h i r d e t é s
Összes oldal:
745034355
Napi oldal:
24611
Jelenleg:
825
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
|
Kedves Nézőink!
Engedjék meg, hogy röviden bemutassam a Historic Rallye Európa Bajnokságot és annak résztvevőit.
A Historic Rallye gondolata a 90-es évek elején fogalmazódott meg és az elmúlt húsz év alatt egy rangos bajnoki sorozattá nőtte ki magát, melynek egyik állomása a 43. Allianz Mecsek Rallye. Az FIA által kiírt Historic EB 11 futamból áll melyből legalább öt futamon kell elindulni az éves értékeléshez, amely korcsoportonként történik. Ez lényeges különbség a modern rallye és a Historic rallye között, hiszen itt 1931 és 1981 között homológizált autók versenyeznek egymással ezért az FIA három korcsoportot hozott létre, így biztosítva az egyenlő versenyzési feltételeket. Fontos megemlíteni, hogy csak utcai gumiabroncsokat lehet használni, ami előtérbe helyezi a versenyzők tudását és kiegyenlíti az autók közötti technikai különbséget.
A Historic autók fő jellemzője a szabályokban is rögzítésre került és kimondja:
"1.1 Az FIA azért alkotta a K Függelék előírásait, hogy a Historic autók a szabályok betartása mellett - melyek periódus specifikációjuk megőrzését garantálják - versenyeken indulhassanak, és megakadályozzák, hogy modern technológiák használatával növeljék teljesítményüket, javítsák menettulajdonságaikat. A Historic verseny nem egyszerűen egy kategória, ahol serlegeket lehet gyűjteni, hanem egy különleges sportág, melynek legfőbb jellemzője az autók, és azok története iránti odaadás. A Historic autóversenyek lehetővé teszik az autózás történetének aktív tiszteletét."
A NEMZETKÖZI SPORTKÓDEX "K" FÜGGELÉKE
A résztvevőket illetően igazán szerencsésnek mondhatja magát az, aki kilátogat a Mecsek lankáira, mert szinte a teljes európai élmezőnyt megcsodálhatja.
Az EB jelenlegi állása szerint a legöregebb autókat magában foglaló 1. csoport (B) éllovasa a 13-as rajtszámmal induló német Pfeiffer/Windt páros a Porsche 911T típusú autójukkal most is favoritnak számítanak, de rögtön a nyomukban a 2. helyen álló és 22-es rajtszámmal induló olasz Parisi/D'Angelo páros szintén Porschéval. Itt van az EB értékelés 3. helyén álló 23 -as rajtszámú belga Vanderspinnen/Ruud páros egy gyönyörű Lotus Cortinával, mely típussal még Jim Clark is versenyzett anno.
A következő 2. (C)csoportot a jelenleg 2. helyen álló 6-os rajtszámú svéd Myrsell/Junttila páros nyitja meg Porsche 911 RS autójukkal. A bajnokság 4.helyén álló finn Lauri /Jorma Lancia Fulvia HF 1,6 triót az 5. helyen álló német Hainbach/Beck Opel Ascona A követi.
A harmadik, legfiatalabb korosztályt magában foglaló (D)csoportot az élen álló brit Graham egy vérbeli Ford Escort Mk.2 típusú versenyautóval képviseli, őket követi a az EB 2. helyén álló olasz Rossi/Beltrame Porsche 911 SC trió. A 3. helyen álló osztrák Harrach gróf, oldalán Ertl kisasszonnyal az igazi unikumnak számító bivalyerős Mirsubishi Lancerrel érkezett. A nagyszerű EB 4. helyén álló magyar Kövesdán/Kerekes duó Porsche 911 SC autójukkal az előkelő 4-es rajtszámmal vág neki a 43. Allianz Historic Rallye-nak. A magyarok közül még a Leitold/Gábor párosnak van lehetősége EB pontokat szerezni, ha a Fiat 131 Abarth is úgy akarja.
Az Iharos és Goller Országos Historic Rallye Bajnokság mezőnye is versenyre kell az EB élmezőnyével. A többszörös magyar bajnok Wirtmann/Schneer páros jó öreg Ford Escort RS 2000-se igazi kihívás, megmérettetés előtt áll, de ne feledkezzünk meg a Tóth/Bruckner Skoda trióról sem, akik meglepetést okozhatnak a nyugati márkának.
Jó szórakozást kívánva,
Barna György MNASZ Historic Munkabizottság
Ez a blog most jelenik meg 4114. alkalommal
Magyar Rallye Bajnokság 2010
hírek • hírblogok • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórum
|