Alberti Szabolcs mindig nagyon szerényen nyilatkozik. A munkája mellett versenyez, nem tud annyi időt fordítani erre a sportra, mint amennyit szeretne, de ott van, csinálja és jól csinálja! A miskolci 2WD kupa győzelem után beszélgetttünk:
Hogy érezted Magad a tavalyi évben?
Nagyon jó feltöltődés volt a tavalyi versenyzés Nikivel és a Berényi Racing-el. Ami egy kicsit elvette a kedvünk az az, hogy sosem volt ki a kategóriánk, nem nagyon tudtunk hasonló autókkal versenyezni.
Idén sajnos ez nem változott…
Most is fel lettünk sorolva a BMW-k közé, a 4-es kategóriába. Igazából élvezem, hiszen Rafival és Lángival jókat lehet küzdeni. Nekem hiányzik Klausz Kristóf. Hozzá tudtuk mérni magunkat, lehetett vele meccselni. Jó lenne, ha több kétkerekes autó menne a sok nagy autó után…
Megnyertétek a kétkerekes kupát, ez jó dolog. Nem adták ingyen, ahol láttalak, ott sehol sem alibiztél…
Igyekeztünk. Sajnos nem sok időt tudtam a felkészülésre fordítani, sok a munka, emellett nehéz. Nagy köszönet a navigátoromnak, Földi Nikinek és hasonló köszönet jár az autóért a Berényi Racingnek és a Korda Racing nélkül sem jött volna létre a versenyzés. Az ő hármuk munkája az, hogy sikerült megnyernünk ezt a kupát, de igazából már az is az ő érdemük, hogy sikerült egyáltalán elindulnunk. Nem szeretném, hogy álszentségesen hangozzon, de tényleg most csak egyik mellékszereplője voltam ennek a futamnak. Mindent megtesznek ezek az emberek azért, hogy versenyezni tudjak. És nagyon nem utolsó sorban a háttérben még van egy nagyon komoly mentorom: Bútor Robival folyamatosan egyeztetek és folyamatosan adja alám a lelki támaszt, hogy mire figyeljek és mire ne.
Visszatérve a kérdésedre: próbáltunk biztonságosan, de gyorsan közlekedni! Szilveszterkor ültem utoljára a kocsiban.
Igyekeztem, de semmiképpen sem szerettem volna idézni a múltat azzal, hogy megyünk egy két jó részidőt, utána esünk egy hatalmasat… Úgy indultunk neki, hogy egy jót autózunk. Biztonságosan, de jót!
Az elején kicsit elkeseredtél, de másnapra már kifejezetten jó időket tudtatok menni!
A második gyorson kaptunk egy defektet. Igazából még sosem mentem ezeken a szakaszokon. Mályinkán egyszer voltam tréningen, de végül nem jutottunk el oda, csak most. Másfél nap időm volt tréningezni, ahhoz képest tényleg elégedett lehetek a teljesítményre. Sikerült egy nagyon jó itinert írnunk, nagyon jó gumikat választottunk és az autó is hibátlanul működött!
Elég sok néző volt kint a szezonnyitón...
Így volt a legjobb érzés autózni! Az esti szakaszokon is ott maradtak, jó hangulat volt ott menni!
Van 15 top autó és van 5-6 olyan pilóta, aki bármikor odaérhet. És remélem, hogy ez hozza az embereket. Az lenne jó, ha a kis kategóriákban is lenne harc és lendület és a tulajdonosok, akiknek vannak ilyen autóik a műhelyekben, azok szálljanak be és versenyezzenek! Ez jót tenne a magyar ralinak!
Ahogy a barátaimtól hallottam: a Rallye2 szenzációs volt! Nagyot harcoltak egymással a srácok, le a kalappal előttük!
Azért jó volt azt látni, hogy Ti nyomtátok rendesen...
Igyekeztünk tempósan menni. Abszolút 20-on belül mentünk ezzel a kis autóval, ami szerintem nem rossz.
Volt már időd ránézni az ózdi kiírásra?
Áááá, nem! Munka van! Dolgozni kell, hogy össze tudjuk rakni az anyagi forrásokat ahhoz, hogy el tudjunk indulni. Szeretnénk ott is egy hasonló jót autózni! De ahhoz az kell, hogy a következő három hétben dolgozzak!
Jó volt ez a verseny! Minden percét élveztem, amikor a gyorsaságin mehettünk! Szeretném még egyszer megköszönni Nikinek, hogy végigvitt mindent!