RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
A változások ideje
Bútor Robinál csak az autó és a navigátor változik...
2012-03-13
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710360202
Napi oldal:
110463
Jelenleg:
2856
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

a_valtozasok_ideje_5

Ha már új év vette kezdetét, Bútor Robi sem maradt változások nélkül, és míg az autó teljesen ismeretlen, a navigátor már külföldi „piacon” tesztelt darab. Az idei újdonságokról, a csapaton belüli változásokról beszélgettem Robival.

Mi lesz veled idén? Úgy hallani, hogy nem Peugeot-val rajtolsz neki az évnek...
Igen, sajnos a hír igaz. Nagyon összetett dolog ez, mert amikor tavaly évvégén kinn voltunk a Var Rallye-n, akkor ott sikerült megegyeznünk Frederic Bertrand-nal - a Peugeot Sport vezetőjével -, és számszerű ígéretet kaptunk arra, hogy a 2012-es szezonban maximálisan támogatni fognak, így ennek tudatában érkeztünk haza. Még csak évvége volt, de mi nagyon jól álltunk, a következő évi költségvetésünk is összeállt, de sajnos nem tartott sokáig az öröm. A navigátorom - Igor Bacigal – két-három hét múlva közölte, hogy ő nem tud velünk tartani, mert családi beruházása fontosabb a versenyzésnél, amit mi akkor megértettünk és el is fogadtunk! A teljes költségvetésünkbe az ő szponzorainak a támogatási összege is bele volt számolva, így gyakorlatilag pillanatok alatt véget ért ez az álom. Megpróbáltuk még erőltetni ezt az ügyet, mindenki próbált erőn felül vállalni, de végül én mondtam ki a végső szót, hogy „nem”, mert nem ér ennyit ez az egész, nem tehetünk fel mindent egy lapra, és nem vállalhat mindenki mindent erőn felül a projekt megvalósulásáért. Már a tavalyi első sajtótájékoztatón mondtam, hogy ez a program 1 évre szól, mert már akkor éreztem,hogy ez túl nagy falat lesz. Sajnos bejött,1 év lett belőle és egy abszolút 3. hely!
Már tavaly sem volt egyszerű összeállítani egy teljes évre a költségvetést, és a jelenlegi gazdasági helyzetben ez idénre csak még nehezebbé vált. Egy olyan verziót kellett választani, ami ésszerűbb, átláthatóbb, és kevésbé rizikós, mint egy S2000-es év.

Milyen döntés született az eredeti terv helyett?
thumb_a_valtozasok_ideje_2Az idei évben mi is Mitsubishivel fogunk versenyezni, egy R4-es, Evo X-essel. Ezzel az autóval ment a tavalyi évben Hideg Krisztián a bükfürdői és a veszprémi futamon. A kocsit Bathó Zoli építette, minden benne van, ami benne lehet, szabályos, a homológ lapnak teljes mértékben megfelel. Gyönyörűen, hatalmas alapossággal és precizitással megépített autóról beszélünk, amit azért is választottam, mert stílusában ez állt hozzám a legközelebb. Zoli nagyon lelkiismeretes egy szép autót épített, és mivel mi is ilyeneket építettünk - csak Citroenben - ezért úgy gondoltam, hogy ha már Mitsubishi, akkor legyen olyan, ami az én igényszintemen van, és amiben jól érzem majd magam. Már itt áll a műhelyünkben, szétszedtük az utolsó csavarjaira, most rakjuk össze, mert a jövő héten lesz az első tesztünk, ahol szeretnénk maximálisan megismerkedni az új autóval.

a_valtozasok_ideje_1

Sajnos még nem mentem ilyen autóval és az EVO X-es sokak szerint még nem kiforrott ,de én nagyon bízom benne, hogy ez az autó megbízható lesz és jó eredményeket tudunk vele elérni.
Az autót saját csapatom a TBR Racing fogja felkészíteni és szervizelni, aminek nagyon örülök, mert végre újra élvezhetem a profi munkát és kiszolgálást, amit együtt építettünk fel az elmúlt 3 évben.

Ki fogja betölteni a navigátori pozíciót?
Egy olyan személy, aki szerintem Magyarország legprofibb navigátora, és ő nem más, mint Tóth Imre. Itthon még soha nem versenyeztünk együtt, de külföldön már többször is, ezekről a tapasztalataimról már sokszor beszéltem. Úgy gondolom, hogy igazán gyorsan menni én vele tudok. Ő egy olyan megnyugvást és pluszt tud adni, ami számomra nagyon sokat jelent, hiszen sokkal nyugodtabban, higgadtabban versenyzek az ő jelenlétében. Bizonyára nagyon sokan látták azt a Var Rallye-s videónkat, amikor majdnem felborultunk. Azt a higgadtságot, profizmust, és azt a magabiztosságot, amit ő akkor is tanúsított, csak nagyon kevés ember tudja biztosítani a pilótája számára, mindemellett pedig a navigálása is olyan stílusú, ami számomra szükséges. Borzasztóan örülök annak, hogy most már mind a hat magyar versenyen is vele állhatok rajthoz, és bízom benne, hogy egy nagyon sikeres párost fogunk alkotni.

a_valtozasok_ideje_3

Ő nem egy egyszerű ember, az autón kívül milyen a kapcsolatod vele?
Azon kevesek közé tartozom, akik jól kijönnek vele. :-) Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nem vagyunk barátok, mi versenyzőtársak vagyunk, tehát a magánéletben nem járunk össze, nem találkozgatunk, kimondottan a versenyzésre összpontosítunk. Mindig akkor voltam vele, mikor versenyezni, tréningezni voltunk, de mivel ezek VB, IRC, Francia Bajnoki futamok voltak, így egész sok időt töltöttünk együtt, például legutóbb a Var Rallye-n 8-9 napot...
Kettőnk között soha egy hangos szó, egy vita nem fordult még elő. Az biztos, hogy toleránsnak kell vele lenni, mert ő egy kicsit más életet él, mint egy átlagember, más a stílusa, de szerintem mindenkinek vannak gyenge pontjai! Nekem is vannak, és velem szemben is toleránsnak kell lenni, ha hosszú távon akar velem valaki tervezni. Mindegy, hogy ki ül a másik ülésben, meg kell tanulnunk alkalmazkodni a másik félhez. 
thumb_a_valtozasok_ideje_4Én nem tudok rosszat mondani Imiről, annak ellenére, hogy sokan nem szeretik... Bár erről most eszembe is jutott egy régi sztori! Egyetlen egyszer sértődtem meg rá, még 2004-ben, mikor Herczig Norbival ment az Octaviával. Ők akkor egy bajnokaspiráns páros voltak, én meg Norbinak jó barátja, így az egyik gyors rajtjában odamentem Norbihoz és elkezdtem vele beszélgetni. Mindez a rajt előtt 5-6 perccel történt, és egyszer csak Imi ráütött egy hatalmasat a tetőre és szó szerint elzavart onnét! Igazából én akkor nagyon megsértődtem rá, fél évig nem álltam szóba vele, mert olyan stílusban adta ezt elő, hogy az nekem már nem fért bele. Aztán később elmondta, hogy miért csinálta ezt, hogy a pilótának koncentrálnia kell a feladatra, mert ha abszolútot akarsz nyerni, nem lehet kiesni a koncentrációból. És az a helyzet, hogy utólag beláttam én is, hogy ebben maximálisan igaza van! Ez nem egy revüműsor, hanem egy kőkemény koncentráció, főleg, ha abszolútra megy az ember.

Milyen céllal vágtok neki az idei évnek?
Egyértelműen az abszolút dobogóért fogunk versenyezni! Persze nincsenek ezzel másként az ellenfelek sem, hiszen legalább nyolc páros szintén ilyen céllal vág neki a bajnokságnak, de én már voltam harmadik a tavalyi évben, és nem szeretnék egyhelyben toporogni. Talán a tavalyi volt az egyik legnehezebb bajnokság, amikor nagyon sok jó pilóta volt, nagyon sok bajnokesélyes, gyakorlatilag mindenki összegyűlt, aki számít, és szinte mindenki végig is csinálta az évet. Az idei sem lesz könnyű, de reménykedem benne, hogy az első három helyezésért tudunk majd harcolni. Ha pedig velünk lesz a szerencse és nekem is jól sikerül az összeszokás az új kocsival, akkor bízom benne, hogy a bajnoki cím sem lesz elérhetetlen!

a_valtozasok_ideje_6

Tavaly jól sikerült az Eger Rallye számodra, idén alig lett verseny belőle… Hogyan látod a jövőt, egy ilyen nehézkes kezdés után?
Szerintem nagyon nehéz lesz ez az év a versenyzőknek és a rendezőknek egyaránt. Sajnos benne van a pakliban, hogy nem lesz minden verseny megrendezve és az is benne van, ha valaki hibázik és kárt tesz az autójában, akkor ki kell hagynia versenyeket! Véleményem szerint ez még nem a legalja a „Magyar válságnak”! Ennek ellenére mindenki, aki csak teheti, megpróbál versenyezni, mint ahogyan mi is, mert ez az életünk egyik fontos része.
Én 40-50 körüli ORB mezőnyre számítok, aminek nagy része az N4-es(3) kategória lesz. Sajnos a kisebb kategóriák hiányozni fognak a mezőnyből, vagy legalább is nagyon kevesen lesznek.
Ezek ellenére folytatni kell, mert a Magyar Rallye nem tűnhet el!

onkent_szamuzetve_6



A csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 8305. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k