TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
A Matók név
Matók Ádám a váci RTE futamon indult
2011-09-01
interjú • Soós Attila
h i r d e t é s
Összes oldal:
701699039
Napi oldal:
55321
Jelenleg:
2621
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Matók név nem ismeretlen sokak számára rallye-ban. Évekkel ezelőtt sok versenyzőt támogatott Matók Ákos, akinek most a fiát láthattuk hétvégén a váci versenyen.
Matók Ádámmal beszélgettem az első RTE versenye kapcsán.


a_matok_nev_3

Ha be kellene mutatnod Matók Ádámot, mit mondanál magadról?
22 éves vagyok, Székesfehérváron születtem és azóta is itt élek. Kisgyerek korom óta az autók és leginkább a gyors autók foglalkoztatnak. Főiskolára járok, idén leszek végzős gazdálkodás és menedzsment szakon. Mivel fehérvár nem kifejezetten az autósportról híres így a hétköznapjaim abszolút rally mentesek, itt sajnos nem engedi meg a környezet, hogy bármilyen formában ezzel foglalkozzak, így élem a főiskolások életét :)

Hogyan kezdődött, és mi motivál(t)?
Amikor befejeztem a középiskolát elmentem Amerikába tanulni, és amíg kint voltam édesapámmal chaten arról folyt a téma hogy belekezdjünk e a rallyba vagy ne. Ennek az eredménye az lett, hogy próbáljuk ki, mire hazajöttem egy 24 éves 205 Gti várt itthon. Rögtön az első versenyek után látszott, hogy a sok kezdő hiba ellenére érdemes lenne ezzel foglalkozni. A TME bajnokságban első évben kategória bajnokok lettünk. A motivációm az, hogy szeretek gyorsan vezetni, és itt legálisan tehetem meg, szeretem a gyors autókat, és itt ilyen környezetben vagyok. Meg egyáltalán magát az autós és rally légkört szeretem

a_matok_nev_2

Melyik eredményedre emlékszel vissza a legszívesebben?
Jól hangzik, hogy ARK magyar bajnok, kétszeres TME amatőr bajnok, plusz 1x abszolút harmadik egy erős bajnokságban, de nem érzem úgy, hogy ezek olyan eredmények lennének amikről anekdotáknak kéne szólni, pedig nagyos gyors palik vannak ott is! Remélem a későbbiekben lesznek olyanok amikre büszkén lehet mondani, hogy ez már valami. Szép emléknek most olyat tartok, amikor tudtuk, hogy valami nincs rendben az autóval vagy a gumival, és ehhez képest tudtunk jönni első időt kategóriában. Ám mi mindig abszolút időt néztünk mert az motivált. Sikerült is többször jönni dobogós időket. Ezt csak az tudja, aki ott van csapatban, és ezzel magamnak és nekik tudok bizonyítani. Azért még rutintalan pilótának számítok a pár 30 km-es amatőr versennyel a hátam mögött.

a_matok_nev_5

Azt gondolom komoly társaság segíti a felkészülésed, és a versenyzésed is. Mit kell tudni a csapatról?
A Tobak Team Hungary keretein belül megyek, aminek az adminisztratív és presszionatív hátterét, szakmaiságát Tobak Zoli és édesapám alkotja :D
Szakmaiságot mindenki akar adni, hiszen ha van lehetőség, akkor közösen tréningezünk. Így az eddigi eredményekben szerepe volt az alábbi embereknek: Tobak Zolinak, Vinónak (Vinoczai Attila), Lévai Ferinek, Schweighardt Gabinak.

a_matok_nev_6

Az ő munkájukat egészíti ki Lévai Ferkó szerviz csapata: Bognár Csaba és Érsek Tibor. A technikai részét ők adják a dolognak, és azt hiszem ezt a kitűnően végzik, így mondhatom hogy profi a háttér. Én nem értek még az autóhoz a beállításokhoz, így azzal megyek amit alám raknak.

a_matok_nev_1

Hogy készültél az első RTE-s versenyre?
A verseny hetén szerveztünk egy kisebb tesztet, ahol minden részletre kiterjedően próbáltuk a verseny szituációt gyakorolni, csak valami hiba csúszott a megbeszélt forgatókönyvbe és nem az utolsó, hanem az első körben törtem össze az autót. Ezzel teszteltem a szerviz felkészültségét :D 

Folyamatos probléma számunkra hogy fehérvár 50 km körzete szűkölködik a szerpentinekben így gyakorlásra nincs lehetőségem tesztelni, illetve ha van akkor az komoly előkészületet igényel. Így sajnos több mint 3 hónapja nem ültem autóban a verseny előtt.
Aztán a hét második felében helyrepofozták a srácok az autót, és tudtunk egy rövidet tesztelni, ahol csupán a gumikra kellett “vigyázni”, a váltó 3. és 5. fokozatára, meg úgy kb. mindenre mert 2 nap múlva verseny. :)

Itt meg kell jegyeznem, hogy Ádám nem “vigyáz” az autóra, hanem ahogy a szerelői is fogalmaznak, ő használja a technikát. Ezt volt alakalmam a navigátor ülésből is megtapasztalni egy kör erejéig, amit innen is köszönök. Meggyözően teszi a dolgát a srác!

A túrában való versenyzéssel komoly ellenfeleket választottál magadnak, és még új navigátorral is mentél. Hogy sikerült az ismerkedés az új közeggel?
Igen, ez volt az első alkalom, hogy Schweighardt Gabi navigált nekem. Úgy érzem, hogy jó párost alkottunk, az Ő tapasztalata ellensúlyozta az én könnyelműségem. :) Nem kifejezetten tekintettem erre a túrára úgy, hogy most itt sokkal nehezebb lesz minden. Én mindenhova győzni megyek, vagyis ezt várja el a csapatom tőlem. Az hogy erős kategóriát választottam csak gyorsítani fog remélem. Mert a kocsim széria szinte, inkább N-es. Jól autózható csak sajnos nehéz a Honda.
A hátralévő két futamon kiderül mire vagyunk képesek.
Örültem, hogy profibb légkörben tudok versenyezni, és reméltem hogy feltudom venni a harcot a kategóriával.

Számodra mi volt a legmeghatározóbb a hétvégéről?
Az hogy eredmény nélkül távoztunk az idei 3. féltengelytörésünkkel… :D Féltengely szponzort keresünk :) Ez már valami kardinális kérdés nálam, mert nem merek rajtolni sem, szinte csak lépésben és minden hajtűt megtiszteltem.

a_matok_nev_4

Mennyire vagy elégedett az (rész)eredménnyel, és kapott élménnyel?
Sajnos az eredménnyel nem lehetek elégedett, hiszen kiestünk, a részsikereinkkel pedig azért nem tudok megelégedni, mert tudom, hogy hol hagytam ott a másodperceket. Presszionálnak is állandóan a belső felvételek nézegetéssel a fiúk, ahol gyűjtik a bent hagyott időt. Összességében örülök annak, hogy amíg mentünk addig harcban tudtunk lenni az első helyért, mert ezért is mentünk.

Hogyan tovább, mik a tervek?
Tervezni nem szeretek előre. Amikor másodszor is bajnok lettem a TME-be és abszolút  3. azt mondtam a csapatnak, hogy innentől fogva nem fogok soha biztonságit autózni, mert az nem méltó, és nem verseny, az spórolás. Ezután szeretnék a lehető leggyorsabban menni, és nem a célba érés lesz az elsődleges szempont... hanem maximálisan kiautózni a kocsit! Ha ez megy akkor minden csak ajándék …

Mit gondolsz a mai magyar rallyeról?
Elég fiatalon kiderült rólam, hogy sajnos nem tudok egy egyenest belerúgni a labdába. Azért mondom, hogy sajnos mert jelenleg úgy gondolom hazánkban az autósport nem olyan mint 20-30 éve volt, de nem is kell ilyen messze menni, én 22 éves vagyok és tisztán emlékszem, hogy gyerekkoromba hömpölygött a tömeg a rally pályákon és a Hungaroringi hétvégéken.

Nem az én feladatom megmondani, hogy mi nem jó, és mit kéne máshogy csinálni de be kell látni, hogy valami nincs rendben. Attól még, hogy nem tudok főzni megtudom mondani ha valaminek szar az íze. Én azt látom, hogy minden évben jönnek a nagy ígéretek minden oldalról, de évről évre semmi se változik. Ez engem nem is érdekel már.

Én szeretnék egy jót autózni, minél jobb bajnokságban, minél jobb pályákon, jó hangulatban. A nézőknek és a versenyzőknek egyaránt megteremtve az élvezetes hétvégét. Eladhatóvá és érdekessé kell tenni a sportot. Nem hiszem, hogy a nézők azért pártoltak el mert ezek az autók nem lennének érdekesek. Támogatni kéne azt, aki önerőből szeretne versenyezni a saját és a nézők örömére, megteremteni neki a könnyebb kereteket. Hogy ne zavarjanak el műszakiról, mert hangos a versenyautóm kipufogója. Nevetséges...Sokáig tudnám fejtegetni az észrevételeimet, de nem én vagyok erre a megfelelő ember. Ajánlom az illetékesek figyelmébe, hogy keressenek egy jó marketingest, mert ma minden a marketingről szól. Ha eladhatóvá teszik a sportot, visszatérnek a nézők is. Ezek a kezdeti lépések.

a_matok_nev_7

Utánpótlás nevelés? A szót ismerem, de sajnos a gyakorlatban nem tudom megmondani, hogy mit is jelent. Az elmúlt két évben több olyan fiatal tehetséges pilóta ellen versenyeztem akiket érdemes lenne támogatni, de minimum segíteni őket. Egy műanyagkártya amin a nevük rajta van és még ők fizetik ki nem sok mindenre alkalmas. Nem magamról beszélek, mert én viszonylag szerencsés helyzetben vagyok. Arra azonban már rájöttem, hogy itthon nem kell pilóta karriert szövögetni. Nincs ennek megteremtve se a kultúrája, se a sportpolitikai háttere, ahhoz korábban kellett volna születni.

Így a célom az lehet, hogy amíg nem tudok egy olyan autóba beülni amivel lehet tényleg igazán látványosan autózni, addig az idő ellen megyek a lehető leggyorsabban. Amikor pedig alkalmam nyílik rá, hogy egy erőből csúsztatható autóval menjek kifogjuk kapcsolni a stoppert. Ugyanis szerintem horrorisztikus összegekből légvárat építeni erre a bajnokságra nem ésszerű. Akkor inkább kevesebb pénzből leszek a népszerűségi lista élén

Ha pedig leveszem a lottó 5öst akkor hazahozom a Block Fiestáját, és a srácok szerelnek ablaktörlőt a két oldalra. Már csak lottózni kéne... :)

Ez a hír most jelenik meg 5449. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k