A Spitzmüller-Kazár-Mitsubishi hármas bajnoki eséllyekkel indult a pécsi futamon. Aztán nem sikerült befejezniük a versenyt, az 5.gyorsasági szakaszon egy betonhíd megállította őket és a párost kórházba kellett szállítani.
Miki már tegnap haza tudott menni, telefonon sikerült Őt elérni:
Mi történt?
Az első körre slick gumikat raktunk fel, intermédiát kellett volna… Aztán ott kaptunk és próbáltunk a második körre begyorsulni…
Pécsváradon aztán ez sokra sikeredett.
Hogy történt a baleset?
Őszintén szólva nem emlékszem rá, amit tudok, az onnan van, hogy megnéztem én is a belsőfelvételt.
Beestünk az árokba, Spici nyomta, már jöttünk kifelé, mikor elénk került a betontömb. Nem telibe találtuk, hanem a kartervédő kapta el, de az autó rövidebb lett 30-40 centiméterrel, totálkáros. 150-es tempóról álltunk meg nullára…
Mi okozta a sérüléseiteket?
Spici lefejelte a kormányt, hogy az lehajlott. Ilyenkor jobb navigátornak lenni, én csak a füzetet fejeltem le, de mint tudjuk a füzet puhább… :
Az üléseink néhány lefogatásnál kiszakadtak, szerencsénkre az öv hátsó csatja is engedett. Szerintem eleve úgy vannak tervezve, hogy bizonyos erőhatás felett lassan elengedjen, hiszen ha teljesen fix, akkor leszakadtak volna a belső szerveink.
Még így is olyat fogott az öv, hogy a két oldali bordáim széthúzták a szegycsontomat.
Kötelezővé tenném a nyakvédő használatát…
Ha nekem nem lett volna, akkor szerintem Miki OFF.
A baleset utáni szituációkra sem emlékszel?
Csak képekre…
Például arra, hogy mondtam viccből valakinek, hogy holnap azért elindulnánk a Super Rallye-ban… De aztán már csak a kórházból vannak újra képeim.
Azt mondták a fiúk, hogy 6-7 órán keresztül össze-vissza beszéltem. Elvették a telefont is tőlem, mert csak zagyvaságokat mondtam. Mindent visszakérdeztem 10-20-szor, nem volt memóriám.
(még azért most sem volt százas Miki... - a szerk.)
Valakitől azt hallottam, hogy azt is mondtad, be akarod fejezni a navigátori pályafutásod…
Ez még az "összevisszabeszélek" időben volt?
Szerintem akkor. Nem tudom, hogy mit mondtam.
Hála Istennek már kitisztult a fejem, visszatértem a normál kerékvágásba, de azért még mozogni nagyon nem esik jól, nem könnyű.
Spiciről mi hír?
Ugye lefejelte a kormányt, széttört a sisaksiltje és az okozta a sérüléseit. Ma van konzílium, ahol eldöntik, hogy megműtsék e, vagy sem.
Köszönjük mindenkinek, aki segített. Sajnos senkire nem emlékszünk :-D
Sajnos úgy néz ki, hogy a hétvégén nem tudok indulni a losonci quad bajnoki futamon. És szerintem egy jó darabig quadozni sem fogok.
Azt mondom: olcsón úsztuk meg.
A doki azt mondta, hogy borzasztóan örül neki, hogy egyikünk sem nádszál tipus, szerinte akkor nem éltük volna túl.
Én még azt is hozzátenném: ha nem ilyen autóval, ha nem ezzel a Mitsubishivel vagyunk, akkor is nagy lehetett volna a baj. Az autó védett meg bennünket. Egy kisebb Corollával nem lett volna esélyünk…
Az autó annyira profin van megépítve, hogy egy ilyen ütés után is nyíltak az ajtók. Hihetetlen. Mondjuk a karteralagút hülyére hajlott.
Az angolok rutinosan azt mondták: ilyen a rally… Mindenkinek, aki beül és aki 200-al megy egy szűk úton, ahol két oldalt fák vannak, szóval ezt mindenkinek át kell gondolni…
Emlékszem, mikor Michael Park meghalt, akkor is a gyári csapat ugyanezt mondta… Ilyen a rally… fura volt ezt most visszahallani.
Ilyenkor kell mindenkinek elgondolkozni.
Mennyit ér a versenyzés, mennyit érnek a biztonsági felszerelések…
Javaslom mindenkinek, hogy minimum a nyakvédőt használja, de talán a legbiztonságosabb a HANS…
Mikivel folytatott telefonbeszélgetés után sikerült elérni Szabady Levente csapatfőnököt, aki a következőket tudta elmondani:
Spicinek felvarrták a szemhéját szombat este és begipszelték a jobb bokáját, mert szalagszakadása van (ami 3 hét gipszet jelent.)
Eltört az arccsontja, kérdés volt, hogy kell e operálni, ma reggeli konzílium azt mondta, nem kell, valószínűleg a napokban hazaengedik.
Köszönjük szépen az aggódó telefonokat, a látogatókat, az ellenfeleink sportszerű viselkedését, külön kiemelve a bajnok Benik csapat aggódását.
Ettől függetlenül jövőre támadunk!! :)