|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
7. Co-Driver Rally School – Janikával indul a 2018-as évfolyam
Ha kis hazánkban felvetődik a rali, mint téma, a sportszerető társaságban hamar előkerülnek a 90-es és 2000-es évek. Kellemes nosztalgiával beszélünk róla, de még inkább újra vágyott érzésként, élményeként, ábrándozva. Ifj Tóth János aktív részese volt már ennek a korszaknak is olyannyira, hogy első abszolút bajnoki címét is ekkor szerezte és gyűjtő szenvedélye további 6 alkalommal eredményezte az éves rali korona elnyerését. A versenyzés mellett vállalta és felvállalta, hogy az utánpótlásért is dolgozzék, hogy átadjon valamit abból a hatalmas tapasztalati csomagból, ami az elmúlt évtizedek alatt Őt a nagy bajnokok közé emelte. A Co-Driver Rally School a kezdetektől számíthat Janika résztvételére és támogatására, nem lesz ez másként az idei, 2018-as kurzus esetében sem. Őt kérdeztem a márciusi navigátor suliról, az utánpótlás nevelésről, a programról és „arról” a hangulatról. Legközelebbi fellépésed a Co-Driver Rally School-ban egy tőled kevéssé megszokott, tanári szerepben talál. Mikor és hol kap katedrát ifj. Tóth János?
…és a komplett tanári kar! Hiszen ez nem csak rólam szól, én egy vagyok azok közül, akik részt vesznek, részt vehetnek ebben. Hozzá teszem, nagyon szívesen teszem! Az idei, 2018-as navisuli az elmúlt évek remek helyszínén, Orfűn várja az érdeklődőket március első hétvégéjén, március 3-4-én.
Ez neked már nem az első, hiszen a kezdetektől benne vagy. Miért fontos ez ifj. Tóth János sokszoros magyar bajnoknak? Miért adod hozzá a neved és az arcod?
Már az első alkalommal is úgy éreztem, hogy ez egy jó kezdeményezés! A sportért folyamatosan tennünk kell, ha azt akarjuk, hogy működjön. Az utánpótlás nevelés alapvetően határozza meg a sport jövőjét. Azt gondolom, hogy Magyarországon sok jó navigátor van, de még sincs elég. Nekünk „öregeknek” kutya kötelességünk foglalkozni a jövő versenyzőinek nevelése. Pilótaként megtanultam és sokszor megtapasztaltam, hogy a sikernek mennyire meghatározóan fontos része a navigátor. A jó navigátor!
A navigátor suliban is arra törekszünk, hogy a részt vevők érezzék és tapasztalják, itt nem csak felolvasó automatákra van szükség. Sokkal több annál, hiszen a navigátornak a szükséges képességei mellett nincs meg a kellősportszakmai felkészültsége és a kellő elhivatottsága, nem lesz meg a szükséges összhang a pilótájával. Ha nincs az a „plusz”, akkor igazi bizalom sem lesz kettejük között és e nélkül nem lesznek olyan gyors páros, mint lehetnének. Ezt könyvekből nem lehet átadni, ehhez személyes kontakt és gyakorlat szükséges. Nekünk pedig az a feladatunk, hogy a tudásunkból, tapasztalatunkból, élményeinkből minél többet átadjunk azoknak, akik erre kíváncsiak. Jó dolog, hogy működik ez a kezdeményezés, jó dolog, hogy vagyunk még egy páran, akik foglalkozunk, foglalkozhatunk ezzel, és nem kérdés,hogy ott a helyem, hogy részt veszek ebben sokadszor is. Szokták mondani, hogy egy iskola annyit ér, amennyit a tanári kara. Mi a helyzet a Navigátor iskola szakmai oldalával? Mitől jó ez a suli?
Egyértelmű! Attól jó, hogy jó a csapat! A tanári kar minden tagja elhivatott, szakmailag felkészült, és tapasztalt. Nem az első sulit csináljuk így, együtt, ez pedig azt bizonyítja, hogy mindannyian tenni akarunk az utánpótlásért. Sok mindent kaptunk versenyzőkként ettől a sporttól és szeretnénk ebből visszaadni a fiataloknak. A másik fontos dolog, hogy nagyon jó az orfűi helyszín! Szó szerint minden egy helyen van, valamint könnyen elérhető autóval is, busszal is. És gyönyörű a környezet! Azaz: minden adott ahhoz, hogy most is jó hangulatú és tartalmas legyen a Navigátor Suli.
Azt én is igazolhatom, hogy a hangulatra nem lehet panasz, sem az oktatók között, sem a suli egészét tekintve…
Természetesen a komoly szakmai munka az alapja mindennek, de a hangulat abszolút felszabadult. Talán pont azért, mert itt olyan emberek jönnek össze, akik szeretik az autósportot és hajlandóak ezért tenni. A navigátor iskola is fejlődik és mára olyan erős alapokkal rendelkezik ez az intézmény, hogy ha ralit kivonnánk a képletből, akkor is egy remek, vidám hétvégéről beszélhetnénk. Ralival együtt pedig pláne. Tulajdonképp ez egy vidám hétvégi programnak is kitűnő.
Mi lesz idén a program? Eddig első nap elmélet, másodikon gyakorlat volt a trend?
Az alapok most sem változnak. Két napon keresztül csak a rali lesz a téma. Szombaton egész napos elméleti oktatás, este pedig a vacsora után egy kötetlen hangulatú duma parti a másnapi csapatok kisorsolásával. Vasárnap pedig korán kezdünk és egész nap meg az autózás, azaz, a gyakorlati oktatás a program. Tapasztalt pilótákkal és mentor navigátorokkal próbáljuk ki a fiatalokat a gyakorlatban, azaz, autóban ülve.
videók a korábbi iskolákról
Miben lesz más ez a suli, mint az eddigiek?
Az elméleti részét az alapító tagok, Nyirfás Julcsi, Kerekes Joti, Csökő Zoli és Büki Ernő állították és állítják össze. De ez a rész sem változatlan, itt is minden alakalommal kerülnek elő újabb és új dolgok, így azoknak is érdemes visszajönniük, akik már jártak nálunk. Fontos szempont, hogy mindig legyen újítás az átadott anyagban. Vasárnap is picit többet kapnak a diákok, hiszen a korábbiaktól eltérően most is több gyorsasági szakasz is lesz, etapokkal, gyűjtővel, profi sportbírókkal, azaz, mindennel, ami kell.
A Co-Driver Rally School tanári kara idén is erős, akár a pilótákat, akár a mentor navigátorokat nézzük…
Úgy kezdem, hogy mindannyiunknak, akik pilótaként vagy navigátorként részt vehetünk ebben az egészben nagy megtiszteltetés a felkérés, és úgy tudom, mindannyian elsőre igen mondtunk Markó Tibi telefonhívására, ami pedig jól jelzi, hogy ismét örömmel jövünk ide. Természetesen a mag most sem változott: Julcsi, Joti, Ernő, Csökő Zoli és Markó Tibi. Ez a névsor egészül ki: Budai Marcsi, Czakó Janek, ifj. Ranga Laci, Klausz Kristóf, Maricsek Miki, Ranga Peti, Turi Tomi, Wirtmann Feri és ifj. Tóth János kollégákkal. Nem magamat, hanem a többieket figyelembe véve úgy gondolom kijelenthető, hogy ez a társaság nagyon rendben van! Ebből rossz nem sülhet ki.
Készült egy profi kiírás is a suliról, abban benne vannak az alapvető infók. Egyébként pedig a codriverrallyschool@yahoo.com címre kell levelet írnia a jelentkezőknek.
Nevezési zárlat?
2018. február 23. péntekig várjuk a jelentkezőket. Tessék igyekezni, mert az osztály létszáma korlátozott!
Ez a hír most jelenik meg 4577. alkalommal
![]() 2018.03.03-04.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.03.14-18.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.15.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.15.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.15-16.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.16.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.28-30.
![]() részletes infóink ![]() 2025.04.04-06.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |