|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Július 13.-14. között rendezték a bajnokság második murvás viadalát, a 19. Veszprém Rallye-t. A tradicionálisan legnehezebb hazai verseny első napján, egész pontosan péntek délután, a Sólyi erdőben egy 13,6 kilométeres szakasz várt kétszer, a rajthoz felsorakozott 32 első osztályú párosra. Az első szakaszon a Kazár – Ferencz páros bizonyult a leggyorsabbnak, míg kora este a Botka – Mihalik egység örülhetett az etap sikernek. Így a nyúlfarknyi első napot követően Kazár Miklós tanyázott az élen, annak ellenére, hogy már a nyitó gyorsaságit megelőzően, a szervizparkból kihajtva elromlott a hajtáspumpa az R4-es EVO IX-en. Botka Dávidék mindössze 2 másodperc hátránnyal várták a szombati folytatást, akiket a Turán – Zsíros kettős követett a Ford Fiestával. Frici elégedett volt a pénteki teljesítményükkel, hisz a rövidebb végáttétel ellenére is tartották a lépést a Mitsubishikkel, az éllovas Kazár Miklós mindössze 2.8 másodperc távolságra volt tőlük. A Mecsek Rallye győztese Herzig Norbert negyedikként, 11.5 másodperc hátrányban fordult a szombati napra. Alapvetően a kemény keverékű abroncsoknak volt köszönhető, hogy nem tudta az elvárt tempót autózni a Skodás pilóta, akit az a Bútor Róbert és Tóth Imre követett az R4-es Mitsubishi Lancer EVO X-sel az ötödik helyen, akiknek eleddig két be nem fejezett verseny szerepelt a neve mellett. A 3-as kategóriát Matics Mihály vezette, Balogh János és Osváth Péter előtt. A triumvirátus három tagja osztozott az abszolút 6.-7.-8. helyeken. Őket a S csoportot vezető Budavári Zoltán követte, míg az első tízet Pethő Tyutyu zárta alkalmi navigátorával, Zentai Kornéllal. Szombaton 8 gyorsasági szakasz, s majd 110 kilométer várt a még állva maradt 29 kettősre. Az első két körben Kislőd, Szőc, Vigántpetend volt a kötelező penzum, míg harmadjára az egykoron a Nyirád Rallye részét képező Vigántpetend kimaradt a szórásból. A két „hosszú” kör pofon egyszerű sormintát hozott. Kislőd és Szőc Herczig Norbert felségterületének számított, míg Kazár Miki Vigántpetenden volt utolérhetetlen.
Így két szakasszal a vége előtt Herczig vezette az összetett, Kazárt, Turánt és Botkát megelőzve. Majd következett az utolsó, „kis ” kör. Kislődön Kazár neve mellé véshettünk fel egy újabb részsikert, amivel a miskolci pilóta ismét a tabella élére ugrott. Nem sokáig tartott azonban az öröm a Maximmun Racing Team háza táján, hisz az utolsó Szőci szakaszon defektet kapott a piros –fekete Mitsubishi. Ezzel, illetve szombati ötödik etap győzelmével Hercig Norbert 2004 és 2010 után megszerezte élet harmadik Veszprém Rally győzelmét. Mostani sikerével a 2009-es bajnok megerősítette vezető helyét a bajnokságban. A Herczig - Bacigal kettős 66 pontot gyűjtött három futam alatt, őket Botka Dávid és Mihalik Péter követi 53 egységgel. Dudu kiegyensúlyozott teljesítménye eddig ezüstöt ér, hisz nem csak a bajnoki táblázaton, hanem a Veszprém Rallye végén is ebben a pozícióban zártak. Kazár Miklós valószínűleg többet várt a veszprémi erőpróbától, azonban most be kellett érnie egy bronzzal. Akárcsak Botka esetében, mostani helyezése megegyezik a bajnokságban elfoglalt pozíciójával. Eddig 46 pontot szereztek Ferencz Ramónnal, ehhez próbálnak majd minél többet hozzá pakolni az Adari murva pályákon. A közvetlen élmezőnyből Turán Frigyes és navigátora, Zsíros Gábor járt a legszerencsétlenebbül. A Ford Fiesta S2000-ben eltört az airbox, minek következtében az abszolút harmadik helyről voltak kénytelenek feladni a versenyt. Bútor Róbert végre megszerezte idei első pontjait, negyedikként zárta a viadalt. Az utolsó szakaszon biztos, ami biztos, a szívbajt hozta az EVO X-es a gazdájára: egy tecnikai malőr eredményeként csak lepésben teljesítették a gyorsaságit, de minden jó, ha a vége jó alapon átjutottak a veszprémi céldobogón. Az abszolút ötödik egység, Matics Mihály és Viczena Gábor akárcsak a Mecsekben, ezúttal is megnyerte a 3-as kategória küzdelmeit. Az első helyet sosem kell megmagyarázni, de a teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy az utolsó szakaszig a Balogh –Holczer kettős vezette a csoportot, ám ott defektet kaptak és visszazuhantak az abszolút 11. és a kategória 6. helyéig. Nagyszerű hajrájának és egy kis szerencsének köszönhetően Pethő István és Zentai Kornél egészen az összetett hatodik, és a 3-as csoport második helyéig kapaszkodott fel. A DRT párosát Osváth Péter, Bujdos Miklós és Trencsényi József követte az abszolút 7.-8.-9. helyen, ami megegyezett a 3-as kategória 3.-4.-5. pozícióival. Az Top tízet az S csoportban három forduló után is 100%-os Budavári Zoltán – Németh Gergely- Mitsubishi Lancer EVO VIII trió zárta. Nem csak Budaváriék kapcsán beszélhetünk állandóságról az S csoportban, hisz akárcsak az előző két versenyen, úgy most is a Fogassy Gergely – Kerék István kettős zárta másodiként az itteni külön értékelést. A három év után visszatérő Tobak Zoltán szerezte meg a harmadik helyet, oldalán Kecskeméti Balázzsal. A „kétkerekeseknél” akárcsak Bükfürdőn és a Mecsekben ezúttal sem talált legyőzőre az Ollé Sasa és Budai Marcsi által terelgetett Suzuki Swift S1600. Dr. Varga Attila és Savanyu Roland (Suzuki Ignis S1600) szerezte meg a második, míg Lukács „Csucsu” Kornél és Zagyva Lajos (Citroen C2 R2 MAX) a harmadik helyet. A bajnokság augusztus közepén, Aradon folytatódik tovább, a szezon utolsó murvás versenyével. A futam végeredménye:
Ez a blog most jelenik meg 4178. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)
• Új hozzászólás írása
2012.07.14-15.
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
2024.11.22-26.
részletes infóink 2024.11.21-24.
részletes infóink 2024.11.30.
részletes infóink 2024.12.01.
részletes infóink 2024.12.06-08.
részletes infóink 2024.12.27-29.
részletes infóink 2025.01.03-05.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |