500 lóerő a hátsókerékre
Spitzmüller Csaba
2009-03-13
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087724
Napi oldal:
71646
Jelenleg:
2196
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Spitzmüller Csabáról és a Ferrari F430 Challenge autóról már több sajtóanyagot olvashattunk. Tesztelte már az autót a magyar rallybajnok Monzában, az időeredmények nagyon biztatóak voltak.
A Hungaroringen találkoztunk, ahol épp a tesztautót hozták meg.


Egy hátsókerekes autó mellett állunk…
Olyan ez, mint egy lada??

Mint egy trierős lada :)
Nagggyon erős! És ez is a hátsókerekeket hajtja, csak ez 500 lóerővel.

Az autósportnak ez egy teljesen más ága.
Miben hasonlít és miben különbözik a két történet?
Azt egyszerűen el tudom mondani, hogy miben egyeznek:
A kormány és a négy kerék.
Egyébként teljesen más a filozófia, homlokegyenest máshogy kell vezetni, mint egy rallyautót, viszont számomra nagy meglepetés volt, hogy tetszik és nagyon élvezem.

Az edzéseredmények is azt bizonyították, hogy nem álltok messze egymástól.
Én is meglepődtem, hogy elsőre jól sikerült és még tudom, hogy mennyi lehetőség rejlik az autóban és bennem is. Tudom, hogy milyen hibákat vétettem.
Például korábban azt gondoltam, hogy nagyon egyszerű úgy teljesíteni ugyanazt a pályát sokadszorra is, hogy nincs felhordás, nincs víz, nincs sár. Maga a pálya szinte alig változik. Ami itt új, hogyha egy tizedmásodperccel később fékezel, akkor az a köridőben nagyon sokat számít. A legapróbb megcsúszás is iszonyatosan nagy hátrányt jelent.

És akkor még nem is volt részed a test-test elleni küzdelemben…
Azért Monzában már kaptam egy kis ízelítőt.
Szakadt az eső, nagyon jól éreztem magam. Háromszor, négyszer megforogtam, de a többiek is legalább úgy szenvedtek, mint én. Nem voltak különbségek. Ahogy felszáradt az út, többen kimentek felrakni a slickeket. Én úgy gondoltam, hogy a rallysmúltban bízva megpróbálom, hogy hol a határ, meddig bírják az esőgumik. A többiek már a slickeken köröztek, jól bemelegítették, nekem is ki kellett jönnöm lecserélni az esőre szánt abroncsokat. Amikor visszamentem a még hideg, de már szárazra való gumikkal, akkor az első két-három körben, amíg én a gumikat melegítettem, kicsit újjászülettem. Csoda, hogy túléltem. Nagyon erőszakosak és borzasztóan keményen mentek, nem nagyon foglalkoztak velem. A tükrök összeértek és úgy mennek el melletted 250-280-al, hogy azt sem tudod, honnan jöttél…

Már többen aggódtak, hogy elhagyod a rallyt…
Melyik bajnokságnak van prioritása?
Mindenképp a RALLYnak!
Eleve így álltam az egészhez. Két futam ütközik a rally naptárral, azokon nem fogok tudni részt venni. Az egyik a Le Castellet és a másik az Imola. Mondjuk az egy kicsit fáj. Bár a francia pályára meg sokan azt mondják, hogy az egyik legjobb tesztpálya. A hétből ezen a két futamon nem tudok részt venni.

Viszont az utolsón, úgy néz ki, hogy igen, aminek még nem fix a helyszíne, jelen pillanatban úgy néz ki, hogy Abu Dhabi-ban lesz, együtt a Forma1-el.
Ezt világdöntőnek hívják, nem csak a szokásos két versenyt tudjuk le, hanem az amerikai F430 sorozatból, az olasz Pirelli sorozatból, és mind az 5 Challenge sorozat pilótája ott lesz és mindenkit elengednek egyszerre… Ez lesz a világdöntő…
Azt mondták, hogy az tényleg az, annyi autót nem törnek össze sehol, mint ott…

Azért ez egy elég drága autó, ha jól sejtem…
Menet közben eszedbe jut néha ez?
Egy idő után elfelejtem… :)
Az a jó benne, hogy értékben valahol ott van a Mitsubishi WRC áránál, már nem nyomaszt, mert hozzászoktam, de valóban eleinte úgy ültem bele, hogy Uram Isten, ez egy Ferrari. Viszont amikor már kezdtünk kicsit összebarátkozni és kopottak voltak a gumik és elkezdtem vele driftelgetni, akkor már egyáltalán nem volt eszembe, hogy ez egy Ferrari.
Természetesen azt időnek nem jó, ha lapjával mész vele, viszont nagyon élvezetes! :)

Kivinnéd a Bükkbe, a hóba?
Vízen tökéletesen úgy kell kezelni, mintha hóban menne az ember…

Beszéljünk egy kicsit a rallyról :)
Látjátok a teljes szezont?
Mondhatnám azt, hogy látható, de a mai helyzetben ezt merészség lenne így kijelenteni.
Látjuk az év végét és úgy látjuk, hogy végig fogjuk tudni csinálni. Rengeteg energiát felemészt az, hogy azokat, akik kiesnek, azokat a támogatókat tudjuk pótolni.

Mennyit számít a tárgyalásoknál a tarsolyban lévő bajnoki cím?
Nem mondanám, hogy megnyíltak az égi kapuk, maximum az eső szintjén.
Ugyanolyan kőkeményen kell dolgozni és ugyanúgy kell tovább csinálni mindent, de nagyon sok dolgot köszönhetek annak, hogy magyar bajnok lettem.
Csodák nincsenek. Attól, hogy magyar bajnokságot nyertem, még nem szerződtetett le egyik gyári csapat sem, de ilyenekre nem is nagyon kell számítanunk, én úgy gondolom.
Viszont vannak érezhető jelei a bajnoki címnek. Érezhető ez a média érdeklődésnél, érezhető ez például abban is, hogy itt vagyok ebben a Ferrari sorozatban. Vannak olyan szerződéseink is amiknek kitétele volt, hogy meg kell nyernem a bajnokságot.

Akkor most meg kell védeni a bajnoki címet?
Mindig azt mondják, hogy nehezebb megvédeni, mint megszerezni.
Nem lesz könnyű az idei év. Sajnos vannak, akik nem tudnak idén részt venni a bajnoki címért folytatott harcban, de többen is fejlesztettek. Ismét egy kemény bajnokság várható és biztos, hogy nem adják olcsón a bajnoki címet év végén.

 

Ez a hír most jelenik meg 5503. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k