Spitzmüller Csabáról és a Ferrari F430 Challenge autóról már több sajtóanyagot olvashattunk. Tesztelte már az autót a magyar rallybajnok Monzában, az időeredmények nagyon biztatóak voltak.
A Hungaroringen találkoztunk, ahol épp a tesztautót hozták meg.
Egy hátsókerekes autó mellett állunk…
Olyan ez, mint egy lada??
Mint egy trierős lada :)
Nagggyon erős! És ez is a hátsókerekeket hajtja, csak ez 500 lóerővel.
Az autósportnak ez egy teljesen más ága.
Miben hasonlít és miben különbözik a két történet?
Azt egyszerűen el tudom mondani, hogy miben egyeznek:
A kormány és a négy kerék.
Egyébként teljesen más a filozófia, homlokegyenest máshogy kell vezetni, mint egy rallyautót, viszont számomra nagy meglepetés volt, hogy tetszik és nagyon élvezem.
Az edzéseredmények is azt bizonyították, hogy nem álltok messze egymástól.
Én is meglepődtem, hogy elsőre jól sikerült és még tudom, hogy mennyi lehetőség rejlik az autóban és bennem is. Tudom, hogy milyen hibákat vétettem.
Például korábban azt gondoltam, hogy nagyon egyszerű úgy teljesíteni ugyanazt a pályát sokadszorra is, hogy nincs felhordás, nincs víz, nincs sár. Maga a pálya szinte alig változik. Ami itt új, hogyha egy tizedmásodperccel később fékezel, akkor az a köridőben nagyon sokat számít. A legapróbb megcsúszás is iszonyatosan nagy hátrányt jelent.
És akkor még nem is volt részed a test-test elleni küzdelemben…
Azért Monzában már kaptam egy kis ízelítőt.
Szakadt az eső, nagyon jól éreztem magam. Háromszor, négyszer megforogtam, de a többiek is legalább úgy szenvedtek, mint én. Nem voltak különbségek. Ahogy felszáradt az út, többen kimentek felrakni a slickeket. Én úgy gondoltam, hogy a rallysmúltban bízva megpróbálom, hogy hol a határ, meddig bírják az esőgumik. A többiek már a slickeken köröztek, jól bemelegítették, nekem is ki kellett jönnöm lecserélni az esőre szánt abroncsokat. Amikor visszamentem a még hideg, de már szárazra való gumikkal, akkor az első két-három körben, amíg én a gumikat melegítettem, kicsit újjászülettem. Csoda, hogy túléltem. Nagyon erőszakosak és borzasztóan keményen mentek, nem nagyon foglalkoztak velem. A tükrök összeértek és úgy mennek el melletted 250-280-al, hogy azt sem tudod, honnan jöttél…
Már többen aggódtak, hogy elhagyod a rallyt…
Melyik bajnokságnak van prioritása?
Mindenképp a RALLYnak!
Eleve így álltam az egészhez. Két futam ütközik a rally naptárral, azokon nem fogok tudni részt venni. Az egyik a Le Castellet és a másik az Imola. Mondjuk az egy kicsit fáj. Bár a francia pályára meg sokan azt mondják, hogy az egyik legjobb tesztpálya. A hétből ezen a két futamon nem tudok részt venni.
Viszont az utolsón, úgy néz ki, hogy igen, aminek még nem fix a helyszíne, jelen pillanatban úgy néz ki, hogy Abu Dhabi-ban lesz, együtt a Forma1-el.
Ezt világdöntőnek hívják, nem csak a szokásos két versenyt tudjuk le, hanem az amerikai F430 sorozatból, az olasz Pirelli sorozatból, és mind az 5 Challenge sorozat pilótája ott lesz és mindenkit elengednek egyszerre… Ez lesz a világdöntő…
Azt mondták, hogy az tényleg az, annyi autót nem törnek össze sehol, mint ott…
Azért ez egy elég drága autó, ha jól sejtem…
Menet közben eszedbe jut néha ez?
Egy idő után elfelejtem… :)
Az a jó benne, hogy értékben valahol ott van a Mitsubishi WRC áránál, már nem nyomaszt, mert hozzászoktam, de valóban eleinte úgy ültem bele, hogy Uram Isten, ez egy Ferrari. Viszont amikor már kezdtünk kicsit összebarátkozni és kopottak voltak a gumik és elkezdtem vele driftelgetni, akkor már egyáltalán nem volt eszembe, hogy ez egy Ferrari.
Természetesen azt időnek nem jó, ha lapjával mész vele, viszont nagyon élvezetes! :)
Kivinnéd a Bükkbe, a hóba?
Vízen tökéletesen úgy kell kezelni, mintha hóban menne az ember…
Beszéljünk egy kicsit a rallyról :)
Látjátok a teljes szezont?
Mondhatnám azt, hogy látható, de a mai helyzetben ezt merészség lenne így kijelenteni.
Látjuk az év végét és úgy látjuk, hogy végig fogjuk tudni csinálni. Rengeteg energiát felemészt az, hogy azokat, akik kiesnek, azokat a támogatókat tudjuk pótolni.
Mennyit számít a tárgyalásoknál a tarsolyban lévő bajnoki cím?
Nem mondanám, hogy megnyíltak az égi kapuk, maximum az eső szintjén.
Ugyanolyan kőkeményen kell dolgozni és ugyanúgy kell tovább csinálni mindent, de nagyon sok dolgot köszönhetek annak, hogy magyar bajnok lettem.
Csodák nincsenek. Attól, hogy magyar bajnokságot nyertem, még nem szerződtetett le egyik gyári csapat sem, de ilyenekre nem is nagyon kell számítanunk, én úgy gondolom.
Viszont vannak érezhető jelei a bajnoki címnek. Érezhető ez a média érdeklődésnél, érezhető ez például abban is, hogy itt vagyok ebben a Ferrari sorozatban. Vannak olyan szerződéseink is amiknek kitétele volt, hogy meg kell nyernem a bajnokságot.
Akkor most meg kell védeni a bajnoki címet?
Mindig azt mondják, hogy nehezebb megvédeni, mint megszerezni.
Nem lesz könnyű az idei év. Sajnos vannak, akik nem tudnak idén részt venni a bajnoki címért folytatott harcban, de többen is fejlesztettek. Ismét egy kemény bajnokság várható és biztos, hogy nem adják olcsón a bajnoki címet év végén.