Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
A munka, és a gyümölcse
Szobi Balázs évösszegzése
2008-11-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
722925093
Napi oldal:
24372
Jelenleg:
1653
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szobi Balázs és az OXXO Racing csapata gyönyörű évet zártak a Truck Race európai sorozatában. Ezüstérmesek lettek a TRIPA Challenge 2008-as kisbajnokságban, és ők kapták az újoncoknak kijáró díjat is.
De ha ez nem volna elég, az egyik legközkedveltebb csapattá is választották őket. Ezek után nem meglepő, hogy Szobi Balázs és az Oxxo csapata már a nagyok közé tartoznak: tizenötödikek lettek negyven kamionból, az első évükben, kezdőként, és gyári támogatás nélkül.

- Hány versenyen vettetek részt az idén?
- Az FIA 10 versenyt szervezett a 2008-as évadra, ebből 9-et rendezett végül is meg, és mindegyiken ott voltunk.

- Ez tanuló év volt: érzed te is a javulást a teljesítményetekben?
- Több szempontból is javult a szereplésünk. Egyrészt sokkal többet ültem a kamionban, és sikerült fejlődni vezetéstechnikailag is. Másrészt van egy Jochen Hahn nevű úriember, a 4-es rajtszámú német versenyző, és akivel a 2009-es évadban együtt fogunk versenyezni - az évad végén ő adott tanácsokat nekem, hogy miként menjek, milyen íven, milyen féktávon, és mindenféle információt és segítséget adott nekem. Ez az év arról szólt, hogy mindegyik pálya új volt, sosem mentem még rajtuk, tanulnom kellett a nyomvonalakat. Ebben az évben 30 órát ültem a kamionban, és nagyon sokat számított, hogy ismerkedni tudtam a versenykamionnal.

- Melyik volt a legemlékezetesebb verseny az idén, akár pozitív, akár negatív élmény szempontjából?
- Volt nagyon pozitív és volt nagyon negatív is. A pozitív a cseh pályán volt. Sok szponzorom eljött, nagyon jó hangulatú futam volt, az idő is szép volt és begyűjtöttünk 6 EB-pontot egy versenyen. Összesen ebben az évben szereztünk 12 EB-pontot, és abból 6-ot Most-ban, Csehországban.
A legnegatívabb élmény év vége felé volt, amikor a második helyért harcoltunk, és Ákos mondta, hogy kivárásra autózzunk, nagyon okosan, nagyon megfontoltan, de belementem egy vívásba és a kamiont össze-vissza törtem - és magamat is, a kezemet, a csuklómat. Ez abszolút nem kellett volna. Ez a Le Mans-i verseny volt a legnegatívabb, EB-pontot sem szereztem és a kamiont is szétzúztam. Tehát volt pozitív és negatív is, és összességében csodálatos évet zártunk.

- Hogy működött ez a kisbajnokság?
- Három kupát szereztünk ebben az évben. Az FIA nagy Európa Bajnokságban 17. helyen fejeztük be, az Év Újonca-díjat is megkaptuk és a T.R.I.P.A második hely az pedig azt jelenti, hogy indul a bajnokságban 40 kamion. Ebből 10 kamion ebben a T.R.I.P.A-ban nem vehet részt, mert azok gyáriak. Aki ebben a 10-ben nincs benne, az a plusz 30, azok indulhatnak itt. Ezzel a 30 kamionnal vívogattam és így lett ez a második hely.

- Ez volt a feltétele annak, hogy jövőre gyári támogatással versenyezhess?
- Összességében kell nézni. Mindenképpen pozitív volt, hogy ezt így sikerült összeraknunk. MAN-nel ez egy jó pont, mert voltunk a Dakaron is, idén is felmutattunk valamit, így vált lehetségessé az, hogy gyári támogatással menjünk a 2009-es évben.

- Lett kedvenc pályád ez alatt az egy év alatt?
- A csehországi pálya, Most a kedvencem, de ezt főleg az ott elért eredmény miatt mondom. De például a belgiumi pálya is nagyon tetszik, az is fantasztikus, gyönyörű nyomvezetésű pálya.

- Jövőre képesnek érzed magad többre?
- A pozitív az, hogy a Hahn-nal megyek majd együtt, aki rengeteget segített ebben az évben is. Ráadásul az új versenykamion sokkal gyorsabb lesz, mint az idei. Az mindenképpen fontos alap, hogy 2003-as bajnok autót vásároltunk meg, azzal versenyeztünk idén, és amivel jövőre fogunk menni, az pedig egy 2009-es, vadonatúj építésű MAN.

- Az új kamion mennyivel lesz erősebb?
- Igazából lóerőben nincs sok különbség. A régi kamionban értelemszerűen egy régebbi fejlesztésű motor volt. A jövő évi pedig egy új fajta befecskendezésű motorral szerelt kamion lesz, ez a legfrissebb fejlesztésű motort is jelent. De a motor csak egy része az egésznek: mindenben sokkal fejlettebb, és jobb lesz a 2009-es kamionunk

- Volt már alkalmad kipróbálni?
- Igazából még csak megvettük, sőt meg is kaptuk már. Egy VIP autóztatáson voltunk már vele. Egyébként a régi kamiont egy magyar versenyző szeretné kivenni bérbe egész évben, úgyhogy lehetséges, hogy lesz még egy magyar induló az EB-n. Dolgozunk azon, hogy jövőre a Hungaroringen is legyen futam, talán szeptemberben - jó lenne, ha a 10 futamból egy magyarországi verseny legyen - úgy 20 éve nem volt ott kamion verseny.

- Miben fog megnyilvánulni a gyári támogatás?
Mi az, amiben segítséget kaptok a gyártól?
- A szponzorálás két fő részből áll. Az egyik része az a szolgáltatás, amit ott kapunk a pályán (kiszolgálás, szerviz, alkatrész, információ), a másik meg, ha bármilyen újabb fejlesztés van, azt megkapjuk. Tehát bármit, amiből nekünk előnyünk származhat, és jobban szerepelhetünk vele, mindent megkapunk a gyártól.

- Jövőre a csapat ugyanebben a felállásban marad?
- Az Oxxo Racing és a Johann Hahn csapat össze fog bútorozni erősen, egy boxban leszünk, és mindent átbeszélünk majd, segítjük egymást. Hárman leszünk: lesz ez az új, magyar versenyző, lesz Hahn és leszek én - mi hárman fogunk virítani. Az idei egyedüli versenyzésünkhöz képest ez a hármas mindenképpen pozitív lesz.
Külön érdekesség, hogy jövőre bővül a pályák száma: Hollandiában lesz az első futam, ami rögtön ismeretlen lesz, szóval izgalmasan indul majd 2009, az biztos. Akit érdekelnek majd a csapat hírei, az oxxoracing.com-on folyamatosan figyelemmel tudja majd követni a 2009-es Truck Race eseményeit.


Ez a hír most jelenik meg 6839. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k