A legjobb magyar eredmény!
Rallycross EB - Greinbach, Ausztria
2008-06-09
információ • Hámor Iván
h i r d e t é s
Összes oldal:
732043580
Napi oldal:
27502
Jelenleg:
884
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ralikrossz Európa-bajnokság
2008. június 8.
Greinbach, Ausztria

Ausztriában nem csak labdarúgó Eb-t rendeztek június 8-án, hanem a ralikrossz legmagasabb szintű versenysorozatának 2008-as negyedik fordulóját is. A ralikrossz Európa-bajnokság résztvevői közvetlenül a nyirádi hétvége után költöztek át a magyar határtól mindössze 40 km-re található pályára.

A greinbachi viadal volt a Magyar Nemzeti Ralikrossz Válogatott első külföldi szereplése. Az eredmények tekintetében vegyesen zárt a nemzeti csapat, a legjobb Bánkuti Gábor volt, aki a hazai ralikrossz történetében először megnyerte kategóriája utolsó előfutamát. Ennek nem csak az volt a jelentősége, hogy a B döntő harmadik rajtkockájából indulhatott, hanem ennél sokkal fontosabb üzenetértékkel is bírt. Az esőáztatta pályán Bánkuti az övénél sokkal erősebb és könnyebb autókkal induló vetélytársait tudta maga mögé utasítani, amivel nemcsak beírta magát a ralikrossz történelemkönyvébe, hanem jelezte ellenfeleinek, igenis számolniuk kell vele is. A Divizió 1a-ban végül a 7., 10 Eb pontot érő helyen ért célba.

A greinbachi hétvége végül örömtelien zárult számára, de ehhez kemény küzdelemre volt szükség. Egy héttel korábban, a nyirádi viadal hevében ugyanis meghibásodott a Peugeot 206-os 1,6 literes erőforrása, és a pótalkatrészt csak pénteken sikerült beszerezni. A beépítést követően indult útnak a csapat, így szombat hajnalban érkezett meg a versenypályára. A depó felépítését követően az időjárás tanulmányozása, és a megfelelő gumi-felni párosok összeállításával telt a nap. Az első kvalifikációs futam előtti eső miatt senki nem tudta, hogy a verseny vezető bírója, száraz, vagy vizes futamon fogja elrajtoltatni az indulókat. Ettől függ ugyanis, hogy milyen gumit lehet használni, és nem a pálya valós állapotától. Az idei esztendőben száraz gumiból ugyanis csak négyet lehet vásárolni versenyenként - kivéve az első futamot, ahol 6 db-ot - és azzal, illetve a használtakkal kell gazdálkodni. A bizonytalanság odáig fajult, hogy már a rajtelőkészítőben várakozó versenyzők autóin kellett volna kereket cserélni, amire már nem volt lehetőség, így Bánkuti Gábor számára az első kvalifikációs futam elúszott.

Másnap a változékony időjárás megint nem segítette a fiatal magyar versenyzőt. A hirtelen lezúduló esőben a száraz pályára való gumival a 10. pozíciót szerezte meg a második kvalifikációban, amit végül a vizes gumival teljesített harmadik kvalifikáció koronázott meg, ahol a Divízió 1a. abszolút legjobb idejével nyerte meg saját futamát, ezzel a B döntőben megszerezte a 3. rajtkockát.
Délutánra alábbhagyott az eső, és még a nap is kisütött. A B döntőben Bánkuti Gábor a rajtot ugyan rosszul kapta el, de ez a későbbiekben szerencsének bizonyult. Az első körben a mezőny eleje csúnyán összeakadt, így harmadikként fejezte be az kört. Az esőguminak köszönhetően a murvás, saras részén a pályának sokkal gyorsabb volt minden ellenfelénél, fokozatosan tört előre. Az utolsó körben a vezető pozícióban autózó belga Martint is utolérte, de megelőzni már nem tudta.

A válogatott másik három tagja számára, akik a Divizió 1-ben indulnak, kevesebb sikert hozott az osztrák futam.
Révész Bálint autója még a szombati, első kvalifikáció során szenvedett sérüléseket, amikor a helyi versenyző, Höller kilökte a pályáról. Az eset után a szervizcsapat - a válogatott több tagjának segítségével - ugyan rendbe hozta a Mitsubishit, de Révész már nem tudott olyan időt futni, amivel a döntőbe kerülhetett volna. Hasonlóan jár Kotán Péter is. Őt a második kvalifikációs futamban tessékelték a pálya mellé, majd a harmadikban defektet kapott, így ő sem jutott be a döntőkbe.

Harsányi Zoltán kedvetlenül ugyan, de a C döntőig jutott. Az osztrák szervezők a magyar csapatok számára a pályától nagyon távoli depóhelyeket jelöltek ki, így hozzájuk az információk sem jutottak el. Ezért Harsányi például lekéste a vasárnapi bemelegítő edzést, ugyanis nem hallotta meg, hogy a rajthelyre szólítják. Mindezek ellenére hősiesen küzdött, a C döntőben végül a harmadik helyen ért célba, ami az Eb értékelésben a 13. helyet és 4 pontot ért.
Ez az eredmény azonban nagyon komoly munka gyümölcse. A kvalifikációs futamokban a ralikrossz nagyágyúival, Hansennel és Eklunddal is összekerült, míg a döntőben Tracy-vel vívott test test elleni csatát. Az Eb futamokon történő rendszeres részvétel meglátszik Harsányi versenyzési stílusán is, ugyanis egyre jobban otthagyja autóját ellenfelei mellett, amikor azok agresszívan próbálják megelőzni.

A Magyar Nemzeti Ralikrossz Válogatott tagjain kívül még három másik magyar versenyző is rajthoz állt Greinbachban. A Divízió 2-ben Kékesi Attila a 10. helyen ért célba, amivel 7 Eb pontot gyűjtött. Fodor György a Div 1-ben lett 21., míg Újházi Béla a Div. 1a-ban 12.

Ez a hír most jelenik meg 3724. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k