TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
A magyar bajnokságban és a Forddal
Turán Friciék nem változtatnak!
2012-03-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701700011
Napi oldal:
56293
Jelenleg:
2570
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_2

Turán Friciék tavaly belekósoltak az SWRC küzdelmeibe, itthon is autóztak pár versenyen. 2012-ről kérdeztem a pilótát:

Beszéljünk egy kicsit a tavalyi évről.
Jó sok kilométert tudtatok menni, voltak jó eredmények, de az év vége nem úgy sikerült, ahogy elterveztétek.
Nagyon pozitívan értékeljük a tavalyi évünket. Úgy érzem, hogy sokat tanultunk. Volt két dobogós helyezésünk, világbajnoki harmadikok voltunk Görögországban és Németországban is.
Az, hogy az év vége így alakult, az nagyon sok mindennek tudható be, leginkább annak, hogy mi egy csapatként éljük meg a jó és a rossz dolgokat is. Sajnáltuk, hogy az FIA nem akceptálta azt, hogy mi tényleg egy csapatként szerettünk volna autózni.
Túl vagyunk már ezen. Sokat tanultunk a gyorsasági szakaszokon is. Rengeteg tapasztalatot és elismerést szereztünk. Szép év volt, de most már az idei évre fókuszálunk.

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_3

Úgy tűnik, hogy mindenkinek egy kicsit nehezebb éve lesz a 2012-es, mint a korábbiak.
Mi sem vagyunk másként. Sajnos a főtámogatónk, a Synergon idén távol marad tőlünk. Több, együtt töltött év után megszakad a kapcsolatunk, ami semmi másnak nem köszönhető, csak a nehéz gazdasági helyzetnek. Köszönjük nekik a támogatást.
És büszkék vagyunk azokra, akik kitartottak, kitartanak mellettünk és azokra is, akik új partnerként csatlakoztak hozzánk.

A magyar bajnokságban fogunk tudni versenyezni, alapvetően a Forddal!

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_5

Azért kell így mondanom, hogy alapvetően, hiszen az első futamon még nem, de a bajnokság második futamától a végéig a megszokott Markko Martin csapattól érkezik a Ford Fiesta S2000-es versenyautó.
Az egri futam egybe esik a csapat portugáliai szereplésével és az autónk bérbe van adva, így az első versenyen Kiss Elemér barátom R4-es Subaru Imprezájával fogunk menni.
Ezzel az autóval indultam a Mikulás és a Szilveszter Rallye-n is.

Nagyon bizakodunk benne, hogy minden futam meg lesz tartva és szeretnénk egy nagyon jó évet zárni a magyar bajnokságban.

A Subaru mennyire ütőképes autó a Fiestához képest?
Az egri futamon lesz hátrányotok emiatt?
Nagyon nehéz erre választ adni.
A pécsi futamon egyértelműen látszott, hogy a Fiestával gyorsak vagyunk.
A Subaruval teljesített versenyek után látszik, hogy az autónak motorerő hátránya van a Mitsubishikkel szemben. Nagyon sokat teszteltünk, Orfűn is mentünk két kört az autóval. Nagyon jó beállításokat találtunk és az autó is nagyon rendben van.
Azt, hogy Egerbe mire lesz elég az autó, még nem nagyon tudom elképzelni. Az egri pályák igénylik a teljesítményt. Egy jó futómű beállítással és a Subaru híresen jó hajtásával megpróbáljuk a maximumot kiautózni az autóból.

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_4

Ami alapvető kérdés még a számomra, hogy a pécsi IRC futamon nem lehetett bioetanollal menni és nem tudom, hogy ez mennyire teszi majd szorossá a küzdelmeket, hiszen a magyar bajnokságban lehet és ez az üzemanyag az N4-es és R4-es autóknak ad pár lóerőt.

Ha jól tudom, a Subaru szekvencionális váltója április elsejétől lesz homológ… Ezek szerint szombaton még a hagyományos váltóval rajtoltok el?
Érdekes helyzet mindenképp. Már teszteltük a szekvencionális váltót, ad egy kis váltási biztonságot bizonyos szituációkban, azon kívül túl nagy különbséget nem érzek, de szeretnénk a versenyben használni, ha a szabályok erre lehetőséget adnak.

Beszéltünk a magyar bajnokságról.
Elképzelhető, hogy idén külföldön is indultok valami más futamon?
Abszolút tervben van. A világbajnoki szereplésünkön nem csak mi dolgozunk, hanem egy manager iroda is dolgozik rajta. Remélem sikerül a legjobb lehetőséget megtalálnunk.
Remélem fogunk kint menni, de erre még biztosat nem tudok mondani.
Ha bármit is tudunk lépni az ügyben, biztos lehetsz benne, hogy Te és az Olvasóid fogják megtudni először :)
Köszönjük szépen!

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_1


Beszéltél a csapategységről, ezért nem is kérdeztem rá az elején, de ezek szerint egyértelmű, hogy Zsiros Gabival mész?
Természetesen! Úgy tűnik, hogy ez csak a mi számunkra volt egyértelmű, hiszen hallani lehetett, hogy Gabi talán vezetni fog, hallottam olyat is, hogy én kivel megyek, Gabi kivel… Ez a dolog két embernek nem volt kérdés: Gabinak és nekem.
Amikor 2009-ben összeültünk, akkor az évek alatt egy olyan barátság kovácsolódott köztünk, amihez nagyon nagy dolognak kellene történni, hogy ne működjön.
Minden év végén, év elején lehet hallani versenyzőpárosokról mindenfélét. Azt gondolom, hogy mi fix páros leszünk hosszú ideig!

Ez a hír most jelenik meg 6409. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k