Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
1000 lóerő, 5000Nm
Truck Race EB beharangozó
2008-05-07
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
722918600
Napi oldal:
17879
Jelenleg:
2051
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szobi Balázs repült. Mármint el.
Barcelonában lesz a Truck Race sorozat első futama, ahol az OXXO Racing színeiben indul majd - a teljes szezonban.

- Mesélj egy kicsit erről a Truck Race sorozatról!
- Tematikusan felépítetten került az életembe: Az idei szezonnak volt az előzetese a tavalyi Suzuki Kupás gyorsasági évadom. Mindenképpen azt szerettük volna, ha pályán gyakorolok előtte egy évet, hogy megtanuljam a pályaversenyzést. A szabályokat, és hogy hogyan kell egyáltalán pályán közlekedni: milyen féktávokat kell venni, és milyen stílusban kell ott autózni. Tavaly egyébként majdnem megnyertem, illetve meg is nyertem, de aztán elvették az eredményemet, de a lényeg, hogy jól szerepeltünk. És a legfontosabb, hogy egy jó két-három éves munka van abban, hogy ez az Európa-bajnokság most létrejöjjön, és indulhassunk.
Magáról a sorozatról annyit, hogy az FIA felügyelete és szervezése alatt zajlik, tíz állomása lesz idén, amelyeken mindegyiken ott szeretnénk lenni. Az első lesz ez a barcelonai, az ismert Forma 1-es pályán.

- Aki még soha életében nem látott ilyet, annak hogy kell elképzelnie egy Truck Race versenyt? Mondhatjuk, hogy ugyanolyan, mint az ismert pályaversenyzés, csak kamionokkal?
- Pontosan. Csak a szabályok talán nem annyira szigorúak, mint a pályaversenyeken. Alapvetően szombaton van egy húsz perces pályabejárás, és egy húsz perces időmérő, utána egyből egy verseny, majd vasárnap ugyanez.

- Két nap, két verseny?
- Igen.

- Tényleg lökdösődtök a pályán verseny közben?
- Passzolom…. Ha hétfőn beszélünk erről, hogy mégis mi történt, akkor el tudom majd mesélni, de most csak azt látom, amit láttam felvételeken, website-okon. Nem éltem még át. Suzuki Swift-ben nagyon erős lökdösődés volt, nagyon élre ment a harc, szerintem a Truck Race-be ez még erősebb lesz.

- Nem irigykedem azért, mert én tuti összerezzennék, ha egy ekkora kamion nekem akarna jönni… De most beszéljünk arról, hogy mekkora és milyen is ez a pályakamionotok!
- Ezekre a gépekre is, mint mindenre vannak FIA homológ szabályok. Öt és fél tonna a minimumsúlya a kamionnak, a miénk is ennyi. Egy tizenhat sebességes ZF váltó van benne, amiből alapvetően három sebességet használ az egész futamon egy versenyző: hét fél, hét egész és nyolc.

- Hogy is van ez?
- Ezekben a kamionokban lehet felezni a sebességfokozatot, lehet felet is váltani. Így jönnek ki ezek. Egyébként egy 12 ezer köbcentis, soros, hathengeres motor hajtja a kamiont, 5000 Nm-es, és 1000 lóerő a teljesítménye.

- Csak összehasonlításképpen: milyen ehhez képest az utcai változat?
- Abban úgy 800 Nm és 400 lóerő van.

- Mióta a szíved csücske a kamion?
Miért pont ez a jármű, ami megfogott?
- Igazából én ebbe csak belecsöppentem. Jobbágy Ákos, aki nagyon jó barátom, és üzlettársam egyben már több, mint tíz éve, szóval az ő álma volt a Dakar is, és a Truck Race is. Ő navigálni szeretett volna eleinte, majd később esetleg vezetni is, de erről már letett. Tulajdonképpen így kerültem én ebbe bele. De az ő álma volt a Dakar is, és ez az Európa-bajnokság is, és év voltam, akivel valóra tudta ezeket váltani.

- Nagyon rá kellett beszélni, hogy belevágj?
- Nem, hamar rákaptam. Ákos koncepciója nagyon jó volt. Először azt mondta, menjünk ki Németországba egy futamra, nézzük meg. Így történt, megláttam, és beleszerettem.

- Nem furcsa, mondjuk a Dakar után,
hogy nem ül melletted senki?
- Ákos mellettem lesz valamilyen szinten, mert ő a csapatfőnök, és a boxutcából ő fog nekem dirigálni. Úgy, mint a Dakaron, navigál nekem, csak most a pálya mellől. Minden információt tőle kapok majd, hogy mi a dolgom, mit csináljak, mennyire vagyok gyors vagy lassú. Szóval most is ő lesz majd a fülemben, mint minden versenyen. :)

- Voltatok már egy teszten Nogaro-ban. Az hogy sikerült?
- Három napon keresztül próbálgathattuk a beállításokat, és a kamiont. Csak itt mentem eddig a géppel, tehát van mögöttünk összesen 90 kör. Ebből úgy 80-at vízen kellett teljesíteni. Szerintem most Barcelonában száraz lesz az idő, úgyhogy ez egy kicsit furcsa lesz, de mindenképpen kihívás lesz a verseny.

- Vannak eredményterveitek?
- Nincs szponzori nyomás hál' Istennek, ezáltal nekünk nem kell bizonyítanunk semmit. Annyit szeretnék elérni, hogy például ezen a barcelonai futamon 35 jármű lesz, de csak huszonöt versenyezhet ténylegesen, én pedig szeretnék ebben a huszonötben lenni. Ha abban benne leszek, az nekem már egy nagyon nagy sikerélmény lesz.

Ez a hír most jelenik meg 8838. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k