Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
38.Allianz Rallye kiesői
akik nem értek be...
2005-09-22
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
723076510
Napi oldal:
175789
Jelenleg:
3013
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sajnos sok versenyzőnek nem sikerült interjút adnia a céldobogón...
Néhányukkal sikerült beszélnünk, elmondják, hogy mi is történt velük:


Benik Balázs
A harmadik gyorsasági szakaszra már egy 20 perces szerviz után érkeztünk. Etapon még nem volt gond, de a rajt után hatalmas olajmennyiség keletkezett a motortérben és a fülkében, lángra is lobbant, amit szerencsére a nagy menetszél eloltott. Az olaj folyamatosan folyt és végig füstben ültünk. Volt egy szakasz, ahol a kormányszervo is elment, valószínű az olajfolyás miatt megcsúszott az ékszíj. A szélvédő is olajos volt, nehezen tudtunk kilátni, szinte csak a bal alsó sarokban tudtam kukucskálni. Azt hittem először, hogy esőcseppek, ügyesen széttöröltem az egész szélvédőn az olajat. Ettől függetlenül sikerült lejönnünk a gyorsról. A beíróba újból kigyulladt, mivel megszűnt a menetszél, de még ez sem volt gond, hisz magától elaludt, nem kellett a tűzoltó-készüléket használni. Etapon leszakadt egy fogaskoszorúnk, meghalt az önindító, csak tolásra sikerült beindulnunk. A tankolózóna után megint be kellett tolni az autót. Ott volt a mérnök is, aki azt javasolta, hogy ne erőltessük a dolgot, nem fogja kibírni. Aztán mikor elindult az autó, akkor mégis azt mondta, hogy próbáljuk meg… Megpróbáltuk…
Elrajtoltunk a negyedik gyorson. A harmadik kilométer után teljesen elment a kormányszervo, majd a 10 kilométernél elszakadt a vezérműszíj, gyakorlatilag felrobbant a motor. Érdekes volt, hogy minden elhallgatott, azt hittük elment az áram, de a motor adta meg magát, egyszerűen megszűnt működni, nem volt robbanás, semmi, viszont a motor teljesen kuka lett.
Ettől függetlenül maradtak a bajnoki esélyeid az utolsó futamra…
Ez az egész éves munkánknak köszönhető. Nagyon sok problémával küszködtünk, sokszor kellett beérnünk csak néhány ponttal. De végigmentünk, hogy legalább ezek az apró pontok meglegyenek és ha nem így lett volna, akkor most nem állnánk így.
Az utolsó futamon aki nyer, az lesz a bajnok!
Ennek megfelelőn készülünk, ne várj tőlem esélylatolgatást.
Én csak egy dolgot szeretnék kérni az élettől, hogy problémamentes verseny legyen (amilyen az idén még sajnos nem volt) és múljon rajtam és ne máson!

Faltusz Peti
A második gyorson kellett feladnunk a küzdelmet. Egy húzós jobbosban eltört a féltengely, megpróbáltunk tovább menni, de a kerék elhagyta az autót és a Peugeot letérdelt féktárcsára.

Herczig Norbi
Túlságosan szűken fordultam egy kanyart és egy betonkorlát talapzata megütötte a jobb első kereket. Kaptunk egy defektet.
Megpróbáltunk lejönni felnin, de a gumi letépte a jobb első sárvédőt és a lökhárítót. Ekkor jobbnak láttuk megállni és kicserélni a kereket a gyorson. Ezzel kaptunk több, mint 5 percet és nem láttuk értelmét a folytatásnak.
Zemplénben megyünk és Monte Carloba is! Igaz, oda csak mint néző és az Arany Ászok játékán belül a nyerteseket kalauzoljuk el az évnyitó VB futamra.

Hideg Krisztián
Egy nagy tetővel lett vége a versenyünknek.
Nyárásvölgyön a tető előtt egy sima jobból jobb2 majd jobb34-ben kaptam egy bal első defektet. Valószínű már előtte kaptam, de ott lapult le teljesen ahogy a jobb2-be ráfordítottam. Lefordult a gumi, nem tudtam lassítani és egyenesen bementünk a fák közé.
Most nem kiesett a Tián, hanem mind a ketten beszorultunk. Úgy beékelődtünk a fák közé egy patakban, hogy nem bírtunk kiszállni és halál félelmem volt. Ennyire még nem féltem versenyautóban, mint ott, mindaddig, míg ki nem tudtunk mászni. Az ablakon keresztül sikerült végül kimásznunk. Ahogy felléptem az autó oldalára, akkor volt a fejem egy szintben az úttal. Egy patakban álltunk és ott lett vége a versenynek.
Először azt hittük, hogy totálkáros, de aztán megjött a szerviz, a fiúk másfél órát dolgoztak. Két stillfűrész, két fejsze és egy macséta volt a segítségünkre, majd a rescue és egy 30 méteres kötél segítségével már ki is jött a kocsi és miután rátettünk két kereket saját lábán állt fel a trélerre.

Ollé Sasa
A harmadik gyorson, mint utólag kiderült, generátor feszültségszabályzója szétégett. A gyorson már jelentkezett, hogy nincs töltés. A negyedik gyors ideőellenőrzőjén még át tudtunk menni, de a rajt előtt 30 méterrel, egy kis emelkedőn már nem tudott felmenni az autó. Lekötöttünk minden elektromosságot, szervokormányt és amit lehetett mindent lekötöttünk, de nem volt elég energia az akkumulátorban ahhoz, hogy továbbmenjünk.
Ha lett volna pótakkumulátorunk… Az a baj, hogy pl. az autódból nem lett volna jó bele az aksi, mert annyira speciális van benne, ráadásul a saruk is olyanok, hogy egy utcai autóból nem lehetne átrakni…
Én odaadtam volna…

Tagai Tamás
A rajt előtt már tudtuk, hogy a motorunk felújításra szorul, ami az előző héten lévő osztrák futam miatt nem volt most lehetséges. Érezhetően gyengébb volt a motor, mint eddig bármikor. Ezzel számoltunk is és megpróbáltunk ennek megfelelően reálisan gondolkozni és függően attól, hogy mennyien esnek ki, a 4-5 helyre szerettünk volna beérni.

A prológon volt egy darab kanyar, amivel meggyűlt a bajom, de ez szerencsére 3 irányból háromszor kellett leküzdeni :)
Szerintem az első gyorson normálisan kezdtünk, stresszmentesen mentünk a féltengelytörésig. Innen már nem tetszett annyira. Budapesten hasonló problémánk volt, három gyorsot így mentünk és sok időt vesztettünk. Akkor úgy éreztem, hogy túl sokat hagytunk bent, ennél gyorsabban is lehetne törött féltengellyel közlekedni. Tudtam már hogy viselkedik ilyen esetben az autó és a hosszú gyorson ennek megfelelően próbáltunk kicsit határozottabban átmenni. Talán túl határozottan. Ennek az lett a következménye, hogy a féltengely külső csuklója is eltört, ez szétverte a féknyerget, elment a fék. Még az is probléma ilyenkor, hogy ha törött féltengellyel fékezel, akkor az azonnal megáll, hisz a hajtás nem fogja, így gyakorlatilag kockásra fékeztük a bal hátsó kereket, ami még Remeterét előtt fel is robbant.
Volt egy törött féltengelyünk, egy defektünk és egy gyenge motorunk és egy fék nélküli autónk. Ekkor úgy döntöttem, hogy feladjuk.
De miéért? Egy döntetlent ilyenkor fel lehet ajánlani, ahogy a Gyaloggalopban is láttuk :)
Lehet, hogy rossz döntés volt? :)

Turán Frici
A harmadik gyorsasági egyharmadánál eltört a kettes henger dugattyú csapszege. Letört a hajtókar és szétvert mindent.
A bajnokság múlhatott volna egy jó eredményen és a Krisztiánnal egy nagyon jó csata alakult ki, vezettünk is. Azt gondolom, hogy meg is tudtuk volna nyerni az A8-at, ha nem jön ez a műszaki probléma.
Zemplénben már csak matematikai esélyünk van a bajnoki cím megnyerésére.
Ha túlságosan drága lesz a motor javítása, akkor nem biztos, hogy tudunk indulni.

Ez a hír most jelenik meg 5000. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k