h i r d e t é s
Összes oldal:
744979238
Napi oldal:
78793
Jelenleg:
1018
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Néhány sor az ORB bajnoki cím esélyeiről, így pár nappal a Canon 45. Mecsek Rallye előtt.
Rég volt, tán még soha, hogy a bajnokság utolsó futamának még hét versenyző vághat neki úgy, hogy esélye van a bajnoki cím megszerzésére. Persze a negyedik helytől lejjebb inkább csak matematikai az esély, de akkor is...
Ehhez a várhatóan már önmagában nagyon kemény küzdelemhez mintegy jutalomként megkapjuk az IRC mezőny krémjét. Hanninen kivételével itt lesz mindenki, aki számít és nem fog spórolni abban biztos vagyok. Valahol olvastam, hogy az IRC vezetése nem számol azzal, hogy az első tízbe valaki is bekerüljön a hazai pilóták közül. Szerintem meg fognak lepődni!
No, de nézzük az ORB-t:
A mateklecke alapja a bajnokság pontozási szisztémája, ami az abszolut első tíz helyezettet jutalmazza 20-15-12-10-8-6-4-3-2,vagy 1 ponttal. A dolog pikantériáját a 250 km-es versenytáv miatt alkalmazott másfeles szorzó adja, így ez esetben a kiosztható pontok száma 30-22,5-18-15-12-9-6-4,5-3, és 1,5. Itt egy kis segítség, hogy mihez is kell adnunk ezeket a pontokat.
Ifj.Tóth, Kazár és Asi trió esetében egyszerű a képlet. Amelyik nyer, az már bajnok, sőt ifj. Tóthnak és Kazár Mikinek elég egy második hely is, amennyiben nem a trió valamelyik másik tagja nyeri a versenyt. Asinak ez a variáció nem jó, mert, ha Herczig nyer és Ő a második, akkor a verseny pontozásának másfélszeres szorzója miatt Herczig a bajnok.
Ifj. Tóth az ominózus gázolajos sztori óta nem indult Pécsett, és az idei aszfaltos teljesítménye sem éppen kiemelkedő, viszont neki van a legnagyobb IRC-s tapasztalata, ergo nem idegen számára a 250 km körüli versenytáv sem. Eddig kétszer (1993 és 2003) győzött Pécsett, de a győzelem egyik esetben sem jelentett bajnoki címet.
Kazár Miki idei teljesítménye azt hiszem meggyőzte a kétkedőket is, de eddig nem igazán virított aszfalton. Neki úgy tűnik murva az igazi közege, mégis úgy gondolom, hogy nem fog alárendelt szerepet játszani. Miki már tudott abszolútot nyerni Pécsett 2008-ben, igaz akkor még a jobb oldalon volt a munkahelye.
Asi nagyon gyors aszfalton (is), talán a leggyorsabb és mellette szól, hogy bírja a nyomást. Nála az egyetlen problémát az jelentheti, ha megpróbálja tartani a lépést az IRC elejével, ami óriási kockázat, hiszen ahhoz az kell, hogy folyamatosan a maximumon menjen és ott bizony nem fér el egy aprócska hiba sem. N és A csoportot már sokszor nyert a Mecsek Rallye-n, de az abszolút győzelem még várat magára.
Herczig Norbinak nyomnia kell, ha még szerepel a céljai között az idei bajnoki cím, és még a győzelem sem garancia. Neki már szüksége van arra is, hogy mások hibázzanak.
Idén Ő már kétszer is hibázott, és tavaly sem volt szerencséje a Mecsek rallye-n, összefutott a technika ördögével
Bútor, Hadik és Kakuszi esetében a bajnoki címhez a futamgyőzelmen kívül szükséges még a vezető hármas betlizése is, aminek az esélye nem túl nagy, de bármi lehet...
Bútor Robi tavaly második volt ezen a versenyen és az idei éve is jól indult. Aztán Ő is és a technika is hibázott néhányszor. Igazából tét nélkül mehet, kérdés, hogy ki tudja-e hozni magából és autójából a maximumot.
Hadik András 2009-ben Pécsett tette fel a koronát egész éves teljesítményére és lett az Országos Rally Bajnokság győztese. Idén eddig minden versenyt pontszerző helyen fejezett be, de nem elég gyors, ahhoz, hogy beleszóljon az elejébe.
Kakuszi tesók 2010-ben Pécsett szerezték meg életük első, és azóta is egyetlen abszolút győzelmét. Az ismétlésre idén kevés az esélyük, de egyenletes teljesítménnyel ott lehetnek az elejében.
Köszönhetően az IRC mezőnynek és a bajnokság szoros állásának, nagyon izgalmas és látványos versenynek nézünk elébe, várhatóan a régi szép időket idéző több tízezres nézőszámmal. Bármi is legyen a végeredmény, bárhogy is alakuljon a bajnokság végső sorrendje, ezen a versenyen mi nézők nem veszíthetünk. Házhoz jönnek az IRC sztárjai. A hazai mezőny eleje nem tehet mást, mint nyomja neki, ahogy a csövön kifér. Nem egy bajnokságot lezáró alibi verseny vár ránk az már most biztos, erre inkább azt mondanám, hogy ez lesz a VERSENY!
>> kattints ide az IRC bajnokság állásához <<
Ez a hír most jelenik meg 5279. alkalommal
hírek • fórumok
Intercontinental Rally Challenge 2011
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok • blogok
|