A Sárga Megane búcsúfellépése
Tárnok Tamás
2009-08-12
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732103821
Napi oldal:
87743
Jelenleg:
1797
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Azt mondják, hogy hét év az az időszak, ami után muszáj megújulni. Ennek ellenére nem hiszem hogy Tárnok Tomi ezért akarná leváltani a Megane-t. Aki volt Mecsek Rallye-n, remélem jól bevéste emlékezetébe Tárnok Tomiék sárga autóját, mert nem biztos hogy láthatja még egyszer hazai pályán a legendás versenyautót. Egyet elárulhatok: A7-ben most ment utoljára. 

Idén keveset láttunk bennetek, pedig az autó a közönség egyik kedvence. Pontosabban csak Egerben és most a Mecsekben.
Ennek két oka volt. Az egyik ok az autó kora. Most már elért egy olyan kort a kocsi, hogy nem tudtuk vállalni az összes versenyt. A másik ok pedig anyagi természetű volt, mivel félig-meddig saját pénzből versenyzünk. Természetesen vannak szponzoraink is, de a jelentős részét mi adjuk hozzá a költségvetésnek. Ezt nem tudtuk ebben az évben vállalni.

Mióta is versenyzel vele?
Hetedik közös évünk volt ez az év. 2003-ban mentünk vele először. Rögtön abban az évben és a rákövetkező két évben is sikerült megnyerni a kategóriát. 2006-ban külföldön mentünk, Szlovén és horvát versenyeken. Illetve pályán mentem vele és ott is sikerült megnyerni a kategóriát is meg az abszolút értékelést is. Azóta meg felemás szezonokat megyünk, így nem is volt reális esély arra, hogy valamelyik év végén jó eredményt érjünk el a kategóriában.

Mondj valamit az autó történetéről, hogy került hozzád? Előtte ki versenyzett vele?
Ferjáncz Attila hozta Franciaországból. Ő ment vele egy évet, aztán a Kovács Krisztián ment vele már a Matyival (Herr Mátyás a navigátor), és utána Tóth Janihoz került. Neki anyagi gondjai támadtak és így sikerült nekünk megvenni az autót.

Mi a legkellemesebb emléked, ami ehhez az autóhoz fűz?
Egy Budapest Rallye volt, ahol nagyon kiemelkedő eredményt tudtunk elérni. Az első nap aszfalt volt, a második pedig murva. Úgy fordultunk az első nap végén, hogy az akkor még N csoportban versenyző Spiciék voltak mögöttünk, akik vezették az N csoportot. Aszfalton a Bútorékkal vívtunk komoly csatát. Murván persze már megelőztek minket a négykerekesek. EB futam volt, és még így is 12.-ként végeztünk. Illetve volt egy Mecsek Rallye 2004-ben, amikor abszolút kilencedikek tudtunk lenni. Ott megnyertük az elsőkerekes autók versenyét is. Természetesen a hegyen elért eredmények is elég jónak számítanak, még úgy is, hogy abban az évben - amikor a hegyi bajnokságban mentünk - szorzós rendszert alkalmaztak, és mivel nekem alacsonyabb volt a hengerűrtartalmam ezért én nagyobb szorzókat kaptam a pontszámomra és így ikerült megnyernem év végén az abszolút értékelést is.

Mi az, amit ebben az autóban különösképp megszerettél?
Az útfekvése az iszonyatos. Ha jó minőségű úton sikerül vele menni, akkor nagyon gyors. Úgy érzem, hogy az új Super1600-as autóknak a felfüggesztése és a gátlói már egy modernebb technikát képviselnek, így gyorsabbak a dobálós, gödrös utakon. Viszont, ha igazán jó minőségű úton tudunk menni, akkor a nyomtávja miatt nagyon jól tapad és nagyon biztonságosan lehet vele gyorsan menni. Sajnos ezek a körülmények egyre kevésbé adottak Magyarországon.

Ha már te nem versenyzel ezzel az autóval, mi lesz a sorsa?
Ezt a technikát igazából Angliában, Franciaországban és a Benelux államokban értékelik igazán. Ott még vannak is ilyen kupák, ahol mennek ilyen hasonló nagy kit-car-ok. Arrafelé lehetne talán értékesíteni. Nagyon kevés van már csak belőle, ha jól tudom összesen 14 vagy 15 darab. 29-et gyártottak összesen. Relatíve magas az ára. Egy kicsit rosszabb Super1600-as Ignis-nél magasabb ára van. És ezt azért elkótyavetyélni semmiképp nem akarom, mert tisztában vagyok vele, hogy mennyi a piaci értéke. Viszont ebben a gazdasági helyzetben belátom, hogy nehezen adnak ki érte ennyi pénzt.

Milyen az alkatrészháttere, megoldható még a szükséges alkatrészek beszerzése, vagy csak egyedi gyártásban.
Egyre kevésbé. Meg kell találni azokat a forrásokat, amik elérhetőek máshonnan, mint az eredeti, mert a franciák befagyasztották azokat a helyeket, ahonnan lehetett alkatrész szerezni.
Motoralkatrészeket, váltónak egyes alkatrészeit most már Amerikában le lehet gyártatni, és viszonylag jó minőségben, viszonylag jó áron. De természetesen nagyon sok minden nincsen hozzá, mert egyszerűen elérhetetlen. Nincs senkinek, legyártatni pedig horribilis pénz lenne.

Most versenyeztél A7-ben utoljára ezzel a versenyautóval?
Igen. A7-es géposztályban mindenképpen, mert lejár a homologizációja az autónak. Ha nem sikerül eladni és nem sikerül másik autóhoz hozzájutni, akkor jövőre lehet, hogy Egerben vagy Pécsett, vagy a jobb minőségűnek számító versenyeken átgurulunk vele H csoportban. Megmutatjuk a nézőknek, ha már annyira szeretik.

Mik a terveid a jövőre nézve és persze milyen lesz az új autó?
Ha a szponzorok is mellénk állnának, akkor egy S2000-es autó lenne a legjobb, de erre egyre kevesebb esélyt látok. Az autó árából valószínűleg egy R3-as autót ki tudunk hozni. Az még döntés tárgyát képezi, hogy Honda vagy Clio felé mozdulunk el. Most nagyon azt mondják, hogy a Clio lenne a megfelelő választás, mert egyre jobb az alkatrészellátás, és fejlesztik is a kocsit.

Idén már nem is látunk versenyezni?
Előreláthatólag nem.

Méltó befejezés a Mecsek ralin elért kategóriagyőzelmed.
Lehetett volna jobb is. Nagyon sajnálom, hogy elmaradt az a két gyorsasági, mert nekem a kedvencem a hetvehelyi gyors. Ott mindig jó időket szoktunk autózni. Második verseny óta van egy olyan problémánk az autóval, hogy nem forog el úgy, mint ahogy szokott. Nem azt jelenti, hogy ledadog, vagy nem veszi fel azt a maximális fordulatot, amit lehet, hanem van benne egy nyomaték visszaesés, és ezt mind a ketten érezzük a Matyival. Valószínűleg valami kábelköteg, vagy valamilyen elektromos probléma lesz. Megpróbáljuk orvosolni ezt a problémát. Sikerült jó gumikat is felrakni. Még Miskolcon mentem először ezzel az új BF Goodrich gumikkal és teljesen új dimenziót nyitottak meg számomra, mert már hidegen is nagyon jól fognak. Ráadásul a nagyobb a tapadás nem jár nagyobb kopással is, sőt, nyugodtan mondhatom, hogy kevésbé kopik. Ezt az egész versenyt hat gumival sikerült abszolválnunk.


 

Ez a hír most jelenik meg 9524. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k