h i r d e t é s
Összes oldal:
732069063
Napi oldal:
52985
Jelenleg:
1514
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
A közgyűlés előtt, az új generáció képviselői is rendre megszólalnak. Ők az elkövetkező két évben tudnának dolgozni Ferjáncz Attillával, a béke, az egység és a haladás reményében. Holczer Dánielt kérdeztük minderről.
- Talán mára már minden autósport iránt érdeklődő látja, hogy az MNASZ válságban van, élén személyi változtatásokra van szükség. Mik lehetnek a problémák gyökerei, és mi kell a változáshoz? Az MNASZ tagsága jelen pillanatban szerintem egyetlen dologban egységes, hisz mindannyiunk meggyőződése, hogy változtatni kell, mert a helyzet már - már tarthatatlan. Az is jól látható, hogy nem megfelelő emberek ülnek a legtöbb vezető pozícióban, ennek ellenére mindegyikük ragaszkodik ezekhez a státusokhoz. Általános probléma, hogy a sportvezetők nem hajlandóak egyéni érdekeiket alávetni a sportnak, miközben súlyos pénzekről beszélgetünk, és olyan tisztségviselők kérnek és kapnak fizetést és tiszteletdíjat, akiknek társadalmi munkában kéne ellátniuk feladataikat. Eközben azok, akikről kéne, hogy szóljon ez a sport, a versenyzők, a csapatok, a nézők, és a rendezők is többszörösen túl vannak terhelve anyagilag.
- Mi lehet a megoldás? A megoldás nagyon egyszerűen hangzik, de sajnos nem az. Azokat a vezetőket, akik üzleti megfontolásból, vagy egzisztenciális függésből fakadóan, saját anyagi érdekeik által vezérelten töltenek be tisztségeket az MNASZ élén, egész egyszerűen el kell távolítani. Hiszem, hogy felnőtt egy olyan generáció, akik képesek az autósport megújítására, akár még az irányítására is, mert ha jól körülnézünk, tulajdonképpen ma már az érdemi munkát ezek a fiatalok végzik. Ott vannak a rendezők között, ott vannak a szakági bizottságokban, ott vannak az MNASZ mindennapi életében. Ki kell mondani, generációs váltásra van szükség!
Az elnökségbe olyan személyeket kell ültetni, akik méltó módon tudják képviselni az autósportot és nincsenek egzisztenciális függésben a versenyrendszerek lebonyolításától. Olyan elnökségi tagokra van szükség, akik az autósport menedzsmentjével kívánnak foglalkozni, és hagyják működni a szakági bizottságokat, mert ami most folyik, az a legsötétebb "kommunista" időket idézi!
Hoznék is erre egy példát: A jelenlegi elnökség által a napokban beterjesztett alapszabály egyik legfelháborítóbb pontja az, hogy az elnökség és az IB vélemény különbsége esetén, az elnökség döntése kéne, hogy érvényesüljön. Gondoljunk csak bele, ez az általános sportszakmának, az Intéző Bizottság tagjainak, és a szakági bizottságokban dolgozó sportszakembereknek a legfelsőbb szinten való megalázása volna! De miért kell, illetve kéne az elnökségnek a sportszakmával foglalkoznia?! Természetesen saját önös érdekeik érvényre juttatása lenne a cél. De nekik nem ez a feladatuk!
Az elnökség feladata a sportmenedzsment és a szakági bizottságok működésének elősegítése kell, hogy legyen!
- Ha már alapszabály… A hírek szerint az elnökség által előterjesztett alapszabály elfogadhatatlan a tagság nagy része számára, de az Ügyészség többször is utasította már az MNASZ-t az alapszabály sporttörvényben előírtak szerinti módosítására. Mi fog történni? Természetesen elkészítettük az alapszabály módosítás észszerű és akár mindenki számára elfogadható -, a sport törvényben foglaltaknak megfelelő -, minimalizált változtatásokat eszközlő verzióját. Ezt a napokban jó néhány tag be is terjeszti, így a közgyűlésen ennek elfogadásáról majd tudunk dönteni. Nem nézhetjük tétlenül azt, hogy ha az elnökség által beterjesztett alapszabály módosítás kerülne elfogadásra, akkor a módosított 4.§. szerint, a bajnokságok szabályai egyértelműen az FIA bajnokságok szabályai szerint alakulnának. Ezt az ügyészség nyílván nem kérte, de mégis úgy szerepel sok egyéb más hasonlóan összemosott, bújtatott, a tagokat félrevezető kiegészítés, módosítás mellett.
Kár lenne az ügyészségre fogni azt, hogy megszűnne a Rallye-ban a WRC, az A8, és a H csoport, módosulna a Historic bajnokság, és még sorolhatnánk a más szakágak szabályait érintő durva változásokat.
Persze sorolhatnánk még hosszasan az elnökség által megküldött alapszabály módosítási javaslat visszásságait, melyek önös és személyes érdekeket előtérbe helyezve, egy centralizált elnökségi irányítást és működést kívánnának megvalósítani, de értelmetlen lenne. A több részre szakadt MNASZ tagsága jelen pillanatban egy dolgot tehet, eleget téve az ügyészségi felszólalásnak, az alapszabályt a sportörvényi előírásoknak megfelelően módosítja. Jelenleg minden más megoldás parttalan vitához vezet. Mindezért az általunk beterjesztett alapszabály módosítás elfogadását javasoljuk! És még valami, ami nagyon fontos, és talán a legfontosabb! Itt, és most tényleg az autósport jövője a tét! Az MNASZ tagságának az alapszabályt módosítania kell, és félő, hogy ha ez nem sikerül, arra az eshetőségre valaki már fel van készülve egy másik Autósport Szövetség alapító okirataival…
Mindezért, ezúton kérünk minden egyes tagtársunkat, hogy jöjjön el 2008.12.14.-én a közgyűlésre, és ott nyilvánítsa ki saját szabad akaratát!
Ez a hír most jelenik meg 4389. alkalommal
|