A Citroen-MHH Rally Team színeiben a Krózser Menyát láthatjuk idén, a csapat DS3 R3-as versenyjármûvével.
Menyával beszélgettünk a váltás okáról és az idei évi tervekrõl, célkitûzésekrõl.
Új autóra váltottál...
Új autó, új csapat, új kategória. Összetett nagyon a dolog, hogy mi is indokolta ezt a váltást.
Már tavaly év végén felmerült az, hogy az R3 egy szimpatikus kategória számunkra, így év végén ki is próbáltuk ezt, Pécsen egy R3-as autóval versenyeztünk. Kipróbáltam, és nyilván más ez, mint az N4-es autó, de én egyáltalán nem tartom ezt visszalépésnek. Sokat gondolkodtunk ezt követõen, hogy milyen autó kellene, hogyan kellene, körbejártuk a dolgokat, és így jutottunk erre a megoldásra.
Miért pont Bútor Robi csapata mellett voksoltatok?
Igazából ez a dolog is összetett, mert úgy gondolom, hogy itt adott minden feltétel. Szeretem nézni a dolgok technikai részét, az emberi tényezõt is, és azt, hogy a hozzáértés milyen, itt pedig azt láttuk, hogy minden feltétel rendben van. Itt jó lesz az autó, jó lesz a csapatvezetés, profi szerelõk alkotják a technikai hátteret, valamint náluk importõri támogatással versenyezhetek!
Ki fog navigálni?
Az idei évben új navigátor diktálja az itinert: Lovay Miklós személyében, aki rallys berkekben „MegaRAM”-ként ismert. Sajnos Géza üzleti, családi és más motorsportos elfoglaltságai miatt nem tudja vállalni az idei évre tervezett komoly programunkat, amelyben az összes magyar bajnoki és három IRC futam van, de természetesen mindenben segíti versenyzésünket csapatvezetõként. Fontos volt, hogy Géza helyett, olyan navigátort keressünk, akinek van rallys szakmai tapasztalata és emberileg is kijöjjünk egymással. Megát nagyon régóta ismerem, van navigátori gyakorlata és úgy gondolom , nagyon jól fogunk tudni együtt dolgozni. Megtörtént az elsõ próbaút és bizakodva várjuk az elsõ tesztet és versenyt.
Milyen céllal vágtok neki az évnek?
Ami számunkra elfogadható, az csak is az, hogy a bajnokságot meg kell nyernünk. Nyilván mindig így áll oda az ember, mert különben nem versenyeznénk, de ezért mindent meg is teszünk, 100 %-osan rajta leszünk! Nincs rajtunk semmi nyomás, mert úgy vélem, hogyha mindenki rendben ellátja a feladatát, akkor az eredményeknek jönni kell. Ettõl függetlenül persze rallye-ról van szó és nagyon sok körülmény befolyásolhatja az eredményeket, de én rossz dolgokra nem gondolok, és kész!
Mikor kezditek meg a felkészülést?
A felkészülés, a szervezés már folyamatban, hiszen megkezdõdött a fizikai felkészülés, és az, hogy minden apró tényezõt összerakjunk, hogy minden valóban rendben legyen. Az Eger Rallye-ra - és persze a bajnoki szezonra - a felkészülés az autóval majd márciusban kezdõdik, egy teszt keretében, ahol nyüstölni fogjuk a paripát, hogy ráérezzünk, és nagyon otthon érezzem magam már az elsõ gyorsokon is Citroenben, ne akkor kelljen megszoknom. Robi egy nagyon tapasztalt versenyzõ, biztos, hogy az õ segítsége is nagyon sokat jelent majd a felkészülésben, de egyelõre errõl még nincs személyes tapasztalatom…
Mentél már az autóval?
Még nem mentem vele, az autó majd márciusban fog elkészülni, a teszten fogom megtenni vele az elsõ kilométereket. Amit az autóról tudni lehet, hogy ez a Citroen Racing által a 2011-es évre fejlesztett gyári autó, minden tekintetben nagyon profi , top megoldásokkal.
A hazai bajnokságon kívül másfelé is készültök...
Az Országos Rallye Bajnokságot mindenképp végigcsináljuk, ez nem is kérdés. Már abból a szempontból is nagyon szerencsés helyzetben vagyunk, hogy idén a Mecsek Rallye keretében egy IRC futamon versenyezhetünk, de úgy állnak most a tervek, hogy ezen kívül még két IRC-n szeretnénk elindulni. Még átgondoljuk, de nagyon úgy fest, hogy az egyik a San Remo lesz, a másik pedig a Barum Rallye.
Miért pont ezekre esett a választás?
Szívem szerint murvás versenyekre mennék, nem aszfaltra, de valahogy úgy jön ki a naptár, hogy ezek azok a versenyek, amelyekre el tudunk menni. A Barum Rallye is egy nagyon nehéz verseny, az útminõség nagyban hasonlít a magyar pályákéhoz, és ott nagyon sokat számít a tapasztalat, a San Remo pedig a kanyar, kanyar hátán jellegével szintén nagyon kemény lesz. Felkészülünk majd rendesen, és megpróbálunk egy nagyon jó eredményt elérni.
Térjünk vissza kicsit még a hazai pályákra, versenyekre...
Azt gondolom, hogy az nem feltétlenül egy pozitív dolog, hogy csupán hat verseny szerepel a naptárban, bár az is igaz, hogy ezeket azok látják, akik a versenyeket rendezik, és ha valóban nem lehet több normális versenyt csinálni, akkor inkább legyen kevesebb, de jó minõségben, ahol mindenki megkapja azt, amire számít, mind a versenyzõk, mind a nézõk tekintetében. Jól érzem magam a magyar pályákon, nekem tetszenek. Vannak persze negatívumok, pozitívumok, de abba inkább ne menjünk bele!
>> további képek az autóról a Rally Évkönyv facebook oldalán <<