély sem adható ki erre törvényesen. A tételes felsorolásból ez kimaradt...

A másik lehetőség az, hogy ezentúl az átalakításhoz egyáltalán nem kell engedély, az elvégezhető engedély hiányában és ha később a kocsi kap gépkönyvet, akkor lehet kérni a műszaki adatlapot.

Azután itt van a gépkönyv jogszabályban felsorolt tartalma. Nem lehet tudni, hogy a felsorolás taxatív, vagy konjunktív. Mert nem mindegy....( ülés?, öv,? kormány? légzsák? stb...)


Tehát annak, amit racing mond, annak lenne értelme, csakhogy a jogszabályokból más jön ki. Jobb volt az első változata az új szabályzásnak, kár volt piszkálni.

Legközelebb racingra kell bízni a jogszabály megfogalmazását, mert Ő legalább azt látja, hogy mit kellett volna leírni.
2005. • 2013-11-27 00:12:49
A forgalmi nem is lehet más, mint ideiglenes, ugyanis a 326/2011 rendelet szerint, maga a tény, hogy versenyautóról van szó, automatikusan magával vonja a forgalomból történő ideiglenes kivonását. Tehát legelsősorban ezért lehet csak ideiglenes a forgalmija, mert ezentúl minden versenyautó forgalomból kivont kell legyen, amit frissen alakítanak át. ( a jogszabály nem rendelkezik, a korábban már versenyautónak átalakított járművekről)

109. § (1) Az ügyfél okirattal igazolt kérelmére a közlekedési igazgatási hatóság a járműnyilvántartásba való bejegyzéssel intézkedik a jármű átmeneti időszakra történő forgalomból kivonására:
a) annak eltulajdonítása,
b) külföldre történő letelepedés, tartós külföldi tartózkodás,
c) annak külföldre történő értékesítése,
d) annak muzeális előminősítése, vagy
e) versenyjárművé történő átalakítása
esetén.


Ezt már csak úgy hozzáteszem, a vita ezzel részemről le van zárva.
2004. • 2013-11-26 23:28:32
Már tudom mit értesz félre.

Ami a gépkönyvben áll, abban a gépjármű eltérhet a közúti megfelelőség szabályaitól, de csak abban. Nos ezt az eltérést nem kell ellenőriznie a hatóságnak, hanem az eltéréseket elég szemlézniük.

Viszont ami nincsen a gépkönyvben rögzített eltérés, azt ellenőrizniük KELL a műszaki adatlap kiadásához.

Tehát versenyautó estén két feltétel van. Az autó részt kell vegyen az időszakos megvizsgáláson, de azon dolgok tekintetében ami a gépkönyvben benne van, nem kell megfeleljen ezért ezeket a tulajdonságokat a hatóság egyszerű szemle során veszi tudomásul.

Persze mindez magánvélemény, azután, hogy a hatóság tényleg kiad-e műszaki adatlapot a fékek ellenőrzése és a kormánymű ellenőrzése nélkül, azt nem tudom, de épeszű ember nem csinál ilyet...
2003. • 2013-11-26 23:22:01
Műszaki vizsga kifejezés nem található a jogszabályban Műszaki vizsga nem létezik többé. Időszakos vizsgára állítás van.

Versenygépjármű csak és kizárólag ideiglenes jellegű Műszaki adatlapot kaphat. Azért, mert a jármű életkorától függetlenül ez minden esetben max 1 éves hatályú. meg azért mert kizárólag ez a lehetőség van a jogszabályban meghatározva. Nincsen más, de ha te megtalálod, elfogadom az álláspontodat.

Ettől ideiglenes jellegű.

112/B. §172 (1) Az e rendeletben foglalt üzemeltetési műszaki feltételeket – az ER. megjelölt eljárásaiban – a versenyjárművek esetében a következő eltérésekkel kell alkalmazni:
a) versenyjármű utasterének szilárdsága beépített bukócső kerettel megnövelhető,
b) az a) pont szerint kialakított utastérben legfeljebb 3 fő részére alakítható ki ülőhely,
c) a versenyjármű ülőhelyeihez legalább négy ponton rögzített biztonsági övet kell felszerelni az e célra kialakított bekötési pontokhoz csatlakoztatva,
d) a versenyjármű közeltéri zaj értéke „A” szűrővel mérve nem haladhatja meg a 102 dBa értéket,
e) a versenyjármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógáz szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg a „0” környezetvédelmi osztályba tartozó járművekhez tartozó 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket,
f) ha a versenyjármű üzemanyagtartálya nem gyári kialakítású, akkor annak megfelelőségét az adott jármű gépkönyvében kell igazolni,
g) a versenyjármű legfeljebb 2 darab kiegészítő féklámpa szerelhető fel,
h) a versenyjármű legnagyobb teljesítményét 30 napnál nem régebbi, erre vonatkozó mérési jegyzőkönyv alapján kell megállapítani,
i) a versenyjármű kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek megfelelőségét az adott jármű gépkönyvében kell igazolni.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltaknak való megfelelőséget a jármű üzembentartójának – az országos autóverseny rendszert működtető, országos sportági szövetség által – a járműhöz kiállított gépkönyvvel kell igazolni.
Versenyjárműre vonatkozó további műszaki feltételek173

112/C. §174 A versenyjárműnek – a gépkönyvében meghatározott versenyzési célú műszaki jellemzői tekintetében – nem kell megfelelnie az e rendeletben meghatározott további műszaki feltételeknek.


Fentiek miatt, minden más jellemzőjében meg kell felelnie, amit nem a gépkönyve rögzít. Fékhatás, stb.

Viszont ami a gépkönyvben kötelezően benne kell legyen azt, azt pl az MNASZ-nek kell tanúsítania, így a motorteljesítményt és a gázkibocsátást is meg kell mérniük és a gépkönyvbe be kell írniuk.

Ezt nem tudják másra átruházni, ez jogszabályi kötelességük.
2002. • 2013-11-26 22:46:07
Nem kavarom a dolgokat, Te nem jól látod, vagyis nem jól tudod. Az SP rendszám kiadása előtt műszaki szemlére kell vinni a versenyautót, nem pedig műszaki vizsgára, csak jelzem, hogy a kettő nem ugyanaz!
Műszaki vizsga hatósági díja 16ezerpárszáz Ft, szemle díja pedig 2ezerpárszáz Ft.
Szemle esetén nem kell sem féket, sem Co-t, sem semmilyen mérést, ellenőrzést végezni, csak alvszám egyeztetést és pár fényképet csatolni a szemle anyagához és a szemle végén kapsz egy műszaki adatlapot, ami alapján az okmányiroda kiállítja a forgalmi engedélyedet.
Hiába van leírva, amire hivatkozol, hogy az MR feltételeinek meg kell felelnie, az autó csak egy külső szemlén vesz részt, amely akár a hatóság udvarán is megtörténhet.
Az ABC123 rendszámú versenyautó, pedig nem ideiglenes forgalmi engedéllyel rendelkezik, hanem vizsgától számítva 1 évben állapították meg az érvényességi idejét. Mi neked ebben az ideiglenes?
2001. • 2013-11-26 22:22:06
2) A versenyjármű szemle során ellenőrizni K E L L, hogy a versenyjármű megfelel-e az MR.-ben foglalt feltételeknek.


Itt ne csak rally autóban gondolkodjatok. Az SP rendszám arra jó, hogy azzal olyan versenyautó is közlekedhessen, ami egyebekben nem felel meg a közúti közlekedés szabályainak. PL. csak ideiglenes lámpák vannak rajta, ami versenyen nincsen fenn. Pl. van neki hatalmas hátsó légterelője. Ezek nem közlekedhetnek ABC-123-al.

Ne csak rally-ban gondolkodjatok, léteznek más fajta versenyautók is.
2000. • 2013-11-26 22:18:21
"Ha a versenyjármű megfelel az MR.-ben foglalt feltételeknek, a közlekedési hatóság kiállítja az ideiglenes forgalomban tartási engedély kiadásához szükséges „Műszaki Adatlap”-ot, amelynek időbeli hatályát egy évben határozza meg."



Ez nem egy választható opció a hatóság részéről. Ha az autó megfelel egyébként a közúti feltételeknek, akkor ki kell, adnia a Műszaki adatlapot, és akkor az okmányirodának ki KELL adnia az 1 éves forgalmi engedélyt, de ettől még a versenyző választhatja az SP rendszámot, vagy az ABC-123-at.
1999. • 2013-11-26 22:14:23
Szvsz kicsit kavarod a dolgokat, ami nem baj, de az Hogy Gyurma, aki a rally szakágvezetői szék várományosa kavarja, az már baj ( bocsi gyurma).

Szóval a jogszabály azt mondja, hogy az SP rendszámhoz 1 évig érvényes Műszaki Adatlap adható ki. Ez pontosan ugyanaz az adatlap mint amit a ABC-123-hoz kiadnak és feltételei is azonosak.

Namost.

A forgalmi engedély is ideiglenes még az ABC-123 rendszám esetén is, mégpedig azért, mert versenycélú járműre nem adható ki 1 évnél hosszabb érvényességű műszaki adatlap, ezért a forgalmi érvényessége is max. 1 év.

Ezt követően a versenyző választhat, hogy ABC-123-at rendszámot vált ki, vagy SP rendszámot.

Mindkét esetben megvan az 1 év érvényességű műszaki adatlapja, ami a forgalmi engedély feltétele.

Szvsz.
1998. • 2013-11-26 21:58:20
Abban igazad van, hogy az SP rendszámhoz jár az egy évre érvényesített forgalmi engedély, de az autó nem vett részt műszaki vizsgán, tehát érvényes műszaki vizsgával nem rendelkezik. Az SP-s autó műszaki szemlével rendelkezik amihez kiadtak egy műszaki adatlapot, ami alapján kiadja az egy évre "érvényes" forgalmit az okmányiroda. A szemlét az illetékes NKH lefolytathatja az udvaron, a csarnokban, ez alvázszám azonosításból és néhány fénykép dokumentációjából áll, tehát ezeknek az autóknak van érvényes műszakijuk?
Ha a szabályt szó szerint értelmezed, akkor ezeknek nincs érvényes műszakijuk, indítási naplóval léphetnek ki a közúti forgalomba és SP rendszámmal vannak ellátva + van érvényes kötelezőjük.
Ha már most az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt nézzük, ez érvényes 3 napig, 3betű3számos rendszám és kötelező biztosítás megléte kell hozzá, hogy részt vegyenek a közút forgalomban.
1997. • 2013-11-26 21:40:04
A jogszabály, amit beidéztem egyértelműen leírja, hogy SP rendszám feltétele az ideiglenes forgalomban tartási engedély.

Ha az MNASZ szabály úgy szólna, hogy:

A versenyen azok a járművek vehetnek részt, amelyek állandó ( 1 éves érvényességű) forgalmival rendelkeznek, akkor lenne Gyurmának igaza.

Azonban a szabály csak arról szól, hogy érvényes forgalmi kell. Az SP rendszámhoz J Á R az érvényes forgalmi, még akkor is ha az csak ideiglenes és az indítási napló szerint van van érvényessége.


Ezen annyira felesleges vitatkozni....
1996. • 2013-11-26 21:30:15
Nekem SP rendszámom van és igaz hogy a kocsi
Műszaki szemlén volt de az szinte megfelet a műszaki vizsgának
és kaptam is matricát a rendszámra és a forgalmiba is!
Úgyhogy az SP rendszámhoz érvényes műszaki van
SZERINTEM!
1995. • 2013-11-26 21:11:54
Gyurmánál az igazság! Aki SP rendszámot váltott ki, az nem rendelkezik érvényes műszaki vizsgával és egy futamon sem állhatott volna rajthoz, sem ORB-ben, sem R2-ben, sem Historicban, sem bármilyen Mnasz rendezvényen ami érinti a közutat akármilyen módon.
Tehát megint csak az igazságot támasztja alá, hogy ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel ugyanúgy lehet(ne) rallyversenyezni, mint SP, E, P rendszámokkal, ha minden dokumentum hivatalos és érvényes.
1994. • 2013-11-26 21:07:23

Csak hangosan gondolkodom:
Ha az "ETB" ATB akart lenni, akkor a vizsga megléte
szerintem nem rá tartozik. A műszaki vizsga meglétét az
adminisztratív átvételen kellene ellenőrizni. Az ATB szerintem
csak a pillanatnyi műszaki és biztonsági állapotért kell, hogy
feleljen.

Írásod alapján az SP rendszámos autók indultak
szabálytalanul, a taccsra tett autó pedig szabályok
szerint került parkoló pályára.

Az mindenesetre biztosnak látszik, hogy a szabályok
között kezd elveszni a lényeg. Túl sok a regula!
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k