RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
A naaagy Finálé: a Baranya Kupa
Mindent Komlóról, a rendezőtől!
2012-09-25
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710332850
Napi oldal:
83111
Jelenleg:
2239
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

a_naaagy_finale_a_baranya_kupa_1

Rallye1, Rallye2, Historic és Rallye SPRINT a Mecsekben!

thumb_a_naaagy_finale_a_baranya_kupa_3Márciusban talán nem sokan hitték, hogy 2012-ben lesz lehetőségünk a 6. bajnoki versenyről beszélni, hiszen akkor még az elsőről sem volt mit. Az évadot a Marco Racing Team csapata foglalja keretbe, az évet Bükfürdőn velük kezdtük murván, és most, október 19-21-én velük fejezhetjük be Komlón, aszfalton. A részletekről Markó Tibort a csapat vezetőjét faggattuk.


Hogy vagy?

Köszönöm kérdésed! Megfogadtam Rudolf Péter tanácsát: „nenószmókojjá! nenódrinkójjá!” így úgy tűnik, valóban megmaradok. Tényleg köszi!

Mitől is lesz a Baranya Kupa „legnagyobb” hazai rali-verseny?
Talán szerencsésebb, ha úgy fogalmazunk, hogy a hivatalos országos bajnokságok mindegyikének résztvételével válik a Baranya Kupa az idei év „legátfogóbb” rali versenyévé. Itt ér véget a Rallye1-es bajnokság (ORB), a Rallye2 emelt távon, másfeles szorzóval teljesíti a versenyt, a Historic Rallye mezőnye CEZ (Közép Európai Zóna) futamként teljesítheti a versenyt, és ami az igazi újdonság, hogy a „nagyokkal” egy időben és egy helyen, a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság mezőnyében az amatőrök is kipróbálhatják magukat a Mecsekben.

Rallye Sprint a Mecsekben?
Úgy van! Az elmúlt években, a Baranya Kupa Rallye2 és Historic Rallye bajnoki volt, és ezen alkalmakkor csatlakozhatott hozzájuk a Rallye Sprint mezőny is. Bár az idén a Rallye1 is itt lesz, ez nem változtat azon, hogy a Sprintesek idén is szóhoz juthassanak. Ha jól tudom, szeptemberben az RTE bajnoksága is véget ér, így az RTE-s versenyzőket is várjuk szeretettel Baranyába, egy extra levezetésre a sprint mezőnybe!

Az világos, hogy mi kell ahhoz, hogy Rallye1-ben, Rallye2-ben vagy Historic-ban elinduljak egy ilyen magas szintű versenyen, de mit kell teljesíteniük a Sprinteseknek az induláshoz?

Természetesen a Sprintesek esetében is a szabályozottság és a biztonság az első! A Baranya Kupa sprint versenye része a TR Consult Rallye Sprint Bajnokságnak, amely MNASZ Amatőr Kupa futam is egyben. Ez azt jelenti, hogy aki ismeri és betartja az MNASz ARK versenyekre, azaz a Sprint versenyekre vonatkozó szabályokat, és rendelkezik egy MNASZ vagy RTE gépkönyves autóval, vagy egy Rallye Sprint bajnokságban technikailag regisztrált autóval, az részt tud venni a versenyen. Nincs szüksége semmilyen extra kiadást jelentő licencre, egyéb dolgokra… Ami azonban fontos, hogy RTE licenc-szel is lehet nevezni a Sprintes mezőnybe! Röviden: duen.hu és pecsiautosport.hu itt lehet megtalálni a Rallye Sprint Bajnokság alapkiírását, technikai szabályait. Ez az alapvető minimum, amit vállalniuk kell az amatőr indulóknak. Távolról sem lehetetlen!

Azt már tudhatjuk, hogy mit vártok el. …és mit kínáltok?
Tulajdonképpen nem kérünk többet tőlük, mint amikor egy sprint versenyünkön indulnak. Azonban bármelyik hazai sprint versenynél többet kapnak! …ráadásul: sprintes áron! Három különböző gyorsasági szakaszon: „A”: 16,15km(!!); „B”: 18,00km(!!!); „C”: 5,50km zajlik majd a Sprintesek küzdelme, összesen 74km gyorsasági kilométerrel! Szerintem ez ma egyedülálló Magyarországon!

Ha már így bele lendültél: a betűkön kívül tudhatunk többet is a pályákról? Mi a programja a többi mezőnynek?
A pályákról egyelőre nem szeretnék többet mondani. Természetesen a mecseki lehetőségek behatároltak, így nekünk is meg van a józanésszel is felmérhető lehetőségeink és korlátaink. Élvezetes és nagyon is „ralis” programot állítottunk össze a versenyzőknek! Mindenkinek!

Röviden…
A verseny hetében, csütörtökön és pénteken járhat be pályát a Rallye1 és a Historic mezőnye, szombaton ismerkedhet a tereppel a Rallye2 és a Sprint társaság. Szombaton a délelőtt az átvételeké, majd délután egy belvárosi Prológgal kezdődik a Baranya Kupa, ahol bemutatkozik a Rallye2 és a Rallye1, valamint a Historic mezőny. Még aznap egy klasszikus pályán rajtol el a Rallye és a Historic kéz a kézben, hogy aztán még egyszer, immáron sötétben is teljesítsék a pályát. Vasárnap 3 újabb helyszínen (amiket korábban említettem) kergetik egymást a mezőnyök. A Rallye1 és a Historic és a Rallye2 9, míg a Sprint 5 gyorsasági szakaszt teljesít vasárnap. Majd a belvárosban célceremónia és díjkiosztó kivétel nélkül minden mezőnynek. Ja! és pénteken még lesz egy komoly teszt is, amennyiben akad elég jelentkező.

Belépők? Prológra? Gyorsokra?
Ez egy állandó és nehéz kérdés. Alapvetően a versenyt úgy terveztük, hogy ne legyen szükség belépő szedésre sehol...

… és most jön a szomorú „de”…
Igen! De! Ha isten és a párt is úgy akarja ezt a tervünket tartani is tudjuk, bár picit fájni fog, lehet.

Azonban - ha már ilyen szépen megfejtettük, hogy nincs belépő – készülünk egy komoly meglepetéssel a nézőknek! Notheisz Attila barátom volt az ötletgazda, én pedig kapva-kaptam az ötletén és azonnal hozzáfogtam a megvalósításához. Munka címe van csupán: Baranya Kupa All Stars vagy Baranya Kupa Rallye Old Stars még nem tudom…

Kosarasok???
Ok. Mondom, mielőtt kitalálsz valami mást is :)!
Balázs Öcsi (Lada); Balatonyi Árpi (Lada); Hodula Misi (Lada); Szajky Pista (Lada); Notheisz Attila (Lancia); Kovács Zoltán (Lada) és talán Varga Cigi (BMW). Szép kis „névshowr” nem?
Rendezőként szeretnék valami extrát, pénzért meg nem vehetőt (még mászterkárddal se nem megvehetőt!), és ugyanakkor élményt jelentő ajándékot adni a nézőknek, akik még mindig kitartanak a szebb napokat is látott, szeretett sportágunk mellett, és talán a fenti nevek visszahoznak a pályák szélére pár régebbi komálóst is.

Mi a terv az urakkal?
Mindegyiküket összetrombitáltam egy olyan „mini válogatottba”, ami sok ezrünkben különleges emlékeket hozhat újra a felszínre és unikális élményt jelenthet most is. Annyit kértem mindegyiküktől, hogy egy feladatot teljesítsenek csupán: közlekedjenek úgy, hogy Ők is és a nézők is vigyorogjanak non-stop! Az idő le van sz@rva! Nem kellett sokáig győzködnöm őket. Köszönöm nekik! Elkiabálni nem merem, de van esély arra, hogy ez kis csipet-csapat még 2db Audival és legénységével kiegészüljön. (olyan igazi „hókotróval”! :o)) Remélhetőleg sikeresen zárulnak az ez irányú tárgyalásaink is. Tisztában vagyunk a szűkös lehetőségeinkkel, és csak remélni merem, hogy a Marco Racing Team egy színvonalas és élményekben gazdag finálét tud a versenyzők és a nézők asztalára tenni! Mindenesetre, amint az talán látható is: dolgozunk rajta!

Nevezési zárlatok:
Sprint előnevezési zárlat:    2012. szeptember 26. (szerda)     
Historic + ORB + Rallye2:    2012. október 3. (szerda)
Sprint nevezési zárlat:        2012. október 3. (szerda)

>> ORB, Rallye2, Historic versenykiírás <<

>> on-line nevezés <<

 

>> Sprint versenykiírás <<

 >> Sprint nevezési lap <<

 

Ez a hír most jelenik meg 6880. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k