150ről álltunk meg...
Kazár Miki a baleset után
2006-09-18
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
731989347
Napi oldal:
182600
Jelenleg:
1730
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Spitzmüller-Kazár-Mitsubishi hármas bajnoki eséllyekkel indult a pécsi futamon. Aztán nem sikerült befejezniük a versenyt, az 5.gyorsasági szakaszon egy betonhíd megállította őket és a párost kórházba kellett szállítani.
Miki már tegnap haza tudott menni, telefonon sikerült Őt elérni:

Mi történt?
Az első körre slick gumikat raktunk fel, intermédiát kellett volna… Aztán ott kaptunk és próbáltunk a második körre begyorsulni…
Pécsváradon aztán ez sokra sikeredett.

Hogy történt a baleset?
Őszintén szólva nem emlékszem rá, amit tudok, az onnan van, hogy megnéztem én is a belsőfelvételt.
Beestünk az árokba, Spici nyomta, már jöttünk kifelé, mikor elénk került a betontömb. Nem telibe találtuk, hanem a kartervédő kapta el, de az autó rövidebb lett 30-40 centiméterrel, totálkáros. 150-es tempóról álltunk meg nullára…

Mi okozta a sérüléseiteket?
Spici lefejelte a kormányt, hogy az lehajlott. Ilyenkor jobb navigátornak lenni, én csak a füzetet fejeltem le, de mint tudjuk a füzet puhább… :
Az üléseink néhány lefogatásnál kiszakadtak, szerencsénkre az öv hátsó csatja is engedett. Szerintem eleve úgy vannak tervezve, hogy bizonyos erőhatás felett lassan elengedjen, hiszen ha teljesen fix, akkor leszakadtak volna a belső szerveink.
Még így is olyat fogott az öv, hogy a két oldali bordáim széthúzták a szegycsontomat.

Kötelezővé tenném a nyakvédő használatát…
Ha nekem nem lett volna, akkor szerintem Miki OFF.

A baleset utáni szituációkra sem emlékszel?
Csak képekre…
Például arra, hogy mondtam viccből valakinek, hogy holnap azért elindulnánk a Super Rallye-ban… De aztán már csak a kórházból vannak újra képeim.
Azt mondták a fiúk, hogy 6-7 órán keresztül össze-vissza beszéltem. Elvették a telefont is tőlem, mert csak zagyvaságokat mondtam. Mindent visszakérdeztem 10-20-szor, nem volt memóriám.
(még azért most sem volt százas Miki... - a szerk.)

Valakitől azt hallottam, hogy azt is mondtad, be akarod fejezni a navigátori pályafutásod…
Ez még az "összevisszabeszélek" időben volt?
Szerintem akkor. Nem tudom, hogy mit mondtam.
Hála Istennek már kitisztult a fejem, visszatértem a normál kerékvágásba, de azért még mozogni nagyon nem esik jól, nem könnyű.

Spiciről mi hír?
Ugye lefejelte a kormányt, széttört a sisaksiltje és az okozta a sérüléseit. Ma van konzílium, ahol eldöntik, hogy megműtsék e, vagy sem.

Köszönjük mindenkinek, aki segített. Sajnos senkire nem emlékszünk :-D

Sajnos úgy néz ki, hogy a hétvégén nem tudok indulni a losonci quad bajnoki futamon. És szerintem egy jó darabig quadozni sem fogok.

Azt mondom: olcsón úsztuk meg.
A doki azt mondta, hogy borzasztóan örül neki, hogy egyikünk sem nádszál tipus, szerinte akkor nem éltük volna túl.
Én még azt is hozzátenném: ha nem ilyen autóval, ha nem ezzel a Mitsubishivel vagyunk, akkor is nagy lehetett volna a baj. Az autó védett meg bennünket. Egy kisebb Corollával nem lett volna esélyünk…
Az autó annyira profin van megépítve, hogy egy ilyen ütés után is nyíltak az ajtók. Hihetetlen. Mondjuk a karteralagút hülyére hajlott.

Az angolok rutinosan azt mondták: ilyen a rally… Mindenkinek, aki beül és aki 200-al megy egy szűk úton, ahol két oldalt fák vannak, szóval ezt mindenkinek át kell gondolni…
Emlékszem, mikor Michael Park meghalt, akkor is a gyári csapat ugyanezt mondta… Ilyen a rally… fura volt ezt most visszahallani.

Ilyenkor kell mindenkinek elgondolkozni.
Mennyit ér a versenyzés, mennyit érnek a biztonsági felszerelések…
Javaslom mindenkinek, hogy minimum a nyakvédőt használja, de talán a legbiztonságosabb a HANS…



Mikivel folytatott telefonbeszélgetés után sikerült elérni Szabady Levente csapatfőnököt, aki a következőket tudta elmondani:
Spicinek felvarrták a szemhéját szombat este és begipszelték a jobb bokáját, mert szalagszakadása van (ami 3 hét gipszet jelent.)
Eltört az arccsontja, kérdés volt, hogy kell e operálni, ma reggeli konzílium azt mondta, nem kell, valószínűleg a napokban hazaengedik.
Köszönjük szépen az aggódó telefonokat, a látogatókat, az ellenfeleink sportszerű viselkedését, külön kiemelve a bajnok Benik csapat aggódását.
Ettől függetlenül jövőre támadunk!! :)

 

Ez a hír most jelenik meg 8493. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k