TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
20 év után az első igazi...
Bútor Robi titkon remélte, mégis meghatódott
2011-04-04
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
701675007
Napi oldal:
31289
Jelenleg:
2271
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sokat váratott magára ez az abszolút győzelmi serleg, hogy Bútor Robi és újdonsült navigátora – Igor Bacigal – átvehesse, de kemény küzdelem után, megfáradtan, ők vihették haza! Most adott volt a technika a győzelemhez, Robi pedig kihasználta a lehetőséget!

20_ev_utan_az_elso_igazi_3

Véget ért az ünneplés?
Nem is igazán volt nagy ünneplés, nem maradt időnk sem rá, és nagyon elfáradtunk, mindenki ment haza. Ennél sokkal fontosabbak az érzések, amit mindannyian átéltünk a célban! 20 évet vártam erre és nagyon jól esett! Nagyjából kialudtam magam, de rengetegen hívnak, sokan gratulálnak, de hát nyertünk egy versenyt és ilyen még nem volt! Ma már kétszer merült le a telefonom, annyit beszélek!

Régóta vártad már Te is - és a szurkolók is - ezt az abszolút győzelmet. Ilyennek képzelted?
Azt hiszem, hogy egy picit jobban meghatott, mint ahogy gondoltam. Minden célom eléréséért sokat és keményen dolgozok, majd amikor elértem a célt, gyorsan túllépek rajta, és már azt nézem, hogy mi a következő lépcsőfok. Most ez „lelkisebbre” sikerült, talán azért, mert ilyen még nem volt! Titkon reméltük persze a csapattal, hogy sikerül nyernünk... A másik pedig, mikor bementünk a szervizbe, a fiúkon is nagyon látszott az öröm, ráadásul megjelent édesanyám is, aki úgy sírt, mintha kitudja milyen óriási dolog történt volna, pedig "csak" megnyertünk egy futamot, végigpuszilgatta a szerelőket, a csapattagokat, na és persze engem is!

Kemény volt a győzelemért folyó harc?
Mindenképp kemény volt, hiszen az első gyorstól az utolsóig kellett nyomni, ennek ellenére azt mondhatom, hogy nagyon jól esett, hiszen végig kiegyensúlyozottan mentünk. A verseny előtt is mondtam, hogy akkor tudok majd jól menni, ha sikerül görcsmentesen autózni, feszültségmentesen menni, önmagamat adni a versenyzés során. Az első nap végén már az élen álltunk, ami miatt akkor úgy éreztem, hogy egy kis feszültség van bennem, nyomás van rajtam, hogy másnap mi megyünk majd elől és mindenki minket fog kergetni. A második napon a reggeli rajtban viszont, semmi extra érzés nem volt bennem, egy pillanatig nem feszengtem, hogy elől kell mennem, annak ellenére, hogy ilyen szituációban idáig még nem voltam. Tudtam, hogy hamarosan rajtolunk, hogy kinn állnak a nézők, szurkolók a pályák szélén, nekünk pedig menni kell, versenyeznünk kell a lehető leggyorsabban. Rögtön az első gyorsaságit sikerült is megnyerni, ami biztosan ennek volt köszönhető, hogy nem volt rajtam az a nyomás, amitől előző este még tartottam.

20_ev_utan_az_elso_igazi_8

Motivált, hogy Béresék előttetek autóztak, vagy vele egyáltalán nem is foglalkoztatok?
Teljesen más kategória volt, így nem igazán foglalkoztunk vele. Béres hihetetlenül jó pilóta, és a Fabia WRC ellen a mi autónknak esélye sincs. Ha néztük is az eredményét, az csak egy viszonyítási alapot képezett nekünk, hiszen tudtam, hogy ő soha nem megy lassan, így ha megközelítettük pár másodpercre, akkor az egy támpont volt számunkra, hogy mi sem mentünk rosszul. Nekünk egyetlen célunk volt, hogy a magyar bajnokságban az abszolút első helyen végezzünk!

20_ev_utan_az_elso_igazi_9

Térjünk vissza kicsit a szombati nap elejére! Milyen volt úgy elrajtolni, hogy tudtad, Janikáék kicsúsztak? Egyáltalán, tudtátok?
Pont a rajtban álltunk, már adtuk ki a menetlevet, mikor szóltak, hogy nem rajtolhatunk, mert valaki elesett. 3-4 perc múlva tudtuk meg, hogy Janiék voltak, de én ezzel akkor ott nem foglalkoztam. Tudtam, hogy ugyanúgy kell tovább autóznom, hiszen rajta kívül még számos jó pilóta versengett az elsőségért. 20 perc várakozás után rajtolhattunk, és majdnem ráestünk Janiékra. Ez volt az egyetlen rizikós esetünk az egész futam során, de nem sokon múlott. Sáros, vizes volt az út, ahogy ráléptem a fékre, megúszott az autó és alig tudtam összehalászni. Jani és Tagai Robi még ott voltak ekkor, Robi utólag mondta, hogy ő majdnem berohant az erdőbe, mert azt gondolta, hogy mi is elesünk. A jó szerencse viszont mellettünk volt és összeszedtem a kocsit még időben!

20_ev_utan_az_elso_igazi_7

Több szurkolód lett szerinted?
Próbáltam látványosan is menni, húzogattam a kéziféket is. Egy ilyen autó már megadja a lehetőségét annak, hogy a nézőket is jobban kiszolgáljuk, bár én mindig is törekedtem arra, hogy ne okozzak csalódást nekik, de igazán látványosan autózni hátsókerék-hajtás nélkül nem lehet! Annyi szurkolónk, mint 2001-2002 környékén volt, biztos nem lesz már, de ez nem rajtam múlik. Olvasgatom az Interneten a hozzászólásokat, rólunk pozitívan nyilatkoznak, így azt hiszem, hogy elégedettek velünk. Én ezekből tudok következtetni, mert a pályán autózva nem minden jön le teljesen...

20_ev_utan_az_elso_igazi_5

Azért is kérdeztem ezt, mert a terpesi elágban Turi Fan Club-os pólóban ordította egy brigád - folyamatosan - hogy "Bútor Robi, a legnagyobb király, a legnagyobb király!" :-)
Akkor csináltatnom kell saját pólókat, hogy ne legyen már ciki Turis pólóban nekem szurkolni! :-) Nem akartam én átvenni Turi Tomi szurkolóit, de ebben mindenképp hasonlítunk, hogy fontosak számunkra a szurkolóink. Nyilván most az ő hiányát egy kicsit talán tudtam pótolni, igyekeztem legalább is a látványos autózást is megmutatni, nem csak a gyorsat!

Az autó tökéletesen működött?
Az első nap végén a difiből folyt az olaj, de ezt a szervizben másnap kicserélték, így igazából ez a technikai probléma egyáltalán nem hátráltatott. Ügyesen szervizeltek a fiúk, tökéletesen működött a csapat végig!

20_ev_utan_az_elso_igazi_2

Van még tartalék az autóban?
Mindenképp messze van még a vége! 80 km teszt után ez jó teljesítmény volt  részemről, és ezzel a PH-SPORT is egyetért, hogy ennyi kilométer után ez rendkívül jó eredmény. A computerből letöltött adatok is azt igazolják, hogy a verseny során folyamatosan fejlődtem, de van még mit fejlődni! Gyűjteni kell a kilométereket és gyorsulnunk kell!

Igor?
thumb_20_ev_utan_az_elso_igazi_4Neki is óriási meglepetés volt ez a győzelem, azt hiszem, hogy ő sem gondolta, hogy már az első futamon így fogunk teljesíteni. Iszonyatosan boldog volt! Nagyon pozitívan csalódtam benne a versenyen, nagyon jól teljesített. A versenyt megelőzően kérdéses volt számomra, hogy vajon fogja-e bírni ezt a tempót, tudja-e tartani az iramot, mert én nagyon a navigátorom által diktált információkra támaszkodom a versenyzés során, de maximálisan meg voltam elégedve vele, igazából ez volt az egyik nagy meglepetés, az ő teljesítménye! Precízen, ütemesen diktálta az itinert és bírta a tempót!

Folytatás?
Innét kezdve bármilyen más eredmény "rossz eredmény" lesz számunkra. Azt hiszem, hogy igen magasra tettük a mércét már így az elején. A miskolci pályák talán kicsit jobban fognak kedvezni a mi autónknak, mint ezek az egri pályák, aztán majd meglátjuk!

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 8033. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k