h i r d e t é s
Összes oldal:
710359302
Napi oldal:
109563
Jelenleg:
2727
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
208 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
196 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
190 |
4. |
Gách Bence |
|
175 |
5. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
174 |
6. |
Tóth Richárd |
|
167 |
7. |
Gönczi Dániel |
|
161 |
8. |
Csortos László |
|
157 |
9. |
Petrovszki Máté |
|
153 |
1. |
Thierry Neuville |
|
136 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
121 |
3. |
Ott Tanak |
|
115 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
92 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
91 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
63 |
7. |
T. Katsuma |
|
58 |
8. |
A.Mikkelsen |
|
29 |
9. |
Dani Sordo |
|
27 |
1. |
Hayden Paddon |
|
73 |
2. |
M.Franceschi |
|
63 |
3. |
Mads Ostberg |
|
53 |
4. |
Jon Armstrong |
|
25 |
5. |
S. Tempestini |
|
40 |
6. |
Miko Marczyk |
|
40 |
7. |
Oliver Solberg |
|
35 |
8. |
Georg Linnamae |
|
26 |
9. |
Andrea Mabellini |
|
28 |
1. |
Csomós Miklós |
|
122 |
2. |
Turán Frigyes |
|
103 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
96 |
4. |
Német Gábor |
|
85,5 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
6. |
Tóth Tibor |
|
71 |
7. |
Trencsényi J. |
|
56,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Osváth Péter |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Rongits Attila |
|
85 |
3. |
Bodogán F. |
|
82,5 |
4. |
Balla Tamás |
|
74,75 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
72 |
6. |
Kronome Ákos |
|
42,5 |
7. |
Cseri József |
|
37,5 |
8. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
9. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
50 |
2. |
Határ Attila |
|
35 |
3. |
Kerék Balázs |
|
31,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
96,5 |
2. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
6. |
Szetei Norbert |
|
37 |
7. |
Görög Péter |
|
35,5 |
8. |
Hauck Zsolt |
|
28 |
9. |
Strider Zoltán |
|
26 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
53 |
3. |
Bajusz Krisztián |
|
46 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
6. |
Kerekes Bence |
|
34 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
9. |
Oberling K. |
|
29 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
45 |
2. |
Nagy István |
|
27 |
3. |
Müller Roland |
|
24 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
45 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
28 |
3. |
Hankó László |
|
26 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
A magyar bajnoki cím megszerzéséért fog küzdeni a WRC2 tavalyi világbajnoka a Citroën színeiben
Online sajtótájékoztatóval vette kezdetét Mads Ostberg és Torstein Eriksen magyarországi programja. A WRC2 2020-as bajnok párosa a világbajnoki szereplés mellett az idei szezonban Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosaként a nyílt magyar ralibajnokságban szerepel és nem titkolt céljuk, hogy a Tagai Racing Technology által felkészített Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal megszerezzék a bajnoki címet.
200 kilométeres gyári tesztről érkezett a fővárosba Mads Ostberg és Torstein Eriksen. A kétnapos franciaországi aszfaltos teszt után online sajtótájékoztatóval kezdődött a páros magyarországi bemutatkozása.
Mads Ostberg lelkesen beszélt a magyar szereplésről. „Ez a program a WRC2 sorozatra való felkészülésünk része, de nagyon nagy bennünk a motiváció és nagyon várjuk már, hogy Magyarországon versenyezhessünk. Tagai Tamás, a Taga Racing Technology vezetője sokat segít, jegyzeteket készített a számunkra a magyar versenyekről, a pályákról. Fel vagyok készülve arra, hogy kemény csatákat fogunk vívni a magyar indulókkal.”
Mads Ostberg, WRC2 tavalyi világbajnoka tevékeny résztvevője volt a Citroën C3 Rally2 versenyautó fejlesztésének. Tesztpilótaként mindent tud a március elején homologizált újdonságokról, melyek azt a célt szolgálják, hogy a Citroën versenyautója minden körülmények között a leggyorsabb legyen. A Citroën pilótája nem csak versenyen vezette a Citroën C3 Rally2-őt, hanem a fejlesztésbe is rengeteg beleszólása volt: „Az egész folyamatban részt vettem a Citroën Racing fejlesztői csapat tagjaként. Sokat dolgoztunk az autón, ami szerintem még jobb lett, mint volt.” – mondta a Magyarországon is versenybe szálló norvég pilóta. „A sok kis apró finomítás mellett talán a legfontosabb előrelépést az erőátviteli rendszerben, a fékrendszerben és az aerodinamika terén értük el.”
A kérdésre, hogy mit fog ez jelenteni konkrétan például egy magyar versenyen, Mads ezt válaszolta: „Az új differenciálművel jobban kezelhető lesz az autó, ez különösen a felhordásos, saras részeken lesz érezhető. Az aerodinamikai fejlesztések nagyobb leszorítóerőt biztosítanak majd a tempós részeken. De versenyzőként számomra a legfontosabb, hogy minél nagyobb teljesítményt sajtoljunk ki a motorból, és ez is sikerült.”
Szinte minden gyár kiadta már a fejlesztési csomagját a Rally2 (korábban R5) kategóriájú versenyautójához. A Citroën tavaly, még a fejlesztések realizálása előtt megnyerte a WRC2 kategóriát az autóval, de az év közben végzett fejlesztői munka igazából csak most vált mindenki számára elérhetővé.
Amikor a leendő magyar ellenfelekről kérdezték a norvég pilótát, akkor nagyon örült annak, hogy az elmúlt időszakban több versenyzőtől is kapott üzenetet, küldtek belső felvételeket a leendő szakaszokról, üdvözölték érkezésüket a magyar bajnokságba. „Fontosnak tartom, hogy jó atmoszférában versenyezzünk, bízom benne, hogy sok magyar versenyzőt meg fogunk majd ismerni, hiszen csak a pályán versenyzünk egymás ellen.”
A navigátor, Torstein Eriksen, aki négy éve versenyez Mads-szal nagyon várja a rajtot. Egyelőre nem ismeri a magyar pályákat, csak annyit tud, hogy aszfalton versenyeznek a hétvégén. A kérdésre, hogy a murvás vagy az aszfaltos versenyeket kedveli-e jobban, elmondta, hogy bár a murvás futamok látványosabbak, a jobb egyben ülve az aszfaltos pályák megnyugtatóbbnak tűnnek.
Balkányi György, a csapat és a Citroën képviseletének vezetője hangsúlyozta, hogy a Citroënnek fontos a magyar bajnokság, hiszen egy olyan megbízható versenyautó, mint a Citroën C3 Rally2, amelyből a kiváló versenyzők ki tudják hozni a legjobbat, a márka magyarországi megítélésének is meghatározó eleme. „Nagyon komoly a magyar rali mezőnye. Bízom benne, hogy azzal, hogy Mads itthon is versenyez, a magyar ralibajnokságot is előtérbe tudjuk hozni a nemzetközi porondon. Reméltem, és be is bizonyosodott, hogy ezzel több neves versenyző is meg fog jelenni a nyílt hazai bajnokság különböző futamain. Nagyon bízom abban, hogy a járványhelyzet miatti korlátozások feloldását követően még több néző lesz kint a pályák mellett, mint az azt megelőző években. Sportszakmai szempontból két fontos tényező fog most összecsapni: Mads-ék óriási autóismerettel rendelkeznek, míg a magyar pilóták óriási pályaismerettel bírnak, ezért biztos vagyok abban, hogy nagyon jó és érdekes futamok elé nézhetünk!”
Amikor a célokról kérdezték a csapatvezetőt, akkor ezt válaszolta Balkányi György: „A világbajnoknak nem lehet más célja, mint megnyerni a magyar bajnokságot. Mivel a WRC2 kiemelt fontosságú Mads és Torstein idei szerepvállalásában, így jelen pillanatban öt magyar bajnoki futam látszik biztosan, ahol a csapat el fog tudni indulni.”
Oláh Gyárfás, az MNASz elnöke hatalmas lehetőségnek tartja, hogy magyar pályákon láthatnak majd a nézők világbajnokot versenyezni magyar versenyzők ellen. „Bízom benne, hogy minél hamarabb eljutunk oda, hogy a nézők visszatérhetnek a pályák mellé, hiszen a rajongók szerves részei a raliversenyeknek. Szükség van rájuk! És akkor fogjuk igazán érezni a világbajnok párosnak az erejét is, hogy mekkora előnyt hozhat a média figyelme a magyar bajnokságnak.”
Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology vezetője büszke arra, hogy a csapata biztosítja a WRC2 sorozatban a versenyautót a regnáló bajnok párosnak, ugyanakkor nagyon jó dolognak tartja, hogy a hazai bajnokságban a másik Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal egy magyar páros, a Német Lackó – Tóth Imre duó indul. „Nagy lehetőség ez Lackóéknak arra, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek az autóval kapcsolatban, hiszen a csapattársuk nagyon nagy rutinnal bír és biztos vagyok benne, hogy sokat fog majd segíteni nekik.”
A Citroën Rally Team Hungary csapata csütörtökön egy teszttel készül fel az I. Boldogkő Rally-ra. Pénteken és szombaton a pályabejáráson ismerkednek a gyorsasági szakaszokkal és vasárnap reggeltől kilenc gyorsasági szakasszal kezdetét veszi Mads Ostbergék magyarországi versenyzése.
Sajnos az érvényben lévő járványügyi korlátozásoknak megfelelően a versenyt nézők elől elzárva kell megrendezni, de a csapat minden tagja bízik abban, hogy minél hamarabb találkozhatnak a rajongók is a világbajnok egységgel.
A csapat partnerei:
C Automobil Import Kft., Tagai Racing Technology, PIRELLI, Citroën Racing, Autószöv Gyöngyös
#C3Rally2Family #CRTH
kiadja: Dudás Endre, a Citroën Rally Team Hungary sajtófelelőse
Ez a hír most jelenik meg 1862. alkalommal
Tagai Racing Technology, Budakeszi • egyéb
hírek • videók
Országos Rally1 Bajnokság 2021
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok
|