TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
A bajnoki cím a tét
Nyolc pontot kell ledolgozniuk Hoffer Zsoltiéknak
2015-10-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701770436
Napi oldal:
126718
Jelenleg:
1819
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
Mecsek Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 798 hozzászólás • 40 oldal
538. • 2011-09-12 16:55:10
Farki! Fehér alapon piros nyilas megoldást anno a Budapest rallyekon használták, információs jelleggel. Máshol is előfordult akkoriban, de nem volt jellemző emlékeim szerint.
Ha meg simán festés akkor inkább jó vastagon mésszel, és arra uv-s csíkokat. Egyébként meg tényleg írja fel rendesen , mert mindenkinek ugyanott vannak a tereptárgyak.
(elvileg) a hibázási lehetőség meg mindenkinek benne van.
537. • 2011-09-12 16:43:39
nem voltam ott, nem láttam, de Turiéknak adok igazat így láthatatlanba is.
Az ilyen embereket totál szét kell verni, és még le is csukatni az új törvény szerint! legalja.
536. • 2011-09-12 16:37:59
Jah a Turis esetet elfelejtettem kommentálni:
én igenis büszke voltam rá. Ott ugrált részegen az az idióta gyerek, bement a pályára Trencsényiék elé, pár cm-en és Trencsényin múlott hogy nem lett tragédia. Ez a második húzása volt, előtte is átment a pályán a kocsi előtt, már ekkor szemet szúrt több embernek.
A második esetnél többen kiabálni kezdtek a gyerekkel kemény szavakkal, nem tagadom, erre ő a f**szát mutogatta a többszáz embernek. Itt el is vesztettem szem elől a srácot, két perc múlva láttam hogy verekszik valakivel, én úgy tudom Tomi szerelője volt. Aztán ment oda Turi, levert egyet a gyereknek és csend lett. Tomiék elindultak családostul lefelé a parkoló felé, de a srác elkezdett szaladni utánuk. Na ekkor bemozdult vagy 100 ember hogy helyre teszi azt az állatot, de nem volt rá szükség, mert volt ott két srác akik nagyon helyben hagyták. A kiérkező rendőrség elől a balhét indító gyerek az erdőbe akart menekülni, de egy néző alárúgott és így kapták el, és kísérték haza a helyi hülyét. Szóval az, hogy Tominak nem volt köze a dologhoz, csak balhézott nem igaz, a barátját védte, ahogy minden jó érzésű ember tette volna. Többen is videózták az esetet egyébként.
535. • 2011-09-12 16:33:08
JJ. Nagyon nem tudok egyet érteni veled egy út és a természet adta akadályok és egy belső ívre rakott fél tonnás rönk között! Ha te ezt elfogadod szíved-jogod de ne tegyél úgy hogy ez a normális jelenség a rallyban mert nem az! Ez alapján taposó aknát is lehetne telepíteni a rönk helyett, ha úgyis fel van írva és tudsz róla alapon! ne viccelj..
534. • 2011-09-12 16:29:17
Na mind1, a versenynek vége:)
bízzunk benne kapnak még egy esélyt a rendezők.
100ezer emberről beszélnek, a kilencvenes években minden rallyn volt ennyi, volt is hangulat mindig:) Legalább aki akkor még nem volt kint, ízelítőt kapott belőle.
Biztos vagyok benne, hogy lehet kontrollálni majd megerősített "szolgálattal" mert ha csak 2 hetet megyünk előre Barumon 300ezer ember volt, és elfértek :) Lásd irc honlap..
533. • 2011-09-12 16:24:05
Gumizás:
Orfű végénél ahol többen beestek, a versenyzői itinerben egy gumi volt jelezve, a pályabejárás alatt két gumi volt fent, de a szombati gy2 az itinerben jelzett egy gumival rajtolt el. Az ott kiesők közül talán egy kivétellel mindenki a második körén esett be. Varga Attila mondta a helyszínen, hogy egyértelműen a saját hibája volt, mert látta az első körön, hogy nincs két gumi és kihordásos, mégis beesett a második körén.
Ott egyébként az első körön egy rendező állt csak, élete első versenyén volt jelen, egy security cég próbaidős alkalmazottjaként. Reggel megkérdezte mit kell csinálni ha beesik valaki, délben megkérdezte lesz-e még ott verseny. Mondjuk legalább kérdezett...

A farönközés potenciális életveszély.
Pár hsz-szel visszább olvastam a tőre leütött élénk színű karózást. Ezt jó ötletnek tartom, bár ASI 2010-es Salgó-Gemeres esése is ennek volt köszönhető. (kiütötte valaki az előző körön a karót, pótolva nem lett és felhordásos lett a pálya)
Talán a britekéhez hasonló megoldást lehetne kipróbálni.
(kép)

Barna, célceremónia: A prológon sem volt túl visszafogott, de ott nem értettük mit mond mert a hátsó részen álltunk. Ellenben a célceremóniát már egyenesen rossz volt hallgatni, a himnuszról ne is beszéljünk... Én szégyelltem magam.
A pályán viszont bolondozott rendesen.
A beszéde tényleg eléggé kusza volt, mint egy részegnek... én most hallottam először itt a fórumon ezt az ital-drog dolgot, remélem csak szóbeszéd.

Vasárnap a szöllősi elágban kaptunk maradandó élményeket gyönyörű keresztek formájában, bár itt meg már túlzásnak éreztem hogy felküldtek a gerincre mindenkit...
Második körön egy tempós balosban esett le az állunk mit tud az IRC mezőny az ismeretlen tempós pályákon.

ASIt azok alapján a stilkiei alapján amik az elmúlt időkben bizonyítottak lettek nem tartom szív-lélek sportembernek, egy olyan olimpikonhoz tudnám hasonlítani, aki annyira de annyira nyerni akar, hogy képes a dopping után nyúlni, hogy ne a második legjobb legyen a világon, hanem az első.
Igaz ez az eltiltás, vagy csak rémhír?

Végülis:
Remélem lesz jövőre is hazai IRC, most meghúzott a rendező egy bizonyos alapvonalat (szinvonalat) ahonnan lehet építkezni és bőven javulni. A mezőny őrületesen profi és gyors, ez vitathatatlan, hatalmas élmény volt őket látni főleg így, a magyar mezőnybe keverve. Vasárnaptól tisztább a kép mit tudunk nemzetközileg. Turán Frici videón le a kalappal az emberek előtt. Tényleg senki sem örült.

Ennyi észrevételem volt mára, Schweighardt Gábornak ezúton is jobbulást kívánok!
532. • 2011-09-12 16:18:48
fotóspeti:
Én fújtam a sípot mindkét nap! király És látható volt, hogy abban a pillanatban mindenki odakapta a fejét, ahonnan az autó jött. Tényleg nagyon hasznos volt. kacsintok
531. • 2011-09-12 16:16:57
Igazad van, nem néztem át alaposan a kiírást.
530. • 2011-09-12 16:15:11
Ott voltam, pontosabban itt álltam én is a piros mögött, de vagy 30méterrel feljebb; a "profi" fotósok között a szalagkorlát/betonoszlop mögött.

Tényleg így volt, először beszivárgott 5 ember, aztán még 10, aztán jött egy okos család, aki az úttól 3 méterre leültette volna a 6-8éves kölköket meg anyukát. Akkor volt a második, már erélyesebb (NE üljetek ott le, ha már a piros mögött állsz, NE ÜLJ LE).

Aztán jöttek a barom fotósok, akik gondoltak egyet és elkezdtek a profi fotósok elé letérdelni....azokat rendre utasította az ezen az oldalon lévő biztonsági kolléga; de volt 1 csávó, akinek nem volt elég a mondott szóból, a balhét kereste. Végül a fotósok igazították helyre: "Ha minket is eltessékelnek innen miatta,d tuti,h beviszünk az erdőbe két pofonra öcsém".
Na ezután már csak magába mormogott az isten barma....

Mindenesetre sokan rossz helyen álltak, meg befutkostak a pályára, mikor én ( a rossz fülemmel) is már hallom,h telegázno jön a versenyautó.


Ami még furcsa volt; egyik gyorsaságin sem hallottam sípszót....egyszer sem, egyet sem! Jövőre ha lesz IRC, én magam veszek két tucattal és viszem le pénteken a Széchenyi térre; nagyon hasznos ("ötforintos") eszköz!!!
529. • 2011-09-12 15:30:53
Nem véletlenül emlegettem más ismert és használt gyorsasági szakaszokat, ahol sziklák, fák és padkák között megyünk, nem lassan... A körülményekhez képest kell leggyorsabbnak lenni. A körülmények olyanok amilyenek. Vagy van ott szikla, kő, murva, gödör, padka, miegymás, vagy nincs. Ha ésszel írtam fel a pályát, fel tudtam dolgozni és vissza tudtam adni, a pilóta meg el tudott fordulni, akkor minden OK. Persze előfordul, hogy nem sikerül. De ez benne van a pakliban.
Képzeljünk el egy általad akkor megfelelőnek minősíthető rallye versenyt. Az út mellett nincs sem kő, farönk, padka, murva, pocsolya, sem semmi. Az út széle jól láthatóan jelölve van. Sportbírók vannak látótávolságban egymástól. A nézők strapabíró kerítéssel vannak elszeparálva, hogy ne menjenek rossz helyre. Az aszfaltot folyamatosan tisztítják, seprik, felhordásokat rendszeresen megszüntetik.
Van ilyen pálya, van ilyen verseny. Csak ezt a Hungaroringen rendezik és pályaversenynek, gyorsaságinak hívják.

Pár évvel ezelőtt dobtunk egy TK-t egy horvát futamon, sima balban a jobb oldali padka megtámasztotta a jobb hátsó kereket, sziklafal jobbról beharap a kocsiba, tető, tetőn szembe szakadékba beesés. Szerinted akkor kellett volna reklamálnunk, hogy miért nem hordták el a sziklát és miért nem töltötték fel a szakadékot?

Mesterséges életveszély...? Akkor minden erdész, aki oda fát ültetett, sőt továbbmegyek, az anyatermészet, aki engedte, hogy ott nőjjön. A földtani mozgások, amik szoklát emeltek és szakadékot mélyítettek. Az eső, mert kimosta az út szélét. A nap, mert felhólyagosította az aszfaltot. Az útépítő, mert nem csak nyílegyenesen épített, hanem kanyart is csinált. Mindenki szándékosan veszélyt okoz.

Mindenki mongyon le, csak én vagyok helikopter... Vicc az egész, részemről lezártam.
528. • 2011-09-12 15:12:55
enduro:
megértelek, a versenyző szempontjából teljesen jogos az, hogy HA nincs, akkor mi lett volna. De ugye tudjuk, hogy a HA, na az nem játszik...
Ami engem rettenetesen zavar, hogy mindenki megmondja a tutit, hogy ez így nem jó, viszont építő jellegű hozzászólás alig-alig van.
Adott a lehetőség, ki kell találni jobbat. Olyat, ami visszatartó erejű, és tényleg az aszfalton tartja a versenyzőket, de mind rájuk nézve, mind a nézők számára biztonságos. Utána ezzel lehet jelentkezni a rendezőknél. Mert ez a probléma ugye mindenhol jelentkezik...
527. • 2011-09-12 15:06:41
Ne haragudj, de evvel egyáltalán nem értek egyet! Igen, a rallye olyan, hogy van kő, van szikla, van padka meg minden, de az, hogy az út szélének biztonsága érdekében kétmázsás rönköket tesznek a kanyarokba, ez nekem felháborító, ugyanis mesterségesen okoznak életveszélyes helyzetet! Turánék semmit nem hibáztak, simán korrigáltak volna, ehelyett lett egy TK! Egy kis felhordás, egy defekt vagy bármi nüansz és minimum a futómű szakad ki. Felelőtlen, ostoba dolognak tartom és csak az volt a kérdés ki lesz az első aki tönkre zúzza az autóját!
526. • 2011-09-12 15:01:41
Valóban korrekt! Cimborám olyasmit mesélt, hogy Angliában akit eltiltanak, azt a verseny idejére beviszik a kaptárba, hogy semmiképp ne keveredjen a pálya mellé véletlenül se. Ahogy vége a derbinek, mehet haza.
Szombat, hatos gyors, Tó vége T elágazás. Sokan (szerintem 60-80 ember biztos), beállt a piros szalag mögé, totális esési zónába. Sőt, volt aki ült. Szóltam nekik, hogy "kérlek benneteket, legyetek kedvesek felkelni". Semmi... Másodjára felhívtam a figyelmüket, hogy eleve nem is lehetnének ott, de ha már az életükkel játszanak, nem akarnak elmenni onnan, akkor legalább ne üljenek, hanem kérem őket szépen, hogy álljanak fel. Semmi... Na harmadjára kieresztettem a hangom, hogy mindenki hallja, és közöltem velük, hogy akkor ha nem állnak fel, leállíttatom a gyorsaságin a rajtoltatást, majd az elágban lévő pár száz emberrel ők megbeszélhetik, hogy miattuk nem megy a verseny. Felálltak... Hála Istennek azonnal volt aki támogatott, és szintén szólt, hogy "azonnal pattanjatok fel onnan!" Sajnos sokszor csak így lehet. De persze ezek után is volt aki leült, de már könnyebben boldogultam velük, utána első szóra felkeltek.
525. • 2011-09-12 14:33:44
Korrekt ismertető jellegű hozzászólás! Az ötletek nem rosszak!
524. • 2011-09-12 14:20:38
Rönk és gumi ügy
Az autósport ilyen játék, nekünk fel kell dolgozni a pályát, olyan itinert kell írnunk, amiből úgy tudunk menni, hogy nem döglünk meg ez első cikis kanyarban. Ha úton kell fordulni, vagy nem szabad lerakni, akkor azt be kell vésni az itinerbe. Most az, hogy farönkök vagy 20cm magas (vagy mély) padka van az aszfalt szélén, az mindegy is. A pályabejáráson fel kell diktálni, nekem meg vissza kell olvasni, a pilótámnak meg meg kell oldani. Zágrábban van egy gyors, aminek a vége hegyről lefelében sima és max 1-2-es kanyarokkal hosszú egyenesekkel jön, de két oldalon időnként vagy 30centis padkával van kiemelve az út két oldala. Reklamáljunk, hogy véssék le? Ugyan ezen gyorson sokat megyünk fák között, néha 1 méter sincs az úttól, meg sziklafal-szakadék kombó az út két oldalán. Szikla elhord, szakadék betöm? Ne vicceljünk már.

Az autósport ilyen játék. Egy-egy felelőtlen, magáról megfeledkezett, vagy a tettei következményét felmérni nem képes "néző" tönkretehet egy komplett rendezvényt. Rossz nekünk, mert etapon megyünk, vagy még úgy sem. Rossz a rendezőnek, mert extra feladatot ad, máshonnan kell elvenni az erőforrást, kockáztatja a rendezvényről a jelentést, így a következő évi rendezési lehetőségét. Rossz a többi NÉZŐnek, mert 1-2 ilyen barom miatt etapot néz, autót sem lát, egy kalap alá veszik a néhány renitenssel és őt is így kezelik. Javaslatom: ha sikerül azonosítani és kiemelni az ilyen rendbontókat, akkor a nullás kocsi előtt menjen végig egy dobozos IFA és gyűjtsék be rá ezeket. Ne tegyék már tönkre több száz versenyző, a rendezőség és több tízezer igazi NÉZŐ rendezvényét, eseményét, szórakozását.

Nem voltam Pécsen (idén...)
523. • 2011-09-12 14:14:59
Essék szó egy kis pozitív dologról is.
Méghozzá Pethő Tyutyu Orfüi menése. Az orfüi szerpentin utolsó visszafordítóján mind a2 alkalommal csak a nézőknek és csak keresztben izomból elrakta,hatalmas örjöngés közepette :-) Köszönjuk!
Ja és Kopecky is ugyanitt bebizonyította hogy lehet keresztbe menni gyorsan is.
522. • 2011-09-12 14:09:45
Kőváry Barnát a hétvégén megutáltam,ki ráz tőle hideg ha rá gondolok mit művelt a hétvégén!!! http://www.youtube.com/watch?v=sTIL-V6y9Vg Meg lehet nézni a linken mennyire érdekelte a verseny biztonsága!!!
521. • 2011-09-12 14:08:48
vidra12:
mire mi reggel kiértünk a pályára, akkorra már több gumit eltűntettek. Ugye a gumikat már napokkal előbb kirakják, az ilyesmit nem lehet kapkodva, utolsó pillanatban elvégezni. És ugye a gát csak vasárnap volt. Az már csak hab a tortán, hogy például rádiós pont ( kék alapon lefelé fordított villám ) is elloptak tegnap, míg a kolléga a verseny végén elsétált az előjelzőért. Az egy másik sportbíró vette el az "néző"-től a táblát. Szóval vannak érdekességek bőven, ami külsősként nem látszik...
520. • 2011-09-12 14:02:01
Na ez a gumis sztori így már érthető. Ezt nem gondoltam volna hogy nézők ezen szórakoznak, bár kis magyar hazánkban már ezen sem szabad meglepődni. Amúgy ha lett volna a pályákon rendező és bizt. ember akkor talán ezek az esetek is megelőzhetőek lettek volna. A megvoltak festve a farönkök de em ez a lényeg hanem az hogy valami autóbarátabb cuccot is oda lehet tenni. Ha már hibázik a versenyző ne büntessük még azzal is hogy gatyára tesszük a technikát+őt is.
519. • 2011-09-12 13:56:36
Mindig a Kertészekkel van a gond! Ákos Imre nevü rokona is állandó rumliban van!
Mecsek Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 798 hozzászólás • 40 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k