RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Ami a sajtóanyag mögött van
Bútor Robi
2005-02-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710475904
Napi oldal:
226165
Jelenleg:
1986
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Már korábban is lehetett sejteni, hogy valami nem kerek.
Aztán jött a sajtóanyag, amibõl kiderült, hogy egy igazán eredményes csapat, a Citroen Total Rallye Team befejezi a versenyzést és Bútor Robi alól is kiszaladt a francia autó, esetleg egy gyári WRC lehetõsége.
Robi szívesen válaszolt a kérdésekre:


Zsákutca lett ez a történet, ugye?
Igen, gyakorlatilag minden szempontból.
Amikor meghallottuk, hogy kiszáll a PSA csoport, akkor már gondoltam, hogy itt nagy baj lesz. Ezzel együtt, ha nem szállt volna ki és tovább tudtuk volna csinálni, akkor is egy kicsit zsákutca volt, mert úgy éreztem, hogy négy magyar bajnoki cím után amit a kétkerekesek között szereztünk az elmúlt négy évben, igazából nem volt túl nagy kihívás.

Én mindenképpen szeretem a kemény, komoly feladatokat és egy kicsit már bele is untunk annak ellenére, hogy megpróbáltuk az utolsó pillanatig profin csinálni.

2004-ben például már csak a VB motivált. Mindent arra tettem fel, hogy 6 versenybõl sikerüljön megnyerni a bajnoki címet, nehogy hibázzak vagy hiba legyen és csak a VB érdekelt és elvesztettük a motivációt 2004-ben és ezért is nem folytattuk.

Lett volna lehetõség kétkerekessel?
Ha nagyon akartunk volna, akkor tudtunk volna menni egy C2-essel, de igazából mindenképpen kellett volna hozzátenni pénzt.
A költségvetés nagy részét a Citroen Hungária állta és nem tudtuk volna ezt pótolni, ezáltal egy sokkal leegyszerûsítettebb, lecsökkentett kondíciókkal jöhetett volna az az autó. Gyakorlatilag a fõ baj a CASCO lett volna, pontosabban annak hiánya.
És azért egy ilyen új C2-esnek iszonyatosan magas az értéke és én ezt nem vállaltam be, hogy CASCO nélkül nekifussak.

A Montén pedig nagyon jól szóltak a kis Citroenek...
Az autó teljesen top, ez biztos. Nagyon komolyan kitalált, jó autó. Szerintem a jelen pillanatban a legjobb Szuper1600-os autó lett volna, de úgy érzem, hogy sajnos itthon nincs elég autó ahhoz, hogy igazán komoly csatát vívjunk, és így, hogy mindenhol olvasom, hogy 12-13 WRC és 56 nagyon komoly N-es autó várható, innentõl kezdve egyre jobban csúszik az ember hátrébb és nem szerettem volna abszolútban hátrébbról indulni és tényleg szeretem a komoly csatákat, ez motivál, nekem kellenek a feladatok!

Akkor más Super1600-ban nem is gondolkoztál?
Amikor kiderült, hogy a Citroen nem vesz részt a versenytámogatásban, akkor megpróbáltam a Suzukival tárgyalni, szerettem volna az Õ színeikben versenyezni, de sajnos a tárgyalások nem úgy alakultak ahogy én szerettem volna. És így nem adatott meg a lehetõség, hogy kipróbáljak egy ilyen top1600-os autót, mint a Suzuki.

A Citroen Total Rallye Team tényleg a legprofibb csapat volt.
Ez mindenképp egy jó iskola Bútor Robinak is, nem?
Négy év alatt rengeteg versenykilométeri tapasztalatot szereztünk és rengeteget dolgoztunk azért, hogy jól nézzen ki a csapat, sokat foglalkoztunk a médiával és az biztos, hogy ez a jövõben is meghozza a gyümölcsét és ha talpra tudunk állni ebben az évben akkor ezt ugyanilyen színvonalon szeretném tovább csinálni.

Ez a négykerekes hóautózás elõrevetít valamit?
Az elmúlt három évben már négykerekes autóval autóztam a hóban, elõtte pedig Ladával.
A Lada az élmény kedvéért volt, iszonyatosan szeretek menni vele hóban, ezekkel a négykerekesekkel pedig marha gyorsan lehet közlekedni télen. Nem akkora élmény, de sokkal gyorsabban lehet vele menni.

Ez az autó pedig egy Nissan Sunny GTI-R. Van egy Nissan kereskedésem és kitaláltam, hogy a szalonba ki szeretnék rakni egy ilyen régebbi versenyautót és ezért készült ez. Azt gondolom nagyon gyönyörût sikerült csinálni belõle és mindenképp ki akartam próbálni. Nagyon jó kis autó lett, nagyon tetszett...

Nekem is tetszett! :)
Ennek örülök!
Természetesen ettõl függetlenül négykerekes autóval szeretnék versenyezni, ez biztos.

Amikor a Forddal mentél jó sok pénzedbe volt a versenyzés, emlékszem Citroenes évek elõtt többször is nyilatkoztad, hogy már nem akarsz úgy versenyezni, hogy ennyire a saját zsebbõl kelljen finanszírozni.
Ez a hozzáállás nem változott, ugye?
Nem szeretnék és nem is tudok olyan nagyságrendekben gondolkozni, mint amikor a Fordok idejében gondolkoztam és nem is akarok.
Mindenképpen szponzori háttérrel szeretnék versenyezni és valószínûleg bérelni fogok egy autót.

A bérlés az egyetlen út, már csak azért is, hogy ne álljon egy komoly tõke egy ilyen kategóriájú autóba. És szervizzel együtt szeretnék ilyen autót bérelni, nem tudok és nem is akarok szervizcsapatot felállítani. Ez mind-mind pénz és felelõsségben és munkában is nagyobb teher, amire abszolút nincs idõm.

Tehát valószínûleg bérlés lesz, komplett szervizcsapatos bérlés. Vilivel ketten fogunk menni és két csapatvezetõ, valamint egy médiafelelõsbõl fog állni a csapat.
Ezen dolgozunk jelen pillanatban, hogy ez mind összeálljon. Mind a csapat, mind az anyagi háttér, valamint egy olyan cég akitõl tudunk bérelni egy komoly autót.

Remélem, hogy hamarosan be tudok számolni nagyon pozitív dolgokról. Folynak a tárgyalások és azt hiszem, hogy nagyon jó irányba tartunk és nagyon közel van az amit vártunk eddig is már. Igaz sajnos nem Citroen...

Akkor így buktad a piros hegyoldalt...
Remélem, hogy más színû lesz a hegyoldal a szurkolóktól,
és remélem olyan színû, mint amilyen az én ruhám lesz :)


Ez a hír most jelenik meg 2571. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k