Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
A balszerencse még mindig velük van
Bútor Robiék defekttel kezdtek Kassán
2013-09-14
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722759825
Napi oldal:
206704
Jelenleg:
5147
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_4

A Bútor - Tagai páros az abszolút negyedik helyen fejezte be a 39. Kassa Rallye-t. A pilóta még mindig balszerencsésnek érzi magát, de célba értek és a jó szájízzel jöttek el a bajnokság negyedik futamáról.

Hogy érezted Magad a Kassa Rally-n?
Köszönöm, nagyon jól éreztem magam, már az előkészületek alatt is.
Bíztam benne, hogy minden jól fog sikerülni, bár ez a futam számomra mindig nehéz és küzdelmes volt. Többször kiestünk, amikor pedig végigértünk, akkor technikai problémák tömkelegével szembesültünk és küszködtük végig a versenyt.
Ilyen jó autóval még nem indultam itt, ezért bíztam benne, hogy ez most egy kivételesen jó Kassa Rally lehet és így is álltam hozzá.
Nagyon nehéz futamról van szó, ezért talán volt bennünk egy kis tartás és újra beigazolódott, hogy a magyar bajnokság legnehezebb versenyén vagyunk. Sokan áldozatul is estek…

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_2

Az első gyors viszont megint azt bizonyította, hogy a balszerencse még mindig velünk van. Rögtön egy bal első defekttel kezdtünk és körülbelül egy fél perces hátrányból folytathattuk a küzdelmet. Ebben az erős mezőnyben nem jó így indulni. Nagyon úgy éreztem magam, mint Veszprémben, hogy innentől kezdve már nincs miért kockáztatni.
Aztán Robi és a csapatom szerencsére meggyőzött arról, hogy menni kell tovább és menjek úgy, hogy élvezzem a vezetést. Ha sikerül így, élvezettel végigcsinálnunk, akkor mindkettőnkben jó érzés marad. Ennek tudatában folytattuk a versenyt és innentől kezdve mindenféle gond, idegeskedés nélkül, jó szájízzel tudtuk teljesíteni a versenyt.
Azt gondolom, hogy ahol látványosan lehetett menni, ott látványosan mentünk, ahol óvatosan kellett közlekedni, ott óvatosak voltunk. És a végén a magyar bajnokság negyedik helyére értünk be, ami számunkra egy jó eredmény.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_5

Mondtad, hogy nehezek a pályák és én is úgy gondolom, hogy nagyon nehezek. Például az első gyorsasági annyira összetett, annyira különböző részekkel… Ide például, hogy lehet jól beállítani a versenyautót?
Alapjában arra készültünk, hogy az utak rossz minőségűek, a magyar aszfalthoz képest dobálósabbak, sokkal több a felhordás és keskenyebbek is. Ezért egy sokkal puhább futóművel jöttünk a futamra, mint például az egri versenyre. Ilyenkor a jó minőségű részeken picit billeg az autó, érezhetően puhább, mint kellene lennie. Emiatt rosszabbul is kezelhető, többet kell kormányozni, mint egy jól beállított, kemény autónál. Viszont amikor a szűk, dobálós részekhez érünk, ott sokkal nyugodtabban viselkedik, mintha a kemény futóművel mentünk volna. Az arányok alapján úgy döntöttünk, hogy inkább a puhábbat választjuk, tehát a jó minőségű részeken puha volt az autó, de a keskenyebb részeken bátrabban tudtam menni.
Ez így jól is hangzik, ettől függetlenül a keskeny részeken nem mentem bátran, mert a puha futóművel is nagyon nehéz volt közlekedni. Rengeteg kihordás, rengeteg rizikós rész volt. Viszont így biztonságosan, egyetlenegy kaland nélkül meg tudtuk oldani a versenyt.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_6

Ami még nagyon nehéz volt például az első szakaszon, hogy több stílusú részből áll. Az első 5-6 kilométer nagyon gyors, hatodik üvegen kell menni. Aztán be kell menni egy szűk részre, ahol vissza kell lassulni, utána megint gyors részen kell lobogni, majd a pálya utolsó 9 kilométere egy nagyon szűk, nagyon nehéz rész. Ott mi a defekt miatt a tervezetthez képest is lassan mentünk, hiszen bal elöl nem volt gumi és felnivel nagyon nehéz közlekedni…
Ezeket a stílusváltásokat kell még nagyon jól kitalálni és az embernek önmagában fel kell dolgozni, hogy hol lehet gyorsan menni és hol kell vissza lassulni ahhoz, hogy célba érjen.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_3

A bajnokság következő futamáról nem sokat lehet tudni. Amit lehet, hogy az első nap talán a Hungaroring körül és bent található, Szilveszter Rally pályákon fog zajlani. Közel laksz ezekhez a szakaszokhoz. Várod már? (már nem kell várni, elmarad... - a szerk.)
Annyit tudok, hogy október első hetében lesz a verseny. Nem is értem, hogy a versenynaptárban ez miért nincs még átírva hivatalosan. Egy bérautónál nagyon nem mindegy, hogy a verseny előtt három héttel még nem biztos az időpont. A kiírásnak is meg kellett volna már jelennie… Már itt érzek egy kis bizonytalanságot.

Abszolút ismeretlenek nekem  a Szilveszter Rallys pályák, talán amikor még régen Budapest Rallye-n volt gyorsasági a Hungaroring, akkor mentem rajta. Nem tartom igazi rallypályáknak ezt, viszont a másnapot Szentendre környékére tervezik, ami nem lehet rossz, azok jó kis erdőgazdasági utak. Örülnék, ha olyan stílusú pályákon lenne a verseny!
És az lenne a legjobb, ha tényleg senki sem tudná, hogy milyen szakaszokról van szó és tényleg mindenki ugyanannyit tréningezne. Akkor szerintem teljesen más eredmények születnének.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_1

Ez a hír most jelenik meg 2879. alkalommal
címkék: TBR, Bútor Robi
Share |
2013-09-05
Szlovákia, Kassa • rally ob
2013.09.06-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Kassa Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k