Tesztelnek, dolgoznak, egész jól haladnak az új autóval, így Paul Howarth csapatfőnök nagyjából meg van elégedve.
Hogy mennek a tesztek az új autóval? "Egy ideje nagyon pontos teszteket végeztünk, hogy biztosak lehessünk az autó minden egyes része úgy dolgozik, ahogy azt kell és megfelelő a teherbírása is. Rengeteg kilométert autóztunk, és nem volt semmilyen komolyabb problémánk. Jók a visszajelzések. Markko Märtin a következő hónapban kezdi meg a tesztelést, ahol már a beállításokkal fognak foglalkozni javarészt. Az aktuális rendszer tesztek nagyon fontosak, és ahogy azt már a múltban megtanultuk, rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak, ha most minden rendben van, és később már csak a teljesítménnyel kell foglalkoznunk. Ha elértünk egy bizonyos szintet, akkor élesben is bevetjük az autót."
Az új autót szezon közben fogják bemutatni. Milyen hatással van ez a csapat munkájára? "A szezon elején apró változásokat fogunk eszközölni a 2007-es Impreza WRC-én, és megpróbálni így a lehető legjobb eredményeket elérni. Minden kapacitásunkat fel fogjuk használni, hogy minél hamarabb bevethessük az új autót. A technikusok és a mérnökök egy tanfolyamon fogják megismerni az új autót, és egyelőre az új és a régi autó között kell majd ide-oda váltogatniuk. A program célja, hogy a 2007-es és az új WRC közti átállás olyan simán menjen, ahogy csak lehet, anélkül, hogy a csapat szem elől tévesztené a bajnokságot."
Még mennyi tesztet, munkát fognak belefektetni a 2007-es WRC-be a szezon első felében? "Négy napot teszteltünk a Montera, ezen kívül kettőt tervezünk Svédországban, és még négyet aszfalton. Elsősorban az új egyen gumival próbálgatjuk az autót. A Monte Carlo teszt pozitív volt, és lehetőséget adott, hogy megtaláljuk a jó beállításokat."
Milyen elvárások vannak az autóval szemben a szezon kezdetén? "A tél során sokat dolgoztunk a 2007-es WRC-én, és tettünk pár előrelépést. De a Ford és a Citroën olyan ádáz küzdelmet vív egymással, hogy biztos nem ültek ölbe tett kézzel a babérjaikon. Úgy gondolom, hogy mindenkinek van esélye, hogy nyerjen az új gumikkal, mivel a defekteknek most már súlyosabb következménye lesz. Mexikó ebből a szempontból egy különleges futam lesz, ott elég sok a tapasztalatunk, és az autónk tavaly elég jól ment. Ott megvan annak a lehetősége is, hogy az eredményeket befolyásolni fogják a defektek, gumi problémák."
Mennyire térnek el az új egységes gumik a tavalyi előtti Pirelliktől? "Monte Carloban háromféle gumit fogunk használni, a puhát az aszfaltra, amit még nem teszteltünk soha, és a Pirelli WX-et, amit már ismerünk, mindkettőt szögekkel és anélkül. A többi futammal könnyebb dolgunk lesz, mivel ott csak egy gumink lesz, amit nem vághatunk majd kézzel. Aszfalton a legfontosabb tényező a defekt lesz, mivel már nem engedélyezettek a Mousse gumik, amelyekkel defekt esetén is tovább tud menni az ember. De elkerülhető a defekt, ha az ember a stílusát hozzáigazítja a pályához, és nem vágja le a kanyarokat olyan élesen. Aki ezt leghamarabb veszi figyelembe, az korai előnyre tesz szert."
Milyen erősen fogják befolyásolni a 2008-as eredményeket a gumi problémák, ha már nem engedélyezett a Mousse gumi? "Először is a kocsikban két pótgumit lehet vinni, így a versenyzők két defektet maguk is meg tudnak javítani. Amikor az új gumikat fejlesztették már tudni lehetett, hogy nem lesz engedélyezve a Mousse. Ezeknek az új gumiknak vastagabb a küldő rétegük, és stabilabb az oldalfaluk. Igazi durva murván mentünk velük, és egyszer sem történt semmi. De sok fog függni a gumiktól idén. Már csak egy keveréket választhatunk majd, ami attól függ majd, hogy milyen durva a pálya, és mennyire eszi a gumikat. De ez mindenki számára ugyanolyan lesz, és ez egy új kihívás."
Az egységes guminak köszönhetően újra szorosabb lesz a verseny? "Tavaly mindenki BFGoodrich gumikkal ment, és az egyes futamokon gyakran ugyan azzal a keverékkel. Ebből a szempontból nem sok fog változni. De ezentúl elmarad az időjárás miatti vita, hogy melyik keverék is lenne a legjobb. Ha nem látható előre, hogy pontosan milyen lesz az idő, akkor mindenki egy csónakban evez, és ettől szorosabb lesz a verseny. Ami ténylegesen a különbséget adja majd, az, hogy melyik pilóta boldogul legjobban az új egységes gumikkal, ha változnak a körülmények, ha elkezd esni vagy esetleg csökken a hőmérséklet."