TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
A technika megóvása érdekében
Hideg Krisztiánéknak szombat este véget ért az egri futam
2011-04-06
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
701696389
Napi oldal:
52671
Jelenleg:
3006
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Óriási tervekkel, hatalmas célkitűzéssel és még annál is nagyobb lelkesedéssel vágott neki az idei év első futamának a Hideg Krisztián – Kecskeméti Balázs páros.
Nem bizonyultak jónak Hideg Krisztián előzetes megérzései, hiszen több hátráltató tényező után már az első versenynap végén feladták a versenyt, de hogy mi is történt addig, arról őt kérdeztem.

thumb_a_technika_megovasa_erdekeben_5Milyen volt számotokra az Eger Rallye?
Nagyon jól indult ez a futam, rengeteg ember volt a Dobó téren, ami nagyon pozitív élmény volt. A szombati nap is jól kezdődött számunkra, hiszen az első gyorsasági szakaszon az abszolút harmadik időt autóztuk, majd ezt követően jött az ominózus második szakasz, ahol nekünk is meg kellett állnunk Janiék baleseténél és ezáltal átlagidőt kaptunk. Nem jártunk ezzel túl jól, hiszen az elágazóig nagyjából ismerjük a valós időeredményünket, mivel az ismerőseink és Vizin Laci bácsi is ott mérte az időket, és ott egálban voltunk Asiékkal, 6-tal volt mögöttünk Bútor Robi, 15-tel volt Herczig Norbi, 18-cal Kakuszi. Jobb lett volna végig lemenni, de a baleseteknél meg kell állni, ez szabály.

a_technika_megovasa_erdekeben_4

Következő kör?
Verpeléten az utolsó - levágós - kanyarban letettem szűkre az autót, és mivel a csapat eléggé a súlyra ment rá, hogy a minimum súlyon legyen az autó, túl vékony kartervédő volt rajta, és olyan szinten felütötte az alját, hogy elrepedt a sebességváltó-ház és eltörött az osztómű háza is. Volt egy defektes kerekünk is, vadonatúj gumi a vadonatúj felnin, de rosszul volt behúzva a szelep, és még az volt a szerencse, hogy a gyors rajtjánál észrevettük, hogy ereszt a gumi. Még a rajt előtt kicseréltük, feltettünk egy másikat, és ezáltal ekkor már háromféle gumi volt a kocsin, nem volt túl jó a tapadásunk, plusz ott lett leütve az alja is. Aztán ez a váltó és osztómű-probléma kicsit megbosszulta magát, de valójában nem is tudtuk, hogy mi a baj, csak azt éreztük, hogy nagyon hajtómű-olaj szag van a kocsiban, szabályosan csípte a szememet a füst. Elfolyt az autóból szinte az összes olaj.

Visszacsúsztunk a negyedik helyre, aztán következett a nagyszerviz, ahol kiderült, hogy mindenképp ki kell cserélni a váltót, és sajnos a szerviznek nem sikerült az adott idő alatt megoldani ezt a problémát, így 5 perces kikésésünk lett, ami azonnal 50 másodperces büntetést eredményezett.

a_technika_megovasa_erdekeben_3

Az ötödik gyorsaságin megint egy egész jó időt tudtunk autózni, majd a hatodik szakaszon, ahogy befordultunk a szűk részre, megállt az autóban az AC pumpa. Elkezdett az autó iszonyatosan rángatni, akkor annyit tudtam tenni, hogy lekapcsoltam a gyorsasági elektronikát, levettem róla az ALS-t, és valamennyire ment ugyan a kocsi, de igazából 10-20 %-os gázpedál állásokon működött, azaz amikor nem kellett sok üzemanyag az autónak, akkor ment.

Utólag láttuk a computer adatokon, hogy a motor belső hőmérséklete iszonyatosan magas volt, nem hűtötte vissza az üzemanyag a motort, ezért rángatott. Amikor kiértünk újra a szélesre, megpróbáltam még, újra bekapcsoltam a gyorsasági elektronikát, hogy tudjunk azért még menni, tehát még nem adtuk volna fel, de egyszerűen 500 méter után újra rángatni kezdett, és úgy láttuk, hogy nincs értelme tönkretenni az autót. Beszenvedtünk vele a szervizparkba, le lettek töltve róla a computer-adatok és látszott, hogy mi a gond. Az utolsó gyorson kaptunk egyébként 2 percet, így gyorsan összehívtunk egy csapatértekezletet, csapatvezetővel, navigátorral, fontosabb személyekkel, szponzorokkal, és úgy döntöttünk, hogy a technika megóvása érdekében nem folytatjuk. Nem tudhattuk, hogy mit kapott a motor, a dugattyúk mennyire sérültek, csak a letöltött adatokból láttuk, hogy gond van, és úgy számolgattuk, hogyha még tovább is tudnánk menni, akkor is legjobb esetben talán az első tízbe férhetünk be, egy 9-10. helyezésért pedig nem lett volna érdemes kockáztatni a technikát, így a verseny feladása mellett döntöttünk.

a_technika_megovasa_erdekeben_2

Már abban a szervizben is igen feszült voltál, mikor a váltócsere történt. Volt egy pont, amikor úgy láttam rajtad, hogy te ezt már feladtad... meg is lepődtem, hogy még kimentél a szervizből.
Egy pillanatra megfordult a fejemben és szívem szerint én már akkor abbahagytam volna, de nem csak emiatt! Addigra már álltunk 1 óra 10 percet az egyik rajtban, hideg gumikkal kellett rajtolnunk, és ettől sem volt túl jó a kedvem. Nem én döntök egy személyben ezekről a dolgokról, hiszen ott van a csapat, a navigátorom, a csapatvezetőm, a szponzorok, és akkor az a döntés született, hogy tovább kell menni.

Milyen volt az autó a problémák előtt?
Az autó jól működött, egész gyorsan tudtunk vele közlekedni, a S2000-esek közül is Herczigéket, Kakusziékat is verni tudtuk. Nagy csatában voltunk az N-esekkel: Asi, Kazár Miki, Balogh Jancsi, Hadik Andris... gyakorlatilag a tavalyi brigád állt össze, most annyi volt a változás, hogy kicsit közelebb kerültünk Asihoz.

Csapat?
Jó volt a csapat is, mindenki remekül dolgozott, az új navigátorommal, Kecskeméti Balázzsal is szenzációsan tudtunk együtt dolgozni!

Folytatás?
Tesztelünk egyet a Miskolc Rally előtt, a motort mindenképp szét kell szedni, hogy lássuk, mennyire sérült és ennek függvényében kell felújítani. Bízom benne, hogy nincs komolyabb baja, és akkor jöhet a Miskolc Rally!

a csapat támogatói:

extrem_teszt_5


extrem_teszt_6


extrem_teszt_7



extrem_teszt_8



extrem_teszt_9



extrem_teszt_10



extrem_teszt_11

extrem_teszt_12




extrem_teszt_13

extrem_teszt_14



extrem_teszt_15



extrem_teszt_16



extrem_teszt_17

Ez a hír most jelenik meg 5036. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k