A Subaru gőzerővel tesztel
Paul Howart interjú
2008-01-09
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
732017726
Napi oldal:
1648
Jelenleg:
1259
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tesztelnek, dolgoznak, egész jól haladnak az új autóval, így Paul Howarth csapatfőnök nagyjából meg van elégedve.

Hogy mennek a tesztek az új autóval?
"Egy ideje nagyon pontos teszteket végeztünk, hogy biztosak lehessünk az autó minden egyes része úgy dolgozik, ahogy azt kell és megfelelő a teherbírása is. Rengeteg kilométert autóztunk, és nem volt semmilyen komolyabb problémánk. Jók a visszajelzések. Markko Märtin a következő hónapban kezdi meg a tesztelést, ahol már a beállításokkal fognak foglalkozni javarészt. Az aktuális rendszer tesztek nagyon fontosak, és ahogy azt már a múltban megtanultuk, rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak, ha most minden rendben van, és később már csak a teljesítménnyel kell foglalkoznunk. Ha elértünk egy bizonyos szintet, akkor élesben is bevetjük az autót."

Az új autót szezon közben fogják bemutatni. Milyen hatással van ez a csapat munkájára?
"A szezon elején apró változásokat fogunk eszközölni a 2007-es Impreza WRC-én, és megpróbálni így a lehető legjobb eredményeket elérni. Minden kapacitásunkat fel fogjuk használni, hogy minél hamarabb bevethessük az új autót. A technikusok és a mérnökök egy tanfolyamon fogják megismerni az új autót, és egyelőre az új és a régi autó között kell majd ide-oda váltogatniuk. A program célja, hogy a 2007-es és az új WRC közti átállás olyan simán menjen, ahogy csak lehet, anélkül, hogy a csapat szem elől tévesztené a bajnokságot."

Még mennyi tesztet, munkát fognak belefektetni a 2007-es WRC-be a szezon első felében?
"Négy napot teszteltünk a Montera, ezen kívül kettőt tervezünk Svédországban, és még négyet aszfalton. Elsősorban az új egyen gumival próbálgatjuk az autót. A Monte Carlo teszt pozitív volt, és lehetőséget adott, hogy megtaláljuk a jó beállításokat."

Milyen elvárások vannak az autóval szemben a szezon kezdetén?
"A tél során sokat dolgoztunk a 2007-es WRC-én, és tettünk pár előrelépést. De a Ford és a Citroën olyan ádáz küzdelmet vív egymással, hogy biztos nem ültek ölbe tett kézzel a babérjaikon. Úgy gondolom, hogy mindenkinek van esélye, hogy nyerjen az új gumikkal, mivel a defekteknek most már súlyosabb következménye lesz. Mexikó ebből a szempontból egy különleges futam lesz, ott elég sok a tapasztalatunk, és az autónk tavaly elég jól ment. Ott megvan annak a lehetősége is, hogy az eredményeket befolyásolni fogják a defektek, gumi problémák."

Mennyire térnek el az új egységes gumik a tavalyi előtti Pirelliktől?
"Monte Carloban háromféle gumit fogunk használni, a puhát az aszfaltra, amit még nem teszteltünk soha, és a Pirelli WX-et, amit már ismerünk, mindkettőt szögekkel és anélkül. A többi futammal könnyebb dolgunk lesz, mivel ott csak egy gumink lesz, amit nem vághatunk majd kézzel. Aszfalton a legfontosabb tényező a defekt lesz, mivel már nem engedélyezettek a Mousse gumik, amelyekkel defekt esetén is tovább tud menni az ember. De elkerülhető a defekt, ha az ember a stílusát hozzáigazítja a pályához, és nem vágja le a kanyarokat olyan élesen. Aki ezt leghamarabb veszi figyelembe, az korai előnyre tesz szert."

Milyen erősen fogják befolyásolni a 2008-as eredményeket a gumi problémák, ha már nem engedélyezett a Mousse gumi?
"Először is a kocsikban két pótgumit lehet vinni, így a versenyzők két defektet maguk is meg tudnak javítani. Amikor az új gumikat fejlesztették már tudni lehetett, hogy nem lesz engedélyezve a Mousse. Ezeknek az új gumiknak vastagabb a küldő rétegük, és stabilabb az oldalfaluk. Igazi durva murván mentünk velük, és egyszer sem történt semmi. De sok fog függni a gumiktól idén. Már csak egy keveréket választhatunk majd, ami attól függ majd, hogy milyen durva a pálya, és mennyire eszi a gumikat. De ez mindenki számára ugyanolyan lesz, és ez egy új kihívás."

Az egységes guminak köszönhetően újra szorosabb lesz a verseny?
"Tavaly mindenki BFGoodrich gumikkal ment, és az egyes futamokon gyakran ugyan azzal a keverékkel. Ebből a szempontból nem sok fog változni. De ezentúl elmarad az időjárás miatti vita, hogy melyik keverék is lenne a legjobb. Ha nem látható előre, hogy pontosan milyen lesz az idő, akkor mindenki egy csónakban evez, és ettől szorosabb lesz a verseny. Ami ténylegesen a különbséget adja majd, az, hogy melyik pilóta boldogul legjobban az új egységes gumikkal, ha változnak a körülmények, ha elkezd esni vagy esetleg csökken a hőmérséklet."

Forrás: www.rallye-magazin.de

2002-ben mi is ott voltunk egy Solberg teszten Finnországban:

a videó megnyitása új ablakban

Ez a hír most jelenik meg 4854. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k