Mecsek Rally 2012 - Összefoglaló
Magyar Országos Rallye Bajnokság
2012-06-05 10:38:01
V.G.
h i r d e t é s
Összes oldal:
737624606
Napi oldal:
168159
Jelenleg:
5081
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja


Június első hétvégéjén került megrendezésre a 2012-es Magyar Bajnokság második futama, a versenynaptár legtradicionálisabb viadala, a 46. Mecsek Rally.

A péntek-szombati verseny ősztávja 492 km volt, melyből a 8 gyorsasági szakasz 153 km-t tett ki.

Az első nap a Széchenyi téri rajtot követően egy prológ és két esti gyorsasági (Árpádtető – Abaliget, Nyárásvölgy - Hetvehely) várt az 51 párost felvonultató első osztály, valamint a 40 egységet számláló Historic EB mezőnyére.

A Pécs Plázánál megtartott „átmozgató edzést” a Botka – Mihalik – Mitsubishi trió nyerte, megelőzve a Turán – Zsíros Fordos és a Hadik – Kertész Subarus kettősöket. Az „öreg”autósoknál a csehek üdvöskéje Miroslav Janota kerülgette a leggyorsabban a gumilassítókat a méreg sárga Opel Kadettel.

Az esti kört követően Turán Frigyes vezette a mezőnyt a Marko Martin féle Fiesta S2000-sel, őt Herczig Norbert követte a Skoda Fabiával. Árpádtetőn a Ford, míg Nyárásvölgyben a Skoda volt a legsebesebb. A két S2000-es menőt mindössze 2,5 másodperc választotta el egymástól, míg a harmadik Hadik András már 18,3 szekundum hátrányból várta a szombati folytatást.

A negyedik Botka Dávidot a 3-as kategóriát vezető Elek István követte az ötödik, míg a Bükfürdői győztes Kazár Miklós a hatodik helyen. A Borsodi pilóta az első szakaszon egy defekt miatt csak a 14. időt teljesítette, innen kellett feljebb kapaszkodnia.

Pethő István - oldalán Rubóczky Attilával - tanyázott a hetedik helyen, 6 másodperccel megelőzve a rossz gumiválasztásnak köszönhetően csak szenvedő Hideg Krisztiánt.

Az első tízet a Balogh – Holczer és a Claudiu David - Mihaela Beldie Mitsubishis kettősök zárták.

Akárcsak Bükfürdőn, a Mecsek Rallye-n sem jutott el a második nap rajtjáig Bútor Róbert és Tóth Imre EVO X-es Lancere. Ezúttal a Mitsubishi erőforrásával akadtak problémák, a hengerfejes aggregát már a második szakaszon megálljt parancsolt a rutinos párosnak.

Szombaton a Herczig – Bacigál páros a második kör, első Bakonyai szakaszát követően vette át a vetetést, amit magabiztos autózással meg is tartottak egészen a verseny végéig. Egyetlen apró hibát vétettek a délelőtt folyamán, mikor megütötték a Skoda bal hátulját, de még ezzel együtt is megnyerték a második versenynap összes gyorsaságiját, s 21.7 másodperccel utasították maguk mögé a Turán Frigyes – Zsíros Gábor kettőst.

Frici az utolsó körben hibázott. No, nem a pályán, hanem még azt megelőzően a szervizparkban. Rossz keverékű gumikat választott, minek következtében a hosszú, 28 kilométer gyorsaságin 12.5 másodpercet veszített, s ezzel el is dőlt az elsőség kérdése.

Botka Dávid zárt harmadikként, míg Hadik Andrást mindössze 3.7 másodperccel maradt le a dobogóról.

Elek István és Földi Niki kiesése után –hajtásproblémák parancsoltak megálljt a vegyes párosnak- a Kazár Miklós Ferencz Ramón egység örökölte meg az abszolút ötödik helyet.

Az első nap hajtás gondokkal küzdő Matics Mihály a 3-as kategória győzelmén túl, az abszolút hatodik helyért járó pontoknak is örülhetett, míg Pethő Tyutyu bosszankodhatott, hisz csak 2.2 szekundummal maradt le „ősi” riválisától. Tavaly az IRC-n pont fordítva volt, akkor a kék-ezüst Mitsubishi volt a gyorsabb. Valószínű erre mondják, hogy a jó Isten mindig x-re játszik…

A Top 10-et még a következő párosok alkották:

Osváth Péter – Farnandi Ágnes, Hideg Krisztián –Kismődi Endre, valamint Claudiu David - Mihaela Beldie;

Az S csoportot akárcsak Bükfürdőn, ezúttal is a Budavári Zoltán – Németh Gergely kettős nyerte, a Fogassy – Kerék és a Kovács - Istovics egységek előtt.

A kétkerekeseknél Ollé Sasa győzött. A második helyen a helyi színeket képviselő Németh 16V Péter végzett az egykoron Bútor Róbert által hajtott Citroen C2 S1600-tal. A dobogó legalsófokára pedig Baracskai Zsolt (Citroen C2 R2 MAX) álhatott fel.

A Historicos mezőnyben az olasz szépséget, azaz egy Lancia 037-est hajtó Pedro – Verdelli kettős diadalmaskodott, megelőzve a Mitsubishi Lancer 2000-rel versenyző Ernst Harrach - Leopold Welsersheimb duót. Harmadikként Kövesdán András csapattársai Mats Myrsell - Esko Junttila végeztek egy Porsche 911 RSR-rel.

A legjobb magyarnak járó kitüntető címet az abszolút 11. helyen végző, Wirtmann Ferenc és Barna György páros vihette haza egy Ford Escorttal.

Az ORB futam végeredménye:

1.

Herczig Norbert

Bacigal Igor

Škoda Fabia S2000

 

01:17:30.1

0.0

2.

Turán Frigyes

Zsiros Gábor

Ford Fiesta S2000

 

01:17:51.8

+ 21.7

3.

Botka Dávid

Mihalik Péter

Mitsubishi Lancer Evo IX R4

 

01:18:19.7

+ 49.6

4.

Hadik András

Kertész Krisztián

Subaru Impreza

 

01:18:23.4

+ 53.3

5.

Kazár Miklós

Ferencz Ramón

Mitsubishi Lancer Evo IX

 

01:19:00.5

+ 01:30.4

6.

Matics Mihály

Viczena Gábor

Mitsubishi Lancer Evo IX RS

 

01:20:24.4

+ 02:54.3

7.

Pethő István

Rubóczky Attila

Mitsubishi Lancer Evo IX RS

 

01:20:26.6

+ 02:56.5

8.

Osváth Péter

Farnadi Ágnes

Mitsubishi Lancer Evo IX

 

01:21:14.5

+ 03:44.4

9.

Hideg Krisztián

Kismődi Endre

Mitsubishi Lancer

 

01:21:24.1

+ 03:54.0

10.

Claudiu David

Mihaela Beldie

Mitsubishi Lancer Evo IX R4

 

01:21:28.3

+ 03:58.2

A Historic Eb. Futam végeredménye:

1. PEDRO - Verdelli Marco Lancia Rally 037: 01:26:50.8

2. Harrach Ernst - Welsersheimb Leopold Mitsubishi Lancer 2000: 01:27:07.8 +17.0

3. Mats Myrsell - Esko Junttila Porsche 911 RSR: 01:29:07.1 +02:16.3

4. Brazzoli Enrico - Barone Maurizio Porsche 911 RS: 01:29:38.3 +02:47.5

5. Janota Miroslav - Vyoral Lukas Opel Kadett C-GT/E: 01:30:02.2 +03:11.4

 

Ez a blog most jelenik meg 6360. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)  • Új hozzászólás írása
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
11111
Fotóalbum címkék
Hírblog címkék
Hír címkék
Blog címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k