h i r d e t é s
Összes oldal:
737407857
Napi oldal:
126108
Jelenleg:
1750
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

XIII. GARMIN Rallye
2013-07-21
XIII. GARMIN Rallye • rally túra
RTE - AMTOSZ
oldalanként | növekvõ
összesen: 2289 hozzászólás • 115 oldal
1949. • 2013-10-08 16:20:06
Vajon mit jelenthet a kötelezõ gyakorlati képzés? Szlalomozni kell egyet az Mnasz-eseknek? Vagy mit? nemértem
1948. • 2013-10-08 15:45:02
Ezek szerint az amatõr autóknak is kell gépkönyv ?
1947. • 2013-10-08 15:44:39
Valaki lejjebb felsorolta, hogy milyen típusú autók fognak majd menni a sprinteken. Elárulom, hogy semmilyen autók nem fognak menni, mert nem lesz sprint. A déli bajnokságot ismerem, ott kb. az autók 30%-a felel meg az új feltételeknek (1600 cm3, MNASZ gépkönyv). A kizárólag sprintes gépkönyvvel rendelkezõ, rendszám nélküli autók gazdáinak nagy többsége pedig nem fog tudni 0,5-1,0 millió ft-ot rászánni arra, hogy lepapírozza az autóját (mivel legtöbbször nem is ér annyit...). Azaz egyszerûen nem lesz mezõny, nem lesz verseny, mert 30 autónak nem lehet rentábilisan versenyt rendezni. Ráadásul innentõl ezek az autók 0 ft-ot fognak érni. Talán ezek után el kellene komolyan gondolkodni azon, hogy pertársaságot alapítva, egy jó ügyvéddel elgondolkodtatásra lehetne késztetni ezt a mai idõkben sajnos teljesen szokásos hatalmi arroganciával fertõzött elnökséget. Vagy hát tényleg nem hiszem, hogy valahogy nem lehetne összehívni egy rendkívüli közgyûlést és elzavarni õket oda, ahová valók...
1946. • 2013-10-08 15:30:35
Ortodox!

Ez távolról sem kényszerû lépés. Ezt úgy hívják Móra Ferenc óta, hogy einstand!

Az MNASZ tíz éve mást sem tesz, mint gátlástalanul lemásolja mások szellemi termekeit. Mert a sprint fogalma, az oda vissza járt pálya, a közút hiánya, mint versenysport, az egy szellemi termék. De felhozhatom a driftet is, a gyorsulásit is, ezek is mások szellemi termékei.

Ezek az autós versenysportok már évek óta léteztek, szervezõdtek önálló formában, amikor az MNASZ gátlástalanul meghirdette ezeket, mint saját szakágat.

Ezen az alapon az Ökölvívó Szövetség bekebelezhette volna a muaythai sportot, vagy a Magyar Sportlövõ Szövetség az IPSC-t és a sziluett lövészetet.

A nagy különbség az említett szövetségek javára az, hogy ezekben a szövetségekben a vezetõség tisztában sportszerûség fogalmával is...

Mindenesetre Európában nincsen olyan bíróság, amelyik egy esetleges elsõbbségi perben az MNASZ-nek adna igazat. Ez annyira, de annyira a jog legtisztázottabb részébe tartozik, hogy nincs is mit tárgyalni rajta.

A kérdés tényleg az, hogy lesznek-e annyira birkák a versenyzõk, hogy ezt benyelik.

Ha valakinek, hát nekem jogom van ezt felvetni, mert ugye én voltam az, aki 10 évvel ezelõtt a legelsõ versenyautót levizsgáztattam egyetlen szál MNASZ papír nélkül, azon a vizsgabázison, ahol a Lakkos volt a fõnök. Akkor is volt nagy bárdlengetés, de amikor megfenyegettem õket egy próbaper lehetõségével, akkor fülüket farkukat behúzva elkezdték sorban vizsgáztatni a nem MNASZ-es autókat.

A mai napig sokan azt hiszik, hogy ez csak egy legenda és valójában hamis MNASZ-es papírokkal vizsgáztak az autók.

De említhetném a kutyás autószállítás történetét is, ahol szintén elegendõ volt kiásni a jogszabályi halmazból a "kerekes vonórúd" fogalmát és egycsapásra abbamaradt a vegzálás.

Minden emberrel azon a nyelven kell beszélni, amit az illetõ érteni képes. Ha az MNASZ csak kizárólag hatalmi alapon képes kommunikálni, akkor így is kell nekik válaszolni...


1945. • 2013-10-08 14:38:36
Csak az a kérdés ,hogy mik azok az autók amelyek szóba jöhetnek a sprinteken és a RTE bajnokságban? nemértem
1944. • 2013-10-08 14:31:54
Értettem elsõre, hogy mire gondolsz, viszont ennek a ténynek semmi köze a 2014-re tervezett változásokhoz. bizonytalan
A világon sehol nincs olyan, hogy -csupán a tehetségre hivatkozva- egybõl külföldre szerzõdtessenek valakit. Fõleg, ha még hazai licence sincs. neszóljszám
1943. • 2013-10-08 14:24:53
Akkor most ha az éven a sprintes kocsimat átcsöveztettem a jelenlegi sprint szabályoknak megfelelõen 150.000ft-ért,majd jövõre csöveztessem át MNASZ szabályoknak megfelelõen 250.000ft-ért????Sürgõs lenne a válasz mert most jó idõ van,van egy kis pénzem,tudnék venni flex korongot,gyorsan kicsapnám a csöveket,majd nagyobb darabokban bebetonoznám egy jó helyre,és ha a felbõszült emberek jól pofán b...nak majd titeket,lesz majd mibe kapaszkodnotok... helyeslek helyeslek helyeslek
1942. • 2013-10-08 14:19:17
Bocsánat...lehet nem volt egyértelmû a fogalmazásom...elnézést.
Ha megengeded kifejteném bõvebben:
Ha a tehetséges pilóták nem jutnak lehetõséghez (sajnos általában azoknak anyagi lehetõségük nincs) külföldre se nagyon fognak kijutni...jó tudom mese hogy jól mész és felkarolnak...de hátha...ezen kicsi esély is elvágva...
Mert sajnos a tehetség és az anyagi háttér nagyon ritkán találkozik...

Így értettem.
1941. • 2013-10-08 14:11:22
lerbubu!
Kár temetned a rallye-sportot egy kényszerû döntés miatt. Radikális lépés? Az. Senki sem mondta, hogy ez a legjobb megoldás, de valamit lépni kellett. Az utánpótlás nevelést ne keverd bele, mert a mostani tervezethez semmi köze. Arról már hosszú évek óta nem beszélhetünk. A "határokon túl is öregbíteni kishazánk hírnevét" mondat roppant hangzatos, de nem tudom melyik rsz. nélküli sprintes kacsingat a Monte-ra? forgatom a szemem
1940. • 2013-10-08 14:10:59
senki7, azaz xyxyxyxyxy!
Milyen írásjel is volt a kötekedésed tárgyát képezõ mondat végén?
Én csak mint lehetõséget vetettem fel hogy miért nem???

Megnéztem az adatlapod és az eddigi hozzászólásaidat...eddig is sok hasonló "építõ" kritikád volt...

Köszönöm szépen!

Üdvözlettel: Lerch Dávid

1938. • 2013-10-08 13:35:35
Sok fogalmad nincsen az MNASZ felépítésérõl, ugye?
1937. • 2013-10-08 13:26:56
Sziasztok,

Már nem is tudom milyen rég óta megyünk RTE-ben, amatõr bajnokságokban, stb. Hol teljes szezont sikerült mennünk, hol jóval kurtábbat. Eddig erõsen bíztam, bíztunk abban, hogy az elmúlt évek fiaskói után majd csak jobb lesz. Hát a legújabb hírrel azt hiszem sok embernek sikerült tönkre tenni a szórakozását. Mert valljuk meg szórakozásról beszélünk nem kõkemény üzletrõl...... Bár a döntés alapján csak erõsödött bennem a kétely, hogy itt csakis jó magyar szokásnak megfelelõen pofátlan, gátlástalan lehúzásról van, lesz szó, amit ráadásul még leplezni sem próbálnak. Kezdõdött ez év elején a "milyen anyagból van a bukócsöved" címû agyrémmel. Aztán adjál be felelõsségvállalási nyilatkozatot a gyártó részérõl és minden rendben, máris megkaphatod a II. osztályú gépkönyvet.... Ettõl még nem veszélyesebb a kocsi? Ezek után mi lesz majd a 2014-es gépkönyvezéseknél, rejtély....
Ezután látta az MNASZ, hogy gyakorlatilag a rally OBII. után már az OB I. is lemorzsolódott, s mit ad Isten gyorsan kellett cselekedni, ha önállóan nem megy, akkor majd megy erõszakkal! Nem vagyok kárörvedõ, de nagyon remélem, hogy semmivel sem lesztek elõrébb a jövõ évben mint ezidáig! Õszintén remélem, hogy több honfitársamnak, barátomnak, versenyzõtársamnak lesz lehetõsége külföldi versenyekre ellátogatni és hagyni ezt az egészet a jó fenébe!
Itt az a szó, hogy versenyzõbarát már régen nem létezik. Sõt, azt hiszem fordítva ültek néhányan a lóra! Uraim, el kell, hogy áruljam, tévedés, ha azt hiszitek a versenyzõk vannak értetek!
De tudjátok mit, van ebben talán olyan dolog is amit üdvözölni is lehetne, ha értelmesen, fokozatosan nem egy tollvonással intéznétek el:
1. Tudom támogatni, hogy valóban felépüljön egy hasonló rendszer, ami régen volt, azaz szépen járja mindenki végig a lépcsõt amit kell, szerezzen pontokat, s azután jusson fel OB I-be már ha szeretne.
2. Ezt természetesen vonatkozzon a jelenleg OB I-ben versenyzõ emberkék egyrészére is, mert bizony volt aki semmiféle II osztályú uram bocsá sprint versenyzõi múlttal sem rendelkezett, aztán hirtelen ( gondolom, mert megfelelõ anyagi támogatottsággal rendelkezett, rendelkezik) , jobbnál jobb kocsiban találta magát, a kormány meg még most is a hátát szúrja!
3. Támogatnám azt is, hogy csak kétkerekes kocsi mehessen az alsóbb osztályokban, de a váltáshoz meg kell teremteni a feltételeket, a fokozatosságot. Nem mentem Mitsubishivel versenyen még életemben, de nyilván nem ugyanaz a ktsgvetése RTE versenyen, sprinten és OBI-ben vagy II-ben.
4. A lényeg a fokozatosságon van. Most azt mondjátok, hogy nem mehet a 4x4 meg a 2 literes vagy annál nagyobb szivómotor?! Mi van egy fullos, régi, kopott super 1600-os kocsival? Ha valakinek lesz lóvéja akkor garantáltan ugyanakkorát fog vele takarni mint egy M3-as BMW-vel! ( mondjuk mérnöki szemmel abban legalább van anyag a kis Citroennel szemben).
5. Miért hivatkoztok egy balesetre? Ha ennyire pofátlanul csináljátok a rallysport módszeres lejáratását, nyugodtan kijelenthetitek élõ egyenesben, hogy nem kérjük az RTE és sprint bajnokságokat és mindenki fizessen be hozzánk mindent és kész. Nem kell ez az álságos viselkedés, mert nincs értelme.
6. Miért pont max. 1600 ccm? Miért nem 2000 ccm vagy 1800 ccm? Uraim, önök tudják a legjobban, hogy egy A-s 1,6-os kocsi jóval durvább lesz, mint egy mezei N-es 2,0-es! Mi alapján történt a döntés? Ennyi erõvel mondhadtátok volna azt, is, hogy menjen az összes Lada OB I-ben, mert abból van a legtöbb, s több versenyzõ, több lóvé. Nyilván.

Egy szónak is száz a vége nagyon kilátástalannak érzem a rallysport jövõjét hazánkban. Szakértelem, versenyzõi, nézõi látásmód hiányában kizártnak tartom, hogy a jelenlegi érdekcsoportok égisze alatt mûködõ MNASZ felelõs, értelmes, több szempontból is megfelelõ, kompromisszumos döntést hozzon! Pedig ha nem teszi, hamarosan megkondulnak a vészharangok.......

1936. • 2013-10-08 13:18:08
Majd kiirják a Ligier kupát vigyorgok
1935. • 2013-10-08 12:45:15
Ezen elnökségi közleményben leírtak alapján ha ez elfogadásra kerül akkor a rallysprint versenyeken és az RTE-ben csakis : Lada 1.3,1.6,Skoda 1.3,1.6,Suzuki 1.0-1.6,Honda 1.6,kispolski 0.0, Wartburg Tourist és Trabant nagyhangkisteljesítmény autókat fogunk majd látni ! Vissza a jövõbe (múltba)! Ja ! Lehet majd menni Citroen c2 vel is ! Valakinek van még valamilyen típusa? Igen ! Twingo r1, Citroen ds3 r1 vagy hasonló modern új karosszériás jármûvek !!!! helyeslek
1934. • 2013-10-08 12:02:12
Én csak azt nem értem hogy demokrácia van...a miniszterelnököt mi választjuk...az önkormányzati képviselõket is...elvileg...
Akkor az MNASZ tagjait miért nem lehet nyílt szavazással megjelölni, illetve kiválasztani?
Miért lehet az hogy saját maguk jelölnek és választják meg magukat és önhatalmúlag döntenek szeretett sportunkról???

Belegondoltak hogy a jelenlegi rendelkezésük alapján hogy lesz ezek után utánpótlás nevelés? Lesz-e az apukáknak/anyukáknak annyi pénzük hogy a tehetséges ifjoncot versenyeztessék?
Akinek meg lesz annyi pénze tehetséges lesz a fiú?
Vagy a kedves szövetség fogja támogatni az utánpótlás kinevelését esetleg valahogyan?

Komolyan így kell megoldani hogy az õ sorozatuk sikeres legyen? Dögöljön meg a szomszéd lova is...
Most gondolom összedörzsölve tenyerüket várják a jövõ évet hogy az ORB,RALLYE2 mezõnye ismét régi fényében pompázzon...
Egy dologtól vagyok kifeszülve de nagyon...megint (kis hazánkban ez gyakori jelenség) az a kérdés hogy hogyan és nem az hogy MIÉRT?
MIÉRT az RTE,SPRINT mezõnye a legnépszerûbb ma idehaza? Szerintem nem csak a pénz...talán 50-50 százalék...hanem inkább a társaság, a sokkal inkább versenyzõközpontú hozzáállás...
Megint az van hogy HOGYAN csináljuk meg hogy a miénk mennyen, ha kell más sikeres sorozatok eltaposásával...

Vannak azonban olyan pontjai is amik nem annyira felháborítóak...1 ilyen van...de mondjuk azon is lehetne módosítani. MNASZ-es gépkönyv...oké...fõ a biztonság szerintem ezzel mindannyian egyetértünk...
Én ott voltam tavaly amikor Pénzes úr Miskolcon Üveges Gabival "beszélgetett". Akkor azt mondta hogy egységes biztonságtechnikai szabályokat vezetnek be, és ezalatt nem kell MNASZ-es gépkönyvet érteni, hanem az alapvetõ rendszereknek meg kell lenni és ennyi...
Most meg kötelezõ? Jó is meg nem is...megint a kispénzû, ámbár tehetséges emberek szorulnak háttérbe, azok akik talán határon túl is tudnák öregbíteni kishazánk hírnevét...

4-es pont...ehhez csak annyit tudnék hozzáfûzni hogy az Auchanba ha 1 kg-os kenyeret akarok venni nem fogják megtiltani és csak 0,5 kg-os kenyére engedélyt adni...

Mivel különbözik egy rutinos RTE-s vagy SPRINTES versenyzõ egy ORB pilótától?
Valószínûleg ha egy azon gyorsasági eredményeit néznénk meg lehet lenne meglepetés...

De ahogy KisKobi_ is írja...birka egy nemzet vagyunk...mindenki mint ahogy énis leírom itt a véleményemet és ennyi...nem fog változni semmi.De ez kikívánkozott, köszönöm hogy meghallgattattok!

Üdv!
1933. • 2013-10-08 11:18:27
Azt hiszem most kell a rallys társadalomnak (versenyzõk,csapatok nézõknek egyaránt) kiállnia a rallysport mellett!Ki kell nyitni a szánkat,mert ebbõl elég!Ahogy a mocskos korrupt diktatórikus politika ellen sem teszünk és azt csinálnak velünk amit akarnak,itt is ez van folyamatban!Össze kell fogni és ki kell állni a rallysportért!Szánalom az egész MNASZ!
1932. • 2013-10-08 11:10:44
Qupak!

"Meg hol homológ a 48-as és 50-es weber a ladánál? GE szemes futómû?"

Kicsit nézd át az RTE szabályait. Nagyon eltér a FIA szabályoktól. Emberibb, versenyzõbarát, nem autógyár központú. Nem véletlen az, hogy az MNASZ az R2 szabályrendszerével gyakorlatilag lemásolta az RTE szabályait.

Abban viszont nagyon igazad van, hogy a mûszaki ellenõrzés lehetne gyakoribb és alaposabb. Ahhoz, hogy a versenyzõk õszintén gratuláljanak egymásnak, tudniuk kellene biztosan azt, hogy egyforma feltételekkel versenyeznek.
1931. • 2013-10-08 11:00:27
Üdv mindenkinek!
Az MNASZ vezetõsége szerintem a versenyzõkért van ,az õ érdekeiket kell képviselje. Most úgy néz ki ez nem így van, látszik,hogy alkalmatlanok a feladatuk ellátására. Fel kell õket állítani, el kell zavarni az autósport közelébõl ezt a csürhebandát .Sajnos nem tudok finomabban fogalmazni. Döbbenetes , ezt nem szabad engedni tovább.
1930. • 2013-10-08 10:30:10
Gusztustalannak tartom ezt a nyilvános pénzlehúzást,valami oka van hogy RTE-be 120 nevezõ van Rallye-1ben meg 40!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nagyon közel állunk a magyar autosport tönkretételéhez!!!!
RTE - AMTOSZ
oldalanként | növekvõ
összesen: 2289 hozzászólás • 115 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k