A-HÍD Rallyesprint - Tatabánya Kupa
Itt vannak a tatabányai MARB és SPRINT futam infói
2017-11-07
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
735080755
Napi oldal:
2737
Jelenleg:
2188
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MARB - Rallye Sprint Bajnokság
oldalanként | növekvõ
összesen: 542 hozzászólás • 28 oldal
322. • 2014-12-27 13:41:11
Nyugi hu0olb, ez csak egy levélváltás, és nem a világvége.
Reméljük, hogy senki sem akarja továbbvinni a "butaságot".

(indulj ki abból, hogy Ernõ nem P.Zs.) kacsintok
321. • 2014-12-25 13:27:34
https://www.dropbox.com/s/3fshu9ffnm9bqqc/141224_MARB_DuEn.pdf

Ez micsoda?

Tényleg tovább kell vinni a butaságot? Csináljuk azt amit PZS? Hova tovább még? Honnan jött a mostani RSB??? Ne csináljuk már ezt! Mi lesz még itt? Ennyire kell a pénz???? Az eszem megáll...

Büki Ernõnek üzenem,hogy kitartás! Majd a FESTO-ban legközelebb megint megkérdezem,hogy mi lesz itthon a Rallyeval....de attól tartok,hogy már tudom a választ elõre....:(
320. • 2014-12-15 17:28:55
Sziasztok

Alakul ez hajrá MARB!
319. • 2014-12-15 12:29:21
Kedves Ernõ,

Köszönjük az elõkészítõ munkát. Az indítványokból úgy tûnik, hogy számos javaslatunk "átment" a módosítottak pedig vállalható kompromisszumok.

Várjuk a végleges döntést... :)
318. • 2014-12-12 23:12:31
Kedves MARB-os Versenyzõk!

Többen írtatok, telefonon kerestetek, hogy mi van, hogy állunk az ígéreteinkkel……
Elnézést kérek, hogy nem válaszoltam azonnal. Megígértem, hogy a Duen, MARB fórumon jelentkezem.

Úgy gondolom, hogy az ígéreteinknek megfelelõen haladunk a munkával a 2015-ös versenyévad elõkészítése tekintetében.

2014
November 26.-án megtartottuk évértékelõ és következõ év elõkészítõ ülésünket az idei évben versenyt rendezett Rendezõkkel. Ezen a megbeszélésen pontról pontra átbeszéltünk minden olyan felvetést, problémát, amit Ti jeleztetek felénk levelekben, beadványokban, személyesen. (ezúton is köszönjük az aktív részvételt) A Rendezõk egyhangú véleménye az volt, hogy sikeres évet zártunk Veletek együtt. nagyon sokat tett a siker lebonyolítás érdekében az MNASZ Biztonsági Bizottsága is. A Rendezõk kijelentették, hogy a felmerült hiányosságokat igyekeznek a jövõben kiküszöbölni. Egyértelmû mindenki részérõl, hogy még „jobb érzésû” versenyeket kell rendezni számotokra.

2014-ben 20 futamot írtunk ki. Mind a 20 futam megrendezésre került! Köszönet a Rendezõknek és lelkes Csapatuknak. (déli régió Balatonyi Árpád, Markó Tibor, nyugati régió Bognár Gábor, észak-ny régió Fodor Krisztián, észak kelet Adamovits Márk)

A MARB létrehozásával megteremtõdött annak a lehetõsége, hogy ma Magyarországon bárki részt vehessen szabályozott keretek között rallye típusú versenyen, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által kiírt Bajnokságban.

Kijelenthetõ, hogy az MNASZ, mint felügyeleti szerv, évközben a lehetõ legminimálisabb mértékben szólt bele a régiók életébe. Mindenkinek tisztában kell lenni azzal, hogy ezek a versenyek évek óta mûködtek a maguk módján. Az elõírt rendezési, biztonsági elõírások, alap sportszakmai szabályok betartatásán kívül meg kell hagyni a régiók teljes körû szuverenitását. A versenyzõkre nem lehet súlyos anyagi terheket kivetni, nem lehet a „nagy” rallyéban alkalmazott elõírásokat alkalmazni. Ezen rendezvényeknek, régiós bajnokságoknak semmi köze nincs, nem is lehet a „nagy” rallye bajnokságokhoz. Szem elõtt kell tartani, hogy ezek amatõr, hobbiszintû, hétvégi rendezvények. A legfontosabb, hogy „viszonylag” kevés pénzbõl jól érezzék magokat a részt vevõk az adott rendezvényen. Szabadidõ sport.

El kell jutni mindenkinek arra pontra, hogy belássa, beismerje, hogy a MARB sorozat egy minden „megszállást” nélkülözõ sorozatnak kell, hogy legyen! Résztvevõinek több mint 90%-a semmit mást nem akar „csak” versenyezni! Nem érdekli Õket az ORB-be való indulás. Néhányan kipróbálják egy-két futam erejéig a R2 rendezvényeket, de nekik megfelel az adott régió, ahol versenyezgetnek, jól érzik magukat. Meg kell hagyni a szabadságukat!


2015
A 2015 évi versenynaptár elõkészítése folyamatban van. Ennek véglegesítése csak a „nagy” versenynaptár elkészülte után lehetséges, mivel figyelembe kell venni az ORB, R2 futamokat.
2015-ben 22 MARB futam kerül kiírásra. Elõfordulhat, hogy egy hétvégén több MARB futam kerül lebonyolításra, természetesen a közeli régiók figyelembe vételével lesznek kialakítva az idõpontok.

Elkészítettünk a 2015. évi SRVSZ-t (Sprint Rallye Versenyek Szabályzata)
A szabályzatot az elõírásnak megfelelõen (dec. 10. volt elõírt határidõ) megküldtük jóváhagyásra a Sporttanácsnak. A bajnokság lezárását követõen megalakult RSB-vel tartottunk egy személyes egyeztetést a változtatásokról.
Egy gondosan elõkészített élhetõ, kivitelezhetõ szabályzatot prezentáltunk. Nem volt nehéz hiszen idén szinte 100%-ban mûködött. Reméljük dec. 15.-ig jóváhagyva megjelenik. Ti kértétek, hogy mielõbb jelenjen meg, dec. 15.-ét ígértük, nekünk is fontos, hogy tudjátok az új elõírásokat. (a megjelenés nem rajtunk múlik)
A sorozat egész évben mûködött, a rendezõkkel páran önszorgalomból folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, a rendezvények nélkülünk is lebonyolításra kerültek volna, nem kell túllihegni a felügyeleti szerepet. A szabályzat elõkészítéskor az egyeztetéseket a Sporttanács tagjaival, mint legfelsõbb sportszakmai szervvel végeztük, mert nem volt RSB. A megalakult RSB „bólintása” hiányzik.
Nekik, a pár napos RSB-nek idei évben semmi gondjuk, munkájuk nem volt vele (kivéve Koch Gabi), - komplett kész, terméket kaptak, amit piacra kell dobni, csak mûködtetni kell, ha a Közgyûlés után Õk maradnak.


Röviden tájékoztatunk Benneteket a szabályok változásáról a teljesség igénye nélkül:

Jelentõs változást nem terveztünk. A 2014. évi szabályzat mûködõképes, hosszútávon. Csiszolgatni kell, abból a célból, hogy a résztvevõknek folyamatosan jobb lehessen, jobb legyen.

Az alábbiakban szereplõ változások, egyenlõre TERVEZETNEK minõsülnek, elfogadásra várnak!

A piszkos anyagiak
Az elmúlt évekhez hasonlóan most sem változik a nevezési díj: 32.000,- (bruttó)
(a biztosítási díjakról késõbb tudunk beszámolni)

2015. évben a MARB versenyzõi igazolvány díja marad 2.500,- (éves díj)
Az igazolványok kiadásával kapcsolatban ki kell dolgozni egy rugalmasabb megoldást.

A versenyekkel kapcsolatban a Rendezõ a nevezési és a biztosítási díjakon felül semmilyen más díjat nem szedhet a nevezõktõl/versenyzõktõl.

Résztvevõk:
A 2015-ös versenyszezontól kezdõdõen azok a versenyzõk, akik:
„új versenyzõként” rallye jellegû versenytapasztalat hiányában, vagy
a 2010. január 1. óta eltelt idõszakban igazolható rallye verseny teljesítése nélkül kívánnak, sprint jellegû rallye versenyre (MARB versenyre) 1. Versenyzõként (vezetõként) nevezni, maximum 1600cm3 hengerûrtartalmú szívó motorral szerelt autóval nevezhetnek és versenyezhetnek az elsõ évaduk versenyein.

A 2015. évi MARB futamokon vezetõ versenyzõként csak olyan versenyzõ szerezhet pontot, aki rendelkezik MARB-A versenyzõi igazolvánnyal, Az adott és az elõzõ évben nem rendelkezett „magasabb” osztályú vezetõi licenccel.
(megjegyzés: az idei év elején ebbõl rengeteg probléma adódott. R2 vezetõi licenncel nem lehet MARBban indulni vezetõként)

A MARB futamokon navigátorként MARB-N, MNASZ ORB, R2, Historic licenccel részt lehet venni.

Kizárólag MNASZ „N” tip. licenccel, egyedi engedéllyel, lehet indulni vezetõként a MARB bajnokságban, MARB-A igazolvány kiváltásával.


2015.-ben az alábbi új régió felosztás szerint zajlanak a bajnokság futamai:

A MARB bajnokság értékelésébe számító futamok:
1. „déli régió” dél-Dunántúl 6 verseny (6 MARB értékelt)
2. „nyugati régió” észak-Dunántúl 6 verseny (6 MARB értékelt)
3. „északi régió észak M.o. (Pest, Nógrád, Heves) 5 verseny (5 MARB értékelt)
4. „keleti” régió kelet M.o. (Heves, BAZ, Szabolcs) 5 verseny (5 MARB értékelt)
(megjegyzés:2014-ben északi régiónként mûködõ (8 futam 6 MARB értékelt), terület 2015-ben két önálló régiónként fog szerepelni, 5-5 futammal. Mindegyik régiós futam MARAB pontszerzõ.)

MARB kategóriák továbbra is: 5,4,3,2 (Lada Kupa)

A MARB BAJNOKSÁG ÉVES ÉRTÉKELÉSE
(megjegyzés: az éves értékelésnél figyelembe vettük az észrevételiteket. Már az évelején láttuk, hogy nem lehet hosszútávon az összes futamot beszámítani a pontszerzésbe. A 2014-es rendszer szerint, akinek anyagi lehetõsége engedte, elmehetet az összes futamra. Az évfolyamán készített felmérés egyértelmûen azt igazolta, hogy a versenyzõk többsége a saját régiójában és még 1-2 futamon indul el maximum. Ennek figyelembe vételével határoztuk meg a 8 futamon történõ pontszerzés lehetõségét. Természetesen, akinek van rá lehetõsége, ideje Õ akár mind a 22 futamon indulhat, de bajnokság értékelésébe „csak” az elsõ nyolc futamon megszerzett pontjai számítanak be.)

A bajnokság éves értékelése a fent kiírt régiók valamennyi MARB értékeléssel rendelkezõ versenyének figyelembevételével történik.

Az éves értékeléskor figyelembe vett futamok száma:
Sorrendben, az elsõ 8 futamon történõ rajtoláskor megszerzett pontok összessége.

pl. a versenyzõpáros sorrendben elrajtolt, ötször a keleti régióban (megszerzett pontjai 2, 0, 6, 10, 0), utána kétszer indult a déli régióban (megszerzett pontjai 8, 4), majd háromszor rajtolt a nyugati régióban (megszerzett pontjai 6,2,1). Összesen 10 futamon indult, ebbõl az elsõ nyolc számít, az alábbi pontokat szerezte: 2+0+6+10+0+8+4+6=36

A bajnokság értékelése a MARB 2015. évben értékelt versenyein a vezetõ versenyzõ által szerzett bajnoki pontok összegzése alapján történik úgy, hogy az elsõ helyezett az, aki a legtöbb bajnoki pontot szerezte. Pontazonosság esetén a több jobb helyezés dönt, ha ekkor is holtverseny áll fenn akkor az a jobb helyezés számít, ahol a teljesített gyorsasági szakaszok össztávolsága a nagyobb.

KATEGÓRIA ÉRTÉKELÉS
A kategória akkor kerül értékelésre, ha legalább 3 versenyzõpáros elrajtolt. Rajtolásnak minõsül az, ha a versenyzõpáros, az elsõ gyorsasági szakaszon a megadott jelre elhagyja a rajthelyet.
Amennyiben az elrajtoló versenyzõpárosok száma kevesebb, mint, 3, úgy felsorolásra kerülnek az eggyel magasabb kategóriába, és az ott megszerzett pontot/kat viszik a nevezés szerinti kategóriájukba.

(megjegyzés: érkezett olyan észrevétel, hogy a kategória akkor kerüljön értékelésre, ha min. 5 induló van. Megvizsgáltuk az összes versenyen kategóriánként az indulok számát. Megállapítottuk, hogy a 3. kategória az északi régióban gyengélkedik, de itt is csak kétszer volt három indulónál kevesebb, 2. kategória egyedül a déli régióban mûködõképes. Azonban ha az un. felsorolást alkalmazzuk, a pontszerzési lehetõség megmarad. Három induló esetén, talán többeket ösztönözhett, hogy részt vegyen a bajnokságban.)

A MARB-RS VERSENYEK RÉGIÓNKÉNTI ÉVES ÉRTÉKELÉSE, DÍJAZÁSA
Régiók szerinti futamok száma:

Déli Régió: 6 futam A versenynaptárban szereplõ 6 déli régiós futam
Nyugati régió: 6 futam A versenynaptárban szereplõ 6 nyugati régiós futam
Északi Régió: 6 futam A versenynaptárban szereplõ 5 északi régiós futam plusz 1 keleti régiós futam, ahol (kronológiailag) elõször rajtolt a versenyzõ
Keleti Régió: 6 futam: A versenynaptárban szereplõ 5 keleti régiós futam plusz 1 északi régiós futam, ahol (kronológiailag) elõször rajtolt a versenyzõ
(megjegyzés: Régiós szinten a Rendezõk megállapodása alapján 6 futam kerül értékelésre. A két új régióban ez úgy lehetséges, hogy 1-1 futamon a szomszédos régióban lehet pontot szerezni.)

régió kategóriák: 5,4,3,2 (MARB) Lada Kupa, Extra Lada Kupa
a 6-4WD és a 6.2WD kategória továbbra is kupaként kerül kiírásra.

Egységesített rajtszám panel kerül bevezetésre országosan.
Rajtszám panel – teljes felülete: 60x50 cm, helyét kötelezõen, az elsõ ajtók felületén kell szabadon hagyni

Szuper Rallye:
Az adott versenyen azon versenyzõpárosok, akik kiestek, a Rendezõ döntése alapján, megismételt technikai ellenõrzést követõen (verseny technikai ellenõre által), ha versenyzésre alkalmas a gépjármûvük, a mezõny végén elrajtolhatnak, a vissza lévõ szakaszokon. Az eredménylistán kiesett versenyzõként kell õket szerepeltetni, bajnoki pontokat nem kaphatnak.
(megjegyzés: a szuper rallye szabály már 2014 év közepén a fenti formában került alkalmazásra, a beadott versenyzõi észrevételek alapján hozott módosítás szerint)

Néhány a Sprint jellegére alakított büntetési tétel illetve elbírálási iránymutatás:

Idõellenõrzõ állomáson való jelentkezés:
Amennyiben a versenyen a versenyzõknek a menetlevélben szereplõ un. idõellenõrzõ állomásokon kell az elõírt idõben jelentkezniük úgy az alábbi büntetések kerülnek kiszabásra:
az elõírt idõtõl való késés, minden megkezdett perc 10 mp idõbüntetés
az elõírt idõ elõtti korai érkezés, minden megkezdett perc 20 mp idõbüntetés

Gyorsasági:
A rajtkésleltetése a versenyzõ hibájából: 20 mp büntetéssel jár. (a versenyzõ nincs rajt kész állapotban, ideális idejében nem rajtoltatható el. pl. nincs bekötve öv, sisak)

A hibás, különösen a korai rajtot, ami a rajtjel megadása elõtt történik, a következõ módon büntetik:
1. eset: 10 másodperc.
2. eset: 15 másodperc.
3. eset: 20 másodperc.
További esetekben: a Felügyelõk döntése szerint.

Az SRVSZ 2015 végén található egy un. Büntetések táblázata
(összefoglalja a szabályzatban szereplõ regulákat)

A lassító rombolások büntetésének kiszabása esetén a mindenkori Felügyelõ Testületnek az alábbiakat kell mérlegelnie:
a lassító rombolás jogtalan elõnyszerzést eredményezett-e,
a vétkes versenyzõ magatartása a lassító rombolás elkerülésére irányult-e,
különbözõ módon megtörtént eseteket nem lehet azonos, „szabványbüntetéssel” sújtani,
amennyiben a versenyzõ hibázott és lassítót rombolt, a ténybíró azt jegyzõkönyvezni köteles, függetlenül attól, hogy az esettel kapcsolatban a versenyzõ veszített-e idõt, vagy sem.
lassító rombolás esetén a ténybírónak nem mérlegelhet, kötelessége jegyzõkönyvet készítenie, az eset tényszerû és rövid leírásával, annak minõsítése nélkül.
Javaslat: a MARB versenyek jellegére, távjának mértékére való tekintettel az egyes lassító rombolások esetén nem javasolt „perces” büntetések kiszabása – kivéve az egyértelmû szándékos, csalárd eljárás esetét, vagy a sokadik alkalommal, „visszaesõként” elkövetett szabálytalanságot.

A rendezvényekkel kapcsolatos észrevételek alapján az alábbiakkal egészítettük ki a szabályzatot:

A Rendezõknek törekednie kell arra, hogy az átvételek helyét a gyorsasági szakaszon vagy annak közelében jelölje ki.

A technika átvételek helyszíne:
A verseny rendezõje az átvételek lebonyolításához fedett, a közönségtõl elhatárolt területet köteles biztosítani.
A minimális feltételek, amelyeket a rendezõnek kötelessége biztosítani:
fedett helyszín, minimum: 6x6m-es terület (2db 6x3-as szerviz sátor)
minimum 1db asztal, 2db szék
220V, elosztóval, és a munkát lehetõvé tévõ világítás kiépítése
a lassítók kialakításakor a lassító egyes sorainak olyan szélességben és közökkel kell zárniuk az adott területet, hogy a lassító ne legyen autóval kikerülhetõ lassító rombolás nélkül. A lassítók szabályos és elõírás szerinti felépítésének felelõssége a verseny rendezõjét terhelik.

Néhány technikai jellegû elõírás:

Turbóval, vagy bármilyen más feltöltõvel szerelt motor használata esetén a tényleges hengerûrtartalmat diesel motor esetén 1,5-el kell szorozni, és az így kapott érték alapján kell az autót a megfelelõ csoportba besorolni.
(Az idei évben versenyzõi beadvány alapján már évközben meg lett változtatva a diesel autó szorzója 1-rõl 1,5 re)

A 2012-2014 évben bármelyik MARB régióban már regisztrált jármû a MARB/MARB-RS sorozatban a regisztrációkor érvényben lévõ szabályozás szerint kialakított bukócsõvel vehet részt. A még regisztrációval nem rendelkezõ, régebbi szabályozás szerinti bukócsõvel épített autóra új regisztráció nem adható ki, csak a bukócsõ érvényben lévõ elõírások szerinti módosítása esetén.

Az üzemanyagtank átépítése, áthelyezése során kizárólag kereskedelmi forgalomban kapható, „gyári” kivitelû tank használata engedélyezett, a házilag kialakított tankok (tartályok) nem elfogadottak.

Azok a gépjármûvek melyek a technikai átvételen nem feleltek meg (technikai és biztonsági elõírások) a rendezvényen semmilyen formában nem vehetnek részt.


A fentiekben felsorolt szabályváltozások tervezete megítélésünk szerint a sprint jellegû futamok egységesítését, élhetõségét szolgálják.


Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a régiókban esetlegesen kiírandó kupákról, az egységesített szabályokat mielõbb le kell egyeztetni az adott régiós sorozat rendezõivel.
Északi-keleti régió Fodor Krisztián, Adamovits Márk. Ezen a terülten versenyzõi kezdeményezésre a Ladások valami déli régióhoz hasonló Lada kupát szeretnének. …………

Ezúton szeretnénk gratulálni a MARB bajnokság Bajnokainak, helyezettjeinek.
A MARB éves díjkiosztó idõpontjáról az RSB fog tájékoztatni Benneteket.


Reméljük, a 2015-ös szezonban még egységesebbek lesznek a sprint rendezvények, az ország különbözõ régióiban.


Sporttársi üdvözlettel:

Büki Ernõ

Markó Tibor, Vörös Gábor (Marb munkabizottság)

Továbbra is állunk rendelkezésetekre
317. • 2014-11-19 14:10:33
Na ez tényleg elhamarkodott döntésnek tûnik.
Elõször is, nem biztos, hogy mindenki rendelkezik korlátlan szabadidõvel. Sajnos elég sokunknak 2-3 héttel elõre megmondják, hogy mikor "akarunk" menni dolgozni.
Vagy pl. mi van akkor, ha valaki utána számol és hiba van a listán /volt már erre is példa/.
Az éves bajnokság végén nincs lehetõség egy ideigleneslista/óvás/véglegeslista kombóra? bizonytalan
316. • 2014-11-19 13:32:24
Komolyan úgy érzem magam már mint egy meorgós vénember akinek semmi sem jó.

MARB észask díjátadó most szombaton!
http://www.csapassunk.hu/main/images/stories/meghivo3.jpg

Ez korrekt lesz, a helyszín tökéletesen alkalmas, a programbeosztás is jó, szeretnénk részt venni a tervezõ beszélgetésen is.
Egyéni problémám: Ez tegnap este került fel a netre, elõtte semmi hír nem volt errõl az idõpontról. Navigám elutazik, nekem is le kell mondanom a hétvégét ha ott akarok lenni. Jó lett volna ezt elõbb tudni, vagy kicsit késõbbre szervezni, nagyon szerettünk volna egy évzárót.
315. • 2014-11-17 11:31:00
Szia!

Bocs, mikor regisztráltam elírtam! (büki.erno)
A jó címem: buki.erno@freemail.hu
(kértem a Duent, javítsa ki)

üdv.

ernõ
314. • 2014-11-17 11:12:50
Kedves Ernõ!

Kérlek adj meg egy mûködõ E-Mail címet, mert az adatlapodon lévõ nem elérhetõ.

Köszi!
galuska.szabolcs@gmail.com
313. • 2014-11-12 19:51:08
Tisztelt Amatõr versenyzõk tájékoztatlak benneteket,hogy az át nem vett ez évi MARB versenyzõi igazolványokat átvehetitek tõlem a következõ két versenyen Sajókazán ill. Lábatlanon .
Sportársi üdvözlettel Koch Gábor MNASZ RSB megfigyelõ.
312. • 2014-11-07 09:56:24
nagy igazság amit írsz...
311. • 2014-11-07 05:01:16
Köszönöm balli kacsintok
310. • 2014-11-05 23:03:28
A csapatunknak a bajnokság múlik rajta de ennek ellenére NEM fogunk nevezni Sajókazára.
Köszönjün nem kell több 1400ft/km-es nevezési költségû amatõr verseny (38 000FT /27km), nem kell több a szervizparktól 30 km-re lévõ gépátvétel, és nem kell olyan idõterv ami elõre láthatóan nem fér bele világosban. (persze legyen lámpasora az amatõröknek, ezen múljon az éves eredmény)
Nem lázítok senkit, de leírom ezt visszacsatolásként, mert a néma gyereknek az annya sem látja a fától az erdõt.

Kunmadarast kár idekeverni, azt egy lelkes csapat csinálja okosan, és ki merem jelenteni hogy nincs tõle jobb ár-érték arányú verseny itthon. Akad ott pár utacska változó aszfalttal, messze nem szlalomról van szó.
309. • 2014-11-05 21:06:33
gabcsesz85!
Hiszek neked, hogy az is egy sprintverseny, bár az én szótáramban a reptéri betonon, a gumik közötti forgolódásnak szlalom a neve.

Nem tudom hogyan tudsz véleményt nyilvánítani egy versenyrõl elõre elõre, de, bizonyára úgy lesz, ahogy Te mondod. Sajnos ezek ellenére sem fogok Kunmadarasra lelátogatni, inkább maradok a 60-70 párosnál akik "idõre mennek látványtalanul".
Sok sikert, és legalább 100 nevezõt, akik mind 100%-ot nyujtanak a nézõknek.
Üdv: hillman
308. • 2014-11-05 20:46:14
MG73!
Valamit félreérthettél. megdöbbent
A gumikerülgetést csak a szlalom szinonímájaként használtam, nem hasonlítottam össze a két helyszínt.
(megjegyzem: ha rajtam múlna, rally gyorsaságira egy darab gumit sem tennék ki)
Egyébként pedig nem is akarlak meggyõzni.

Kétségtelen, az is egy szempont, ha csak a rajhoz állók létszámát veszed alapul. Bár ha a legutóbbi F1. futamot nézzük, 18-autó állt rajthoz, vagyis rezeg a léc, ha pusztán a darabszámot veszed alapul. ;)

Ja, a Versenyzõi Ligába ne bízz, ha valaha mûködni fog, akkor is csak egy formális "izé" lesz, sajnos.

Ha véletlenül mégis úgy fogsz dönteni, hogy a rallyt nézed nem a szlalomot, S.kazán folytathatjuk.....
307. • 2014-11-05 16:06:51
Rendben van hogy messze van, meg az egyesületi díj is (1000ft egy évre) de nem mindegy nézõi szemmel sem hogy mit nézel. Kb 60-70 párost aki idõre megy látványtalanul, vagy egy népes mezõnyt aki 100%-ban a közönségnek megy. A kunmadarasi is sprintverseny, ahol mindig megvan a 100-120 nevezõ.... vigyorgok
306. • 2014-11-05 16:02:57
Na veled szívesen elbeszélgetnék azt hiszem,lenne pro és kontra, de ha mondjuk az általad leírt gumikerülgetést nézzük Kunmadarason,akkor Sajókazára is idõben menni kell a rendezõ embereinek mert azért a cirka 5km-re ki kell rakni a pálya rajz alapján egy pár darab tyrest.... Azt hiszem az általad említett "legendás rally pálya" idejében jó ha volt az úton 20 gumi,mondjuk az úgy jött ki,hogy percenkénti indítással lehetett kb egyszerre 5 autó a gyorson,az 5x4=20..... vigyorgok
Egyébként meg nem tudsz meggyõzni,de szerintem a nevezõk létszáma valószínûleg majd megadja a választ....Sajnos,és ezt most viccet félre téve mondom! Na majd a VERSENYZÕI LIGA reméljük megoldja,ha hamarabb nem is,de talán jövõre ezeket a problémákat király
304. • 2014-11-05 13:51:05
MG73!

"Nem értem a hozzászólásod?"
/kérdezted ma 21:03:45-kor/

Problémát sejtek, ha tõlem kell meg kérdezned, hogy Te érted-e? helyeslek
303. • 2014-11-05 13:36:37
MG73!

Az ár-arány kérdésével kapcsolatban, gyenge az érvelés, mert egy nagymúltú rally pálya és egy reptéri szlalom összehasonlíthatalan.
Amellett tedd még hozzá, hogy Miskolcról mennyit kell menned S.kazára, viszont a kunmadarasi pálya 230km oda-vissza.
Aztán az a 27km -es pálya sem annyi, hiszen az értékelésben csak a két jobbik eredemény számít, azaz 18km.
Valóban, ha kétszer nevezel 4 edzõkört mehetsz a gumisorok között. Na bumm, S.kazán, annyit mehetsz, amennyit akarsz....
Apróság, de ha már leautózol Kunmadarasig, ne felejts el beíratkozni az ottani klubba, mivel -a kiírás szerint- csak a helyi egyesület versenyzõi nevezhetnek.
Na akkor mennyi az az annyi? kacsintok
MARB - Rallye Sprint Bajnokság
oldalanként | növekvõ
összesen: 542 hozzászólás • 28 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
040506 07 08 0910
2024.10.17-20.

részletes infóink

2024.10.18-20.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k