Óriási tervekkel, hatalmas célkitűzéssel és még annál is nagyobb lelkesedéssel vágott neki az idei év első futamának a Hideg Krisztián – Kecskeméti Balázs páros.
Nem bizonyultak jónak Hideg Krisztián előzetes megérzései, hiszen több hátráltató tényező után már az első versenynap végén feladták a versenyt, de hogy mi is történt addig, arról őt kérdeztem.
Milyen volt számotokra az Eger Rallye?
Nagyon jól indult ez a futam, rengeteg ember volt a Dobó téren, ami nagyon pozitív élmény volt. A szombati nap is jól kezdődött számunkra, hiszen az első gyorsasági szakaszon az abszolút harmadik időt autóztuk, majd ezt követően jött az ominózus második szakasz, ahol nekünk is meg kellett állnunk Janiék baleseténél és ezáltal átlagidőt kaptunk. Nem jártunk ezzel túl jól, hiszen az elágazóig nagyjából ismerjük a valós időeredményünket, mivel az ismerőseink és Vizin Laci bácsi is ott mérte az időket, és ott egálban voltunk Asiékkal, 6-tal volt mögöttünk Bútor Robi, 15-tel volt Herczig Norbi, 18-cal Kakuszi. Jobb lett volna végig lemenni, de a baleseteknél meg kell állni, ez szabály.
Következő kör?
Verpeléten az utolsó - levágós - kanyarban letettem szűkre az autót, és mivel a csapat eléggé a súlyra ment rá, hogy a minimum súlyon legyen az autó, túl vékony kartervédő volt rajta, és olyan szinten felütötte az alját, hogy elrepedt a sebességváltó-ház és eltörött az osztómű háza is. Volt egy defektes kerekünk is, vadonatúj gumi a vadonatúj felnin, de rosszul volt behúzva a szelep, és még az volt a szerencse, hogy a gyors rajtjánál észrevettük, hogy ereszt a gumi. Még a rajt előtt kicseréltük, feltettünk egy másikat, és ezáltal ekkor már háromféle gumi volt a kocsin, nem volt túl jó a tapadásunk, plusz ott lett leütve az alja is. Aztán ez a váltó és osztómű-probléma kicsit megbosszulta magát, de valójában nem is tudtuk, hogy mi a baj, csak azt éreztük, hogy nagyon hajtómű-olaj szag van a kocsiban, szabályosan csípte a szememet a füst. Elfolyt az autóból szinte az összes olaj.
Visszacsúsztunk a negyedik helyre, aztán következett a nagyszerviz, ahol kiderült, hogy mindenképp ki kell cserélni a váltót, és sajnos a szerviznek nem sikerült az adott idő alatt megoldani ezt a problémát, így 5 perces kikésésünk lett, ami azonnal 50 másodperces büntetést eredményezett.
Az ötödik gyorsaságin megint egy egész jó időt tudtunk autózni, majd a hatodik szakaszon, ahogy befordultunk a szűk részre, megállt az autóban az AC pumpa. Elkezdett az autó iszonyatosan rángatni, akkor annyit tudtam tenni, hogy lekapcsoltam a gyorsasági elektronikát, levettem róla az ALS-t, és valamennyire ment ugyan a kocsi, de igazából 10-20 %-os gázpedál állásokon működött, azaz amikor nem kellett sok üzemanyag az autónak, akkor ment.
Utólag láttuk a computer adatokon, hogy a motor belső hőmérséklete iszonyatosan magas volt, nem hűtötte vissza az üzemanyag a motort, ezért rángatott. Amikor kiértünk újra a szélesre, megpróbáltam még, újra bekapcsoltam a gyorsasági elektronikát, hogy tudjunk azért még menni, tehát még nem adtuk volna fel, de egyszerűen 500 méter után újra rángatni kezdett, és úgy láttuk, hogy nincs értelme tönkretenni az autót. Beszenvedtünk vele a szervizparkba, le lettek töltve róla a computer-adatok és látszott, hogy mi a gond. Az utolsó gyorson kaptunk egyébként 2 percet, így gyorsan összehívtunk egy csapatértekezletet, csapatvezetővel, navigátorral, fontosabb személyekkel, szponzorokkal, és úgy döntöttünk, hogy a technika megóvása érdekében nem folytatjuk. Nem tudhattuk, hogy mit kapott a motor, a dugattyúk mennyire sérültek, csak a letöltött adatokból láttuk, hogy gond van, és úgy számolgattuk, hogyha még tovább is tudnánk menni, akkor is legjobb esetben talán az első tízbe férhetünk be, egy 9-10. helyezésért pedig nem lett volna érdemes kockáztatni a technikát, így a verseny feladása mellett döntöttünk.
Már abban a szervizben is igen feszült voltál, mikor a váltócsere történt. Volt egy pont, amikor úgy láttam rajtad, hogy te ezt már feladtad... meg is lepődtem, hogy még kimentél a szervizből.
Egy pillanatra megfordult a fejemben és szívem szerint én már akkor abbahagytam volna, de nem csak emiatt! Addigra már álltunk 1 óra 10 percet az egyik rajtban, hideg gumikkal kellett rajtolnunk, és ettől sem volt túl jó a kedvem. Nem én döntök egy személyben ezekről a dolgokról, hiszen ott van a csapat, a navigátorom, a csapatvezetőm, a szponzorok, és akkor az a döntés született, hogy tovább kell menni.
Milyen volt az autó a problémák előtt?
Az autó jól működött, egész gyorsan tudtunk vele közlekedni, a S2000-esek közül is Herczigéket, Kakusziékat is verni tudtuk. Nagy csatában voltunk az N-esekkel: Asi, Kazár Miki, Balogh Jancsi, Hadik Andris... gyakorlatilag a tavalyi brigád állt össze, most annyi volt a változás, hogy kicsit közelebb kerültünk Asihoz.
Csapat?
Jó volt a csapat is, mindenki remekül dolgozott, az új navigátorommal, Kecskeméti Balázzsal is szenzációsan tudtunk együtt dolgozni!
Folytatás?
Tesztelünk egyet a Miskolc Rally előtt, a motort mindenképp szét kell szedni, hogy lássuk, mennyire sérült és ennek függvényében kell felújítani. Bízom benne, hogy nincs komolyabb baja, és akkor jöhet a Miskolc Rally!
a csapat támogatói: