Lukács Csucsu Kornél legutolsó versenye a Salgó MIDEX Rally volt, ahol egy bajnok navigátorral, Pikó Zsuzsával állt rajthoz az Evo IX-es Mitsubishivel a tatai versenyző.
Három futamról is szeretném, ha mesélnél, de kezdjük talán a miskolci versennyel.
Az egri eredményeken felbuzdulva már az első gyorsasági szakaszon próbáltam gyorsan menni és talán túl görcsössé váltam. Aztán az egész éjszakai menés egy rémálom volt a számunkra. Egyetlen egy gyorsaságit sem tudtunk hiba vagy kaland nélkül teljesíteni. Az első napunk erre a görcsösségre ment rá.
Sikerült magamat kipihenni és a második napon egy sokkal lendületesebb és nyugodtabb autózást tudtunk bemutatni.
Miskolcról közvetlenül repültetek Korzikára, ahol nagyon komolyat autóztatok a kis C2R2 Max-al.
Szerinted számíthat az, hogy egy erős, turbós, négykerekes autóból gyorsan átülsz egy kis kétkerekesbe? Nem olyan érzés, mintha lassított felvételt élnél át?
Pontosan ezt akartam mondani. A sokkal gyorsabb autóból átültünk a kis autóba és nem volt szívünk elvenni a gázt sok helyen, hogy ne lassuljon le az autó és utána újra küzdelmesen fel kelljen gyorsulnia. Próbáltunk lendületesen közlekedni és azt gondolom nagyon jó ritmust találtunk a kanyarokhoz és ez hozta is magával az eredményt.
Akkor egyszerű a recept, minden C2-vel abszolvált ERC futam előtt menni kell egyet a Mitsubishivel… :)
Igen, most is mentünk a Salgón és két hét múlva megyünk a Belgiumba :) Talán most is segít rajtunk ez.
Salgón Neked új navigátorral mentél. Hogy sikerült az összeszokás Pikó Zsuzsival? És ugye nem jelenti azt, hogy Márk megy a levesbe? A belsőiteket nézve azt gondolom nagyon jól dolgoztok együtt…
Ezt a kérdést sokan feltették az elmúlt hetekben, kérdezték, hogy akkor most lecseréltem Márkot? Erről természetesen szó sincs! Márk a fix navigátorom!
Ez most egy alkalmi páros volt, talán még a Budapest Rallye-n fogunk együtt menni Zsuzsival. Nagyon jó navigátor, nagyon tapasztalt. Az elején még hiányzott egy kicsit az összeszokás, de bármit, amit mondtam, hogy hogyan szeretném, mit és mikor mondja, akkor azonnal tudott alkalmazkodni. Azt gondolom pár szakasz után már elég gyorsan tudtunk menni együtt.
Láttalak többször is most a Salgón és minden kanyarban úgy mozgott az autó, hogy látszott, nagyon élvezed a versenyt. És ahol lehetett, ahol sokan voltak, ott azt gondolom feláldoztál pár másodpercet a nézők oltárán és belenyúltál a kézifékbe is…
Nagyon jól éreztem magam. Reggel nem sikerült túl jól ébrednem, de hamar kizökkentettem magam a rosszul indult napból. A ceredi szakaszt nem éreztem annyira ezzel az autóval, valahogy úgy éreztem, hogy a C2-vel jobban éreztem volna magam. A másik két pályán nagyon nagy élmény volt ezzel az autóval közel kétszáz kilométeres tempóval menni. Nagyon gyors pályák voltak, nagyon élveztem az egész versenyt.
Jó volt a rendezés is. A túrában már megszokott, hogy a nagy mezőny és a kevés pálya miatt elég hosszú gyűjtők vannak, amik lefárasztják az embert és nehéz újra beindítani a rakétákat. De mindenkinek ez van, a feltételek ugyanazok, ehhez kell tudni jól alkalmazkodni.
Beszéljünk egy kicsit a további tervekről. Ypres Rally a következő állomás. Nem mentetek még ott, mit tudsz a pályákról, a versenyről?
Egy-két magyar pilótát kérdeztem, akik már voltak ott, ők azt mondták, hogy élvezetes verseny. Igaz, többen mondták, hogy a sok derékszögű kanyar utáni kigyorsítás miatt erősebb autóra lenne szükség, de azt gondolom, hogy a C2-essel is nagyon jól fogjuk érezni magunkat. Próbáljuk minél jobban feldolgozni a pályákat és a lehető leggyorsabban menni.
A legnehezebb lesz a féktávokat eltalálni, és szemben nagyon sok az árok…
Mesélj egy kicsit az ERC mezőnyről. Ahogy látszik, viszonylag kevés az állandó szereplő és a helyiekkel kell küzdeni.
A mezőny változatos és tényleg nagyon sok a helyi menő, akik nem mennek végig a sorozatban. Kevesen vagyunk, akik komolyan gondolják ezt az Európa Bajnokságot, de mindig jól megtalálni azokat a párosokat, akikkel jó felvenni a versenyt. Legyen ez akár a negyedik helyért szóló küzdelem, vagy akár az első helyért. Mindig meg van az az ember, akivel jót lehet vívni egy adott helyezésért. Nagyon várom már, hogy itt milyen pilóták lesznek.
Mit lehet tudni a szezonotokról? Marad a C2 végig? Fogtok menni a Mitsubishivel is?
A második félévben mindenképp szeretnénk négy futamot teljesíteni a C2-vel, hogy a lehető legtöbb pontunk legyen a bajnokságban. És talán, ha marad időnk és energiánk, akkor talán mennénk egyet a Mitsubishivel. Még ez tényleg csak nagyon távoli, nem is gondoltuk át, hogy melyik versenyről lehetne szó esetleg.
Nagyon jó volt szurkolni Nektek még itthonról is a korzikai futamon. Most is figyelni fogunk Rátok az Ypres Rally-n is!