|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
#1472
Június első hétvégéjén került megrendezésre a 2012-es Magyar Bajnokság második futama, a versenynaptár legtradicionálisabb viadala, a 46. Mecsek Rally. A péntek-szombati verseny ősztávja 492 km volt, melyből a 8 gyorsasági szakasz 153 km-t tett ki. Az első nap a Széchenyi téri rajtot követően egy prológ és két esti gyorsasági (Árpádtető – Abaliget, Nyárásvölgy - Hetvehely) várt az 51 párost felvonultató első osztály, valamint a 40 egységet számláló Historic EB mezőnyére. A Pécs Plázánál megtartott „átmozgató edzést” a Botka – Mihalik – Mitsubishi trió nyerte, megelőzve a Turán – Zsíros Fordos és a Hadik – Kertész Subarus kettősöket. Az „öreg”autósoknál a csehek üdvöskéje Miroslav Janota kerülgette a leggyorsabban a gumilassítókat a méreg sárga Opel Kadettel. Az esti kört követően Turán Frigyes vezette a mezőnyt a Marko Martin féle Fiesta S2000-sel, őt Herczig Norbert követte a Skoda Fabiával. Árpádtetőn a Ford, míg Nyárásvölgyben a Skoda volt a legsebesebb. A két S2000-es menőt mindössze 2,5 másodperc választotta el egymástól, míg a harmadik Hadik András már 18,3 szekundum hátrányból várta a szombati folytatást. A negyedik Botka Dávidot a 3-as kategóriát vezető Elek István követte az ötödik, míg a Bükfürdői győztes Kazár Miklós a hatodik helyen. A Borsodi pilóta az első szakaszon egy defekt miatt csak a 14. időt teljesítette, innen kellett feljebb kapaszkodnia. Pethő István - oldalán Rubóczky Attilával - tanyázott a hetedik helyen, 6 másodperccel megelőzve a rossz gumiválasztásnak köszönhetően csak szenvedő Hideg Krisztiánt. Az első tízet a Balogh – Holczer és a Claudiu David - Mihaela Beldie Mitsubishis kettősök zárták. Akárcsak Bükfürdőn, a Mecsek Rallye-n sem jutott el a második nap rajtjáig Bútor Róbert és Tóth Imre EVO X-es Lancere. Ezúttal a Mitsubishi erőforrásával akadtak problémák, a hengerfejes aggregát már a második szakaszon megálljt parancsolt a rutinos párosnak. Szombaton a Herczig – Bacigál páros a második kör, első Bakonyai szakaszát követően vette át a vetetést, amit magabiztos autózással meg is tartottak egészen a verseny végéig. Egyetlen apró hibát vétettek a délelőtt folyamán, mikor megütötték a Skoda bal hátulját, de még ezzel együtt is megnyerték a második versenynap összes gyorsaságiját, s 21.7 másodperccel utasították maguk mögé a Turán Frigyes – Zsíros Gábor kettőst. Frici az utolsó körben hibázott. No, nem a pályán, hanem még azt megelőzően a szervizparkban. Rossz keverékű gumikat választott, minek következtében a hosszú, 28 kilométer gyorsaságin 12.5 másodpercet veszített, s ezzel el is dőlt az elsőség kérdése. Botka Dávid zárt harmadikként, míg Hadik Andrást mindössze 3.7 másodperccel maradt le a dobogóról. Elek István és Földi Niki kiesése után –hajtásproblémák parancsoltak megálljt a vegyes párosnak- a Kazár Miklós Ferencz Ramón egység örökölte meg az abszolút ötödik helyet. Az első nap hajtás gondokkal küzdő Matics Mihály a 3-as kategória győzelmén túl, az abszolút hatodik helyért járó pontoknak is örülhetett, míg Pethő Tyutyu bosszankodhatott, hisz csak 2.2 szekundummal maradt le „ősi” riválisától. Tavaly az IRC-n pont fordítva volt, akkor a kék-ezüst Mitsubishi volt a gyorsabb. Valószínű erre mondják, hogy a jó Isten mindig x-re játszik… A Top 10-et még a következő párosok alkották: Osváth Péter – Farnandi Ágnes, Hideg Krisztián –Kismődi Endre, valamint Claudiu David - Mihaela Beldie; Az S csoportot akárcsak Bükfürdőn, ezúttal is a Budavári Zoltán – Németh Gergely kettős nyerte, a Fogassy – Kerék és a Kovács - Istovics egységek előtt. A kétkerekeseknél Ollé Sasa győzött. A második helyen a helyi színeket képviselő Németh 16V Péter végzett az egykoron Bútor Róbert által hajtott Citroen C2 S1600-tal. A dobogó legalsófokára pedig Baracskai Zsolt (Citroen C2 R2 MAX) álhatott fel. A Historicos mezőnyben az olasz szépséget, azaz egy Lancia 037-est hajtó Pedro – Verdelli kettős diadalmaskodott, megelőzve a Mitsubishi Lancer 2000-rel versenyző Ernst Harrach - Leopold Welsersheimb duót. Harmadikként Kövesdán András csapattársai Mats Myrsell - Esko Junttila végeztek egy Porsche 911 RSR-rel. A legjobb magyarnak járó kitüntető címet az abszolút 11. helyen végző, Wirtmann Ferenc és Barna György páros vihette haza egy Ford Escorttal. Az ORB futam végeredménye:
A Historic Eb. Futam végeredménye:
1. PEDRO - Verdelli Marco Lancia Rally 037: 01:26:50.8 2. Harrach Ernst - Welsersheimb Leopold Mitsubishi Lancer 2000: 01:27:07.8 +17.0 3. Mats Myrsell - Esko Junttila Porsche 911 RSR: 01:29:07.1 +02:16.3 4. Brazzoli Enrico - Barone Maurizio Porsche 911 RS: 01:29:38.3 +02:47.5 5. Janota Miroslav - Vyoral Lukas Opel Kadett C-GT/E: 01:30:02.2 +03:11.4
Ez a blog most jelenik meg 6360. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)
• Új hozzászólás írása
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
2024.11.01-05.
részletes infóink 2024.11.02-03.
részletes infóink 2024.11.03.
részletes infóink 2024.11.03.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |