A multifaktoriális égés
Bútor Robi szeretné elfelejteni Aradot
2011-08-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
744959706
Napi oldal:
59261
Jelenleg:
914
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A veszprémi eset egyértelmű volt, az aradi már egy többösszetevős dolog, amiről Bútor Robi talán nem sokszor fog mesélni a gyerekeinek… legalább is nem a közeljövőben, hiszen ha tehetné, ő is elfelejtené, de előtte azért még elbeszélgettünk róla.

A_multifaktorialis_eges_1

Legutóbb ott fejeztük be a beszélgetést - a Veszprém Rallye után pár nappal - hogy elgondolkodsz a folytatásról. Most ott voltatok Aradon, mi szólt mellette?
Valóban el kellett gondolkodnunk, hogy hogyan is folytassuk tovább, végül pedig az a döntés született, hogy a bajnokság utolsó két futamán rajthoz állunk. Azért döntöttünk így, mert a két verseny költségvetésével nem oldódott volna meg a jövő évünk, ahhoz azért még 4 verseny hátterét elő kell teremteni és úgy éreztem, hogy túlzottan előremennénk a gondolkodásban, ha már most a jövőről kezdenénk el beszélni. Maradtunk annál a verziónál, hogy ami biztos, ami rendelkezésre áll, azt próbáljuk meg kihasználni, azaz a két futamon való indulás lehetőségét. Nagyon-nagyon kevés kilométer van bennünk, fontos most a tapasztalatszerzés, a beállítások megismerése, a versenykilométerek gyűjtése, mert ha jövőre menni tudunk, akkor nem szeretnénk újra tapasztalat nélkül odaállni. Ennek tudatában indultunk neki Aradnak is…

a_multifaktorialis_eges_4

Ami jól kezdődött...
A pénteki gyorsasági valóban jól sikerült, de tudtuk, hogy annak semmilyen jelentősége nincs, nem mérvadó a verseny szempontjából, hiszen egy gokartpályán két kört menni az egy teljesen más feladat, mint ismeretlen pályákon száguldozni benn az erdőben.

Semmilyen konzekvenciát nem vontam le a pénteki eredményünkből, persze örültünk, de nem jelentett ez semmit. Másnap reggel nekivágtunk az első gyorsnak, majd amikor a beíróban megláttam az időeredményünket, akkor borzasztóan elszomorodtam! Nagyon-nagyon sokat kaptunk az élmezőnytől és gyakorlatilag ez így is folytatódott tovább. A harmadik gyorsasági szakasz után a szervizparkban próbáltunk beállításokat változtatni, összeszedni magunkat, változtatni a gumin, de a negyedik-ötödikre sem lett jobb az eredmény. Rettenetesen sokat kaptunk, ami részben belülről is érezhető volt. Nem volt meg a maximális összhang az autóban, mi nem tudtuk háromból ezeket a pályákat feldolgozni és olyan szintre hozni az itinert, ami tényleg a jó eredményhez kellett volna. Lehet, hogy nem volt tökéletes a tréningezésünk, de azt gondolom, hogy azért ennyire rossz sem! Valahol a kettő közt lett volna az igazság szerintem. Tényleg nagyon elkeseredtem, nem gondoltam, hogy ennyit kaphatok, hiszen az előző versenyeken aránylag szoros csatákat vívtunk, nyertünk gyorsasági szakaszokat, nyertünk versenyt, a veszprémi első gyors is nagyon jól sikerült. Ekkora különbség azért nincs, nem tudom, hogy miért most jött ez elő és miért pont ekkora mértékben?

a_multifaktorialis_eges_1

Ezek szerint nem is műszaki hiba hátráltatott?
A második körben volt csak ilyen jellegű gondunk, amikor három gyorsasági szakaszt is úgy tettünk meg, hogy hátsóhajtásunk volt csak, mert eltört az első kihajtás a váltóban és nem forgatta az első kerekeket. Nagyon nehezen lehetett így – hátsókerekesként - menni az autóval, és ezt a még rosszabb időeredményeink is hűen tükrözték. Azt hiszem a három gyorson kaptunk 2 percet az elejétől. Az utolsó két gyorsra megcsinálták az autót, de ott pedig már annyira értelmetlen volt bármiféle kockázatot vállalni, hogy én már tényleg csak célba akartam érni, hogy legalább azt a pár pontot megszerezzük. A kedvem is elment tőle, egyértelműen úgy voltam vele, hogy „istenem, már csak érjek célba és ne folytatódjon a pechsorozatunk”! Más sem hiányzott volna, minthogy egy ilyen rossz helyezéssel még a kocsit is összetörjem és fizethessek. Az utolsó két gyorson végigmentünk... na, az utolsó eredmény az már tényleg megalázó volt! Borzasztóan sokat kaptunk Janiéktól, úgyhogy az még egy kicsit szíven szúrt, hogy „úúúristeeen!”. Etapon meg már csak azt vártam, hogy indulhassak hazafelé. Semmi más gondolatom nem volt, mint hogy szeretnék már otthon lenni és elfelejteni ezt az egészet!

a_multifaktorialis_eges_2

Mecsekre - gondolom - nagyon készülsz?
A nagyon készülök az azért túlzás! Összességében belefáradtam ebbe a pechsorozatba, így annyira már nem készülök. A pályákat ismerem, nagyon sokat mentünk már rajta, minden irányban, minden verzióban. Szeretnék keményen menni és nem fogok félni az önrésztől sem! Úgy döntöttem, hogy azt beteszem a zsebembe, és ha összetöröm, akkor így jártunk! Nem szeretnék még egyszer ilyen megalázó vereséget szenvedni, mindent megteszek azért, hogy ne kelljen szégyenkeznem, de csak és kizárólag a szabályok adta lehetőségek között! Bátrabban fogok menni, keményebben fogok autózni, de szigorúan a szabályok betartásával... ha pedig ez így sem lesz elég, akkor el kell könyveljem, hogy nem vagyok idevaló és kész...

a_multifaktorialis_eges_3


Szerintem azért ez nem lehet kérdés, nem az aradi eredmény az egyetlen az „önéletrajzodban”!
Persze, én is azt hiszem, hogy versenyt nyerni csak a rengeteg véletlen egybeesésével nem lehet, főleg úgy, hogy nagyrészt mindenki versenyben volt. Utólag úgy látom, hogy Egerre nem volt senki komolyabban rágerjedve, mert nem voltak ismertek az erőviszonyok. Az egri győzelmünkben benne van azért, hogy az egy erőfelmérő volt az év elején és utána mindenki eldöntötte, hogy kell-e többet készülnie a következőkre. Erre ennyi a magyarázat és persze az, hogy ott mi is felszabadultabban mentünk, mint a többi versenyen.
Megpróbálom Pécsre valahogy az egri formámat visszaállítani, keményen fogok menni, mert nem akarok beégni, ez az aradi sztori iszonyat kellemetlen volt! Azt gondolom, hogy szinte a kétkerekessel nem kaptam ennyit, mint most...

A_multifaktorialis_eges_2

Mondhatjuk, hogy az égés után egy újabb égés következett? :-)
Igen! :-) De az oka viszont ennek összetettebb! Az előző égés egyértelmű volt: technikai probléma, de azért a mostaninak sok összetevője van, ami nem mind a mi számlánkra írható, hiszen vannak olyan tényezők, amelyeket nem lehet befolyásolni és olyanok is, amit nem is akarok soha.
Én egy sportoló vagyok, és az is szeretnék maradni!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 6934. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
3031 01 02 030405
06 07 08 09 10 1112
2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2024.12.30.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k