Álomszerű végjáték
Vizin Laci bácsi zárófutama
2008-11-13
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069501
Napi oldal:
53423
Jelenleg:
1676
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Vizin Laci bácsi gyönyörű eredménnyel búcsúzott a hazai első osztálytól: az utolsó ORB futamán, a Mecsek lankáin abszolút második hellyel ajándékozták meg magunkat. Laci bácsi meghatódott a versenyzőtársakon, és nagyon boldogan tekint a jövő évre…

- Hogy érezted magad az autóban?
- Nagyon boldog voltam, mert egy öröm-ralinak szántuk a mecseki versenyt, mivel ez volt az utolsó megmérettetésem a hazai bajnokságon. Mentünk felszabadultan, nem foglalkoztunk az eredménnyel és gondoltuk, majd lesz valami a végén. Magam is meglepődtem, hogy milyen jó eredmények jöttek ki belőle és ez nagyon nagy örömmel töltött el bennünket. Bár már mindjárt a második gyorsaságin megtréfált az autó, valami elektronikus problémánk volt. Valószínűleg a párától az egyik komputer meghibásodott és nem volt a műszerfalon semmilyen kijelzésem, és nem tudtam használni a kormányváltót. Megijedtünk, hogy mi lesz, de szerencsére a szervizparkban orvosolták. Az utolsó gyorsaságin megint volt egy olyan pillanat, amikor megijedtünk, akkor az ékszíj szakadt el és megszűnt a kormányszervónk és a töltés. Nagyon ideges voltam, hogy kibírja-e. A gyorsaságiról még úgy ahogy lejöttünk, de nem tudtuk, hogy kibírja-e azt a távolságot, ami etapon Pécsig várt ránk, de szerencsére nem volt gond.

- Az első két gyorson, még át tudtatok menni, de a harmadikat viszont törölték. Amikor etapban végigmentetek rajta, akkor hogy tűnt számodra: jó volt, hogy így történt, vagy végig lehetett volna menni rajta?
- Az volt a probléma, hogy 45 percet állt az a 15 autó körülbelül, aki rendes időben érkezett az időellenőrzőre a gyorsasági rajtnál. Amikor ilyen körülmények között 45 percen keresztül állnak úgy a versenyautók, a gumik, mint az emberek, a versenyzők és teljesen kiestek a ritmusból. Ez egy nem normális állapot volt. Tetejébe a sportbírók is azt mondták, hogy borzalmas állapotban van a pálya és mindenféle negatív dolgokat. Én titkon még örültem is, bár nekem vizes gumik voltak feltéve az autómra, tehát nagyon nem zavart ez a dolog, de azt gondolom, hogy teljesen normális döntést hozott a rendezőség. Biztos vagyok benne, hogy az lett volna a vége, hogy 15-20 autóból egy megint beesik valahová és újra etap lett volna az egész.

- A második körben hogy tetszett ez a fekedi gyors?
- Nekem nagyon tetszett. A második körben megmondom őszintén, nehezebb volt rajta végigmenni nyilvánvalóan, mint nappal lett volna. Éjszaka a reflektorfénynél nem lehetett látni annyira, hogy hol van sár és emiatt kiszámíthatatlan lett az autó viselkedése.

- Könnyebb a lelkednek ilyen eredménnyel befejezni?
- Abszolút. Ez olyan boldogság volt! A versenyzőtársaim és mindenki, aki ott volt, egy kicsit minket ünnepelt a versenyen, már a prológon. Számomra meglepetés volt, hogy a WRC-s versenyzőtársaimtól kaptam egy dedikált aranycipőt ajándékba és felköszöntöttek. Ez nekem meglepetés volt, mert az egészről semmit nem tudtam. Ehhez az egészhez hozzájött az, hogy sikerült a versenyen is jó eredménnyel szerepelnünk és a célban folytatni az ünneplést, hihetetlen megható érzés volt. A lányom, aki 23 éves, még soha nem ült a WRC-ben, és megkért, hogy a prológon jöhessen velem. Mondtam, hogy természetesen. Megbeszéltük a Gabival, hogy a lányommal megyek majd a prológon. A navigátornak ott kell lenni, mert a menetlevélre neki kell ráíratnia az időt. A Gabi azt mondta, ne kössem be magam, mert a polgármester fog valamit mondani, úgyhogy nem kötöttem be magam. Felmentünk a rajtdobogóra, ott Markó Tibi azt mondta, szálljak ki. Akkor már gyanús volt a dolog, hogy valami készül. A Tibivel volt egy kis riport, és közben észrevétlenül felsorakoztak a WRC-s versenyzőtársak. A Herczig Norbi mondott egy pár szót és megköszöntöttek, ami nagyon meghatódtam, kedves dolog volt.

- Mi lesz veled jövőre? Ha jól olvastam, nem szakadsz el annyira a rali-versenyzéstől…
- Semmiképpen nem akarok elszakadni a ralitól. Szándékomban áll segíteni a Kokó munkáját a rali sportbizottságban vagy az MNASZ-en belül valamilyen módon, de még nem tudjuk, milyen módon. December 14-én lesz a közgyűlés, akkor majd ez eldől. Másrészt Gabikának a versenyzését is szeretném segíteni, amennyire tőlem telik. És hogy ne alakuljanak ki nálam teljesen elvonási tünetek, úgy döntöttünk, hogy három IRC-n fogok rajthoz állni a Hering Gyuszi Hondájával és Zsíros Gábor navigálásával.

- Miért pont ezt választottad? Mennyire ismered ezt az autót?
- Még soha életemben nem mentem elsőkerékhajtású autóval, megmondom őszintén. De mivel ezt az autót is a Budai csapat készíti fel a versenyekre, így sokszor találkozom az autóval és már murván egy párszor segítettem a beállításokban. Murván mentem is már vele, de aszfalton még egy métert sem, de majd most! Mert igazság szerint szívesebben mennék aszfaltversenyeken.

- Kinézted már, hogy egyáltalán melyikeken indulnál el szívesen?
- Nem tudom. Az a baj, hogy nem tudom kinézni addig, amíg nem lesz magyar versenynaptár. Miután az autó és Gabi is mennek a magyar bajnokságban, így nekem hozzájuk kell igazodnom majd. Amikor nem ütközik, csak akkor tudok kint indulni.

- Más navigátorral nem is tudod elképzelni, hogy menj?
- Nem, egyelőre nem. Nagyon jól érezzük magunkat most egymással a Gabikával. Nagyon tetszik nekem ez a fiatalos lendület, ez a hihetetlen szervezőkészség. Megint meglepett engem erre a versenyre, hiszen fogalmam sem volt róla, hogy a sárga autómból matt fekete lesz.

- Ezt akartam is kérdezni, hogyhogy megváltozott az utolsó futamra…
- Ez Gabika meglepetése volt, hogy az utolsó versenyre átfóliázták matt feketére és arany betűkkel írták rá a szponzorok nevét. Szerintem nagyon jól sikerült egyébként, de erről mit sem tudtam.

- Gyönyörű volt egyébként, nekem őszintén szólva jobban tetszett, mint sárgán.
- Meg kell mondjam őszintén, nekem is.

- A Mikulás Ralin rajthoz állsz?
- Indulóként már nem. Minden évben a Pech szokott menni Budai Béla autójával Prágában a rallysprinten, ami egy jópofa verseny, hasonló, mint a Mikulás Rali nálunk. Tavaly is kint voltam ezen és most úgy néz ki, hogy Pech a Subaruval fog menni, A Papa megkért, hogy menjek ki erre a versenyre, segítsek az autó megismerésében és beállításában. De titkon a Gabikának fogok szurkolni, mert ő meg viszont indul a Mikuláson.

 

Ez a hír most jelenik meg 4555. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k