|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Február végén került megrendezésre a 7. Magyar RBR Bajnokság második fordulója. Az idénynyitó verseny után, ahol Retkes Péter rajt-cél győzelmet aratott, sokan számítottak egy hasonló, akár még több izgalommal teli versenyre, amit követően talán már jobban fog körvonalazódni az, hogy kik azok a versenyzők, akik idén az abszolút bajnoki címért szállhatnak harcba. Az első fordulóban több olyan név is idő előtt búcsúzott, akik komoly esélyesnek számítottak akár a dobogóra, akár a futamgyőzelemre, így ők javítani, a többiek pedig egy hasonló jó eredmény elérésére törekedtek a második felvonásban. ![]() Elmauer György - Mini John Cooper Works WRC Az itiner közzététele után nyilvánvalóvá vált, hogy a valaha volt egyik legnehezebb versenyre készülhet mindenki, hisz a pályák nagy része ilyen felületen, és ilyen állapotban még soha nem szerepelt tétversenyen! 21 zord és embert próbáló téli szakasz várt a mezőnyre. Csodálatos összefoglaló a legjobb 10 főszereplésével Az első nap végén hatalmas meglepetésre Kriston Bodnár Dávid állt az élen, aki egyike volt azon keveseknek, akik nem rontottak nagyot a nyitó szakaszokon. A Peugeot 207 S2000-el induló Dávid 4 másodperces előnnyel várhatta a 2. napot Ranga Péter előtt, akit 1 MP-s hátránnyal követett Kozma Péter, Fekete Mihály és Kese Zoltán. Sokaknak, akik a győzelem reményében vágtak neki ennek a fordulónak, már a legelején szertefoszlott ez az álmuk, hiszen már az első 4 szakasz után búcsúzott Csoma Alex, Blitzer Martin, Tóth Alex és Bóta Róbert is.
Ők már csak a superrally segítségével folytathatták a száguldást, de hátrányuk már tetemes volt az élen állókhoz képest. Ekkorát nem, de sokat bukott Retkes Péter is, ő már az első szakaszon majd egy percet hagyott bent. A nap legnehezebb gyorsaságija az SS2 volt, ahol többek között Lámer Zoltán is nagyokat hibázott, de még mindig szerencsésebbnek mondhatta magát azoktól, akiknek nem sikerült lejönniük a szakaszról, csak tréleren. Ezen az alig 8 kilométeres pályán 98 versenyző adta fel a küzdelmet, amire még nem volt példa az OB-k történetében. ![]() Lámer Zoli - Peugeot 207 S2000 A második nap első felében nem történt változás az élmezőnyben. Dávid kis előnnyel, de őrizte a vezető helyét, mígnem a 7. szakaszon megütötte az autója orrát, aminek következtében felforrt a hűtővíz, és a fotocellás cél előtt 6-8 méterre megállt alatta a Peugeot, és fel kellett adnia a versenyt. Ekkor vette át az első helyet Kozma Péter a Ford Fiesta S2000-esével, akit pár tizedmásodperc lemaradással követett Fekete Mihály Skoda Fabia S2000-ese és Kese Zoltán Fiesta-ja. Mögöttük az egyre feljebb zárkózó Lámer Zoltán jött 10 MP-s lemaradással, akit Radovits Balázs, Velner Viktor, Nyilas Mihály, Tátrai Balázs és a szakaszon hibázó, majd jócskán hátrébbcsúszó Ranga Péter üldözött. A nap végén nagy változás már nem történt, a vezető helyen lévő Kozma Péter mindössze 5 századmásodperc, előnynek nem nevezhető különbséggel várhatta a folytatást Fekete Misivel szemben. A harmadik helyet Kese Zoltán foglalta el 2,4 MP lemaradással. Lámer Zoltán a nap második felében hibázott, így majd 21 MP lemaradással követte a vezető triót. Mögötte a legjobb N4-es autóval versenyző Radovits Balázs birtokolta az abszolút 5. helyet. A további sorrend: Velner Viktor, Ranga Péter, Cseszneki Szabolcs, Retkes Péter, Nyilas Mihály és Tátrai Balázs, aki még egy percen belül van az első helyezetthez képest. ![]() Kikiny - Ford Fiesta S2000 A harmadik nap Kozma Péter ott folytatta, ahol előzőleg abbahagyta, vagyis gyors és hibátlan versenyzéssel rótta a kilométereket, amit nem tudtak tartani a mögötte lévők. Először Fekete Mihály maradt le, a nap felénél már 30 másodperc volt a hátránya, majd Kese Zoltán hibázott egy nagyot, ami majdnem a kiesést jelentette számára, de megúszta egy szűk, 1 perces időveszteséggel azt a kalandot. Ezeket a hibákat és lemaradásokat kihasználva Lámer Zoltán feljött a 2. helyre, de ő sem tudta végig tartani Kozma Péter tempóját, aminek következtében a nap végére több mint 31 MP-s hátránnyal várhatta a folytatást. A dobogó alsó fokán ekkor Fekete Misi állt, több mint 5 MP lemaradással Lámer Zoli Peugeot 207 S2000-ese mögött. Kese Zoltán visszacsúszott a 4. helyre, neki már maximum a dobogó elérése lehet a záró napon a célja. Az 5. helyért még nagy csata zajlott, Radovits Balázs és Verner Viktor között kevesebb, mint 1 MP differencia volt ekkor.
Mögöttük már viszonylag nagy, fél perces lemaradással jött Nyilas Mihály, aki a nap végére elvesztette valamennyi játszótársát, hisz egyaránt búcsúzott a folytatástól Ranga Péter, Cseszneki Szabolcs, Retkes Péter és Tátrai Balázs is. Az abszolút 8. helyre Ráti Gergő zárkózott fel, aki már az idény-nyitó versenyen is az egyik kellemes meglepetésnek számított.
A további sorrend az első 10-ben Hlavacsek István és Berki Norbert volt. Érdekesség, hogy míg a második nap végén az abszolút 11. helyezett Tátrai Balázs is percen belül volt az élen autózó Kozma Péterhez képest, addig a 3. nap végére az összetett 10. helyen lévő hátránya már 4 perc volt!!! ![]() Radovits Balázs - Mitsubishi Lancer Evo X A záró napi 6 szakasz előtt a legfőbb kérdés az volt, hogy ha Kozma Péter nem ront, akkor hogyan fog alakulni a 2. 3. 4. hely sorsa, ugyanis ebben az esetben senki sem kételkedett már az első hely gazdáját illetően. 4 szakasszal a vége előtt szinte semmi sem változott az előzőekhez képest, ekkor úgy nézett ki, hogy már mindenki a biztonságos célba érést tartotta szem előtt. Kozma Peti vezetett majd fél perces előnnyel Lámer Zoltán előtt, akit majd 10 MP-s lemaradással követett Fekete Misi megelőzve 17MP-el Kese Zoltánt. Az 5. hely sorsa ekkor még mindig nem tisztázódott le, Viktor és Balázs igazi ki-ki meccset vívott egymás ellen, amiben 3 másodperccel Velner Viktor állt jobban. A nap feléhez érve, három szakasszal a vége előtt azonban újabb fordulat következett a dobogóért vívott harcban. Lámer Zoli bukott, és csak a szerencséjének köszönhette, hogy nem esett ki, valamint, hogy csak 15 MP-t vesztett ezzel a hibával. Így visszacsúszott Misi mögé a 3. helyre 3 másodperccel, a vezető Peti mögé pedig több mint 43 szekundummal, de a 4. Kese Zoli is csak 13 MP-el volt lemaradva tőle. Ismét nyitott lett tehát a dobogó alsó fokainak sorsa, miközben az élen álló Kozma Péter senkitől sem zavartatva haladt első győzelme felé. A 19. szakaszon Lámer Zoli visszaszerezte a 2. helyet, az utolsó előtti szakaszon ezt még stabilizálta is üldözőivel szemben. Ekkor a második helyen lévő Lámer Zoltánnak 7 másodperces előnye volt a harmadik helyezett Misi előtt, akit 6 MP-s lemaradással követett Kese Zoli. Az utolsó szakaszon Kozma Péter nem bízott semmit sem a véletlenre, pont annyira nyomta a gázt, ami elegendő volt a győzelméhez, ezzel pályafutása első abszolút aranyérmét szerezte. Lámer Zoli egy hatalmas idővel biztosította be az ezüstérmét, ezen a szakaszon több mint 12 másodpercet vert a második helyezettre! Fekete Misi nyugodtan ért végül oda a dobogó legalsó fokára, ugyanis Kese Zoltán az első kanyarban hatalmasat esett és végül csak a 6. helyen ért célba a versenyen. Radovits Balázs a végén nagyot hajrázott, legfőbbképp a záró szakaszon elért jó eredményének köszönhetően megelőzte Velner Viktort és megszerezte a 4. helyet előtte. Abszolút 7. lett Nyilas Mihály, akit Ráti Gergő, Hlavacsek István és Berki Norbert követett az első 10-ben. ![]() Berki Norbert - Proton S2000 Az A7/R3-as kategóriában Dénes Szabolcs győzött, aki ezzel javított az első fordulós eredményén, ahol az élről volt kénytelen feladni a verseny. A 2. helyezett a megbízható versenyzéséről híres Csekő Árpád lett, megelőzve Kovács József Krisztiánt. ![]() Dénes Szabolcs - Honda Civic Type-R R3 A kategória összefoglalója Az S1600/N3-as kategóriában Bitto Zsolt volt a leggyorsabb, aki rögtön győzelemmel tért vissza az elsőkerekesek közé, maga mögé utasítva Szente Zsoltot és Urhegyi Pált. ![]() Urhegyi Pál - Peugeot 205 GTi A „H” kategóriában Szoták Dániel az első forduló után a másodikban is nyerni tudott, ráadásul itt is hatalmas előnnyel. Második helyen Nagy Attila ért célba, a harmadik helyen pedig az előző versenyhez hasonlóan, most is Kerényi László ért célba. ![]() Kerényi László - Lada Samara A nyílt bajnokság értékelésében (ide tartoznak azok az autók/kategóriák, amik nem számítanak bele az abszolút értékelésbe) Hajdó László diadalmaskodott Szabó Zoltán és Füredi Zoltán előtt. Ők is látványos, és izgalmas csatákat mutattak be. Ha ezt a kategóriát is beszámítanák az abszolút értékelésbe, akkor szép eredményeket értek volna el ott is, mindhárman az első 10-ben fejezték volna be a versenyt. ![]() Füredi Zoltán - Mitsubishi Lancer Evo VI Idén is megrendezésre kerül az R2, azaz a Rally Másodosztály, ami az újonc, illetve kezdő versenyzőknek próbál lehetőséget biztosítani. Itt lett abszolút győztes Bardóczy Ádám, aki mindössze 7 percet kapott az R1 abszolút győztesétől, ami mindenféleképpen egy szép eredmény. Második lett Rózsa László, aki nagy csatában utasította a dobogó alsó fokára Horváth Róbertet. ![]() Tamás Vincze - Lada VFTS A bevezetőben írtam, hogy a forduló előtt sokak abban reménykedtek, hogy ez is izgalmas verseny lesz, és talán már kicsit jobban körvonalazódhat az, hogy idén kik lehetnek azok, akiknek reális céljuk van a bajnoki cím megszerzésére. Nos, izgalmakból ugye nem volt hiány, az viszont még nagyon nagy rejtély, hogy idén kikkel lehet komolyan számolni, hisz eddig 2 verseny volt, és a dobogókon 6 különböző versenyző állt, sőt mindkét versenyen 3 különböző márka volt a pódiumon, pontosabban egy Peugeot 207, egy Ford Fiesta és egy Skoda Fabia S2000. Minden nyitott még tehát, sokaknak pedig még csak most kezdődig az OB, hiszen a két kötelező mínuszolás miatt, akik eddig mindkétszer kiestek, azok sem veszítettek még lényegében semmit sem. Érdekes idény kezdődött, ahol a 3. forduló március közepén lesz megtartva.
Ez a hír most jelenik meg 5630. alkalommal
![]() 7. MRBRB 1.futam • összefoglaló
2012-02-13
![]() ![]() ![]() |