METAL-SHEET Nagy Húsvéti Autósport Fesztivál - Rabócsiring 2025.04.19-21
A hetek...
Még ennyi páros lehet abszolút bajnok
2011-09-06
információ • Grátz Ferenc
h i r d e t é s
Összes oldal:
761759339
Napi oldal:
14174
Jelenleg:
826
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. Balassa Balázs
202
2.
Horváth Levente
196
3. Suborits Péter
188
4. Gönczi Dániel
185
5. Osztás Ábel
170
6. Végh Krisz
165
7. Kasza Kristóf
161
8. Bíró-Ambrus Roland
157
9. Martin Márkó
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 3.futam,
a Kenya Rallye után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
88
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
52
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
49
4. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
35
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
33
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a_hetek_1

Néhány sor az ORB bajnoki cím esélyeiről, így pár nappal a Canon 45. Mecsek Rallye előtt.

Rég volt, tán még soha, hogy a bajnokság utolsó futamának még hét versenyző vághat neki úgy, hogy esélye van a bajnoki cím megszerzésére. Persze a negyedik helytől lejjebb inkább csak matematikai az esély, de akkor is...
Ehhez a várhatóan már önmagában nagyon kemény küzdelemhez mintegy jutalomként megkapjuk az IRC mezőny krémjét. Hanninen kivételével itt lesz mindenki, aki számít és nem fog spórolni abban biztos vagyok. Valahol olvastam, hogy az IRC vezetése nem számol azzal, hogy az első tízbe valaki is bekerüljön a hazai pilóták közül. Szerintem meg fognak lepődni!

No, de nézzük az ORB-t:
A mateklecke alapja a bajnokság pontozási szisztémája, ami az abszolut első tíz helyezettet jutalmazza 20-15-12-10-8-6-4-3-2,vagy 1 ponttal. A dolog pikantériáját a 250 km-es versenytáv miatt alkalmazott másfeles szorzó adja, így ez esetben a kiosztható pontok száma 30-22,5-18-15-12-9-6-4,5-3, és 1,5. Itt egy kis segítség, hogy mihez is kell adnunk ezeket a pontokat.


Ifj.Tóth, Kazár és Asi trió esetében egyszerű a képlet. Amelyik nyer, az már bajnok, sőt ifj. Tóthnak és Kazár Mikinek elég egy második hely is, amennyiben nem a trió valamelyik másik tagja nyeri a versenyt. Asinak ez a variáció nem jó, mert, ha Herczig nyer és Ő a második, akkor a verseny pontozásának másfélszeres szorzója miatt Herczig a bajnok.

Ifj. Tóth az ominózus gázolajos sztori óta nem indult Pécsett, és az idei aszfaltos teljesítménye sem éppen kiemelkedő, viszont neki van a legnagyobb IRC-s tapasztalata, ergo nem idegen számára a 250 km körüli versenytáv sem. Eddig kétszer (1993 és 2003) győzött Pécsett, de a győzelem egyik esetben sem jelentett bajnoki címet.

Kazár Miki idei teljesítménye azt hiszem meggyőzte a kétkedőket is, de eddig nem igazán virított aszfalton. Neki úgy tűnik murva az igazi közege, mégis úgy gondolom, hogy nem fog alárendelt szerepet játszani. Miki már tudott abszolútot nyerni Pécsett 2008-ben, igaz akkor még a jobb oldalon volt a munkahelye.

Asi nagyon gyors aszfalton (is), talán a leggyorsabb és mellette szól, hogy bírja a nyomást. Nála az egyetlen problémát az jelentheti, ha megpróbálja tartani a lépést az IRC elejével, ami óriási kockázat, hiszen ahhoz az kell, hogy folyamatosan a maximumon menjen és ott bizony nem fér el egy aprócska hiba sem. N és A csoportot már sokszor nyert a Mecsek Rallye-n, de az abszolút győzelem még várat magára.

Herczig Norbinak nyomnia kell, ha még szerepel a céljai között az idei bajnoki cím, és még a győzelem sem garancia. Neki már szüksége van arra is, hogy mások hibázzanak.
Idén Ő már kétszer is hibázott, és tavaly sem volt szerencséje a Mecsek rallye-n, összefutott a technika ördögével

Bútor, Hadik és Kakuszi esetében a bajnoki címhez a futamgyőzelmen kívül szükséges még a vezető hármas betlizése is, aminek az esélye nem túl nagy, de bármi lehet...

Bútor Robi tavaly második volt ezen a versenyen és az idei éve is jól indult. Aztán Ő is és a technika is hibázott néhányszor. Igazából tét nélkül mehet, kérdés, hogy ki tudja-e hozni magából és autójából a maximumot.

Hadik András
2009-ben Pécsett tette fel a koronát egész éves teljesítményére és lett az Országos Rally Bajnokság győztese. Idén eddig minden versenyt pontszerző helyen fejezett be, de nem elég gyors, ahhoz, hogy beleszóljon az elejébe.

Kakuszi tesók 2010-ben Pécsett szerezték meg életük első, és azóta is egyetlen abszolút győzelmét. Az ismétlésre idén kevés az esélyük, de egyenletes teljesítménnyel ott lehetnek az elejében.

Köszönhetően az IRC mezőnynek és a bajnokság szoros állásának, nagyon izgalmas és látványos versenynek nézünk elébe, várhatóan a régi szép időket idéző több tízezres nézőszámmal. Bármi is legyen a végeredmény, bárhogy is alakuljon a bajnokság végső sorrendje, ezen a versenyen mi nézők nem veszíthetünk. Házhoz jönnek az IRC sztárjai. A hazai mezőny eleje nem tehet mást, mint nyomja neki, ahogy a csövön kifér. Nem egy bajnokságot lezáró alibi verseny vár ránk az már most biztos, erre inkább azt mondanám, hogy ez lesz a VERSENY!

A_hetek____2
>> kattints ide az IRC bajnokság állásához <<

Ez a hír most jelenik meg 5313. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
07 08 09 10 111213
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k